Hyvä kirjanpitäjä

Suositelkaas

Nyt on sellainen tilanne edessä, että kirjanpitäjä lähtee vaihtoon. On suomeksi sanottuna täysin paska. Alv:it ja muut ovat aina myöhässä ja muutenkin hoitaa asioita miten sattuu. Koko kirjanpito on varmaankin ihan retuperällä. Osaisitteko suositella ketään hyvää kirjanpitäjää, mielellään Helsingin suunnalta?
En viitsisi enää summamutikassa uutta ottaa, mieluiten sellainen josta jollakulla olisi hyvää kokemusta.

22

7155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valinta taasen

      on vaikeaa. Kokemusta ja ammattitaitoa pitää olla. Toisekseen ulkonäkökään ei pahitteeksi. Nopea ja näpärä. Touhukas ja iloinen. Ikää alle kolomekymmentä mieluiten ettei vaan mitään terveysongelmia ryhdy puhumaan sitten tai perhejuttuja ruotimaan!

      Sorry vain, että ammattitaitoiset kirjanpitäjät ovat noin viiskymppisiä; verotus ja kirjanpitokokemusta löytyy jaettavaksi. Tuntumaa taloudesta ja tietoa pk-yrityksistä useilta toimialoilta. Kas näistä joutuu kyllä maksamaan, mutta eipä tule verojen korotuksia eikä muitakaan veroseuraamuksia yllätyksettä, johtuu ihan yrittäjästä onko maksanut ajoissa veronsa. Mutta totuus on, että yrittäjät haluavat halpaa kirjanpitopalvelua ja siihen me ammattitaitoiset emme pysty vastaamaan. Onnea kirjanpitäjän vaihtoon, mutta tilitoimistoisännältä kysy aina, että kuka tulee huolehtimaan juuri sinun asioistasi ja keskustele suoraan kirjanpitäjäsi kanssa ennen päätöstäsi!

    • nuori yrittäjä

      Oman pikkufirmani kirjanpidon on hoitanut Helsingissä pieni tilitoimisto, edullinen ja ainakin minun kohdallani on hoitanut hommat moitteettomasti.

      info a tasekettu.com

      • toni6

        Voin lämpimästi suositella minun pikkufirman kirjanpitoa hoitavaa Kirjanpitopalvelu A&L Stylea. Heillä on oikein mukava naiskirjanpitäjä. Olen teettänyt heillä jo muutaman vuoden ajan tilinpäätökset kerran vuodessa, ja aina olen saanut edullisimman hinnan heiltä ja hyvää palvelua.


      • Anonyymi
        toni6 kirjoitti:

        Voin lämpimästi suositella minun pikkufirman kirjanpitoa hoitavaa Kirjanpitopalvelu A&L Stylea. Heillä on oikein mukava naiskirjanpitäjä. Olen teettänyt heillä jo muutaman vuoden ajan tilinpäätökset kerran vuodessa, ja aina olen saanut edullisimman hinnan heiltä ja hyvää palvelua.

        Eihän tilinpäätökset ole kirjanpitoa. Ne on sen päätteitä.
        Mutta varmaan pienimmät ovat parhaita. Omakin koemukseni kertoo samaa.
        Aloittajalle sanoisin, että virheitä tekee välillä ja kehuminen olisi ok.
        "muuten hyvä mutta pitäisi saada ajallaan"
        Itsellä kokemusta kun asiat meni pileleen ja annoin yhä mahdollisuuden.
        Sitten se toimikin hyvin sen jälkeen.
        Onnettomin tilanne on se, että virheitä tehdään ja ainoa syyllinen on yrittäjät itse.
        Tilitoimistothan eivät vastaa mistään. Pitävät vaan kirjaa ja tekevät litinpäätöksiä. SItten pitäisi olla ulkopuolinen tilintarkastaja joka valvoo ja antaa vastuuvapauden.


    • löytyminen on

      onnekas sattuma! Kokemusta on ja ammattitaitoa.

      Yhteydet saa: paroles at netti.fi

    • riihikuiva
    • Juupaseipäskyllä

      Veikkaanpa ettei kunnialliset ja ammattitaitoiset firmat missään suomi24:n keskustelupalstalla mainosta..

      Taloushallintoliitosta kannattaa kysellä suoraan.

      • Anonyymi

        No ei kannata. Pienet ovat aina päteviä - nopeita - edullisia. Kaikki voittaa, paitsi liitot :)


    • Teoria pelaa

      > Taloushallintoliitosta kannattaa kysellä suoraan.

      Kyllä! Siis kysyt joko Taloushallintoliitosta tai Neuvostoliitosta!

      Sieltä saat kunnon teoreettista ja korkeakoulututkinnon suorittanutta apua asioihisi. Eikä maksa paljoo.

    • Juupaseipäskyllä

      Eipä ole enää Neuvostoliittoa, jäikö historiantunneilla käymättä?

      Se on sitten eri asia mitä arvostaa, halpaa ja pahimmillaan mututuntumalla tehtyä sekavaa sotkua vai hiukan hinnakkaampaa ja laadukasta. Korkea hinta ei yksinään ole tietenkään tae laadusta, mutta Taloushallintoliiton lätkä firmassa antaa jo suuntaa siihen ettei siellä räpelletä miten sattuu.

      Siitä vain valitsemaan, kyllä tästä maasta kirjanpitäjä varmasti löytyy jokaiselle.

    • Ammattikoulutausta

      ei taloushallintoliiton jäsenyys ole laatutakuu.

      Itse en taloushallintolittoon pääse koska en ole käynyt ammattikorkeakouluja tai lukiota. Asiakkaat ovat kuitenkin tyytyväisiä ammattitaitooni ja toistaiseksi kukaan ei ole vielä valitellut hinnoitteluakaan. Joten ihmettelen kyllä miksi pitäisi käydä tuo kokreakoulu kun työkokemus ja vuosittaiset päivityskoulutukset ajavat saman asian ja menevät vielä ohi

      • dftgukyg

        Ei siihen lukiota tarvita mutta KLT tutkinto tarvitaan. Tutkinnon pääsee suorittamaan jos on tradenomi ja omaa tietyn määrän työkokemusta. Merkonomipohjalta kokeeseen pääsee myös mutta silloin työkokemusta on oltava hieman enemmän.

        Vanhan liiton merkonomi tosin pesee taradenomilla lattiaa jos kirjanpidon osaamista aletaan mitata.

        Laatutakuun osalta olen kanssasi samaa mieltä. Liiton jäsenyys ei ole välttämättä mikään tae laadusta. Jotkut jopa eroaa liitosta ettei tarvitse maksaa maksuja.


    • kirjanpitäjät

      Todellakaan taloushallintoliiton auktorisointi ei ole tae laadusta.
      Ongelma on näet siinä, että riittää jos isossakin toimistossa on yksi jolla on KLT-tutkinto. Ja loput voivat olla koulutukseltaan ihan mitä vaan, ei välttämättä mitään koulutusta alalle.

      Itse olen vuosia toivonut että kirjanpitäjän nimikettä saisi käyttää vain henkilöt joilla on koulutusta siihen esim: merkonomi, tradenomi - näistäkin opinnot pitäisivät olla taloushallinnon puolelta eikä markkinoinnin puolelta.

      Tämä auktorisointi sekä nimikkeen suojaamattomuus antavat asiakkaalle joskus jopa vääränlaisen viestin - mielletään samanarvoiseksi kuin asianajajan nimike sekä oikeus käyttää asianajotoimisto-sanaa, jossa vaatimukset ovat olemassa sekä valvonta hyvin toisenkaltaista kuin auktorisoiduilla tilitoimistoilla.

    • Kemiat kymppi

      >> Voin lämpimästi suositella minun pikkufirman kirjanpitoa hoitavaa Kirjanpitopalvelu A&L Stylea. Heillä on oikein mukava naiskirjanpitäjä.>>

      Taidat olla sellainen tyypillinen miespuolinen läähättäjäasiakas? Sellainen joka on ihastunut nättiin ja näpsäkkään ja kivasti flirttaavaan tilitoimiston pikkurouvaan.

      Tunnen molemmat tyypitykset erittäin hyvin. Hienoa että teillä kemiat pelaa.

      • rtyuiop90

        Ei tuo edellinen ole oikea asiakas. A&L Style mainostaa mitä kummallisimmissa paikoissa, osallistuu nettikeskusteluihin ja eiköhän tämäkin ole firman itsensä tekemä mainos.


    • Perustaja
    • Anonyymi

      Itse suosittelen aina kilpailutusta (esim. tilitoimistovertailu.fi :n kautta). Näin löytyy helpoiten sopivan hintainen tilitoimisto jossa asiakaspalvelu kohdillaan.

      • Anonyymi

        Mutta halvalla ei saa välttämättä hyvää!
        Ammattitaito ja luotettavuus hintaa tärkeämpiä. Kannattaa tutkailla yrityksen nettisivuja, selvittää referenssejä, kysellä, selailla nettiä jne. KLT-tutkinnot yms. ei takaa välttämättä mitään, kunhan pönkittää egoa. Ainahan sitä voi tenttiin vähän pinnistää ja mitä joskus katselin tehtäviä niin olipa helppoja! Intovertin kaltainen ja rauhallinen, mutta avoin ja suorapuheinen ihminen on usein parempi kirjanpitäjä kuin ulospäinsuuntautunut duracellpupu selittävällä puhetyylillä.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta halvalla ei saa välttämättä hyvää!
        Ammattitaito ja luotettavuus hintaa tärkeämpiä. Kannattaa tutkailla yrityksen nettisivuja, selvittää referenssejä, kysellä, selailla nettiä jne. KLT-tutkinnot yms. ei takaa välttämättä mitään, kunhan pönkittää egoa. Ainahan sitä voi tenttiin vähän pinnistää ja mitä joskus katselin tehtäviä niin olipa helppoja! Intovertin kaltainen ja rauhallinen, mutta avoin ja suorapuheinen ihminen on usein parempi kirjanpitäjä kuin ulospäinsuuntautunut duracellpupu selittävällä puhetyylillä.

        lajijasuris

        Osta ohjelma, opiskele, tee itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osta ohjelma, opiskele, tee itse.

        Ihan hyvä vinkki, kunhan on muuten tarkka ja huolellinen sekä ymmärtää sen, että kirjanpito tilinpäätöksineen verot yms. pitää tehdä oikein eikä jotain sinne päin.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      kunnon kirjanpitä on hyvä huijaamaan eri tahoja.etsikää sellainen joka kulkee koko ajan lain rajoilla niitä on kyllä pääkaupunki seudulla useita.ei tarvii kuulkaa paljon veroja maksella ja kaikki laitetaan firman piikkiin.siinä teille hyvää tietoa.viidakkorumpu kyllä kertoo kunhan tutustutte stadin kermaan.tänne saa kyllä veroja maksaa.yrittäjähän on työntekijä verottajalle joka etsii valtiolle töitä.tänne pohjattomaan yhteiskuntaan kyllä mahtuu.

    • Anonyymi

      Talenom tai Billed.fi on ollu hyvä. Billed.fi nopeampaa ja asiantuntevampaa palvelua, mutta Talenom ihan vähän halvempi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8248
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4668
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2240
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2148
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1945
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1825
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1746
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1736
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1653
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe