funktiota

Ninni_

Mun harkkatyö on kohta tehty ja häivyn täältä kyselemästä tyhmiä, yhden jos vielä kestätte.

Olisiko olemassa gets-funktiota vastaava funktio, joka lukisi käyttäjän syöttämän rivin suoraan tiedostoon? *turha toivo?*

(Onhan siis niin, että gets ei välitä, vaikka luettu rivi olisi pitempi kuin muistitila, johon sen arvon yrittää tunkea, vaan pahassa tapauksessa se jatkaa tallettamista sujuvasti taulukon ylikin?)

4

669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • #include

      fputs - int fputs(const char *s, FILE *stream);

      fputs() writes the string s to stream, without its trailing '\0'.

      • Ninni_

        Tarkotin sellasta, joka lukis stdinistä suoraan tiedostoon... kun haluisin välttää sen, että mun char[]-muuttuja loppuu kesken jos käytän getsiä.

        :/


      • hjelppi
        Ninni_ kirjoitti:

        Tarkotin sellasta, joka lukis stdinistä suoraan tiedostoon... kun haluisin välttää sen, että mun char[]-muuttuja loppuu kesken jos käytän getsiä.

        :/

        ###################################

        libc:tä käyttäen


        #include
        #include

        #define BUFSIZE 8192

        int main(int argc, char *argv[])
        {
        char buf[BUFSIZE];
        FILE *fd;

        fd = fopen("file2.txt", "w ");

        while ( fgets(buf, BUFSIZE, stdin) != NULL) {
        fputs(buf, fd);
        }

        exit(0);
        }

        ####################Alustana linukka:

        #include
        #include
        #include
        #include
        #include
        #include

        #define BUFSIZE 8192

        int main(int argc, char *argv[])
        {
        int fd_out, n;
        char buf[BUFSIZE];

        fd_out = open("file.txt", O_WRONLY | O_CREAT | O_TRUNC, S_IRUSR | S_IRGRP | S_IROTH);

        while ( (n = read(STDIN_FILENO, buf, BUFSIZE)) != 0) {
        write(fd_out, buf, n);
        }

        exit(0);
        }


        Tapa kaksi:


      • Ninni_
        hjelppi kirjoitti:

        ###################################

        libc:tä käyttäen


        #include
        #include

        #define BUFSIZE 8192

        int main(int argc, char *argv[])
        {
        char buf[BUFSIZE];
        FILE *fd;

        fd = fopen("file2.txt", "w ");

        while ( fgets(buf, BUFSIZE, stdin) != NULL) {
        fputs(buf, fd);
        }

        exit(0);
        }

        ####################Alustana linukka:

        #include
        #include
        #include
        #include
        #include
        #include

        #define BUFSIZE 8192

        int main(int argc, char *argv[])
        {
        int fd_out, n;
        char buf[BUFSIZE];

        fd_out = open("file.txt", O_WRONLY | O_CREAT | O_TRUNC, S_IRUSR | S_IRGRP | S_IROTH);

        while ( (n = read(STDIN_FILENO, buf, BUFSIZE)) != 0) {
        write(fd_out, buf, n);
        }

        exit(0);
        }


        Tapa kaksi:

        Voi kiitos. Eiköhän noilla. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      114
      1148
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      689
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      74
      664
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      655
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      82
      629
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      94
      465
    Aihe