Tälle palstalle kirjoittavat olla esim 3kk ilman pisaraakaan viinaa.Se ei elämässä ole kovin pitkä aika. Siitä voi tulla ihan uusia ideoita/harrastuksia tai ja moni ei sitten enää viinaa haluakaan.
Tämän voi ottaa sellaisena extreamlajina, sillä vaatiihan se alan mieheltä/naiselta hiukan yritystä, mutta siitä voi saada ihan kummia kiksejä. Pystytkö?
Kokeilkaas kaikki
7
1483
Vastaukset
- örvi
Kolmas viikko menossa ilman viinaa joka meikäläisellä on jo aika pitkä aika. Mutta viinaan en koske tänä vuonna, sen päätöksen olen tehnyt.
- liaanakaarina
Kertokaahan konsteja, millä ootte saaneet itsenne kuriin, siis olemaan juomatta. Mulla on tarttunu tuo kaljottelu vaatteisiin, eikä meinaa millään saada oltua juomatta. En nyt sitten tarvitse A-klinikoitten, AA:n tai antabuksen apua.
Mutta ihan kotikonsteja ja sellaista.
Yksi asia voisi olla, että olisi joku henkilö, jonka kanssa voisi meilailla ja käydä ilmoittautumassa, mitkä on tunnelmat milloinkin, jos saisi itestään irti sen verran, että yrittäisi olla edes jonkun aikaa juomatta. Mutta kuka? Omille tuttavilleni en viitsi käydä sepustamaan tilannettani, eikä sellaisia kavereita tässä enää oikein olekaan, ikää alkaa olla lähempänä viittäkymmentä, joten kuviot on vähän toisenlaiset kuin aikoinaan.
Mut niitä kotikonsteja?! - kämä
liaanakaarina kirjoitti:
Kertokaahan konsteja, millä ootte saaneet itsenne kuriin, siis olemaan juomatta. Mulla on tarttunu tuo kaljottelu vaatteisiin, eikä meinaa millään saada oltua juomatta. En nyt sitten tarvitse A-klinikoitten, AA:n tai antabuksen apua.
Mutta ihan kotikonsteja ja sellaista.
Yksi asia voisi olla, että olisi joku henkilö, jonka kanssa voisi meilailla ja käydä ilmoittautumassa, mitkä on tunnelmat milloinkin, jos saisi itestään irti sen verran, että yrittäisi olla edes jonkun aikaa juomatta. Mutta kuka? Omille tuttavilleni en viitsi käydä sepustamaan tilannettani, eikä sellaisia kavereita tässä enää oikein olekaan, ikää alkaa olla lähempänä viittäkymmentä, joten kuviot on vähän toisenlaiset kuin aikoinaan.
Mut niitä kotikonsteja?!Ihan aluksi: siivoa kämppä ja pistä kaikki pullot pois.Vie matot ulos.Tarkasta onko kaikki siivousvälineet ok (onko imuriin puhdas pölypussi jne).
Jos sulla olis jokin harrastus, johon vois tarttua.
Vaik joku vanha harrastus (pyöräily,uinti,hyvät kirjat, käsityöt tai mikä tahansa)
Siis jokin juttu jonka kinpussa aika kuluu, ja mielellään vielä harrastus joka vaatii etsimään lisää tietoa, esim kirjastosta tai kaveripiiristä.
Sit toinen keino, kun alkaa tuntua olo tylsält ja janoiselt, ota auto alle ja tee parin tunnin mittainen ajelu ihan vain jonnekin lähipaikkakunnal paikkaan jossa et hetkeen oo käyny (lasitehtaan kahvio, ruukin alue, tai vaikka iso ostoskeskus jossain kauempana, myös pikkupaikkojen kirjastois on kiva poiketa).
Sit jos tuttavapiirissäsi on vaik yksi kaveri joka ei sanottavasti käytä A:ta koita saada hänet mukaan.
Juokaa jotain erikoiskahvia ja hemmotelkaa itseänne vaik jätskiannoksella.
Sitten vielä : suunnittele aivan tavallista ohjelmaa ensi viikolle (eli sellaisia asioita joita kunnon perheet aina harrastaneet, mene ostamaan raaka-aineita ja tee vaikka yksinkertaisia vanhanajan kotiruokia, käy elokuvissa, käy katsomassa talvivaatteita, vaik et ostaisikaan) Käy kirkossa ihan piruuttasi. Käy jossain tapahtumassa jne...
Sitten vielä: Leivo pullaa (tee taikina alusta asti itse) Kutsu tuo em kaveri kahville.....
- murtuu
ja sinulla ei enää ole tarkoitusta elää (oma näkemys) niin, mitä teet - ei auta apu läheisten, ei julkinen/yksityinen terveyshuolto, ei AA aatteineen. Elät päivän kerrallaan kärvistellen ja lopulta odotat päiviesi päättymistä.
Miettikääpä tätä!- kaksimetriä multaa ja kivi
NIIN, mietin hetken ja sanon omasta kokemuksesta että koskaan asiat ei ole niin päin persettä etteikö niitäkin asiota saisi juomalla menemään päin vittua.
Jos luovuttaa niin kuolema korjaa. Jos yrittää elämä voi antaa.
Mietippä hetki ennen kuin totaalisesti lyöt läskiksi. Riippuvuudesta voi päästä irti kun osaa kanavoida sen riippuuvuuden toisiin asioihi. Yleisimmin se johtaa johonkin toiseen riippuvuuten. Mutta se on sitten eri juttu kumpi on pahempi asia juoda viinaa päivittäin tai ruveta urheileen joka päivä!!!
TSEMIÄ!!! - Kössi.
kaksimetriä multaa ja kivi kirjoitti:
NIIN, mietin hetken ja sanon omasta kokemuksesta että koskaan asiat ei ole niin päin persettä etteikö niitäkin asiota saisi juomalla menemään päin vittua.
Jos luovuttaa niin kuolema korjaa. Jos yrittää elämä voi antaa.
Mietippä hetki ennen kuin totaalisesti lyöt läskiksi. Riippuvuudesta voi päästä irti kun osaa kanavoida sen riippuuvuuden toisiin asioihi. Yleisimmin se johtaa johonkin toiseen riippuvuuten. Mutta se on sitten eri juttu kumpi on pahempi asia juoda viinaa päivittäin tai ruveta urheileen joka päivä!!!
TSEMIÄ!!!Sinä sen sanoit. Kun ihminen luovuttaa henkisesti, niin fysiikka pettää seuraavaksi. Ihminen on yksi kokonaisuus, psyyke ja fysiikka ovat toisiinsa sidoksissa, joten toisen romahtaessa, se vetää toisenkin mukanaan.
Henkinen luovuttaminen on vakava merkki.
Riippuvuudet korvautuvat aina joillain muilla.
Itselläni on jo tullut liikuntariippuvuus, ja siitä alkuvaikeuksien jälkeen nauttii.
Ap. kysyjälle tiedoksi, että erään A-klinikalla kerrotun tuoreen jenkkitutkimuksen mukaan säännöllinen liikunta on eräs parhaista depression hoitomuodoista.
Itse olen sen paikkansapitävyyden kokenut omissa nahoissani, ja liikuntaa suosittelen sinullekin. - Kössi.
Kössi. kirjoitti:
Sinä sen sanoit. Kun ihminen luovuttaa henkisesti, niin fysiikka pettää seuraavaksi. Ihminen on yksi kokonaisuus, psyyke ja fysiikka ovat toisiinsa sidoksissa, joten toisen romahtaessa, se vetää toisenkin mukanaan.
Henkinen luovuttaminen on vakava merkki.
Riippuvuudet korvautuvat aina joillain muilla.
Itselläni on jo tullut liikuntariippuvuus, ja siitä alkuvaikeuksien jälkeen nauttii.
Ap. kysyjälle tiedoksi, että erään A-klinikalla kerrotun tuoreen jenkkitutkimuksen mukaan säännöllinen liikunta on eräs parhaista depression hoitomuodoista.
Itse olen sen paikkansapitävyyden kokenut omissa nahoissani, ja liikuntaa suosittelen sinullekin.Siis kohdistin viestiäni myös > "Kun maailma......"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882