Suomi ei voita vieläkään

jäänkylmä analyytikko

LEIJONAT ON SÄÄLITTÄVIÄ ITKIÖITÄ IHAN OIKEIN ETTÄ TOLLANEN SURKEA IMURI JOUKKUE EI VOITTANUT TÄNÄKÄÄN VUONNA YHTÄÄN ARVOTURNAUSTA JOKU JOKINENKIN MOKAILEE VAAN HAHAH JA MAALISSA SURKEITA IMURI VESKOJA

6

410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirjoittaja

      Lyön vaikka vetoa ettet ole yläastetta enempää käynyt koulua ja senkin surkein arvosanoin.

    • Peetu-

      Jääkiekossa ei kyllä ole valitettavasti kovinkaan paljon voitettavaa, koska niitä maita, joissa jääkiekko on ykköslaji ovat ainoastaan Suomi, Kanada, Tshekki, Slovakia & Latvia. Tshekistä ja Slovakiasta en tosin ole aivan varma, taitaa futis olla siellä ehkä sittenkin suositumpaa. Otapa vielä huomioon sekin, että noista maista kaikki muut paitsi Kanada ovat väkiluvultaan hyvin pieniä. Joka vuosi pelattavien MM-kisojen voittaminen ei ole enää kovinkaan suuri juttu ja sitäpaitsi noissa MM-kisoissa eivät edes pääsääntöisesti ole mukana parhaat pelaajat. Jääkiekon World Cupin voittaminen olisi jo ehkä jonkinlainen saavutus, mutta ei kyllä sekään olisi mikään valtava aikaansaannos, koska jääkiekko on niin vähäisten maiden laji. Turha tässä mistään menestymättömyydestä on valittaa jos kyseessä on yksi todella pieni laji, joka ei ees mahdu mukaan kaikille maailman eri lajien harrastusmäärälistalle (jos katsotte niitä listoja, niin "hockey" tarkoittaa siellä maahockeytä, jota pelataan pääsääntöisesti Pakistanissa ja Intiassa).

      • niku

        se peruste jolla luuserit haluavat vähätellä lajia jossa suomalaiset menestyvät. Jos näin ajatellaan niin silloinhan ei oikein muulla olisikaan merkitystä kuin jalkapallolla joka nyt on mitä tylsin laji.


      • Peetu-
        niku kirjoitti:

        se peruste jolla luuserit haluavat vähätellä lajia jossa suomalaiset menestyvät. Jos näin ajatellaan niin silloinhan ei oikein muulla olisikaan merkitystä kuin jalkapallolla joka nyt on mitä tylsin laji.

        Jos futis olisi ihmisten mielestä tylsä laji, niin sitä ei seurattaisi maailmalla niin intohimoisesti (ota myös huomioon ne maat, joissa jääkiekkoa voitaisiin pelata ilmaston puolesta)! Futiksen sääntöjä sitäpaitsi muutettaneen vielä jossain vaiheessa yleisöystävällisemmiksi. Itse ainakin ottaisin järjen käteen, koska jääkiekko on pikkulaji, jossa "menestyksestä" on outoa hakea lohtua. Enpä yhtään ihmettele, että niin monen mielestä tuo jääkiekon pakkosyöttö tuntuu niin kummalliselta, mut eiköhän sekin vähene aikanaan, koska matkustelu lisääntynee ja se kyllä avartaa ihmisiä tässä kontekstissa siinä mielessä, että monet oppivat, mitä lajeja maailmalla oikeasti seurataan.


        Itse tykkään välillä kyllä jääkiekkoa pelata jos ilmasto sen sallii (kaikkina talvina ei salli), mutten enää seuraa samalla tavalla kuin joskus asioista tyystin tietämättömänä pikkupoikana. Jos kriteerinä on menestys, niin kannattaa perustaa uusi laji, jossa osaanottajina olisi Suomen lisäksi vain joku toinen asukasluvultaan pieni maa. Tämän lajin mestaruudesta pelattaisiin joka kuukausi ja siitä sitten voisi repiä iloa irti vaikka kuinka paljon kun MM-kultia alkaisi ropista!


        Eli ihan oikeasti, järki käteen näissä asioissa, koska jääkiekosta ei oikeasti olla kovinkaan paljon kiinnostuneita kuin ehkä neljässä maassa ja tämän lisäksi näyttää vähän siltä, että jääkiekko on menettämässä USA:ssa neljänneksi suurimman lajin asemaa. NHL:n tulevaisuus olisi aika vaakalaudalla silloin.


        Mun vinkki on se, että menkää aina silloin tällöin jäälle höntsäilemään (läskit lähtee pois luistellessa, hiihtäminen on toinen hyvä talviurheilumuoto), mutta olkaa kuitenkin tietoisia siitä, ettei pienissä lajeissa menestymisestä välttämättä kannata hakea lohtua. En millään tavalla halua pilkata jääkiekkoa, jota itsekin nostalgiasyistä talvisin pelailen, vaan pikemminkin muistuttaa tosiasioista, jotka medialta välillä lipsuu! (Tai vitustako minä tiedän, mitä kenenkin kannattaa tehdä! Kuitenkin nyt vain tuntuu siltä, ettei pienten lajien menestymisiä kannata ihan niin mielettömästi hehkuttaa! MM-95 meni osaltaan överiksi, mut silloin taidettiin elää vähän eri aikoja!)


      • vester
        Peetu- kirjoitti:

        Jos futis olisi ihmisten mielestä tylsä laji, niin sitä ei seurattaisi maailmalla niin intohimoisesti (ota myös huomioon ne maat, joissa jääkiekkoa voitaisiin pelata ilmaston puolesta)! Futiksen sääntöjä sitäpaitsi muutettaneen vielä jossain vaiheessa yleisöystävällisemmiksi. Itse ainakin ottaisin järjen käteen, koska jääkiekko on pikkulaji, jossa "menestyksestä" on outoa hakea lohtua. Enpä yhtään ihmettele, että niin monen mielestä tuo jääkiekon pakkosyöttö tuntuu niin kummalliselta, mut eiköhän sekin vähene aikanaan, koska matkustelu lisääntynee ja se kyllä avartaa ihmisiä tässä kontekstissa siinä mielessä, että monet oppivat, mitä lajeja maailmalla oikeasti seurataan.


        Itse tykkään välillä kyllä jääkiekkoa pelata jos ilmasto sen sallii (kaikkina talvina ei salli), mutten enää seuraa samalla tavalla kuin joskus asioista tyystin tietämättömänä pikkupoikana. Jos kriteerinä on menestys, niin kannattaa perustaa uusi laji, jossa osaanottajina olisi Suomen lisäksi vain joku toinen asukasluvultaan pieni maa. Tämän lajin mestaruudesta pelattaisiin joka kuukausi ja siitä sitten voisi repiä iloa irti vaikka kuinka paljon kun MM-kultia alkaisi ropista!


        Eli ihan oikeasti, järki käteen näissä asioissa, koska jääkiekosta ei oikeasti olla kovinkaan paljon kiinnostuneita kuin ehkä neljässä maassa ja tämän lisäksi näyttää vähän siltä, että jääkiekko on menettämässä USA:ssa neljänneksi suurimman lajin asemaa. NHL:n tulevaisuus olisi aika vaakalaudalla silloin.


        Mun vinkki on se, että menkää aina silloin tällöin jäälle höntsäilemään (läskit lähtee pois luistellessa, hiihtäminen on toinen hyvä talviurheilumuoto), mutta olkaa kuitenkin tietoisia siitä, ettei pienissä lajeissa menestymisestä välttämättä kannata hakea lohtua. En millään tavalla halua pilkata jääkiekkoa, jota itsekin nostalgiasyistä talvisin pelailen, vaan pikemminkin muistuttaa tosiasioista, jotka medialta välillä lipsuu! (Tai vitustako minä tiedän, mitä kenenkin kannattaa tehdä! Kuitenkin nyt vain tuntuu siltä, ettei pienten lajien menestymisiä kannata ihan niin mielettömästi hehkuttaa! MM-95 meni osaltaan överiksi, mut silloin taidettiin elää vähän eri aikoja!)

        esim. amerikkalaisiakaan häiritse lainkaan se, että heidän suuria lajeja kuten amerikkalainen jalkapallo ym. juuri muualla noteerata. Miksi siis meidän pitäisi vähätellä jääkiekkoa sillä perusteella ettei sitä pelata maailmanlaajuisesti. Aina sama poru.


    • Anonyymi

      leijonien päävalmentaja Jukka Jalonen imee paksua ja mustaa neekerin kyrpää

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9194
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2698
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      150
      2484
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1458
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1320
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    Aihe