ostin tänään alkosta Ofelia Mango last viinin til%.15%vol.Pilaantuuko se ilman vaikutuksesta avattuna huoneenlämmössä? en ole viiniasiantuntija.
pilaantuuko väkevä viini ilman vaikutuksesta?
1
807
Vastaukset
- minäkään
http://www.alko.fi/www/wwwBachus.nsf/viewAll/374437?opendocument
on miedon ja väkevän viinin rajamailla kummitteleva tuote, joskin väkeviin viineihin luokiteltu. Vahvimmissa miedoissa viineissä on alkoholia 14-15% eli likimain yhtä paljon.
Mietojen viinien nautittavuus kärsii avattuna huoneenlämmössä jo parissa päivässä. Väkevien viinien sanotaan kestävän avattuna pari viikkoa, ehkäpä vähän kauemminkin. Aivan juomakelvottomaksi viini ei "pilaantuessakaan" heti mene eikä pilaantuminen ole yhtäkkinen vaan makuvirhe pahenee pikku hiljaa. Viinistä tulee hapettuessaan viinietikkaa. Oma maku kertoo, tekeekö viiniä mieli juoda vai olisiko parempi kaataa se viemäriin.
Alkoholi ja sokeri toimivat molemmat "säilöntäaineina". Mitä väkevämpää ja makeampaa viini on, sitä paremmin se säilyy.
Ofelia Last Mangoa en ole maistanut enkä ihan vähällä maistakaan. Luulen, että siinä on tuota makuvirhettä ihan tarpeeksi jo tuoreeltaankin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854960- 952794
- 432786
- 1992392
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj281994- 1331949
- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161481Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51299Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3621298