530 dA tour -99
Syttyy aina muutaman minuutin ajon jälkeen, samaan aikaan syttyy se keskellä mittaritaulua oleva keltainen ympyrän sisällä oleva kolmio.
ABS:it eivät tunnu olevan toiminnassa kun valot palavat.
Käyttöohjekirjan mukaan ABS-järjestelmässä on häiriö tai vika, ota yhteyttä merkkihuoltoon.
Kysymys: Millaisia vikoja on käytännössä löytynyt, vastaavassa tilanteessa muilla?
ABS keltainen varoitusvalo?
11
10902
Vastaukset
- KaksKasi(E39)
Vahvin ja ensimmäinen arvaus täältä:
Joku neljästä abs-anturista päässyt tiensä päähän => ei saa viestiä jonku pyörän pyörimisestä tietsikalle => tietsikassa pasmat sekas => lamppu syttyy...
Liikkeesä vaihtavat reippaaseen sataseen uuden anturan (sisältää virhemuistin nollauksen), ite tekemällää säästät jonku kympin.
Kyllä, absit eivät toimi kuten ei myöskään jäpöstelynesto / DSC.- Kra
Näitä antureita jo vähän epäilinkin, täytyy perehtyä aiheeseen vielä lisää. Motonetissä ovat 69,- Egee/kpl, bemarin varaosahintaa en vielä tiedä.
Tuota DSC:n häipymistä en rauhallisessa koeajossa huomannutkaan, hyvä huomio. Täytyykin muistaa, että jos valo syttyy joskus talvikelillä, niin auton ajettavuus muuttuu aika radikaalisti kertaheitolla. - KaksKasi(E39)
Kra kirjoitti:
Näitä antureita jo vähän epäilinkin, täytyy perehtyä aiheeseen vielä lisää. Motonetissä ovat 69,- Egee/kpl, bemarin varaosahintaa en vielä tiedä.
Tuota DSC:n häipymistä en rauhallisessa koeajossa huomannutkaan, hyvä huomio. Täytyykin muistaa, että jos valo syttyy joskus talvikelillä, niin auton ajettavuus muuttuu aika radikaalisti kertaheitolla.VassoQ.
Paitsi että vika voi olla myös muualla ku antureissa, eli lompsippa siitä merkkiliikkeeseen letkun nokkaan, niin ei tarvi arpoa...
ASC ja DSC saavat tietoa auton liikkeistä juuri näiden antureiden kautta; DSC:ssä mukana sotkemassa vielä ainakin ratin asento ja taitaapa siellä olla seassa jotain kiihtyvyysantureitakin...
Syynä voi olla esimerkiksi abs-boksissa yms. Se onki sitte vähä kalliimpi paukku, eli kannattanee käydä siellä merkkihuollossa, ette turhaan ostele niitä antureita eli säästyy rahat siihe kalliimpaan remppaan...
Apropoo, huomattavasti laadukkaampaa jutskaa löydät näistä paikoista:
www.btcf.fi
www.bmwblub.fi
- 100% varmasti
Otsikko kertoikin kaiken oleellisen.
Itsellä maksoi n. 200€ sisältäen vikakoodin luvun, uuden anturin ja tunnin työn. Itse vika ei estä autolla ajoa, mutta ABS ja luistonesto ei toimi.
Minusta ei puhuta enää käytön aiheuttamasta kulumisesta vaan vika on yleinen ja kaikissa BMW-malleissa esiintyvä. Eli et ole ensimmäinen ko. viasta kärsivä bemarikuski. Auto huoltoon vaan.- 540
Ei pidä ihan suoraan yleistää. Itsellä ei mitään ongelmia ole ollut tuo anturi vika on ilmeisesti yleisempää E39:ssä.
- Kra
Onko järjestelmästä löytynyt muita kuin anturivikoja?
Maanantaina vien auton diaknoosiin, sitten tiedän asiata jo enemmän.- Ricracing
Jarrujen ja ajohallinnan kanssa ei pidä leikkiä, varsinkaan näin talven kynnyksellä.
Usemmiten on juuri kyse anturiongelmista, niitähän moderneissa autoissa riittää.
Pahin vaihtoehto on sitten ohjausyksikön ongelma, mutta ne harvemmin hajoaa ellei sitten ole rautanaulalla nollannut huoltonäyttöä tms.
En myöskään lähtisi ostamaan mitään tarvikeosia Bemariin, hintaero ei ole niin suuri.
Jopa tuolla e60.netissä toiset urpot ovat itse vaihtaneet tarvike jarrupalat ja sitten ihmetelleet miksi jarruvika valo palaa.
Ai mikä anturi...
- Kallo
Kyllähän tuo ABS-anturin vikaantuminen on se yleisin syy. Ongelman voi myös aiheuttaa pelkästään akselin hammaskehälle kertynyt höyste, anturi ei saa pyörimistietoa. Alkupään E39:eissä on esiintynyt jonkin verran noita kalliita ohjausyksikön ongelmia. Tuoreemmissa niistä ei ole ainakaan puhuttu. Ilmeisesti osaa parannettu 09/1998 lähtien.
ABS-anturi (Nro 7):
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=31_0255&hg=31&fg=10
Keskusyksikkö:
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=DP81&mospid=47559&hg=34&fg=20 - Kra
Vika on nyt korjattu uusimalla pulssianturi vasempaan etupyörään.
Kiitoksia vastauksistanne!- utelias
t. nimimerkki 100% varmasti
- Kra
utelias kirjoitti:
t. nimimerkki 100% varmasti
Mulla ei oo kuitit nyt tässä mukana, autoon tehtiin muitakin huoltotöitä samalla, vikadiagnoosia, valojen suuntausta, huoltovalon nollausta jne. Mutta anturi oli jotain 100,- egee ja vähän siihen töitä vielä päälle. Koko homma oli jotain 250,- egee
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255