Rintaranka + keuhkoputki

kokemuksia?

Hei!

Olen vasta nuori, mutta rintarangan oireet on päässeet kamalan pahaksi. Kiropraktikko totesi, että ranka on täysin jumissa, ja sitä on nyt availtu jo reilu 10 kertaa, eikä apua vielä tunnu olevan. Entistä kipeämmäksi vaan menee, mutta se kai kuuluu asiaan.
Eniten minua vaivaa kuitenkin se, että rintarangan tilanne vaikuttaa keuhkoputkeen ja keuhkoihin.
Henki ei kulje normaalisti, pihisee, ahdistava olo rintakehässä koko ajan, kipu heijastuu selän puolelta eteen. Pelkään, että putki menee kohta umpeen kokonaan. Onneksi olen saanut lääkäriltä varmuuden vuoksi avaavaa lääkettä. Tätä on jatkunut jo neljä viikkoa. Keuhkoputkivaiva alkoi jo ennen kiropraktisen hoidon aloittamista.
Spirometria-tutkimuksen tulokset olivat huonot. Voiko tämä johtua siitä, että rintaranka on ollut jumissa vuosikausia, eikä rintakehäkään ole siksi päässyt kunnolla laajenemaan. Voiko keuhkot tämän seurauksena jotenkin menettää toimintakapasiteettiaan? Vai voiko tämä olla jotain astmaa? En ole kyllä allerginen millekään. Keuhkoröntgenissäkin olin, mutta se oli ok.
Kamalaa kun en kestä enää edes arkiliikuntaa kun henki ei kulje. Eläminen alkaa vaikeutua.
Onko kenelläkään muulla rintarangan ongelmat heijastuneet keuhkoputkeen/keuhkoihin? Jos on niin milla tavalla ja mikä siihen on auttanut?

Onko kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia??

13

32325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • goldcube

      E-Epa kalaöljy on avain moneen vaivaan ja päivä paistaa jo risukasaankin.
      Suosittelen seuraamaan sivuston aihepiirejä ja linkkejä. Itse olen saanut nautittavamman elämänvalon soveltamalla ilmaisia vihjeitä. http://www.drtolonen.com/uutiskirje.asp

      • jjjejeje

        Uskotko tosiaan tuohon hömppään, että kalaöljy avaa jumissa olevan rintarangan. Ehkä vatsa menee niin kuralle, että paskaa ponnistaessa rintaranka rusahtaa auki.

        -DRTOLONEN


    • yrittää

      päästä oikein magneettikuvaan tai tt-kuvaukseen siitä selästä?? Jos sulla vaiks olis siellä rangassa joku vika mikä painaa ja tuntuu keuhkoissa ja putkissa...aivan hyvin olisi tuokin mahdollista

    • Mauri Antero

      Eipä ne keuhkot toimi, jos rintaranka ja koko kehon yläosa ovat painuneet kasaan. Itselläni oli myös aiemmin rintaranka täysin jumissa. Hengittäminen oli vaikeaa, kun keuhkot eivät voineet täyttyä. Olihan noita muitakin oireita pitkä lista. Pyörryttämistä, univaikeuksia, keskittymisvaikeuksia, näköhäiriöitä, väsymystä, lihaskireyksiä jne.

      Vaan eipä ole enää. Mulla rintarangan avasi kansanparantaja Jouko Holma. http://www.joukoholma.com/ Hänellä olen korjauttanut kehoni muutkin virheasennot... Käsittelyssä hartiani levenivät reilusti ja hengittäminen oli taas mahdollista...Aaaahhh! Raitista ilmaa....:)

    • kohta 30

      mulla on rintaranka oiennut ja hartia ja niskakipuja . nyt ollut poskiontelotulehduksia ja rinta ja kaulakipuja.lenkkeillessä on joskus alkanut ottaan keuhkoihin ja tuntuu ettei meinaa saada ilmaa.. pieni kärykin tuntuu tukalalta,pistää keuhkoista.mitähän vois olla?

      • hoidettu

        Mulla oli myös rintaranka oiennut. Se johtu ryhtihäiriöistä, jotka sai alkunsa lantiosta. Mulla oli lantiossa SI-nivel vinksallaan ja se vaikuttaa rintarankaan ja niskaan saakka. Nyt korjattu ja keuhkot pelaa taas hyvin...


      • vesuvius
        hoidettu kirjoitti:

        Mulla oli myös rintaranka oiennut. Se johtu ryhtihäiriöistä, jotka sai alkunsa lantiosta. Mulla oli lantiossa SI-nivel vinksallaan ja se vaikuttaa rintarankaan ja niskaan saakka. Nyt korjattu ja keuhkot pelaa taas hyvin...

        Oiskohan sheuermannin oireyhtymää. Saa selville röntgenissä tai magneetilla. Itsellä ennen kuin selvisi aika lailla samanlaiset oireet. Kannattaisi ennemmin käydä ensin fysiatrilla. Kiropraktikka on aika raaka hoito esim. osteopaatit tekeee saman paljon varovaisemmin. Liike itse tehtynä on lääke. Ei väkisin poksauttelemalla hoitopöydällä.


    • pifa

      voiskohan mullakin olla rintarangan puolella ongelmaa,oon jo epäilly sydänvikaakin.usein puristaa rinnan kohalta, useimminkin oikeelta puolelta, se tuntuu joskus kurkussakin asti,joka vois viitata sy. oireisiin .oon kyl epäilly jotain stressijuttuakin,stressikin voi aiheuttaa näitä oireita. se tuntuu sillei tosi ahistavalta kun puristaa ja tos jossain vaiheessa tuntu ettei saa otettuu happee niin paljo kuin pitäs

      • Jyrki665

        Mulla myös Scheuermannin oireyhtymä ja astmaoireita jotka aina pahenee kun rintaranka jumissa. Hankalaa elää asian kanssa ja vie paljon aikaa kun jumppaa ja treenaa että pystyy viettämään normaalia elämää.


      • Skolioosi

        Kyllä se on rintaranka peräistä ,koska itselläni on ko. vaiva ja on tutkittu. Monipuolinen liikunta , keppijumppa, sauvakävely, kuntosali , hölkkä jne.. . Henkeä salpaa, niin että hengitys ei ole täyspainotteista aika-ajoin, puristaa rintalastan aluelleella, selästä kuuluu kuin pärevakka rusahtelisi, kun menen selälleen lattiaille ja heitän jalat pään yli. Minulla on lievä skolioosi rintarangan aluella, joten tämä osittain saattaa lisätä rintarankan oireita. Mutta olen tyytyväinen , että oireet ovat tutkittu juttu ja liikunnan avulla olen pärjännyt mainiosti. Kokeile liikuntaa ja kysy fysioterapiasta liikunnallisia ohjeita.


    • r.anka

      Heips!

      Mitäs kuuluu kirjeen aloittajalle?
      Itse menin vuojen alussa tk.hon kun rintaa ahistaa, ym ym.. laittovat sydänvilmiin.. ja otti muutaman verikokeen. niissä ei mitään ni se siitä suunnilleen.
      Itse kävin osteopaatilla ja fysioterapeutilla.. ei huomattavaa apua..kun kerran vain kävin. muutaman 100e tuloilla ei raskis millään maksaa lähes 60e..
      on myös ressiä ja loppuvuosi alkuvuosi tapahtumaa on keskenmenoa 2lla kaavinnalla, häät heti muutaman päivän päästä ja sitte pötköön vielä tutun yhtäkkinen kuolema ilman syytä ??
      Tuli nukkumaanmentäessä paniikkioireita muutaman kerran, ostin e-epaa josta joku puhuikin, sen jälkeen en ole samanlaisia kohtauksia saanut nukkumaan mentäessä.. toki tk. lääkäri sanoi että käyppäs psykologilla jos haluat, ja sinne huomenna toka kertaa menen.

      Nytkin rintojen välissä on "painon"-tunne ja tuntuu ettei henki kulje, vaikka se varmaan normaalisti kulkeekin. Kävin jo lääkekaapilla että otan pojalle määrättyä ventoliini oraaliliuosta hengenahistukseen, mutten löytänyt annostus ym ohjeita.. nyt kirjotan tänne.

      Kansanparantajalle olen ollut menossa monesti, mutta en ole saanut aikaseksi, kun tämän miehen tiedot on niin tiukassa, etten tiedä onko hänellä tällähetkellä vastaanottoa.. en vaan saa puhelinta käteen.

      Olisi kiinnostavaa kuulla, onko kirjoittaja saanut apua. minä kun en todellakaan tunnu saavan tk.sta haluamaani apua, että pääsis röntgen tai mangneettikuviin.. isällänikin ollut koko ikänsä niska/selkä ongelmia ja patistaa minua kuviin, vaan mitenpä rahattomana meet kun ei lähetettä saa.
      jumpannu olen fysioterapeutin ohjeilla ja välillä tuska jopa ehkä viikoksi helpotti, vaan nyt taas ahistaa ja yläruumis paukkuu ihan hulluna niska/lapaluu/rinta-alueelta, mitään isoa liikettä ei tarvi tehä kun napsaus kuuluu.

      Niin siis olen 32v nainen.

    • Ice.

      1. Osta uusi sänky 2. Etsi parempi kyropraktikko 3. Liiku enemmän, mutta rennosti

    • Anonyymi

      Suosittelisin kunnon keuhkojen tähystystä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2468
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2230
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2059
    5. 173
      1876
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      43
      1865
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1548
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe