Kissanvessakakku on hyvää ja vastenmielisen näköistä, muistuttaa aivan kissan kakkalaatikkoa jätöksineen.
Ohjetta en nyt löytäny, mutta yhden kerran sitä tehneenä muistelen sen menneen jotenkin näin:
1)Valitse astiaksi vaikka leveä ja matala uunivuoka, sellainen mikä muodoltaan muistuttaakin hiekkalaatikkoa.
2) Muserra pohjalle paksu kerros keksinmuruja. Saa olla halpiskeksejä, esim niitä halpoja missä on vaikka sitä vaniljaa välissä. keksinmurut saa olla erikokosia, ei kokonaan ihan sohjoks, saa olla joukossa sormenpäänkin kokosia paloja.
3) Sekoita vihreää karamelliväriä pieneen määrään vettä tai vaikka spriteä ja kaada keksinmurujen päälle. Ei liikaa ettei mene mössöks, mutta niin etttä muruista tulee mukavasti vihertäviä.
4)Kaada viherrettyjen keksinmurujen päälle jotain juoksevaa suklaavanukasta, ei siis lohkeavaa vaan esim fanny-vanukas muistaakseni on juoksevassa muodossa. Kaada vanukastakin sopivasti ei niin että on epämääräinen mössökasa, vaan tarkoitus kuvata siis kissan ripulia ja sen mukaan kaada sitä. Lisää vastenmielisyyttä saat roiskimalla vanukasta vuoan reunoille myös..
5) Lopuksi kaiken kruunaa pätkikset, joita sulatat hiukan mikrossa, siis vain hiukan, ja tökkäät koko komeuden sekaan aivan oman taiteellisen silmäsi mukaan. Muistuttavat erehdyttävästi pökäleitä.. Niitäkin voi laittaa myös nojaamaan vuoan reunaa vasten ja tirkistelemään keksimurujen seasta.
Ja kakku onkin valmis :-) Oma kokemukseni oli, että kakku herätti inhoa, mutta maistui hyvältä. Ja on helppo tehdä.
Kissanvessakakku
4
1501
Vastaukset
- edellisiä
viestejä niin sieltä löytyy.. muistaakseni piiroon blogista eli www.piiroo.vuodatus.net... ja kaikkea muuta ällötystä eli siis vaan selailee..
- Anittax
Joo. olihan ohje siellä kun tarpeeks kauan etsin ja olin jopa ihan oikein muistanu paitsi että keksimurujen kanssa piti vielä kakkupohjaakin laittaa. Mutta ajattelinpa tässä ohjetta tarjota otsikon kera, että helposti löytyy. Piste.
- piiroo
Anittax kirjoitti:
Joo. olihan ohje siellä kun tarpeeks kauan etsin ja olin jopa ihan oikein muistanu paitsi että keksimurujen kanssa piti vielä kakkupohjaakin laittaa. Mutta ajattelinpa tässä ohjetta tarjota otsikon kera, että helposti löytyy. Piste.
Hei!
Itsekin olen tätä tarjonnut kerran ja saavutti todella suuren suosion!
Kakun tekeminen saattaa kuulostaa hankalalta, mutta sitä se ei ole!
Itse värjäsin vain pienen osan keksimuruista ja laitoin näitä värjättyjä muruja pintaan sinne tänne, tiedätte kyllä mitä esittämään...
t. PiiRoo
ps. Mielestäni näille hyville resepteille voi aivan hyvin laittaa oman ketjun!
- miryyy
joo..on kyllä kokemusta tuostakin!.. luulin jo hetken että tarjoaako ystäväni minulle kissan kakkaa..mutta näin ystäväni maistavan sitä,niin rohkesin maistaa myös...sepäs oli hyvää.. mutta noloa ku kaikki nauroivat minulle kun olin viimeinen kuka maistoi kakkua mutta hyvää se silti oli : ) nam nam.. kannattaa muuten kokeilla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse1164895Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1153978Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2153896Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202275Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801396- 1371374
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1721369En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5851269- 531155