Mikäs se onkaan se perimmäinen fysikaalinen ilmiö mikä siinä tapahtuu. Siis kun koskettaa kynällä virtajohdinta niin kynä hohkaa vaikkei toinen pää saakaan mistään maata, paitsi minusta. Ja sitten on vielä niitä jolla ei tarvi edes koskettaa sitä johtoa, riittää kun vie lähelle. Ihan käsittämätöntä?!
Sähkökynän toimintaperiaate?
8
2579
Vastaukset
- taikuri11
kannaattaa olla fysiikan tunnilla hereillä.
- aaltoja
olemassa niitäkun ei näe??
- Se vasta ihmeellinen
On, on hehkun lisäksi kuvaakin. Ihan älytöntä, että toimii.
- vissiin sitä
hyppysähköä.
Kerran purin yhen sähkökynän. Siinä oli iso vastus rajottamassa mun kautta maihin menevää virtaa ja sitte joku lamppu, joka toimii pienellä virralla. - on erittäin pienitehoinen
hohtopurkauslamppu, joka hohtaa jo miltei
sähkön hajulla.
Vienee muutaman nanoampeerin joka vuotaa
sinun ja kuivankin lattian kautta.
Tai jopa indunsoituu suoraan sähkökentästä
suoraan edes ilman galvaanista kosketusta.- Aloittaja
Arvasinkin ettei suurin osa vastaajista tietäisi tätä. Pottuilla jaksetaan silti.
Tuo sinun vastauksesi kuulostaa järkevältä joten niin se sitten kai on oltava. Aika pienellä virralla sitä valoa sitten saadaan aikaan. - jinder1
Aloittaja kirjoitti:
Arvasinkin ettei suurin osa vastaajista tietäisi tätä. Pottuilla jaksetaan silti.
Tuo sinun vastauksesi kuulostaa järkevältä joten niin se sitten kai on oltava. Aika pienellä virralla sitä valoa sitten saadaan aikaan.mulla ainakin on kynässä kaksi AAA-paristoa.. Ja niin oli muissakin malleissa mitä kaupasta löysin
- öööh
jinder1 kirjoitti:
mulla ainakin on kynässä kaksi AAA-paristoa.. Ja niin oli muissakin malleissa mitä kaupasta löysin
on lyijytäyte! Tosi hyvä kone! toimii missä asennossa vain ja vaikka sateessa tai pakkasella, ja vieläpä ilman paristoja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista987663- 1055532
- 2664738
- 494683
- 663405
- 502768
- 582457
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222418Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244