Niistä viiskyt luvulla kirjoitetuista SOTILAIS-muistioista? Niitä kirjoitteli sen ajan sotilaat sotaväki aikanaan. Sieltä löytyis mukavia värssyjä ja lauluja. Etsikää! Aloitetaan vaikka runoilla.
Onko kenelläkään tietoa?
15
1005
Vastaukset
- korpr. 1/78
Keinu keinuni poppelipuussa,
poppelipuussa illansuussa.
Hauskaa on keinua lintusten lailla,
lintusten lailla huolia vailla.
Runoni loppu on hieman karu,
keinussa on vain yksi naru. - Iltamyöhä
muistan tällaisen, jotenkin näin:
Nainen on (Jotain, en muista),
nainen on risti,
piru sen miehelle piinaksi pisti.
Tarkoitit kai näitä tällaisia juttuja sieltä muistioista.Sun ystäväsi, armaani
tahtoisin olla ikäni
en koskaan olla tahtoisi
sulle uskoton ja petturi
se oisi suurin iloni
jos aina oisit luonani
jos kuolo sinut kohtaisi
se murtaisi mun mieleni
sinua myös mä rakastaa
tahtoisin ainiaan
en voisi ollenkaan
yksin elää aina vaan.
Jos ystäväksi et sä tule
niin joka toinen rivi tästä lue.
24.5.-64 Vaasa- korpr. 1/78
Nainen on kylmä, nainen on kuuma,
nainen on miehelle viettelys, huuma.
Nainen on ilojen riemu ja risti,
piru sen miehelle piinaksi pisti. - aina alokas
korpr. 1/78 kirjoitti:
Nainen on kylmä, nainen on kuuma,
nainen on miehelle viettelys, huuma.
Nainen on ilojen riemu ja risti,
piru sen miehelle piinaksi pisti.Tieteellinen määritelmä alokkaasta.
Alokas on.
Mantteliin kääritty,vyöllä vyötetty,
kypärällä katettu,vanikalla täytetty
muodoton lihamöhkäle.Erikois piirteenä:
Metsän nopein eläin.
Tieto lähde:Puolustus voimien
erittäin salainen tutkimus tulos!
Ettehän levittele tietoa! - kauan...
aina alokas kirjoitti:
Tieteellinen määritelmä alokkaasta.
Alokas on.
Mantteliin kääritty,vyöllä vyötetty,
kypärällä katettu,vanikalla täytetty
muodoton lihamöhkäle.Erikois piirteenä:
Metsän nopein eläin.
Tieto lähde:Puolustus voimien
erittäin salainen tutkimus tulos!
Ettehän levittele tietoa!Niin kauan kukka kukoistaa
kun lunta päälle sataa.
Niin kauan tyttö punoittaa
kun poika päällä makaa. - Alikessu vuodelta -64
kauan... kirjoitti:
Niin kauan kukka kukoistaa
kun lunta päälle sataa.
Niin kauan tyttö punoittaa
kun poika päällä makaa.Eilen oli kanssani nainen ja rakkaus
Nyt on selässä kivääri ja pakkaus.
Mikäs se olikaan alokkaan ammatti siviilissä, kysyi Vääpeli alokkaalta, käskynjaolla.Pankkivirkailija, sanoi siihen alokas. Vai pankkivirkailija, tuumi Vääpeli.Taisitte olla siivojana pankissa. Ei Herra Vääpeli, sen homman meillä hoitaa eläkkellä olevat entiset Vääpelit, vastasi alokas, tiukasti asennossa seisten. - Kersantti
Alikessu vuodelta -64 kirjoitti:
Eilen oli kanssani nainen ja rakkaus
Mikäs se olikaan alokkaan ammatti siviilissä, kysyi Vääpeli alokkaalta, käskynjaolla.Pankkivirkailija, sanoi siihen alokas. Vai pankkivirkailija, tuumi Vääpeli.Taisitte olla siivojana pankissa. Ei Herra Vääpeli, sen homman meillä hoitaa eläkkellä olevat entiset Vääpelit, vastasi alokas, tiukasti asennossa seisten.Niinhän ne ammattilaisetkin joutuvat armeejan harmaisiin. Pankkivirkailijat, papit, muusikot ym.
Vääpeli pysähtyi erään tulijan kohdalle: Kasvonne ovat minulle erittäin tutut, olen teitä monesti nähnyt, esiinyttekö kenties televisiossa?
Alokas vähän nolona: En, minä olen vain Alkon myyjä. - Kersantti
Alikessu vuodelta -64 kirjoitti:
Eilen oli kanssani nainen ja rakkaus
Mikäs se olikaan alokkaan ammatti siviilissä, kysyi Vääpeli alokkaalta, käskynjaolla.Pankkivirkailija, sanoi siihen alokas. Vai pankkivirkailija, tuumi Vääpeli.Taisitte olla siivojana pankissa. Ei Herra Vääpeli, sen homman meillä hoitaa eläkkellä olevat entiset Vääpelit, vastasi alokas, tiukasti asennossa seisten.Se vääpeli ei ollut kovin suosittu ja sen hän taisi tietääkin. Sanoi kerran eräälle varusmiehelle, että kun kuolen, tulet ehkä kuselle haudalleni.
Varusmies: En varmastikaan, kun täältä pääsen, en enää ikinä seiso pitkässä jonossa.
- ei muistelmia
Muistoja on, kirjoitettuja muistelmia vähemmän. Itse olen saanut alkuni sota-aikana isäni luvattomalla öisellä lomareisulla. Lapsena, sotien jälkeen, kun isäni tuttavat kävivät meillä kyläilemässä voit arvata mistä puhuivat. Sodasta tietysti, sillä isäni oli ollut kaikissa sodissa mukana ja aina eturintamalla. Haavoittunut kahdesti ja nähnyt lukuisat ystävänsä kaatuvan.
Aikaa kirjoittamiseen ei silloin ollut ja siksi sen aikaisia muistelmia ei paljon ole.
Isäni varusmies aikaisia laulukirjoja minulla on tallessa, ovat vuosilta 1923-24. Kaksi paksuhkoa mustakantista vihkoa. Teksti on pääosin ruotsinkielinen, mutta joukosta löytyy myös suomenkielisiä laulun sanoja. En voi kun ihmetellä ja ihailla isäni kirjoitustaitoa, kun mies ei ollut käynyt edes kansakoulua.
Jos laulut kiinnostavat sinua, niin palataan aiheeseenovat aarteita .Laitappa minun osoitteeseeni joku . Osoite on profiilissa .Ja se löytyy kun klikkaat sitä lippua nimeni perässä ,ullamirjami.
- jenkaten
ullamirjami kirjoitti:
ovat aarteita .Laitappa minun osoitteeseeni joku . Osoite on profiilissa .Ja se löytyy kun klikkaat sitä lippua nimeni perässä ,ullamirjami.
Niitä vanhoja lauluja on tullut kerättyä täs-
sä vuosien varrella.Voisitko mainita joitakin
lauluja mitä olet ehkä hyräillyt ja muistellut.
Jos vaikka sanat löytyisivät. jenkaten kirjoitti:
Niitä vanhoja lauluja on tullut kerättyä täs-
sä vuosien varrella.Voisitko mainita joitakin
lauluja mitä olet ehkä hyräillyt ja muistellut.
Jos vaikka sanat löytyisivät.pyydät hyräilemään --kävin taasen sinunkin sivullasi ja ei ollut Skypeä --että olisin voinut hyräillä:=)
- jenkaten
ullamirjami kirjoitti:
pyydät hyräilemään --kävin taasen sinunkin sivullasi ja ei ollut Skypeä --että olisin voinut hyräillä:=)
nyt on Skype tunnus paikallaan.Ei kun hyräile-
mään.
- Pelle1Peloton
Aatosten siivin
luokesi hiivin,
silmäsi suutelen unehen.
Vartiopaikalla
suorana seisten,
nimesi kirjoitan.. lumehen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1053661
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se472610- 1142432
24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä
Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣401954Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi
Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu271668- 271512
Mulla tulee vaan niin
Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et211498- 221328
Olikohan se
Kuitenkin niin, että kiinnostuit minusta ihan tosissaan. Loukkaannuit, kun en ollutkaan valmis tapaamaan sinua.. Pelkäsi81241Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi
Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?701235