Avoin yliopisto: Kasvatustieteen perusopinnot

tentti..HJÄLP!

Opiskelen Hki:n Avoimessa yliopistossa ja toinen kurssi Kasvatustieteen perusopinnoissa menossa. Kurssin nimeä en muista, mutta tenttiin pitää lukea kaksi kirjaa eli Kasvatussosiologia(antikainen?) ja Oppimisen uusi järjestys (rinne). En tajua mitään kummastakaan kirjasta vaikka olen yrittäny lukea! onko ideoita ja vinkkejä lukemiseen tai lukutekniikkaan ja mitkä ovat tärkeimmäit asiat kyseisissä kirjoissa, kertokaa myös tenttikysymyksiä jos olette käyneet samanlaisen kurssin...

Avoimen yliopiston aloitin nyt syksyllä ja kyllä on rankkaa käydä sitä toisen koulun ohessa..huoh! Jos joku vaan haluaa auttaa niin kiitos suuresti :) paniikki iskee..

5

962

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luulet kykeneväsi

selviytymään ylipäätään koko yliopisto-opiskelusta, ellet nytkään ymmärrä lukemaasi?

• opeopiskelija =)

Lue sisällysluottelo hyvin ja yhdistele asioita sitä kautta. Olen itse muistaakseni joskus nuo tenttinyt,mutta koska siitä on aikaa, eikä minulla ole kirjoja niin en muista yhtään minkätyyppisiä kysymykset olivat. Kuitenkin, jos kirjoissa on esitetty erilaisia teorioita, kannattaa ne opetella hyvin..niistä sattaa esimerkiksi tulla jokin vertailutehtävä.
      Mutta tuo sisällysluettolon opetteleminen on hyvä juttu, jos ei oikein käsitä ko asiasta mitään..kirjoita muistiin otsikot ja niiden alle alaotsikot ja jotain pientä kaikesta..näin asia jäsentyy ja on helppo muistaa. Tsemppiä..jos et ekalla kerralla pääse läpi, niin ainakin tiedät seuraavaan tenttiin kysymykset...tsemppiä kovasti!!

• vast555

Olen tenttinyt Antikaisen teoksen. Minusta kirja oli myös vaikeatajuinen. Ja teksti on normaalia pienemmällä painettua, joten lukeminen oli vähän hankalampaa.

Minäkin suosittelen sisällysluettelon huolellista tutkimista. Jos olet ihan paniikissa ja tuntuu, että mitään ei jää mieleen, kannattaa tehdä sieltä täältä itselle kysymyksiä ja valmistella niihin vastaukset. Jos valmistelet esim. 30 kysymystä, niin sinulla on aika huono tuuri, jos mitään niistä ei kysytä.

• tenttikysymyksiä!

Hello!
      Minulla oli samaisista kirjoista tentti viime viikolla ja meiltä kysyttiin näitä:
      Antikainen: 1. Tarkastele suomalaisen koulutuksen laajenemista ja muutosta 1900-luvulla (eli taisi olla kirjan 4.luku) 2.Pohdi koulutuksen yhteiskunnallisia tehtäviä.
      Rinne & Salmi: 1. Epämuodollisen oppimisen erilaiset muodot ja niiden asema länsimaisessa koulutusjärjestelmässä 2. Epävarmuuden paluu ja yksilöllistyminen länsimaisessa yhteiskunnassa.
      Toivottavasti näistä on apua..

• ap_

Kiitos tosi tosi tosi paljon kaikista vinkeistä ja varsinkin tenttikysymyksistä, jotka auttoivat todella paljon! :) nyt on paljon rennompi olo ja saa nyt nähä, miten tuo eka tentti menee, mut jos ei mee läpi nii eikun uudestaan yrittämään :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      56
      3857
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2261
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2144
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      17
      1731
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1562
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1492
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      80
      1457
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      1186
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1153
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1125
    Aihe