Elikkäs törmäsin tallaiseen ongelmaan ohjelmoidessani yhtä ohjelmaa (VB6). Elikkä mulla on lomakkeella textbox joka pitäisi saada ymmärtämään pelkkiä numeroita, eikä kirjaimia. Vielä parempi olisi että kirjaimia siihen ei voisi laittaa ollenkaan. Jos kirjaimia siihen kirjottaa, niin silloin pukkaa erroria. Onhan tämä nyt vähän noob kysymys, mutta apua tarvitseisin :D
textboxiin pelkästään numeroita
2
361
Vastaukset
- Etsija vaihda
Ainakin Pascalista (Delphi/Lazarus) löytyy sellainen kuin MaskEdit johon voi määritellä mitä merkkejä kyseinen komponentti lukee. On todennäköistä että myös VB:ssä on samantapainen Edit(text)-käyttöliittymäkomponentti jossa on tämä ominaisuus (eli etsi ja vaihda sopiva komponentti vanhan tilalle).
- xxxxx
On Visual Basicissakin tuo maskaus, mutta itse käytän Keypress-eventissä tarkastusta.
Sivulla http://www.woodger.ca/vbsamp.htm on esimerkki:
'this is brute-force method of limiting to number but mask is easier.
Sub Text1_KeyPress (KeyAscii As Integer)
If KeyAscii = 8 Then 'Allow BACKSPACE through
Exit Sub
End If
'Only digits are valid characters.
If Chr(KeyAscii) < "0" Or Chr(KeyAscii) > "9" Then
KeyAscii = 0 'Set character to null if out of range
Beep
End If
End Sub
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433017Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta612961- 422367
- 311863
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251719Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa721684- 481586
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä771275- 381252
- 791080