Samsung DVD-R119
Philips DVDR3355
Philips DVDR3380
Philips DVDR3305
Tuossa neljä laitetta joka sopisi budjettiin. En vaadi mitään erikoisominaisuuksia kuten HDMI, HDTV, dual layer, digiviritin, analogiviritin, kiintolevyä tms. vaan riittää että se hoitaa hyvin sen hommansa eli tallentaa dvd:lle VHS-nauhuriltani (joka ei ole SuperVHS-laite vaan tavallinen Nicam-HiFi VHS). No yhteensopivuuden kannalta paras jos DVD±R/RW-levyille osaa tallentaa mutta ainakin DVD-R/RW-levyille koska käsittääkseni normaalit video-dvd:t on lähinnä noita miinuslevyjä eikä pluslevyjä.
Lisäksi olis kiva tietää että noissa kun on noita eri tallennustiloja, on esim. XP jolla saa levylle 1 tunnin , sitten on 2 tunnin tila ja 3-4 tunnin tila, niin mikä noista hoitaisi tuon 3-4 tunnin tallennuksen parhaiten? Vai hoidanko ns. "ylipitkät" leffat tietsikalla ja annan tuon tallentavan soittimen sitten hoitaa ne alle 2 tunnin leffat?
Onko kellään kokemuksia jostain noista luetelluista laitteista?
4 tallentavaa DVD:tä
15
4905
Vastaukset
- okarox
DVD-Video on oma formaattinsa. DVD /-R/RW on tallentavia formaatteja. Yhteensopivuuden kannalta DVD RW on paras, koska se ei vaadi viimeistelyä.
Yleensä kolmesta tunnista alkaen laatu on selvästi huonompi (resoluutio 360x576). Kannattaakin siis katsoa nimenomaan niitä alkupään laatuja. Itse en ostaisi laitetta, jossa ei ole tallennuslaatua kahden ja kolmen tunnin välissä. Samsungissa ei taida olla kuin 1, 2, 4 ja 8 tuntia. Tämä on aivan liian vähän.
Miksi ihmeessä tallentaisit VHS:ltä, etkä suoraan digiboksista?- ap.
siksi koska pakko ne _olemassaolevat_ VHS-nauhoitukseni on joskus siirtää DVD:lle, VHS ei ole ikuinen.
Mutta palataan siis aiheeseen, mikä noista olisi sitten se paras laadultaan perustallentimeksi? Hinta tosiaan saa olla enintään 200 € kun budjetti ei salli kalliimpaa ja siksi otin nuo esille. Samsung ja yksi noista Philipseistä maksaa 169,- ja kaksi muuta Philipsiä olisi 199,- ap. kirjoitti:
siksi koska pakko ne _olemassaolevat_ VHS-nauhoitukseni on joskus siirtää DVD:lle, VHS ei ole ikuinen.
Mutta palataan siis aiheeseen, mikä noista olisi sitten se paras laadultaan perustallentimeksi? Hinta tosiaan saa olla enintään 200 € kun budjetti ei salli kalliimpaa ja siksi otin nuo esille. Samsung ja yksi noista Philipseistä maksaa 169,- ja kaksi muuta Philipsiä olisi 199,-Mikä niistä olemassaolevista tekee niin erilaisia kuin niistä, mitä nykyään tallennat? Minä itse olen luopunut ajatuksesta kaikkien VHS-tallenteiden kopioimisesta DVD:lle.
Onko 200 ehdoton maksimi. 240 eurolla saisi Anttilasta Philipsin kovalevyllisen laitteen. Noi Philipsit taitaa peruslaitteina olla samanlaisia. Eroja voi olla liitännöissä, ajastimen koossa. Vaikka en sinänsä halua kehua Philipsiä, kyllä Samsung vaikuttaa puutteelliselta.- ap.
okaro kirjoitti:
Mikä niistä olemassaolevista tekee niin erilaisia kuin niistä, mitä nykyään tallennat? Minä itse olen luopunut ajatuksesta kaikkien VHS-tallenteiden kopioimisesta DVD:lle.
Onko 200 ehdoton maksimi. 240 eurolla saisi Anttilasta Philipsin kovalevyllisen laitteen. Noi Philipsit taitaa peruslaitteina olla samanlaisia. Eroja voi olla liitännöissä, ajastimen koossa. Vaikka en sinänsä halua kehua Philipsiä, kyllä Samsung vaikuttaa puutteelliselta."Mikä niistä olemassaolevista tekee niin erilaisia kuin niistä, mitä nykyään tallennat?"
Ai meinaatko että mun pitäisi heittää kaikki mulle rakkaat leffat sitten roskiin kun kasetti ei enää suostu toimimaan videossa, tai kun video prakaa?? Ei hyvää päivää. Jokainen FIKSU ihminen kopioi VHS-leffansa dvd:lle ennenkuin on liian myöhäistä!
"Minä itse olen luopunut ajatuksesta kaikkien VHS-tallenteiden kopioimisesta DVD:lle."
No sinä teet niinkuin sinä teet ja minä taas teen niinkuin itse katson parhaimmaksi, huomaa että minä otan myös tietokoneen kiintolevyn tiedostoista varmuuskopioit ja erilaisille medioille USB-tikusta säilökiintolevyyn ja cd-r:ään. Soisin monen muunkin tekevän, säästyy monelta murheelta.
"Onko 200 ehdoton maksimi."
Aikalailla ehdoton.
"240 eurolla saisi Anttilasta Philipsin kovalevyllisen laitteen."
No menee just ja just siinä rajoissa, täytyy vilkasta, löytyyköhän se NetAnttilasta...
"Noi Philipsit taitaa peruslaitteina olla samanlaisia. Eroja voi olla liitännöissä, ajastimen koossa. Vaikka en sinänsä halua kehua Philipsiä, kyllä Samsung vaikuttaa puutteelliselta."
Mä en sillä ajastimellakaan niinkään mitään, pääasia on että laite tallentaa ja tekee sen tallennuksen laadukkaasti. Kaikki muu on extraa.
Itseasiassa sen ei tarvitse edes pystyä toistamaan kaikkia mahdollisia formaatteja, (S)VCD:stä DivX-levyihin ja MP3-levyihin koska mulla on erikseen toistava laite jolla nuo onnistuu. Tarvitsen vain tallentavan. - Stig
ap. kirjoitti:
Mutta palataan siis aiheeseen, mikä noista olisi sitten se paras laadultaan perustallentimeksi? Hinta tosiaan saa olla enintään 200 € kun budjetti ei salli kalliimpaa ja siksi otin nuo esille. Samsung ja yksi noista Philipseistä maksaa 169,- ja kaksi muuta Philipsiä olisi 199,-Voit kopsata kovikselle leffat.
Jos ne on telkkarista (MTV), voit sitten
koviksella poistaa mainokset ja lopuksi
polttaa ne levylle.
Ehdotus
LG 7800, 160giganen kovalevytallennin
polttavalla DVD:llä.
Ohessa tietoa:
http://www.gigantti.fi/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-gigantti-Site/fi_FI/-/EUR/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=Xb1sy0IM3hU000EBLyX_m6QV0000PMbbWemg?ProductID=ptTD4QFWDK4AAAEG5Z.E68.s&CatalogCategoryID=Lz3D4QFWtwIAAAEFVpxccYZe&filename=productpage_text,producttype_text,prodtypes_vartypes_text&windowtitle=LG RH7800
Huonoa LG:ssä on, jos editoit nauhoitusta
(poistat mainokset yms.) et voi pikakopioida
sitä DVD:lle, vaan sen kopioiminen
kestää yhtä pitkään kuin tallenteen pituus.
Eli 2 tunnin kopiointi kestää 2 tuntia.
Plussana saat DL-levyn käyttömahdollisuus,
itse en ole kokeillut sitä, mutta manuaali
kertoo että pitäisi toimia.
Hyvää on myös se, että kaksi peräkkäistä
tallennetta voi yhdistää.
Esim. osa1 osa2=osa1 2
Citymarket myy melko edullisesti ko. laitetta.
Muistaakseni 299e.
Harkitse kuitenkin, koviksella kaikki on helpompaa ap. kirjoitti:
"Mikä niistä olemassaolevista tekee niin erilaisia kuin niistä, mitä nykyään tallennat?"
Ai meinaatko että mun pitäisi heittää kaikki mulle rakkaat leffat sitten roskiin kun kasetti ei enää suostu toimimaan videossa, tai kun video prakaa?? Ei hyvää päivää. Jokainen FIKSU ihminen kopioi VHS-leffansa dvd:lle ennenkuin on liian myöhäistä!
"Minä itse olen luopunut ajatuksesta kaikkien VHS-tallenteiden kopioimisesta DVD:lle."
No sinä teet niinkuin sinä teet ja minä taas teen niinkuin itse katson parhaimmaksi, huomaa että minä otan myös tietokoneen kiintolevyn tiedostoista varmuuskopioit ja erilaisille medioille USB-tikusta säilökiintolevyyn ja cd-r:ään. Soisin monen muunkin tekevän, säästyy monelta murheelta.
"Onko 200 ehdoton maksimi."
Aikalailla ehdoton.
"240 eurolla saisi Anttilasta Philipsin kovalevyllisen laitteen."
No menee just ja just siinä rajoissa, täytyy vilkasta, löytyyköhän se NetAnttilasta...
"Noi Philipsit taitaa peruslaitteina olla samanlaisia. Eroja voi olla liitännöissä, ajastimen koossa. Vaikka en sinänsä halua kehua Philipsiä, kyllä Samsung vaikuttaa puutteelliselta."
Mä en sillä ajastimellakaan niinkään mitään, pääasia on että laite tallentaa ja tekee sen tallennuksen laadukkaasti. Kaikki muu on extraa.
Itseasiassa sen ei tarvitse edes pystyä toistamaan kaikkia mahdollisia formaatteja, (S)VCD:stä DivX-levyihin ja MP3-levyihin koska mulla on erikseen toistava laite jolla nuo onnistuu. Tarvitsen vain tallentavan.Leffoja tulee kuitenkin uusintoina ja niitä voi lainata kirjastosta ja kopioida. VHS:ltä kopioitu on aina VHS-laatua. Kun videonauhurin käyttö vähenee, kestää se myös pidempään. Toki itsekin olen kopioinut tiettyjä ohjelmia, mutta en edes harkitse täydellistä kopiointia.
Kai tiedät, että monia myyntielokuvia ei voi kopioida kopiosuojauksen takia.
MIksi et tekisi ajastimella mitään? Ohjelma, jonka haluaa tallentaa voi tulla silloin, kun ei ole paikalla. Toki kovalevyttömissä malleissa ei ajastimen koolla niin paljoa väliä ole.
En usko, että tuota on Netanttilassa. Sitä oli Helsingin rautatieaseman Anttilassa. Kyse on vanhenevista 80 gigan laitteista ja ilmesesti viimeisistä kappaleista. Philipsin laitteiss tosin on se ongelma, ettei voi tallenta suoraan DVD:lle, joten jos on kiirus voi tsätä olla haittaa.- ap.
okaro kirjoitti:
Leffoja tulee kuitenkin uusintoina ja niitä voi lainata kirjastosta ja kopioida. VHS:ltä kopioitu on aina VHS-laatua. Kun videonauhurin käyttö vähenee, kestää se myös pidempään. Toki itsekin olen kopioinut tiettyjä ohjelmia, mutta en edes harkitse täydellistä kopiointia.
Kai tiedät, että monia myyntielokuvia ei voi kopioida kopiosuojauksen takia.
MIksi et tekisi ajastimella mitään? Ohjelma, jonka haluaa tallentaa voi tulla silloin, kun ei ole paikalla. Toki kovalevyttömissä malleissa ei ajastimen koolla niin paljoa väliä ole.
En usko, että tuota on Netanttilassa. Sitä oli Helsingin rautatieaseman Anttilassa. Kyse on vanhenevista 80 gigan laitteista ja ilmesesti viimeisistä kappaleista. Philipsin laitteiss tosin on se ongelma, ettei voi tallenta suoraan DVD:lle, joten jos on kiirus voi tsätä olla haittaa."Leffoja tulee kuitenkin uusintoina ja niitä voi lainata kirjastosta ja kopioida."
Ei kaikkia leffoja ole kirjastossa ja monia ei uusita! Mulla on paljon sellaisia leffoja joita ei enää esitetä, ei Canal eikä maanpäällisillä ja videovuokraamoista niitä on turhaa etsiä.
"VHS:ltä kopioitu on aina VHS-laatua."
Tiedän tämän! En odotakaan että laatu paranisi, kunhan se vaan ei heikkene ja mitä pidemmälle siirrän kopiointia dvd:lle niin jo aika tekee tehtävänsä, VHS ei säily ikuisuuksia.
"Kun videonauhurin käyttö vähenee, kestää se myös pidempään. Toki itsekin olen kopioinut tiettyjä ohjelmia, mutta en edes harkitse täydellistä kopiointia."
En minäkään IHAN kaikkea kopioi! Mutta kai sinäkin sentään edes kopioit kovalevyn sisällön, ainakin oman datan osalta, kopioithan? Jos et niin sanoisin sun olevan vähän tyhmä. Mä olen oppinut ns. kantapään kautta ja tiedän varmuuskopioinnin merkityksen. Tiedän mitä se on kun kovalevy hajoaa ja dataa katoaa.
"Kai tiedät, että monia myyntielokuvia ei voi kopioida kopiosuojauksen takia."
Tiedän. Mulla ei myyntileffoja juurikaan ole joten tuosta ei ole harmeja. Leffat on tv:stä nauhoitettuja joten niissä ei ole suojauksia.
"MIksi et tekisi ajastimella mitään? Ohjelma, jonka haluaa tallentaa voi tulla silloin, kun ei ole paikalla. Toki kovalevyttömissä malleissa ei ajastimen koolla niin paljoa väliä ole."
Niin no joo...mutta se ajastin ei ole pääasia vaan tallentimen perustehtävän laatu.
"En usko, että tuota on Netanttilassa. Sitä oli Helsingin rautatieaseman Anttilassa. Kyse on vanhenevista 80 gigan laitteista ja ilmesesti viimeisistä kappaleista. Philipsin laitteiss tosin on se ongelma, ettei voi tallenta suoraan DVD:lle, joten jos on kiirus voi tsätä olla haittaa."
Niin no...noissa halpa kovalevy-DVD tallentimissa on muillakin ongelmia, esim. sinänsä hyvä merkki JVC jolla on malli DR-MH20 joka on netissä olevien arvosteluiden perusteella haukuttu ihan lyttyyn. - ap.
Stig kirjoitti:
Voit kopsata kovikselle leffat.
Jos ne on telkkarista (MTV), voit sitten
koviksella poistaa mainokset ja lopuksi
polttaa ne levylle.
Ehdotus
LG 7800, 160giganen kovalevytallennin
polttavalla DVD:llä.
Ohessa tietoa:
http://www.gigantti.fi/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-gigantti-Site/fi_FI/-/EUR/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=Xb1sy0IM3hU000EBLyX_m6QV0000PMbbWemg?ProductID=ptTD4QFWDK4AAAEG5Z.E68.s&CatalogCategoryID=Lz3D4QFWtwIAAAEFVpxccYZe&filename=productpage_text,producttype_text,prodtypes_vartypes_text&windowtitle=LG RH7800
Huonoa LG:ssä on, jos editoit nauhoitusta
(poistat mainokset yms.) et voi pikakopioida
sitä DVD:lle, vaan sen kopioiminen
kestää yhtä pitkään kuin tallenteen pituus.
Eli 2 tunnin kopiointi kestää 2 tuntia.
Plussana saat DL-levyn käyttömahdollisuus,
itse en ole kokeillut sitä, mutta manuaali
kertoo että pitäisi toimia.
Hyvää on myös se, että kaksi peräkkäistä
tallennetta voi yhdistää.
Esim. osa1 osa2=osa1 2
Citymarket myy melko edullisesti ko. laitetta.
Muistaakseni 299e.
Harkitse kuitenkin, koviksella kaikki on helpompaa"Citymarket myy melko edullisesti ko. laitetta.
Muistaakseni 299e."
Kun se ehdoton raja oli 200 eukkoa. Nyt tuo ylittää sen rajan lähes satasella. Nyt jos nostaisin rajan 300 euroon niin seuraavaksi joku ehdottaa kenties 500 euron laitetta. Ei, pakko on ehdoton raja vetää johonkin ja oikeastaan olen jo tehnyt päätöksen. Karvan alle 200 euron laite jonka aion hankkia.
Kuten sanottua, raha ei kasva puussa ja budjetti on tooooodella tiukka! ap. kirjoitti:
"Leffoja tulee kuitenkin uusintoina ja niitä voi lainata kirjastosta ja kopioida."
Ei kaikkia leffoja ole kirjastossa ja monia ei uusita! Mulla on paljon sellaisia leffoja joita ei enää esitetä, ei Canal eikä maanpäällisillä ja videovuokraamoista niitä on turhaa etsiä.
"VHS:ltä kopioitu on aina VHS-laatua."
Tiedän tämän! En odotakaan että laatu paranisi, kunhan se vaan ei heikkene ja mitä pidemmälle siirrän kopiointia dvd:lle niin jo aika tekee tehtävänsä, VHS ei säily ikuisuuksia.
"Kun videonauhurin käyttö vähenee, kestää se myös pidempään. Toki itsekin olen kopioinut tiettyjä ohjelmia, mutta en edes harkitse täydellistä kopiointia."
En minäkään IHAN kaikkea kopioi! Mutta kai sinäkin sentään edes kopioit kovalevyn sisällön, ainakin oman datan osalta, kopioithan? Jos et niin sanoisin sun olevan vähän tyhmä. Mä olen oppinut ns. kantapään kautta ja tiedän varmuuskopioinnin merkityksen. Tiedän mitä se on kun kovalevy hajoaa ja dataa katoaa.
"Kai tiedät, että monia myyntielokuvia ei voi kopioida kopiosuojauksen takia."
Tiedän. Mulla ei myyntileffoja juurikaan ole joten tuosta ei ole harmeja. Leffat on tv:stä nauhoitettuja joten niissä ei ole suojauksia.
"MIksi et tekisi ajastimella mitään? Ohjelma, jonka haluaa tallentaa voi tulla silloin, kun ei ole paikalla. Toki kovalevyttömissä malleissa ei ajastimen koolla niin paljoa väliä ole."
Niin no joo...mutta se ajastin ei ole pääasia vaan tallentimen perustehtävän laatu.
"En usko, että tuota on Netanttilassa. Sitä oli Helsingin rautatieaseman Anttilassa. Kyse on vanhenevista 80 gigan laitteista ja ilmesesti viimeisistä kappaleista. Philipsin laitteiss tosin on se ongelma, ettei voi tallenta suoraan DVD:lle, joten jos on kiirus voi tsätä olla haittaa."
Niin no...noissa halpa kovalevy-DVD tallentimissa on muillakin ongelmia, esim. sinänsä hyvä merkki JVC jolla on malli DR-MH20 joka on netissä olevien arvosteluiden perusteella haukuttu ihan lyttyyn.En tiennyt, että tässä oli kyse tietokoneen varmuuskopioinnista, mutta teen sen säännöllisesti. Digikuvat esim. varmuuskopioin aina ennenkuin poistan kuvat kamerasta.
Tuo Philisin DVDR3300H on ihan samaa sarjaa kuin ne kovalevyttömätkin mallit. Kyse ei ole mistään ihan halpalaitteesta. Noista Netanttilan Philipseista se 3380 on selvästi huonoin. Siinä on rankalla kädellä karsittu tallennusmoodeja ja tilatte tuotu pieni koko ja DivX tuki.- ap.
okaro kirjoitti:
En tiennyt, että tässä oli kyse tietokoneen varmuuskopioinnista, mutta teen sen säännöllisesti. Digikuvat esim. varmuuskopioin aina ennenkuin poistan kuvat kamerasta.
Tuo Philisin DVDR3300H on ihan samaa sarjaa kuin ne kovalevyttömätkin mallit. Kyse ei ole mistään ihan halpalaitteesta. Noista Netanttilan Philipseista se 3380 on selvästi huonoin. Siinä on rankalla kädellä karsittu tallennusmoodeja ja tilatte tuotu pieni koko ja DivX tuki."En tiennyt, että tässä oli kyse tietokoneen varmuuskopioinnista, mutta teen sen säännöllisesti. Digikuvat esim. varmuuskopioin aina ennenkuin poistan kuvat kamerasta. "
Ei suoranaisesti vaan kyse oli vertauksesta. On ihan se ja sama varmuuskopioitko VHS:ltä leffat DVD:lle, kopioitko tietokoneesta dataa rompulle, digikuvasi rompulle....kyse on jokatapauksessa varmuuskopioinnista.
"Tuo Philisin DVDR3300H on ihan samaa sarjaa kuin ne kovalevyttömätkin mallit. Kyse ei ole mistään ihan halpalaitteesta. Noista Netanttilan Philipseista se 3380 on selvästi huonoin. Siinä on rankalla kädellä karsittu tallennusmoodeja ja tilatte tuotu pieni koko ja DivX tuki."
Entäs tuo DVDR3355? Olisko se hyvä? Tai tuolla alempana ehdotettu Panasonic? Vaikka Pana ei kyllä kykene kunnolla dual layer-ominaisuuteen, se nyt ei sinänsä niin paina mutta ajattelin että jos se ei tuotakaan hommaa hanskaa niin hanskaako muutakaan..
- ei ole ikuinen
valitettavasti. Ja se on vielä vikaherkempi kuin VHS. Miettikää jos vedätte vahingossa naarmun oikeaan kohtaan levyllä niin se voi olla koko levy käyttökelvoton. Kun taas VHS toimii aina jotenkuten.
- Stig
Olen kopioinut omia videokameralla kuvattuja
tallenteita DVD:lle.
En kuitenkaan aio pyyhkiä alkuperäisiä pois,
vaan säästän myös ne.
Varmuuskopioita ei voi koskaan olla liikaa.
- Pasuunapete
Panasonic es-15..se on paras!
- tyhmämies
ap. kirjoitti:
No kappas..enpä oo moista ominaisuutta koskaan kaivannu (ei pistäis minua stoppaamaan osto aikeita), eikä oo tullu vuoden käytön aikana vastaan! Ite oon ollu tyytyväinen es-10:ni, koska sen liitäntä mahdollisuudet ja tallennuslaatu 4 tunnillakin on hyvä ja käsittääkseni päihittää philipsit menne tullen..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 795347
- 824321
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.3784263Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi4903777- 1503401
- 483034
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.532754- 232728
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192316- 522211