Olin syytön osapuoli peräänajokolarissa. Vakuutusyhtiöön pitäisi laittaa hakemus sijaisauton saamiseksi oman auton korjauksen ajalle (4-5 päivää). Mitä kannattaa laittaa hakemukseen perusteluiksi, jotta sijaisauton saa?
sijaisauto
4
2205
Vastaukset
- huimummo
Vain työssä käyvä saa sijaisauton, ettei toimeentulo keskeydy. Olen tapellut sijaisautosta, koska olen aivan auton varassa, koska asun maalla ja osin invalidi. En kuulemma tarvitse kuin kaksi taxikyytiä kauppaan viikossa ja nekin pitää maksaa itse ja toimittaa kuitit vakuutusyhtiöön. Siellä seisoo rahat vieläkin kuuden viikon jälkeen. Kaiken maailman puliveivarit on saaneet aikaan sen, että asiat etenee HITAASTI...kele
- HR
ainut keino on perustella että menetät työansioita ja sekään ei riitä jos vakuutusyhtiö voi todentaa että pääset liikkumaan julkisilla. Ifillä on joku vakuutus josta saa sijaisauton automaattisesti mutta se maksaa tietysti enemmän, Pohjolasta ei sijaisautoa herunut vaikka asun taajaman ulkopuolella ja työajat mitä sattuu, olis pitänyt odotella bussia 3 tuntia päivässä, mutta mitäs oon maalle muuttanut........
- harrastelija kansa
auton olen itse ottanut URHEILUHARRASTUKSENI JA XXXX varten, naapurini otti sairautensa hoitamista varten, käyttötarveselvitys tehdään kirjallisesti vakuutusyhtiöön; missään ansiotyössä siis todellakaan ei tarvi olla sen vuoksi, että saisi auton käyttöönsä 5 % omavastuulla kokonaismenoista, bensiini tai diesel tietenkin maksetaan, mutta onhan se esimerkiksi kesällä hienoa polkea uudella ilmastoidulla autolla lomamatkalle.
Viime kesänä pyysin serkkuni (ei ollut vielä bonuksia) olemaan huolimaton ja ajamaan Toyotani ruostevaurioituneen kuljettajan oven kasaan, sain Pohjolalta uuden oven ja sijaisauton (nopean uuden Audin)...koko lysti maksoi vain 40 euroa ja ajoimme runsaan viikon aikana 2500 kilometriä vapailla kilometreillä; oli vielä kaverini korjaamo, joka "venytti" parin päivän korjausta viisinkertaiseksi, koska häntä vitutti Pohjolan vahinkotarkastajan älytön kiirehtiminen auton kuntoon saattamiseksi mahdollisimman nopeasti ja ainakin ennen viikonloppua...no ei tullut ennen viikonloppua valitettavasti vaan kesti :-D - mateni
harrastelija kansa kirjoitti:
auton olen itse ottanut URHEILUHARRASTUKSENI JA XXXX varten, naapurini otti sairautensa hoitamista varten, käyttötarveselvitys tehdään kirjallisesti vakuutusyhtiöön; missään ansiotyössä siis todellakaan ei tarvi olla sen vuoksi, että saisi auton käyttöönsä 5 % omavastuulla kokonaismenoista, bensiini tai diesel tietenkin maksetaan, mutta onhan se esimerkiksi kesällä hienoa polkea uudella ilmastoidulla autolla lomamatkalle.
Viime kesänä pyysin serkkuni (ei ollut vielä bonuksia) olemaan huolimaton ja ajamaan Toyotani ruostevaurioituneen kuljettajan oven kasaan, sain Pohjolalta uuden oven ja sijaisauton (nopean uuden Audin)...koko lysti maksoi vain 40 euroa ja ajoimme runsaan viikon aikana 2500 kilometriä vapailla kilometreillä; oli vielä kaverini korjaamo, joka "venytti" parin päivän korjausta viisinkertaiseksi, koska häntä vitutti Pohjolan vahinkotarkastajan älytön kiirehtiminen auton kuntoon saattamiseksi mahdollisimman nopeasti ja ainakin ennen viikonloppua...no ei tullut ennen viikonloppua valitettavasti vaan kesti :-DOnko vakuutuksessasi ns. seisontavakuutus sitten, koska sait noin helposti sijaisauton? Olen ollut yhteydessä Pohjolan vakuutusihmisten kanssa ja perustellut auton tarpeen, koska asun 10 km päässä keskustasta ja olen lonkkani takia työkyvyttömyyseläkkeellä. En pysty liikkumaan edes bussipysäkille ja mieleeni ei tulisi rehennellä, kuinka helposti voisin saada sijaisauton. Päin vastoin, itkettää, koska viattomana osapuolena olen jo maksanut 390 euroa sijaisautosta eikä Pohjola korvaa mitään muuta kuin 9 euroa/pv. Minulla ei ole seisontavakuutusta, koska olen velkajärjestelyssä. En ole saanut, kuin tavallisen liikennevakuutuksen.
Ottaa päähän tämän maan lait. Ajat itse moitteettomasti omalla huolletulla autollasi ja kuka tahansa saa ajaa päällesi. Itse en ole koskaan ajanut kolaria, mutta nyt taas jo joku kolhi autoani parkkipaikalla. Mikä ihmisiä oikein riivaa....? Auto oli keskellä ruutua ja kun tulin kotipihalle,huomasin, että apukuskin puoleisessa ovessa oli koko pituudelta naarmuja. En kyllä korjauta niitä. Menee motivaatio koko elämään ja yhteiskuntaan. Auto on minulle välttämätön apuväline. Ei pyhä lehmä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan463030Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272854- 1212306
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631326- 111276
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39912Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13792