Miten meille käy...apua tarvitaan!!!

Kala-koira

Minä kala-koira (s.5.3.1970) ja mies oinas-? (s.12.4.1972)...elo ollut vuoristorataa,mutta silti haluaisin jatkaa,ilmeisesti myös hän...kuinka meidän käy,onko luonteet törmäys(tyrmäys)kurssilla???

3

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Santtu

      Kyllä te kiinalaisessa ainakin sovitte yhteen huolimatta pienistä eroista. Rotta rakastaa lojaaleja ja rehellisiä ihmisiä ympärillään ja Koira ei muuta olekkaan, kuin lojaali ja rehellinen. Koiran radikaali ajattelutapa ja rutiineihin lyöttäytynyt elämä silti pitää Rotan arvailemassa, kuinka tämä toimii. Rotta vaatiin vähän ennemmän mielikuivitusta ja jännitystä, sekä rutiinien rikkomista. Koira ja Rotta yhdessä ovat hyvä pari suhteessa ja ystävinä, mutta jos teillä tämä homma on nyt mennyt ylä- ja alamäeksi niin teillä on paljon selvitettävää ja puhuttavaa. Onko teille liika normaalia elämää ja kaavoihin kangistumista? Piristäisikö joku pieni yhteinen viikonloppu erilaisten elämysten parissa suhdetta ehkä? Ala- ja Ylämäkiä raivataan joka parisuhteessa. Koskaan ei ole sellaista paria, joka ei riitele. Luonteet ei ole törmäys, eikä tyrmäys kurssilla, kun ette anna sen mennä siihen.

      Lykkyä tykö :)

      • Kala-koira

        Kiitos kannustuksesta,yritys on ollut kova,joskus tuntuu,ettei tämä ole oikein,kun niin kovasti pitää yrittää,mutta nyt,kun on taas seesteinen vaihe,tiedän jaksavani ja ymmärrän realiteetit;tähän ikään olen todellakin oppinut,ettei suhde ole pelkkää ruusuilla tanssimista,parhaimmillaankaan.Mutta kuinka oppisin sietämään toisen erilaisuutta,kestämään kylmä/kuuma-puuskia,joita miehelleni tulee...kärsin melko lailla,kun toinen menee ilman näkyvää syytä viileäksi ja mykäksi,en osaa useinkaan rauhoittua ja antaa huonon tuulen mennä ohi omalla painollaan.Sen johdosta saan "raivareita" ja päätän mielessäni,että nyt tämä kituminen loppuu...mutta kun mies taas palaa hyväntuuliseksi itsekseen ja ottaa kainaloon,ajattelen,että no kiva kun selvittiin,toivottavasti paha mieli loppuu lopullisesti jonain päivänä,sellaista en tahdo kestää,olen yliherkkä ja toisen kylmyys saa minut voimaan fyysisesti pahoin.Silti olen itsekin melkoinen "tänttärä",loukkaannun toisinaan liian helposti enkä kestä arvostelua tai syyttämistä.Onkohan minunlaiseni ihmisen turvallisempaa/helpompaa elää yksin,vihaan suuria tunnekuohuja,jos ne ovat negatiivisia...ja pelkään jätetyksi tulemista,lie traumoja lapsuudesta ja nuoruudesta,vanhempani eivät,etenkään äitini,vahvistaneet itseluottamustani,päin vastoin,koin usein riittämättömyyden ja huonommuuden tunnetta.Vaikka eihän kaikesta voi vanhempiaan syyttää,on vaan helpompi kuvitella,että omalle sekopäisyydelle on jokin konkreettinen syy.Mitähän sitä itselleen tekisi,että elämä olisi simppelimpää,yhdessä ja yksinkin...?


      • Santtu
        Kala-koira kirjoitti:

        Kiitos kannustuksesta,yritys on ollut kova,joskus tuntuu,ettei tämä ole oikein,kun niin kovasti pitää yrittää,mutta nyt,kun on taas seesteinen vaihe,tiedän jaksavani ja ymmärrän realiteetit;tähän ikään olen todellakin oppinut,ettei suhde ole pelkkää ruusuilla tanssimista,parhaimmillaankaan.Mutta kuinka oppisin sietämään toisen erilaisuutta,kestämään kylmä/kuuma-puuskia,joita miehelleni tulee...kärsin melko lailla,kun toinen menee ilman näkyvää syytä viileäksi ja mykäksi,en osaa useinkaan rauhoittua ja antaa huonon tuulen mennä ohi omalla painollaan.Sen johdosta saan "raivareita" ja päätän mielessäni,että nyt tämä kituminen loppuu...mutta kun mies taas palaa hyväntuuliseksi itsekseen ja ottaa kainaloon,ajattelen,että no kiva kun selvittiin,toivottavasti paha mieli loppuu lopullisesti jonain päivänä,sellaista en tahdo kestää,olen yliherkkä ja toisen kylmyys saa minut voimaan fyysisesti pahoin.Silti olen itsekin melkoinen "tänttärä",loukkaannun toisinaan liian helposti enkä kestä arvostelua tai syyttämistä.Onkohan minunlaiseni ihmisen turvallisempaa/helpompaa elää yksin,vihaan suuria tunnekuohuja,jos ne ovat negatiivisia...ja pelkään jätetyksi tulemista,lie traumoja lapsuudesta ja nuoruudesta,vanhempani eivät,etenkään äitini,vahvistaneet itseluottamustani,päin vastoin,koin usein riittämättömyyden ja huonommuuden tunnetta.Vaikka eihän kaikesta voi vanhempiaan syyttää,on vaan helpompi kuvitella,että omalle sekopäisyydelle on jokin konkreettinen syy.Mitähän sitä itselleen tekisi,että elämä olisi simppelimpää,yhdessä ja yksinkin...?

        Molemmilla on peiliin katsomisen paikka. Sitten on sen aika, että keskustelette yhdessä siitä mikä mättää... Tee selväksi omat kantasi, mutta muista kuunnella miehesi mielipidettä myös. Älä ota siitä itseesi. Jos siinä keskustelussa päätetään suhteen tulevaisuus niin molempien pitää tehdä töitä ja osata keskustella, kuin aikuiset ihmiset. EI HUUTAMISTA!

        Siitä mitä tulee huonoon itsetuntoon niin se lähtee aina vanhemmista. Se ei ole lapsesta kiinni vaan osaako vanhemmat kannustaa ja rohkaista ja kasvattaa lapsensa itsetuntoa. Vanhemmat, jotka eivät tee mitään tappavat lapsensa itsetunnon ja siitä eteenpäin elämän läpi he tuntevat itsensä huonoiksi ja riittämättömiksi. Se ei ole oikein. Pyydä kehuja hyvin tehdystä työstä. Pyydä, että sinulle puhutaan suoraan. Pyydä kannustusta, kun sitä tarvitset.

        Muista olet vain yksi ihminen tässä pahassa maailmassa, mutta se yksi ihminen riittää tekemään suuren muutoksen johonkin ratkaisevaan asiaan. Anna itsellesi arvostusta hyvistä teoistasi ja kannusta muita, että he jaksavat kannustaa sinua. Älä anna kenenkään talloa sinun yli!

        Jospas siinä olisi tarpeeksi tältä kerralta selvitystä. Huonoon itsetuntoon on konkreettinen syy ja se lähtee aina lapsen vanhemmista.

        Hyvää jatkoa sinulle :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      77
      5756
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2516
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1758
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe