Onko 280.000 km paljon Volvo V70 2.5tdi:lle?

Matias K.

Mites näiden isojen dieselkoneiden ja autojen kestävyys nykyisin on? Onko 280.000 km paljon Volvo V70 2.5tdi:lle (auto vm. 1998)? Eikös näillä yleensä ajeta helposti yli 400 tkm, vai? Mitä ongelmia voisi olla odotettavissa 280.000 km ajetulle V70:lle? Onko kallis auto huoltaa ja korjata?

11

13784

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2.4t

Varmasti on paljon yksilöstä kiinni, mutta jos on pidetty ja huollettu säädyllisesti, niin kyllä sillä pitäisi olla vielä paljon kilometrejä edessä. Koneessa kannattaa varmistaa tietysti jakopään hihna, koska on vaihdettu(vaihtoväli muistaakseni alle 100 tkm ja on melko kallis), jos on autom.laatikko niin öljynvaihtoja olisi hyvä olla tehtynä ja tehdä. Alustan osat kuten koiranluut ja nivelet on halpaa kulutustavaraa, tietysti työt maksaa riippuen missä tekee. Volvoon saa hyvin tarvikeosia ja ne on ihan kohtuuhintaisia. Ruosteen kanssa näissä ei ole ongelmia, joten jos tekniikka pelaa hyvin ja huollot on tehty niin siitä vaan. Sähkölaitteet kannattaa tsekata, ovien lukot, takalasin pyyhin, puhaltimen moottori pitääkö kitinää jne. Ne on aika yleisiä korjauskohteita.

• Juuso

Olin viime kevättalvena kyydissä Vantaalaisessa taksi S80:ssa, jossa oli vaatimattomasti 720 000 mittarissa. Eiköhän nuo kestä...

• Pääsee tuon verran

Kyllä autolla kuin autolla pääsee kuinka paljon vaan, jos ei kori ruostu ympäriltä, sitäkin voi tosin hitsailla ja paikkailla melko kauan.

Mutta kaikkea tekniikkaa saa uutta sekä kierrätettyä. Kysehän on pohjimmiltaan siitä onko mitään järkeä ajaa yhdellä ja samalla autolla 720000 km, sillä edes 360000km kohdalla vaihto uuteen, saattaa olla kokonaiskuluiltaan halvempi vaihtoehto.

• kyllä
        Pääsee tuon verran kirjoitti:

Kyllä autolla kuin autolla pääsee kuinka paljon vaan, jos ei kori ruostu ympäriltä, sitäkin voi tosin hitsailla ja paikkailla melko kauan.

Mutta kaikkea tekniikkaa saa uutta sekä kierrätettyä. Kysehän on pohjimmiltaan siitä onko mitään järkeä ajaa yhdellä ja samalla autolla 720000 km, sillä edes 360000km kohdalla vaihto uuteen, saattaa olla kokonaiskuluiltaan halvempi vaihtoehto.

miten asian laskee. Minusta halvimmat kilometrit laatuautoilla alkavat siellä 350tkm jälkeen. Itse olen ajanut 900 tkm - 1,4 miljoonaa entisellä Vantaalais taksilla. Ostaisin näin jälkeenpäinkin ajateltuna saman auton, sillä hinnalla millä sen silloin sain, vielä uudelleenkin. Tosin joku edellinen omistaja oli käynyt koneen ja automaatin läpi, niinpä minulle ei mitään suuria remppoja tullutkaan. Oli pirun halpaa kyytiä ja taas on vanha taksi menossa, eikä mitään valittamista. KOP KOP, koputan puuta (päätä);)

• Laske jos osaat
        Pääsee tuon verran kirjoitti:

Millä laskutoimituksella saat uuteen vaihtamisen "kannattavaksi"? ET MILLÄÄN. välirahaa pitäisi olla 40 000 e, jolla saa 4 kpl 360 000 km ajettuja täysin kunnossa olevia autoja, joista jokaisella ajaa vielä miljoona km.. Kyllä auton uuteen saa vaihtaa, mutta älä tule väittämään, että se on kannattavaa.

• naku

just sisään ajettu!

• kalle

Moi,

Ostin kuutisen vuotta sitten vastaavan V70 2,5Tdi taxi-volvon, jolla oli ajettu 240000 km. Itse ajelin sillä viisi vuotta ja kilometrejä tuli toinen mokoma lisää. Eipä ollut suurempia ongelmia. Hyvä auto. Kuluvia osia olivat mm. koiranluut ja iskarit. . Hihnanvaihtoon kannattaa kiinnittää huomiota.

Tarkoitan että se vaihdetaan hyvissä ajoin ennen ilmoitettua kilometrimäärää. Minulla nimittäin katkesi kerran se 5000km ennen määräaikaisvaihtoa.

Mutta sitten tulee suuri mutta. Huollot merkkikorjaamoissa tulivat melkoisen kalliiksi.

JOs ostat auton, niin älä huollata sitä merkkikorjaamossa. Säästät selvää rahaa. On niitä muitakin ammattitaidon omaavia korjaamoita kuin Volvolla.Ota selvää. Muuten voit varautua jopa 1000 euron huoltolaskuihin.

Muuten vähäkulutteinen (5,5-6,5 l/100 km kesä/talvi) auto ja mukava ajaa.

Kannatan ehdottomasti ostoa.

• hihnoista.

Varsinkin TDI koneen hihnanvaihdossa kannattaa vaihtaa aina kaikki osat mitkä pitääkin. Ts. kampiakselin hihnapyörä ja mielellään nokkapyöräkin joka toinen kerta, vesipumppu, taitto-ja kiristyspyörät joka kerta. Muuten tuollainen aloittajan kyselemä 280tkm ei tunnu missään.

• keijonennenene

osta pois vaan ton verran ajeetu v70tdi on 100% varmassa kunnossa. Itelläni on sama 469 ajettu automaatti ei mitään ongelmaa. Kaikin puolin varma peli. Vanha auto oli vm -91 740tdi 870tkm mittarissa ja hyvin toimi. VOLVO laatua!!!

• osat ja työ

400 000 olen autollani ajanut ja toiset 400 000 ajattelin vielä lasketella.

Merkkihuollossa hammashihnojen vaihto ym huoltotoimet maksavat käsittämättömän pöyristyttäviä summia. Siksi olenkin kaikki huoltotoimet tehnyt itse.

Joku tuossa vaihtaa kampiakselin hihnapyöränkin joka toisen jakohihnan vaihdon yhteydessä, minulla on vielä alkuperäinen, vesipumppukin on vasta toinen käytössä, pumpunhihnan rullat vasta toiset: ehjiä osia on turha vaihtaa. Se vaihdettu uusikin osa voi rikkoontua ennenaikaisesti.

• mä1234567

Niihän autosalvassa aina sanotaan, kun kysyn onko tuttu vika. En oo koskaan törmännyt vastaavaan. Vaikka kysyt viallisesta ajovalopolttimesta, niin aina se on ekakerta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5729
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe