Xanorista kokemusta?

surusilmä*

Tänään oli pohjanoteeraus aamulla: olo oli semmonen että piti soittaa mies töistä kotiin viemään mut lääkäriin. Harkitsivat jo osastolle ottamista, mutta päädyttiin kotihoitoon ja paniikki/ahdistuskohtaukseen tarvittaessa Xanoria.
Onko kokemuksia lääkkestä? Auttaako nopeasti?
itse otin aamulla ekan kerran Diapamia ja kamalaa kun se veti polvet veteläx ja tuli semmonen ulkopuolinen olo! Ei mun lääke. Eihän Xanor tee tuollaista??

24

5177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poppamies

      Xanor ei yleensä aiheuta mitään sivuvaikutuksia. Sen käytössä pitää olla vähän varovaisempi kuin diapamin, riippuvuus kehittyy monta kertaa herkemmin. Mutta pahaan oloonhan se on kehitetty, et ei pidä pelätä ottaa sillon kun ei oo hyvä olla!

    • kokemus...

      Hyvä lääke..0,25mg 3-4-kertaa pv..minulla annostus ollut 3 vuotta...Psykiatrin mukaan ei mitään huolta sitten kun on vähentämisen aika..kun siltä tuntuu..Diapam myös mulla silloin alussa veti kyllä liian "autuaan "olon...
      Yritä pärjäillä ...kyllä kaikki vielä paremmalta tuntuu...

      • kokemus...

        Xanor EI sopinut sitten alkuunkaan, tuli vielä "hullumpi" olo.Nyt on Sepram ja se sopii minulle.
        Diapamista sen verran sanon että EI myöskään siitä ollut mitään apua.Ei rauhoittanut, ei mitään positiivista tunnetta.

        Mutta yksilöitähän me kaikki ollaan, se mikä ei sovi jollekulle, sopii toiselle.

        Pärjäillään!


      • edes
        kokemus... kirjoitti:

        Xanor EI sopinut sitten alkuunkaan, tuli vielä "hullumpi" olo.Nyt on Sepram ja se sopii minulle.
        Diapamista sen verran sanon että EI myöskään siitä ollut mitään apua.Ei rauhoittanut, ei mitään positiivista tunnetta.

        Mutta yksilöitähän me kaikki ollaan, se mikä ei sovi jollekulle, sopii toiselle.

        Pärjäillään!

        se tuoteseloste. Diapami on pelkkää pamia ja siihen xanoriin on sotkettu jotain päätä sekottavaa mömmöö mukaan.


      • vieläkin
        edes kirjoitti:

        se tuoteseloste. Diapami on pelkkää pamia ja siihen xanoriin on sotkettu jotain päätä sekottavaa mömmöö mukaan.

        et ottanu tarpeeks, kyl se toimii ku annostus on kohillaan vitosii lätkä.


      • kyllä
        vieläkin kirjoitti:

        et ottanu tarpeeks, kyl se toimii ku annostus on kohillaan vitosii lätkä.

        tehdä vähä hitaaks


      • sit kai
        kyllä kirjoitti:

        tehdä vähä hitaaks

        ei mikään vituta


      • Shamppa71
        edes kirjoitti:

        se tuoteseloste. Diapami on pelkkää pamia ja siihen xanoriin on sotkettu jotain päätä sekottavaa mömmöö mukaan.

        Pharmaca Fennicaa ja Farmakologia ja Toksikologia kirjoja jonkun verran lukeneena ja molempia em. lääkkeitä syöneenä voin sanoa, että Xanoriin EI OLE sekotettu MITÄÄN päätä sekottavaa "mömmöä"


    • Perkelesattana

      Testaa ite sitä nappias, vaikutukset niin erillaisia, ei se kovin veteläksi en uskoisi. :)

      • känni olla päällä

        Sää oot viel kirjoituksistasi päätellen vetäny muutaki ku pamia.

        Ketjun aloittajalle; Xanor on hyvä lääke. Minulle lääkäri sanoi, että kaikki lähtee omasta päänupista. Meinaan riippuvuus. Sehän on ymmärrettävää jos löydät lääkkeen mikä auttaa niin siihen turvautuu.

        Kaikki toleranssien ja riippuvuuden synty on pelkkää psykologiaa. Tämän kun tajuaa lääkitystä aloittaessa, ei tule ongelmaa.

        KOETTU ITSE!


      • nisti
        känni olla päällä kirjoitti:

        Sää oot viel kirjoituksistasi päätellen vetäny muutaki ku pamia.

        Ketjun aloittajalle; Xanor on hyvä lääke. Minulle lääkäri sanoi, että kaikki lähtee omasta päänupista. Meinaan riippuvuus. Sehän on ymmärrettävää jos löydät lääkkeen mikä auttaa niin siihen turvautuu.

        Kaikki toleranssien ja riippuvuuden synty on pelkkää psykologiaa. Tämän kun tajuaa lääkitystä aloittaessa, ei tule ongelmaa.

        KOETTU ITSE!

        ihan vitusti min väheksynnästä saatana. (olin siis se edellinen)

        Ja kyllä, olin ehkä satanut ottaa jtk:in, mutta vain tarkoitukseen otan/otin.


        Ja kyullä Xantut on ihan jees.


        (anteeksi jos viestini loukkasi jtk)


    • jude

      on kul hyvä lääke...éi oo kyl kertaakaa viel pettäny..ainoo vaa et on tullu syötyy vähä liiankin helposti,eli heti ko on vähänkin huono olo ni 0,5 naamariin...

    • tapijo

      Olen käyttänyt xanoria jo 15 vuotta annokseni on tarkka 2kertaa 0,5 mg vuorokaudessa depotablettina

      Jos on juuri sairastunut niin alkuvaiheessa hyvä lääke. Mutta suosittelisin siirtymään sepramiin mahdollisimman nopeasti. Jos on epävarma niin pyytäkää lääkäriä kirjoittamaan lisäksi alprox 0,25 mg tarvittaessa niin ei tule niin suuri riippuvuus ja ei tyhmät lääkärit koukkusyyllistä
      Ja se on suht helppo lopettaa kun oireet ovat vähentyneet,tai sairaus muuten hallinnassa.

      Psomaattinen kullankallis ohje teille kaikille kanssasairastajat. Pitäkää huolta siitä että verensokeri ei pääse laskemaan liian alas eli syökää ajoissa. Minulla on itselleni selkeä näyttö siitä että aivojen sokeriaineenvaihdunta on yksi paniikkikohtausten laukaiseva tekijä.Olen ollut sairaseläkkeelä jo yhdeksän vuotta ja on melko kova lääkitys on elämäni ihan laadukasta ja hyvinkin normaalia
      Jätin alkoholin,kiireen ja turhan rasvan pois ja korvasin sen liikunnalla ja terveellisellä ruokavaliolla,tämä oli tuhannen taalan vinkki. Jaksakaa ja uskaltakaa elää.

    • tapijo

      Kirjoitin aamulla sinulle Xanorista. En tiennyt uutena palstalaisena että se meni vain sinulle.
      Oli tarkoitus kertoa omista kokemuksista kaikille
      ja auttaa jos mahdollista kaikkia tätä tautia sairastavia kanssaihmisiä elämään tämän kanssa.
      Se ei ollut saarna vaan yksi vaihtoehto. Oikeinkäytettynä xanor toimii hyvin alkuvaiheessa
      mutta ei liian kauan koska annos nousee helposti liian suureksi.
      Olen pahoillani jos tietämättäni aiheutin sinulle harmia,voimia sinulle ja aurinkoa elämään
      nim tapijo

    • xanoristi

      itse syön xanor depotia 4 mg aamuin illoin. ei enää auta ,aloitan vähennykden lyrican kanssa lääkärin valvonnassa. toivottavasti auttaa

    • oli koukussa Xanorii

      Xanor on erittäin riippuvuutta aiheuttava ja nopea vaikutteinen mutta lyhytkestoinen.
      Menin paniikkini takia psykiatrialla käymään ja hän oli erittäin vihainen koko Xanoria lääkkeestä ja on erikoistunut lääkäri kyseisiin paniikkioireisiin.
      Sain Oxamin 15 mg,on pitkäkestoinen, ei väsymystä eikä muutenkaa hölmöö oloo. 100 tab hinta on alle 5e.Suosittelen!
      Terveyskeskus lääkärit yleensä määrää Xanoreksia.

      • ketiapiini66

        Diagnoosi: ahdistus, paniikkihäiriö, pää käy liian kovilla kierroksilla

        Hmm. Moi!! Kaikillahan lääkkeillä on haittavaikutuksia!! Itsekin söin aikoinaan bentsoja ja lukuisia ssri valmisteita!! hemmetin huonoja vuosia oli...kyllähän bentsot aikansa auttaa mutta lopulta ne ei enään oloa helpota ja ssri valmisteista ei minulla ollut mitään apua...turhaa rahan menoa. Sitten kokeiltiin seroquelia 5 vuotta sitten ja tilanne muuttui. Oiva lääke juri minulle...aikoinaan kun söin noita bentsoja ja ssri valmisteita niin töissä muisti ei pelannut ja päässä vaan pyöri liiat ajatukset ja ei pystynyt keskittymään mihinkään. Nykyään pystyy keskittymään yhteen asiaan ja pystyy katsomaan esim leffan tai lukemaan jopa kirjoja ettei muut stressaavat asiat häiritse sitä. Työelämässäkin menee ihan hyvin. Hyvät unet takaa hyvän elämän. Minulla ketiapiini on oikea täsmälääke ja en itsekään ole saanut siitä mitään haittaoireita. Pitkällä käytöllä en osaa sanoa mitään mitä se vaikuttaa elimistöön. Mutta kuitenkin olen aikoinaan noin 15 vuotta käytellyt eri valmisteita huonolla tuloksella mutta nyt on minulle oikea lääke. Kyllähän kaikkia lääkkeitä haukutaan ja ihmiset joiden taudinkuvaan kuuluu epäillä kaikkia asioita luulevat ja kuvittelevat kaikki sivuoireet ja esim ihmiset täällä kirjoittelevat kaikkia kaameita kokemuksia tietyistä lääkkeistä!! totuushan on se että kyseinen lääke ei sovi heille!!! Vaikka ketiapiinista on kirjoitettu paljon pahaa asiaa....siis vain ne joilla lääkitys on väärä tai itse psyykkinen sairaus aiheuttaa vainoharhaisuutta niin kyllä ketiapiini on mainio lääke joille se sopii ja voi huoletta elää hyvää elämää!! Kumma homma on että vain esim jenkeissä joissa vakuutusyhtiöitä yritetään kusettaa keksitään ja kirjoitellaan kauhutarinoita!! Esim suomessa ja euroopassa ei ole ainakaan tilastoitu mitään kummallisia sairauksia joita ketiapiini voisi aiheuttaa!! Tottakai lääkepakkauksessa on haittavaikutuksista luettelo....mutta oletko sinä se yksi 10 000 joka saa kaikki mahdolliset oireet!! :-)....no toivottavasti jokainen löytäisi oman lääkkeensä että voisi elää hyvää elämää!! minulla se on ketiapiini!! Itse olen päässyt eroon ahdistuksesta, paniikkihäiriöstä ja pään liian kovista kierroksista ja unettomuudesta..... mulla oikea lääke oli tuo ketiapiini!! Toivottavasti sinä löydät oikean lääkkeen!!


      • psyk2
        ketiapiini66 kirjoitti:

        Diagnoosi: ahdistus, paniikkihäiriö, pää käy liian kovilla kierroksilla

        Hmm. Moi!! Kaikillahan lääkkeillä on haittavaikutuksia!! Itsekin söin aikoinaan bentsoja ja lukuisia ssri valmisteita!! hemmetin huonoja vuosia oli...kyllähän bentsot aikansa auttaa mutta lopulta ne ei enään oloa helpota ja ssri valmisteista ei minulla ollut mitään apua...turhaa rahan menoa. Sitten kokeiltiin seroquelia 5 vuotta sitten ja tilanne muuttui. Oiva lääke juri minulle...aikoinaan kun söin noita bentsoja ja ssri valmisteita niin töissä muisti ei pelannut ja päässä vaan pyöri liiat ajatukset ja ei pystynyt keskittymään mihinkään. Nykyään pystyy keskittymään yhteen asiaan ja pystyy katsomaan esim leffan tai lukemaan jopa kirjoja ettei muut stressaavat asiat häiritse sitä. Työelämässäkin menee ihan hyvin. Hyvät unet takaa hyvän elämän. Minulla ketiapiini on oikea täsmälääke ja en itsekään ole saanut siitä mitään haittaoireita. Pitkällä käytöllä en osaa sanoa mitään mitä se vaikuttaa elimistöön. Mutta kuitenkin olen aikoinaan noin 15 vuotta käytellyt eri valmisteita huonolla tuloksella mutta nyt on minulle oikea lääke. Kyllähän kaikkia lääkkeitä haukutaan ja ihmiset joiden taudinkuvaan kuuluu epäillä kaikkia asioita luulevat ja kuvittelevat kaikki sivuoireet ja esim ihmiset täällä kirjoittelevat kaikkia kaameita kokemuksia tietyistä lääkkeistä!! totuushan on se että kyseinen lääke ei sovi heille!!! Vaikka ketiapiinista on kirjoitettu paljon pahaa asiaa....siis vain ne joilla lääkitys on väärä tai itse psyykkinen sairaus aiheuttaa vainoharhaisuutta niin kyllä ketiapiini on mainio lääke joille se sopii ja voi huoletta elää hyvää elämää!! Kumma homma on että vain esim jenkeissä joissa vakuutusyhtiöitä yritetään kusettaa keksitään ja kirjoitellaan kauhutarinoita!! Esim suomessa ja euroopassa ei ole ainakaan tilastoitu mitään kummallisia sairauksia joita ketiapiini voisi aiheuttaa!! Tottakai lääkepakkauksessa on haittavaikutuksista luettelo....mutta oletko sinä se yksi 10 000 joka saa kaikki mahdolliset oireet!! :-)....no toivottavasti jokainen löytäisi oman lääkkeensä että voisi elää hyvää elämää!! minulla se on ketiapiini!! Itse olen päässyt eroon ahdistuksesta, paniikkihäiriöstä ja pään liian kovista kierroksista ja unettomuudesta..... mulla oikea lääke oli tuo ketiapiini!! Toivottavasti sinä löydät oikean lääkkeen!!

        Ilmeisesti tuo diagnoosisi ei ole ihan oikein jos Seroquel on lääkityksenä. Ei interaktiota paniikkihäiriöön, mutta tietty pääasia että olet saanut apua. Mielestäni kuullostaa siltä että sinulla olisi jonkin tyyppinen kaksisuuntainen mielialahäiriö jolloin tietty tuo lääke on hyvä sinulle.


        Seroquel voidaan käyttää useiden sairauksien hoitoon:
        •Kaksisuuntainen mielialahäiriö: jolloin tunnet itsesi surulliseksi. Saatat tuntea masentuneisuutta, syyllisyyttä, energian puutetta, ruokahaluttomuutta tai unettomuutta.
        •Mania: jolloin saatat tuntea olosi hyvin jännittyneeksi, riemuisaksi, levottomaksi, innostuneeksi tai yliaktiiviseksi tai arvostelukykysi on huono, jopa niin, että olet vihamielinen tai tuhoisa
        •Skitsofrenia: jolloin saatat kuulla, nähdä tai tuntea olemattomia (aistiharhat), uskoa asioita, jotka eivät ole totta, tai tuntea itsesi epätavallisen epäluuloiseksi, ahdistuneeksi, sekavaksi, syylliseksi, jännittyneeksi tai masentuneeksi.


    • Kun ahdistaa....

      Terve surusilmä!

      Tiedän tunteen ja olen pahoillani puolestasi. Mulle on myös ahdistuneisuuteen ja paniikkikohtauksiin määrätty Xanoria. Sitähän on eri vahvuuksia. Any way auttaa eli vaikuttaa tosi nopeasti ja minua on ainakin auttanut nopeasti pois kaikenkattavasta ahdistuksesta ja paniikista. Sanotaan, että koukuttaa helposti, mutta niinhän kaikki vastaavat lääkkeet tekevät - mielestäni ei ongelmaa kun käyttää oikein ja vain tarvittaessa.

      Diapamia en ole käyttänyt, mutta tietääkseni turuttaa enemmän ja vaikutuksen alkaminen kestää kauemmin kuin Xanorin; samoin vaikutus.

      Koeta pärjäillä! Itseleni Xanor on tuonut avun ja jo tieto, että Xanoreita on, helpottaa. Toleranssia ei tule, jos ottaa vain tarvittaessa. Sanoisin, että "skarppi lääke", jos lääkkeestä näin voi sanoa.....

      Kun ahdistaa....

    • ??

      Aloitus on kuuden vuoden takaa.....

      • ?

        joten??


    • *johtotähti*

      Xanor on hyvä ja toimiva lääke paniikkihäiriöön.Sen avulla kykenee taas elämään normaalia elämää.

      Itse syön debot tablettina,joka on erittäin toimiva,kestää monta tuntia vaikutus,Päivässä menee noin 3 mg,välillä 1mg. Syön kai loppuelämäni,mutta eipä tuosta haittaakaan ole,kun kykenen suoriutumaan normaaleista asioista.Ilman xanoreita se ei onnistu,minulla on diagnosoitu paniikkihäiriö.

      • Minäkin haluaisin tuota lääkettä taas uudestaa kun joskus ollut ja välillä nyt ollu muuta benzoa kun pitäs vierottaa. Mutta en pärjää ilman sittenkään, en minäkään voi koskaan luopua ko lääkkeestä joten hamaan loppuun asti sitä vaan ahdistukseen ja paniikkiin jotta voi elää normi elämää.


      • Anonyymi

        itse olen syönyt xanor depot 2mgx2 päivässä vuodesta 1996,kylläkin määrätty vaikeaan ahdistukseen johon liittyy masennusoireita ja välttämis käyttäytymistä.auttaa edelleenkiin paras ahditus-paniikkilääke minun mielestä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      276
      19130
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      85
      3539
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2245
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1946
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1850
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1600
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1352
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1278
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      148
      1158
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe