miten toimii kahivnkeitin kokonaisuudessaan eli kuinka vesi siirtyy säiliöstä pannuun ja miten säätyy kahvinkeittimen lämpötila???? KIITOS
Kahvinkeittimen toiminta ??
2
2851
Vastaukset
- Lontoon murteella
selvitys, en nyt jaksa kääntää, kun en ole saanut tarpeeksi kahvia. http://home.howstuffworks.com/coffee-maker.htm
- Hanna k ins.
Sähköviralla lämmitetään vastusta , vastus lämmittää vettä , vesi kuumenee ja lämmetessään pyrkii putkessä ylöspäin ( usein vesi jopa höyrystyy) lämmin vesi siirtyy putkea pitkin suodattimen kautta pannuun. Edullisessa mallissa poistuva vesi antaa tilaa uudelle vedelle ja näin vastus jäähtyy, siis mitoitettu mutu tuntumalla esim jokin alle 20euron laite. Sitten esim jokin mokka master joissa on lisäksi termostaatti joka säätelee vastuksen lämpötilaa. Vaikka keittimessä ei olekkaan termaria ei se välttämättä tee huonoa kahvia, tähän vaikuttaa nempi kaiki muut asit kuinka kova kahvin jano , ja oletko saanut kahvia viimeaikoina ja ollut esim ulkotöissä pitkään , vaikkuttavat kahvin maistuvuuteen eniten. Lisäksi lämpimänä pito vastus voi olla erillinen tai se vesi voi kiertäää kannun alla joka pitää kannun lämpimänä. Lisäksi siinäkin piirissä voi olla vastus mallista riippuen. siis kallein keitin ei välttämättä paras. itselläni mokkamaster enempi ego syistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361