kuumat jalat

polttaa

ei kai kenelläkään muulla voi olla tällaista vaivaa. iltaisin mennessäni nukkumaan jalkapohjiani kuumottaa aivan vietävästi. saan nukuttua kun tuuletin puhaltaa koko yön jalkapohjiini. vaivaa on jatkunut jo ainakin 30 vuotta ja tulen sen kanssa kyllä jotenkin toimeen mutta kiusallista se on. joskus 80 luvulla lääkäri sanoi että voitaisiin tehdä "lämpöleikkaus" mutta ei suositellut sitä kun voitais joutua ojasta aallikkoon. määräsi 600 buranaa 1 päivittäin. en niitä syönyt kun tuntui aivan hullulta. olisko jollain jotain vinkkejä tähän vaivaan. aika pikku vaiva sentään kun lukee täältä muiden ongelmista mutta minulle kiusallinen.

28

20400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • polttaa

      Kokeile viilentäviä jalkavoiteita tai ihan perusrasvausta.

      • polttaa

        kaikki on kokeiltu kylmägeeliä myöten. apua on kyllä noin 15 minuuttia. kerran teippasin jopa pakasteesta ottamani kylmäkallet jalkapohjiin, auttoi kyllä mutta ei muuten tuntunut mukavalta.


      • Pippilotta
        polttaa kirjoitti:

        kaikki on kokeiltu kylmägeeliä myöten. apua on kyllä noin 15 minuuttia. kerran teippasin jopa pakasteesta ottamani kylmäkallet jalkapohjiin, auttoi kyllä mutta ei muuten tuntunut mukavalta.

        En koskaan uskonut että minä tulisin kärsimään kuumista jaloista - olen aina ollut kylmäjalkainen ja villasukat jalassa peiton alla. Nykyään minäkin kärsin kuumista jaloista ja olen kokeillut kaikenlaista jääpaloista pakastettuihin sukkiin. Teipatut kylmäkallet - luovaa ajattelua :) Mistäköhän vaiva johtuu? Voikohan olla hormonaalista?


      • intiaanipäällikkö savuava s...
        Pippilotta kirjoitti:

        En koskaan uskonut että minä tulisin kärsimään kuumista jaloista - olen aina ollut kylmäjalkainen ja villasukat jalassa peiton alla. Nykyään minäkin kärsin kuumista jaloista ja olen kokeillut kaikenlaista jääpaloista pakastettuihin sukkiin. Teipatut kylmäkallet - luovaa ajattelua :) Mistäköhän vaiva johtuu? Voikohan olla hormonaalista?

        Siis todella ärsyttävää. Joskus laitan sukat jalkaan, ja kastelen ne suihkulla märäksi. Sitten lotistelen sänkyyn. Niin tehokkaasti jalkani kuumenee, jotta sukat on aamulla ihan kuivat. Sen kuin vaan tökkää kengät jalkaan.


      • 36vee
        intiaanipäällikkö savuava s... kirjoitti:

        Siis todella ärsyttävää. Joskus laitan sukat jalkaan, ja kastelen ne suihkulla märäksi. Sitten lotistelen sänkyyn. Niin tehokkaasti jalkani kuumenee, jotta sukat on aamulla ihan kuivat. Sen kuin vaan tökkää kengät jalkaan.

        nyt viim. puolen vuoden aikana ruvennu kuumat jalat (jalkaterät) välillä kiusaamaan..todellakin ennen kärsinyt helposti palelevista käsistä ja jaloista, joten siksi tuntuu vähän yllättävältä. Tuohon siis liittyy jalkojen levottomuuttakin..
        Sen verran on kiusannut, että guugletin. Lohdullista, että on muitakin.


      • Hottisjalka
        36vee kirjoitti:

        nyt viim. puolen vuoden aikana ruvennu kuumat jalat (jalkaterät) välillä kiusaamaan..todellakin ennen kärsinyt helposti palelevista käsistä ja jaloista, joten siksi tuntuu vähän yllättävältä. Tuohon siis liittyy jalkojen levottomuuttakin..
        Sen verran on kiusannut, että guugletin. Lohdullista, että on muitakin.

        Minulla sama vaiva. Makkarissa on ikkuna auki kesät talvet, ja talvella se auttaakin. Näin helteillä siitä ei ole mitään hyötyä. Mitkään viilentävät voiteet eivät ole auttaneet, tuuletin ihan jalkojen vieressä on ainoa löytämäni edes vähän auttava keino.


      • 22x

        Luinjostakin ja itselläni ainakin on auttanut kun leikkasin sukista varret nilkkojen ympärille ja laitoin ne jalkaan ja kas kummaa jalkoja ei polttele enää tai ei ainakaan tunnu. Minulla vaiva oli ihan kauhea en saanut nukutuksi ilman unilääkettä ja tämä yksinkertainen keino auttoi ainakin minua. Olen 65v ja kärsinyt kokoikäni jalkaterien polttelusta iltaisin nukkumaan mennessä. Kannattaa kokeilla.


      • Anonyymi
        Hottisjalka kirjoitti:

        Minulla sama vaiva. Makkarissa on ikkuna auki kesät talvet, ja talvella se auttaakin. Näin helteillä siitä ei ole mitään hyötyä. Mitkään viilentävät voiteet eivät ole auttaneet, tuuletin ihan jalkojen vieressä on ainoa löytämäni edes vähän auttava keino.

        Minä menen parvekkeelle lumeen kävelemään paljain jaloin. Nopein apu levottomiin ja kuumiin jalkoihin.


      • Anonyymi
        22x kirjoitti:

        Luinjostakin ja itselläni ainakin on auttanut kun leikkasin sukista varret nilkkojen ympärille ja laitoin ne jalkaan ja kas kummaa jalkoja ei polttele enää tai ei ainakaan tunnu. Minulla vaiva oli ihan kauhea en saanut nukutuksi ilman unilääkettä ja tämä yksinkertainen keino auttoi ainakin minua. Olen 65v ja kärsinyt kokoikäni jalkaterien polttelusta iltaisin nukkumaan mennessä. Kannattaa kokeilla.

        Luin vasta nyt tuon että laittaa sukista varret nilkkojen ympäri ja on auttanut olen pitänyt päivällä sekä yöllä,
        Kiitos sinulle ideasta, Ihan kokeilulla tein ja auttoi !!


    • Ocariina

      Tunnen ihmisen joka käsii samasta vaivasta. Ollaan sitä yhdessä ihmetelty.

    • elliivo

      Vuosikaudet olen niistä kärsinyt. Onneksi ei vaivaa ihan koko ajan vaan joskus voin jopa unohtaa koko jalat.
      Nukkumaan mennessä on kaikkein ärsyttävintä.
      Yritän vaan painaa jalkapohjia viileää seinää vasten.

      Joskus kun polvea hoidan kylmägeelipussilla, viilentelen myös jalkapohjia.

      Usein uneksin juuri ennen nukahtamista jalkojen huljuttelusta viileässä vedessä ja nukahdan siihen ajatukseen.

      Joskus olen viilennellyt jääkaappikylmällä vesipullolla.

      Ikkunaa en voi pitää yöllä auki kun veto käy selkään. Jos yhdenkään yön on ikkuna auki vaikka kesähelteellä niin ristiselkä on ihan jumissa aamulla.

    • kuumajalkajanuski

      Mulla ollu sama vaiva koko ikäni. Vuosi sitten tajusin että kun pitää sukkia (ei tarvitse olla märät) jalassa yön yli niin jalat eivät kuumenkkaan. Ihmeellistä, sitähän luulis että olisi juuri toisinpäin... Ennen tätä kaikki on kokeiltu, kylmävahoista pakaste pitsoihin.

      • **********

        se "levottomista"jaloista johtuvaa? Itselläni on levottomat jalat ja siihen kanssa liittyy kuumotus jalkapohjissa.
        Minulla siihen auttaa Siffrol. Lääke on parkisonin taudin lääke, mutta levottomiin jalkohin sitä otetaan vain ½ tab.


    • kenkkumainen vaiva

      Ompa yllättävää, että on noin tavattoman monta samantyyppistä vaivaa, kuin itselläni. Minulle tuo vaiva tuli 2 1/2 vuotta tehdyn suonikohjuleikkauksen jälkeen. Ei ole ihan jatkuvaa, useinkin tulee iltasella paljon liikkumisen sivutuotteena. Olen lenkin jälkeen laittanut jalat korkeammalle, kuin pääpuolen ja maannut jonkin aikaa. Kuvittelen siitä olevan vähäsen apua. Lääkäriltä en ole kysellyt neuvoja. Tahtoo olla sillätavalla, että lääkäreiden määrämistä lääkkeistä saa uusia sairauksia ja vaivoja.

    • Hot Legs

      Täytyy välillä suihkuttaa kylmää vettä jalkateriin, kun tuntuu että ne on tulessa.

      Tämä vaiva on tullut täällä kesällä, joten helle on tainnut tehdä sen.

      • kalkkinen

        kyllä minulla kuumottaa ja lisäksikihelmäi ja on kuin olisi kuhatnuppineulaajoita joku pistelee minuun nyt on kohonnut jo pohkeisiin ja reisiin myös känet puutuu miten siinä sitten nukutonko kellään tietoa auttakaa olen 65 v leski


      • Yöninhokki
        kalkkinen kirjoitti:

        kyllä minulla kuumottaa ja lisäksikihelmäi ja on kuin olisi kuhatnuppineulaajoita joku pistelee minuun nyt on kohonnut jo pohkeisiin ja reisiin myös känet puutuu miten siinä sitten nukutonko kellään tietoa auttakaa olen 65 v leski

        Minulla samat oireet, eivät vaivaa päivällä, vaan maakulle mennessä. Kuumotus ja pistely alkaa jalkapojista ja nousee myös pohkeisiin, kädet/sormet puutuu, särkee ja kuumottaa. Olen käynnyt tervarossa parillakin lääkärillä, eivät kai ota todesta,siis mysteeri. Inhoan siis yötä, nukkuminen onnistuu unilääkkeellä ja unta kestää 3-4 tuntia. Olen 67v nainen. Ajattelin mennä yksityislääkärille olisi kiva saada diegnoosi ja mahdollinen lääkitys. Tseppiä


      • Anonyymi
        Yöninhokki kirjoitti:

        Minulla samat oireet, eivät vaivaa päivällä, vaan maakulle mennessä. Kuumotus ja pistely alkaa jalkapojista ja nousee myös pohkeisiin, kädet/sormet puutuu, särkee ja kuumottaa. Olen käynnyt tervarossa parillakin lääkärillä, eivät kai ota todesta,siis mysteeri. Inhoan siis yötä, nukkuminen onnistuu unilääkkeellä ja unta kestää 3-4 tuntia. Olen 67v nainen. Ajattelin mennä yksityislääkärille olisi kiva saada diegnoosi ja mahdollinen lääkitys. Tseppiä

        Sifrol auttaa


    • ....

      Jos laitat kylmään suihkuun niin saat jalkasi vain lämmittämään itseään lisää! Kokeile päinvastoin todella kuumaa suihkua! Se että lämmität itseäsi lisää niin saa kropan vähentämään lämpöä.. JOS taas esim menet kylmään jalkakylpyyn niin se aiheuttaa täysin päinvastaisen reaktion eli jalkasi todennäköisesti hetken päästä ovat vähintään yhtä lämpimät kuin ennen jalkakylpyä!

      Sama juttu kesäisin.. Ihmiset menevät tyhmänä kylmään suihkuun vaikka kuuma suihku vaikuttaa pidempiaikaisemmin :) Ja talvella pitäisi mennä kylmään suihkuun niin kroppa laittaa termostaatin päälle :)

      • siltikin

        on se niin mukavaa laittaa pakastimesta otettu lakana kintuille ja iltaisin ennen nukkumaan menoa uitella kylmässä jääpalavedessä jalkojaan. Auttaa ainakin joksikin aikaa.


    • Jalat jääpussilla!

      Samaa vaivaa...

      Minä tiedän että oma vaivani johtuu raudan ja foolihapon puutteesta, jos alkaa kuumottaa senkun alkaa vetää rautaa ja foolihappoa muutama päivä niin jo helpottaa, lääkäri sanoi että foolihapon puute aiheuttaa mitä kummallisempia oireita.

      • FOOLIHAPPO kokeilu

        Olen nyt käyttänyt foolihappoa yli 2,5 viikkoa (FOLACIN 800 mikrogrammaa/päivä), rautaa olen käyttänyt (n. 20 mg/pv) jo useita vuosia (hemoglobiini on nyt 130 g/l). Jalkapohjia kuumottaa edelleen melkein joka yö, herään 1-3 kertaa yössä ja joudun jäähdyttelemään jalkapohjia kylmäkallella tai talvella lumessa kävelemällä.
        Jos otan Sifrol tabletin (0,088 mg on kolmio/reseptilääke) illalla 2-3 tuntia ennen nukkumaanmenoa, niin saan nukuttua kokoyön, eikä vaivaa kuumat jalkapohjat eikä levotomat jalat yhtään, mutta en halua käyttää lääkettä jatkuvasti. Jatkan vielä foolihapon käyttämistä ja toivon että se auttaisi.


      • Kokeilun tulos
        FOOLIHAPPO kokeilu kirjoitti:

        Olen nyt käyttänyt foolihappoa yli 2,5 viikkoa (FOLACIN 800 mikrogrammaa/päivä), rautaa olen käyttänyt (n. 20 mg/pv) jo useita vuosia (hemoglobiini on nyt 130 g/l). Jalkapohjia kuumottaa edelleen melkein joka yö, herään 1-3 kertaa yössä ja joudun jäähdyttelemään jalkapohjia kylmäkallella tai talvella lumessa kävelemällä.
        Jos otan Sifrol tabletin (0,088 mg on kolmio/reseptilääke) illalla 2-3 tuntia ennen nukkumaanmenoa, niin saan nukuttua kokoyön, eikä vaivaa kuumat jalkapohjat eikä levotomat jalat yhtään, mutta en halua käyttää lääkettä jatkuvasti. Jatkan vielä foolihapon käyttämistä ja toivon että se auttaisi.

        Ei muuten foolihappo/rauta auttanut. Ostin jalkatuulettimet, viilentävät hyvin.


    • Janskis

      Ostin täältä www.kuumatjalat.fi jalkatuulettimet, ja hyvin tuntuvat toimivan.

    • kokeiltu on

      jalkojen kuumotus voi johtua myös diapeteksesta..kannattaa olla joku viikko mahdollisimman vähällä makealla.....verensokeri olisi hyvä mitata, jos se on korkealla, vaikuttaa näköjään jalkoihin......

    • tulikoura

      Minulla kuumenee myös kämmenet. Siis hehkuvat aivan punaisina, niinkuin jalatkin. Mieheni on sanonut, että sellaisella hetkellä käteni oikeasti polttavat hänen ihoaan. Aina alkaa ihan yhtäkkiä, loppuu vasta rajuilla viilentämisillä. Talvella on aina ihanaa, kun voi astua paljasjaloin hankeen, ja pyöritellä käsissä lumipalloja. Kovasti minuakin kiinnostaisi mahdollinen syy, mutta ei siitä ilmeisesti ole kellään muullakaan hajua? Polttaa välillä niin paljon, että oleminen tuntuu aivan sietämättömältä. Minulla ongelma on ollut aivan pienestä pitäen. Aina lääkäriin mennessä on joku tärkeämpi asia, enkä ole ikinä tullut kysyneeksi. Haluaisin kyllä, mutta aina se unohtuu. Ja minulla ei ole diabetestä, se on varma, eikä ole raudanpuutettakaan. Foolihappoakin muinoin tuli syötyä kuukausia, eipä siitäkään mitään hyötyä ollut. En ole edes kuullut aikaisemmin sen liittyvän mitenkään kyseiseen vaivaan, vähän todenperäisyyttä epäilen. Mutta jos joku joskus syyn omaan vaivaansa onnistuu selvittämään, jaa ihmeessä meidänkin kanssa tieto. Kiinnostaa oikeasti.

    • Anonyymi

      Hei. Tuttu vaiva. Jaloillani on aina kuuma, ja ne hikoilevat. Kämppä viileänä. Ei se enää kiusaa kun on jo unessa, mutta se tunne kun on niin kuuma jalkaterillä, että etsii jalkapohjille viileää seinästä tai lattiasta. Usein olen herännyt huonosta asennosta, koska jalkani olen tunkenut lattiaa vasten. Ja nukahtanut, kun vähän se helpottanut.
      Sitten onkin tukalaa, siihen herää, jos lemmikki on tullut jalkaterän päälle.

      • Anonyymi

        Sifrol


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3075
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      106
      2431
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      367
      2227
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2005
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1827
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1267
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe