Eli jos mulla on ainakin omasta mielestäni maailman upein peli-idea ja en millään kuitenkaan osaa sitä itse tehdä valmiiksi peliksi, niin miten sen voisi myydä jollekin pelifirmalle...
Haluan kuitenkin varmistaa oikeuteni peliin, eli saada osan tuotosta.
ja miten suuri riski on että oikeuksiani poljettaisiin ja minua yritettäisiin huijata.
Ja mikä on pelin idean kohtuullinen osuus pelin tuotosta... eli jos miljoonat konsolipelaajaa pelaa seuraavat 10 vuotta ideanipohjalta tehtyä peliä.
jaska
Miten peli idea myydään pelifirmalle
3
2495
Vastaukset
- DarkLink
Etsit jonkun pelifirman nettisivuilta yhteystiedot ja laita niille sähköpostia tai kirjoita kirje jossa ilmoitat asiasi. Älä kuitenkaan odota liikoja sillä vaikka tämä ideasi olisikin hyvä he voivat kieltäytyä koko hommasta.
- vapaakoodari
Jos pelkän idean yrität pelitalolle myydä, niin voipi rojaltit jäädä aika pieniksi.
Pelitalo joutuu kuitenkin ensin turkimaan voiko ideaasi tehdä peliksi. Kannattaako sitä tehdä. Mikä on ostoennuste moisen idean pelille. Jos idea sitten hyväksytään, tarvitaan projektin vetäjät, koodaajat, graafiset suunnittelijat, musan tekijät jne.
Pelkkä idea, ilman tarkempaa suunnitelmaa voi saada pelitalot tarjoamaan simulle lämmintä kättä ja näyttämään ovea.- jaska2
Eli että ei kovin pitkää lomamatkaa kannata niillä rahoilla varata...
Mutta kiitos kuitenkin vastauksista... Täytyy tehdä suunnitelmaa vähän pidemmälle ja suhtautua mahdollisuuksiin vähän realistisemmin... mutta jonkinlaisen suunnan sain molemmilta vastaajilta.
Kiitos siitä.
jaska
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1212306
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4252170Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971186Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?13975- 44804
Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34800Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109776Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!15774Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte166706Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti32699