Jalkapohjaa kihelmöi

Tarvitsen apua

Mulla ilmestyi tällä viikolla aivan omituinen vaiva. Oikean jalkaterän ulkosyrjää alkoi kihelmöidä astuessa. Samoin varpaita. Ei tunnu puutumisia tai tunnottomuutta, ainoastaan samantapaista kihelmöintiä kuin puutumisen jälkeen, mutta lievempänä. Olen ostanut uudet kengät, jotka ovat todella kapeat (kävelin yhden illan niilla 8-9h ja jalat olivat todella turvonneet) jonka jälkeen tämä outo tunne ilmestyi. Lisäksi olen aloittanut spinningin ja juoksulenkit pitkän ajan jälkeen viime viikolla.

Jalka ei ole kipeä, ainoastaan oudon tuntuinen. Kihelmöintiä tuntuu siis kävellessä ja joskus istuessa, ei niinkään levossa.

En viitsisi lääkäriin lähteä kihelmöintini kanssa, joten olisin iloinen jos jollain olisi kokemusta vastaavasta.

3

4882

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kovin

vaaralliselta onneksi kuulosta. Jalkaterien kihelmöinti voi lähteä jostain ylempää, vaikka lantiosta. Joku hermo voi olla vähän puristuksissa jos lihakset on jumissa. Jalkojen ja pakaroiden venyttely saattaisi auttaa. Sitä pitäisi kylläkin tehdä päivittäin.
      Toisaalta kihelmöintisi voi johtua niistä kengistä ja turvotuksesta.

Mulla alkoi kuukausi sitten kihelmöidä molemmat jalat kauttaaltaan yötä päivää. Mulla oli kyllä vaikka mitä muitakin oireita. Kaikkia tutkimuksia tehtiin, mutta turhaan. Mun jalkoihin auttoi kattava venyttelyohjelma, jota olen tehnyt nyt noin pari viikkoa kolme kertaa päivässä. (Lisäksi kävin kansanparantajalla joka laittoa lonkkani ojennukseen.)

• rupiperse

Minulla on kihelmöinyt jalkoja jo monta vuotta ,asiantuntijoiden mukaan minulla kihelmöinti johtuu diabeteksestä samoin kuin jalkapöydän särkykin.

• Kipuilija

Liian paljon kuormittavia tekijöitä jaloille liian lyhyen ajan sisällä. Kapeat uudet kengät, juoksu ja spinning. Kaikkeen pitää totutella hitaasti, vähitellen. Esim juoksukilometrejä on viikoittain viisasta lisätä n 10 % . Muuten on vaara, että tulee ylirasitustilanne johonkin kohtaan, mikä kullekin.
      Pidä lepoa ja käytä parempia kenkiä jonkin aikaa.
      Ja totta on, kuten tuossa aikaisemmassa viestissä ehdoteltiinkin, että oireet voivat tulla myös ylempää, lantiosta tai pakaroista. Siellä voi olla jokin vähän vinksin vonksin ja kuormitus kohdistuu siten liiallisesti jalkateriin jos muut paikat eivät toimi asianmukaisesti.
      Jos on turvotusta, voi kokeilla lymfahierontaa. Mulla on auttanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      354
      2834
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1559
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1380
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1078
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      1007
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      28
      978
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      943
    8. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      918
    9. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      908
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      849
    Aihe