Konnanputki kuolee..

Mallu1

9

821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rihma

      Onko sulla jotakin kasvinsyöjää altaassasi?

      Miksi nitraattia on 0?
      Kasvit tarvitsevat sitä kasvilannoitteiden ohella ja voivat huonosti, jos nitraattia on liian vähän/liikaa.
      Kuinka paljon annat PMDD:tä? Itse käytän muutakin lannoitusta tuon ohella.

      • Mallu1

        Voiskohan olla partamonni, nokkamonni tai mustapleko syypää. Allas 240l ja lannoitetta annan 2 kertaa viikos 10ml eris. Nitraatti ollut aina nollas, en ymmärrä miksei nouse.


      • fish KING
        Mallu1 kirjoitti:

        Voiskohan olla partamonni, nokkamonni tai mustapleko syypää. Allas 240l ja lannoitetta annan 2 kertaa viikos 10ml eris. Nitraatti ollut aina nollas, en ymmärrä miksei nouse.

        Lisäksi, jo nuo konnanputket on vain pinnassa (kuvat ei auennu?) tuskin syynä ovat pohja kalat.

        Mitkä putket sulla on tuossa valaisimessa?


      • Mallu1
        fish KING kirjoitti:

        Lisäksi, jo nuo konnanputket on vain pinnassa (kuvat ei auennu?) tuskin syynä ovat pohja kalat.

        Mitkä putket sulla on tuossa valaisimessa?

        Putkina Sylvania Aguastarit ja Seran testillä mittailen. (Mulla kyllä aukee kuva linkistä).
        Intianvesitähdikki ja jaavansaniainen voi hyvin, ainut joka ruvennu voimaan huonosti on tuo konnanputki.


      • Rihma
        Mallu1 kirjoitti:

        Voiskohan olla partamonni, nokkamonni tai mustapleko syypää. Allas 240l ja lannoitetta annan 2 kertaa viikos 10ml eris. Nitraatti ollut aina nollas, en ymmärrä miksei nouse.

        Kaikki nuo lajit ovat kasvinsyöjiä ja voivat todellakin jyrsiä kasveja paremman puuteessa.
        Anna kasvinsyöjille kurkkua, hernettä ja kesäkurpitsaa niin kasvinsyönti voi unehtua.

        Huonovointisuuteen voi olla syynä myös tuo nitraatinpuute. Sitä voidaan nostaa esim. kaliumnitraatilla.

        Mitä muita kaloja akvaariostasi löytyy ja kuinka monta kutakin?


      • Mallu1
        Rihma kirjoitti:

        Kaikki nuo lajit ovat kasvinsyöjiä ja voivat todellakin jyrsiä kasveja paremman puuteessa.
        Anna kasvinsyöjille kurkkua, hernettä ja kesäkurpitsaa niin kasvinsyönti voi unehtua.

        Huonovointisuuteen voi olla syynä myös tuo nitraatinpuute. Sitä voidaan nostaa esim. kaliumnitraatilla.

        Mitä muita kaloja akvaariostasi löytyy ja kuinka monta kutakin?

        Kurkkua ja kesäkurpitsaa oon antanut. Kalastona lisäks:
        15 kardinaalitetraa
        8 intiaanisulkaa
        4 Helmirihmaa
        2 piikkisilmää
        Mistä tätä kaliumnitraattia saa ja kuinka paljon sitä annostellaan?


      • fish KING
        Mallu1 kirjoitti:

        Putkina Sylvania Aguastarit ja Seran testillä mittailen. (Mulla kyllä aukee kuva linkistä).
        Intianvesitähdikki ja jaavansaniainen voi hyvin, ainut joka ruvennu voimaan huonosti on tuo konnanputki.

        Voisit hankkia Grolux sävyisen putken toisen aquastarin rinnalle.


      • fish KING
        Mallu1 kirjoitti:

        Kurkkua ja kesäkurpitsaa oon antanut. Kalastona lisäks:
        15 kardinaalitetraa
        8 intiaanisulkaa
        4 Helmirihmaa
        2 piikkisilmää
        Mistä tätä kaliumnitraattia saa ja kuinka paljon sitä annostellaan?

        Tehdäämpäs nyt niin että et vaihda vettä kahteen viikkoon ja mittaat nitraatin sitten ennen veden vaihtoa ja sen jälkeen...

        Miten usein ja paljonko ruokit kalojasi?

        Kyllä toimivassa akvaariossa pitää nitraattia olla jatkuvasti ja sen määrän pitää nousta vedn vaihtojen välillä.

        En lähtisi kikkailemaan tuon litkun kanssa ennen kuin keksin mikä akvassasi mättää. Ilmankin pärjätään aina!


    • fish KING

      Minkäs lämpöistä toi sun akvaarios vesi on?

      Muut lehdet näyttäis olevan hyvässä kunnossa mutta nuo vanhimmat alkaa mätänemään niin kuin niiden tuleekin, tuo konnanputki toimii noin luonnostaan. Sitä vaan pitää karsia sillä se kasvaa ja käyttää uusiin lehtiin todella paljon ravinteita että jo parin viikon vanhat ei enää saa tarpeeksi ravinteita eikä ne näin ollen kestä kauniina kauaa. Ihan normaalia siis. Jos haluat pitää akvaariosi siistimpänä, mitä mä en tekisi, on vain ainut tapa karsia kasvia tarpeeksi usein. Pienet partikset tosiaan sekä nokkamonni (jos on nuori) kyllä imeskelevät tuota konnaputken lehteäkin kun se on istutettuna sulla pohjaan, kasvin paikka on luonnossa vapaana virran kuljetettavana sekä suvantopaikoilla rehevinä paksuina mattoina veden pinnalla. Siksi ne pysyvät paremmassa kunnossa jos niitä pitää pinnalla mikä taasen haittaa ahtaan akvaarion valon läpäisyä heikoimmille juuri kasveille.

      Ongelma ratkaistu! Mun puolesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4564
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      49
      3570
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      103
      3461
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2429
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2364
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2271
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2045
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe