tinnitus,huimaus,puutumiset

puunaama

Nelisen vuotta sitten mulla oli kova huimauskohtaus, joka alkoi aamulla sängyssä, kun heräsin ja päätäni käänsin.Huimaus niin kamala,että olisin ollut valmis henkeni ennemmin heittämään, kun siinä kitumaan.Hiki valui ja teki pahaa,en pystynyt nousemaan sängystä. Ambulanssilla sairalaan, jossa pakottivat kääntymään selälle ja siitä toiselle kyljelle useita kertoja. Siitä seurasi aina sama kamala huimaus ja oksennus.Huimaus oli niin kamalaa, etttä sitä ei voi edes kuvailla.Asentohuimusta epäilivät. Pääsin kotiin toipumaan, joka kestikin kauan.(kestää ainavaan).Ei voinut kävellä, syödä, nukkua ilman huimausta, yleensäkkään päätään liikuttaa. Huimauksen jälkeen kova ahdistus, pahoinvointi, hikoilu ja lihasten tärinä. Nukkua ei voinut/uskaltaut moneen kuukauteen, koska nukkuessa pää ilmeisesti liikkui ja aiheutti kovan kohtauksen.Pikkuhiljaa olo helpottui, mutta jokapäiväistä pienempää huimausta on ollut ja ajoittain vähän isompaakin. Nyt taas ollut enemmän huimausta ja toispuoleista puutumista päästä varpasiin,lisäksi outoja kutittavia väreitä ympäriinsä joka paikassa.Tinnitusta vaihtelevasti toisessa korvassa ekasta kohtauksesta asti.Lisäksi korvissa outoja rasahduksia.Asentojahoitoja yrittänyt tehdä, mutta ei oikein tunnu auttavan.Nyt sain lähetteen neurologille.

ASENTOHUIMAUSTA? MENIERIN TAUTIA? KASVAIN? MS-TAUTI?

ONKO KENELLÄKÄÄN SAMOJA OIREITA?

4

1694

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sini765

Hei
      Olen pahoillani puolestasi, ei ole kivaa. Oireesi matsaavat aikalailla minun sairastamaani Menieren tautiin. Itsellä kohtaukset alkoivat jalat alta vievällä huimauksella, joka johti oksentamiseen. Kaameaa..!
      Näitä tuli sarjoina, sitten tuli rauhallisempi vaihe. Puhun aikalailla menneessä aikamuodossa nyt, koska oireet ovat ajan myötä helpottuneet huomattavasti, lääkäri sanoi elimistön korjaavan asiaa itsestään. En tiedä ikääsi, mutta nuoruus voi auttaa asiassa.
      Itse huomasin B- vitamiinivalmisteiden auttavan asiassa. Jo vuosia olen käyttänyt Bio-Strath uutetta (luontaistuotekaupasta) ja eräästä vaihtoehtohoitokirjasta löysin myös maininnan asiasta.
      Stressin ja suolan välttäminen helpottavat.
      Toivon sinulle parempaa huomista; itsellä kyllä on "tuntemuksia" ajoittain, mutta olen pärjännyt asian kanssa kuitenkin. Testaappa!

• puunaama

tarkemmin oireistasi, koska alkoivat, tutkimuksista, mikä vahvisti diagnoosin, käytätkö jotain lääkkeitä?

Mulla huimausta aiheuttaa myös autossa matkustaminen (varsinkin kun en itse aja), tv:n katsominen jos kuvattu liikkuvalla kameralla,FORMULAT,tietokoneella olo. Korvat myös kipuilevat ajoittain,huimauksen aikana kipua toisen korvan pää.llä

• huimausta

Toissa aamuna heräsin kuudelta siihen, että nukuin vatsallani pää vinossa (verenkierto estynyt) ja huimasi, huone pyöri. Tunnissa meni pahin ohi, mutta vieläkin parin päivän jälkeenkään ei ole normaali olo vaan pientä huimausta.

Pelottaa, jos ei mene kokonaan ohi.

Tsemppiä ja jaksamista sulle.

• karseeta

Ymmärrän kyllä ton huimausen .Itselläni on asentohuimausta kuulemma.Ja se on kun kävelee tuntuu kun astuisi huttaan tai kuoppaan ,vatsassa ja päässä öklöö.Sama sängyssä ,ei tuu mitään ,jos saa nukahdettua niin kun kääntyy, niin herää kun laatta lentää.kääntää päätä niin taas velloo.Tää on inhottavuudessaankin inhottavaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3219
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3087
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2952
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2631
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2132
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1699
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1667
    8. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1659
    9. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1655
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59