miten vajaatoiminta vaikuttanut opiskeluun/työhön

Haluaisin tietää miten paljon kilpparin vajaatoiminta on vaikuttanut teidän opiskeluun/työelämään.
itselläni todettiin vajaatoiminta 3vkoa sitten, arvot: T4-v oli 9 ja TSH 17.6.
Ja oireet olivat/ovat aika voimakkaat. Olen aika alavireinen ja ahdistunut koko ajan, palelee,tukkaa lähtee, ja olen hirmu väsynyt ja liikkeiltä hidas.
Olen 16-vuotias peruskoulun päättänyt viime keväänä. lihasakadon takia kuntoutin tämän syksyn selkääni, enkä voinut aloittaa opiskelujani. hain syksyn haussa kouluun ja koulu alkaisi nyt tammikuussa.
ei vain ole vielä tietoa voinko vielä siiloin aloittaa koulua tämän vajaatoiminnan takia, se saa minut niin ahdistuneeksi ja masentuneeksi.

siispä kysynkin, kauanko teillä on mennyt aikaa ennen kuin lääkitys on alkanut vaikuttaa ja saanut "omaksi itsekseen" ?
1464
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

Minulla todettiin vajaatoiminta pari viikkoa sitten (TSH yli 10) ja muutaman päivän olen nyt syönyt lääkkeitä,puolikkaan tabletin päivässä.Ainakaan vielä en ole huomannut,että lääke paljon auttaisi.Kaamea väsymys on vähentynyt,mutta muut oireet ovat vielä tallella.Siis edelleen on sellainen sekava ja saamaton olo,palelee,on nivelsärkyä ja alilämpöä ja masentaa ajoittain tosi paljon.

Toivottavasti lääkitys nyt pikkuhiljaa alkaa tehota paremmin.Nimittäin tuntuu kuin olisin täysin toinen ihminen kuin ennen.Tämä vaikuttaa selkeästi työntekoon:en jaksa keskittyä mihinkään enkä tahtoisi olla ihmisten seurassa(pakollista työssäni!).Myös muuten vaikuttaa esim siten,etten jaksaisi tavata ystäviä enkä sukulaisia.Ja minä sentään olin ennen hyvin seurallinen ja aina menossa!

No,olen tosin syönyt lääkkeitä vasta niin vähän aikaa,että muutos on vielä erittäin mahdollinen.Ja voihan olla että annosta pitää nostaa.Saas ny nähdä.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


aww. kirjoitti:

Haluaisin tietää miten paljon kilpparin vajaatoiminta on vaikuttanut teidän opiskeluun/työelämään.
itselläni todettiin vajaatoiminta 3vkoa sitten, arvot: T4-v oli 9 ja TSH 17.6.
Ja oireet olivat/ovat aika voimakkaat. Olen aika alavireinen ja ahdistunut koko ajan, palelee,tukkaa lähtee, ja olen hirmu väsynyt ja liikkeiltä hidas.
Olen 16-vuotias peruskoulun päättänyt viime keväänä. lihasakadon takia kuntoutin tämän syksyn selkääni, enkä voinut aloittaa opiskelujani. hain syksyn haussa kouluun ja koulu alkaisi nyt tammikuussa.
ei vain ole vielä tietoa voinko vielä siiloin aloittaa koulua tämän vajaatoiminnan takia, se saa minut niin ahdistuneeksi ja masentuneeksi.

siispä kysynkin, kauanko teillä on mennyt aikaa ennen kuin lääkitys on alkanut vaikuttaa ja saanut "omaksi itsekseen" ?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu