oli TAAS auttamatta myöhässä töistään eilen illalla ja tänä aamuna. Iltapäivälehdissä oli isoilla kirjaimilla, että valmiina oltiin. Mutta mihin? Eipä näkyny 6-tiellä eikä Mli-Lpr välillä minkään näköstä kalustoa, ennenkuin liikenne pysähtyi parin itäisen "virkaveljen" jäätyä kiinni. Siellä odoteltiin 2 ja puol tuntia. Ei auta valmiina oleminen, pitäskö sitä tehdäkkin jotain? Mutta onpa hyvä , että säästöjä saadaan, ja kai ne lumet sieltä itekseen sulaa pois, viimestään tossa huhtikuulla...
Tieliikelaitos....
11
1058
Vastaukset
- voi olla.
Suomessa ei sentään tarvitse ajella kolonnassa niin,kuin Norjassa jossa vuorten ylitys monestikkin auraauton perässä ajelua jonossa ja odottelua tuntikausia.
aura-auto saatiin paikalle n. kahden tunnin odottelun jälkeen. Ei varmasti joka kohtaan riitä samaan aikaan, mutta eikö päätiet kuitenkin olisi tärkeä pitää suht puhtaana? Ja se on jo nähty useampana talvena, että talvi yllättää myös TL:n.Jos pääväylällä on lunta kahlata asti, eikö joku ole sillon tullut myöhässä töihin?
- Sohvatiikeri
SMC kirjoitti:
aura-auto saatiin paikalle n. kahden tunnin odottelun jälkeen. Ei varmasti joka kohtaan riitä samaan aikaan, mutta eikö päätiet kuitenkin olisi tärkeä pitää suht puhtaana? Ja se on jo nähty useampana talvena, että talvi yllättää myös TL:n.Jos pääväylällä on lunta kahlata asti, eikö joku ole sillon tullut myöhässä töihin?
Joo-o... jos asia oikein painaa, kannattaa tuttustua Tiehallinnon sivuihin ja siellä talvihoidon toimintalinjoihin.
Tämä lumipyry on poikkeuksellinen ja se selätti suomalaisen auraajan. Ei tällaisia kelejä ole tarkoitettukaan hoitaa viimeisen päälle. Eihän semmoista kenenkään perse kestä, ei edes valtion. - kesti perse
Sohvatiikeri kirjoitti:
Joo-o... jos asia oikein painaa, kannattaa tuttustua Tiehallinnon sivuihin ja siellä talvihoidon toimintalinjoihin.
Tämä lumipyry on poikkeuksellinen ja se selätti suomalaisen auraajan. Ei tällaisia kelejä ole tarkoitettukaan hoitaa viimeisen päälle. Eihän semmoista kenenkään perse kestä, ei edes valtion.valtiolla ja paljon onnettomalla kalustolla kuin nyt.mutta silloin oli äijät rautaa eikä ollut kelikameroita ja tietsikkoja.
- Sohvatiikeri
kesti perse kirjoitti:
valtiolla ja paljon onnettomalla kalustolla kuin nyt.mutta silloin oli äijät rautaa eikä ollut kelikameroita ja tietsikkoja.
Vai oli 70-luvulla parempaa tienhoitoa... joopajoo.
Se on kyllä totta, että miehiä ja vehkeitä oli enemmän. Tiehöyliäkin oli joitakin satoja, nyt taitaa valtion teitä olla höyläilemässä jotain 50 höylää. Eikä nekään tietenkään liiku nyt kun niihin ei riitä miehiä.
- Sohvatiikeri
Mitenkäs usein se pitäisi aurata?
- Sohvatiikeri
SMC kirjoitti:
ajoin vaan takaa sitä, että eikö tarkoitus olisi tehdä jotain ennenkuin tie menee ihan tukkoon?
Joo, sinne laitetaan suolaa. Mutta ei tuollaista valtatietä niin kovin usein aurata. Kahden - kolmen tunnin välein. Jos on niin kova pyry, että menee tukkoon niin menee tukkoon. Minkäs sille voi.
Eihän sitä usein satu. Minä olen ajanut jotain 700 000 km ja olen kerran jäänyt valtion tiellä lumen takia kiinni. Se oli 1.1.1982 kello 04. - sinivilkku
Sohvatiikeri kirjoitti:
Joo, sinne laitetaan suolaa. Mutta ei tuollaista valtatietä niin kovin usein aurata. Kahden - kolmen tunnin välein. Jos on niin kova pyry, että menee tukkoon niin menee tukkoon. Minkäs sille voi.
Eihän sitä usein satu. Minä olen ajanut jotain 700 000 km ja olen kerran jäänyt valtion tiellä lumen takia kiinni. Se oli 1.1.1982 kello 04.Maanantaina ei vielä ollut lumimyräkkää, silti jopa useissa radiouutisissa mainittiin, että 3-tie on aivan peilijäässä ja kesti muuten monta tuntia, ennenkuin sinne saatiin suolaa.
Että kyllä nyt on todella ollut heikko esitys tieliikelaitokselta. Tulikohan tehtyä liian kireä urakka YIT:n kanssa? - Sohvatiikeri
sinivilkku kirjoitti:
Maanantaina ei vielä ollut lumimyräkkää, silti jopa useissa radiouutisissa mainittiin, että 3-tie on aivan peilijäässä ja kesti muuten monta tuntia, ennenkuin sinne saatiin suolaa.
Että kyllä nyt on todella ollut heikko esitys tieliikelaitokselta. Tulikohan tehtyä liian kireä urakka YIT:n kanssa?Voihan se suolaus olla ollut myöhässä.
Mutta mistä urakasta puhut? Tieliikelaitos YIT:n aliurakoitsijana? Vai toisinpäin? Yleensä sekä TLL että YIT ovat sopimussuhteessa Tiehallintoon, joka teettää alueurakat.
YIT hoitaa Tampereen, Hämeenlinnan, Hyvinkään ja Espoon alueurakoita, siis koko kolmostietä Helsinki-Tampere. - auraajaksi
SMC kirjoitti:
ajoin vaan takaa sitä, että eikö tarkoitus olisi tehdä jotain ennenkuin tie menee ihan tukkoon?
jos se on niin helppoa. Sellaisen firman voi perustaa kuka tahansa. Hyvistä auraajista on ihan tolkuton pula...
Auraamisen tiheys riippuu viime päivien kaltaisessa tilanteessa vain ja ainoastaan siitä, kuinka paljon kalustoa on ylipäätään mahdollista saada liikkeelle. Tietysti kaikki mahdollinen laitetaan tuollaisessa tilanteessa peliin, ja silloin sen on vain riitettävä. Eihän palokuntiakaan ole niin paljoa että ne riittäisivät jos kaupungin jokainen talo syttyy yhtä aikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.8810063Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli662885Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä202316- 1582079
Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️222037Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1381961Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?311833- 521826
- 1031522
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411286