oli TAAS auttamatta myöhässä töistään eilen illalla ja tänä aamuna. Iltapäivälehdissä oli isoilla kirjaimilla, että valmiina oltiin. Mutta mihin? Eipä näkyny 6-tiellä eikä Mli-Lpr välillä minkään näköstä kalustoa, ennenkuin liikenne pysähtyi parin itäisen "virkaveljen" jäätyä kiinni. Siellä odoteltiin 2 ja puol tuntia. Ei auta valmiina oleminen, pitäskö sitä tehdäkkin jotain? Mutta onpa hyvä , että säästöjä saadaan, ja kai ne lumet sieltä itekseen sulaa pois, viimestään tossa huhtikuulla...
Tieliikelaitos....
11
1074
Vastaukset
- voi olla.
Suomessa ei sentään tarvitse ajella kolonnassa niin,kuin Norjassa jossa vuorten ylitys monestikkin auraauton perässä ajelua jonossa ja odottelua tuntikausia.
aura-auto saatiin paikalle n. kahden tunnin odottelun jälkeen. Ei varmasti joka kohtaan riitä samaan aikaan, mutta eikö päätiet kuitenkin olisi tärkeä pitää suht puhtaana? Ja se on jo nähty useampana talvena, että talvi yllättää myös TL:n.Jos pääväylällä on lunta kahlata asti, eikö joku ole sillon tullut myöhässä töihin?
- Sohvatiikeri
SMC kirjoitti:
aura-auto saatiin paikalle n. kahden tunnin odottelun jälkeen. Ei varmasti joka kohtaan riitä samaan aikaan, mutta eikö päätiet kuitenkin olisi tärkeä pitää suht puhtaana? Ja se on jo nähty useampana talvena, että talvi yllättää myös TL:n.Jos pääväylällä on lunta kahlata asti, eikö joku ole sillon tullut myöhässä töihin?
Joo-o... jos asia oikein painaa, kannattaa tuttustua Tiehallinnon sivuihin ja siellä talvihoidon toimintalinjoihin.
Tämä lumipyry on poikkeuksellinen ja se selätti suomalaisen auraajan. Ei tällaisia kelejä ole tarkoitettukaan hoitaa viimeisen päälle. Eihän semmoista kenenkään perse kestä, ei edes valtion. - kesti perse
Sohvatiikeri kirjoitti:
Joo-o... jos asia oikein painaa, kannattaa tuttustua Tiehallinnon sivuihin ja siellä talvihoidon toimintalinjoihin.
Tämä lumipyry on poikkeuksellinen ja se selätti suomalaisen auraajan. Ei tällaisia kelejä ole tarkoitettukaan hoitaa viimeisen päälle. Eihän semmoista kenenkään perse kestä, ei edes valtion.valtiolla ja paljon onnettomalla kalustolla kuin nyt.mutta silloin oli äijät rautaa eikä ollut kelikameroita ja tietsikkoja.
- Sohvatiikeri
kesti perse kirjoitti:
valtiolla ja paljon onnettomalla kalustolla kuin nyt.mutta silloin oli äijät rautaa eikä ollut kelikameroita ja tietsikkoja.
Vai oli 70-luvulla parempaa tienhoitoa... joopajoo.
Se on kyllä totta, että miehiä ja vehkeitä oli enemmän. Tiehöyliäkin oli joitakin satoja, nyt taitaa valtion teitä olla höyläilemässä jotain 50 höylää. Eikä nekään tietenkään liiku nyt kun niihin ei riitä miehiä.
- Sohvatiikeri
Mitenkäs usein se pitäisi aurata?
- Sohvatiikeri
SMC kirjoitti:
ajoin vaan takaa sitä, että eikö tarkoitus olisi tehdä jotain ennenkuin tie menee ihan tukkoon?
Joo, sinne laitetaan suolaa. Mutta ei tuollaista valtatietä niin kovin usein aurata. Kahden - kolmen tunnin välein. Jos on niin kova pyry, että menee tukkoon niin menee tukkoon. Minkäs sille voi.
Eihän sitä usein satu. Minä olen ajanut jotain 700 000 km ja olen kerran jäänyt valtion tiellä lumen takia kiinni. Se oli 1.1.1982 kello 04. - sinivilkku
Sohvatiikeri kirjoitti:
Joo, sinne laitetaan suolaa. Mutta ei tuollaista valtatietä niin kovin usein aurata. Kahden - kolmen tunnin välein. Jos on niin kova pyry, että menee tukkoon niin menee tukkoon. Minkäs sille voi.
Eihän sitä usein satu. Minä olen ajanut jotain 700 000 km ja olen kerran jäänyt valtion tiellä lumen takia kiinni. Se oli 1.1.1982 kello 04.Maanantaina ei vielä ollut lumimyräkkää, silti jopa useissa radiouutisissa mainittiin, että 3-tie on aivan peilijäässä ja kesti muuten monta tuntia, ennenkuin sinne saatiin suolaa.
Että kyllä nyt on todella ollut heikko esitys tieliikelaitokselta. Tulikohan tehtyä liian kireä urakka YIT:n kanssa? - Sohvatiikeri
sinivilkku kirjoitti:
Maanantaina ei vielä ollut lumimyräkkää, silti jopa useissa radiouutisissa mainittiin, että 3-tie on aivan peilijäässä ja kesti muuten monta tuntia, ennenkuin sinne saatiin suolaa.
Että kyllä nyt on todella ollut heikko esitys tieliikelaitokselta. Tulikohan tehtyä liian kireä urakka YIT:n kanssa?Voihan se suolaus olla ollut myöhässä.
Mutta mistä urakasta puhut? Tieliikelaitos YIT:n aliurakoitsijana? Vai toisinpäin? Yleensä sekä TLL että YIT ovat sopimussuhteessa Tiehallintoon, joka teettää alueurakat.
YIT hoitaa Tampereen, Hämeenlinnan, Hyvinkään ja Espoon alueurakoita, siis koko kolmostietä Helsinki-Tampere. - auraajaksi
SMC kirjoitti:
ajoin vaan takaa sitä, että eikö tarkoitus olisi tehdä jotain ennenkuin tie menee ihan tukkoon?
jos se on niin helppoa. Sellaisen firman voi perustaa kuka tahansa. Hyvistä auraajista on ihan tolkuton pula...
Auraamisen tiheys riippuu viime päivien kaltaisessa tilanteessa vain ja ainoastaan siitä, kuinka paljon kalustoa on ylipäätään mahdollista saada liikkeelle. Tietysti kaikki mahdollinen laitetaan tuollaisessa tilanteessa peliin, ja silloin sen on vain riitettävä. Eihän palokuntiakaan ole niin paljoa että ne riittäisivät jos kaupungin jokainen talo syttyy yhtä aikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai888103Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki424708Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414361Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit442556Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.931412- 401276
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress401227Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota391140Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?631110Kannattaa toimia yleisesti ottaen
Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo1661070