Lähtisitkö

Balille

jos sinne saisi valmiin pakettimatkan suomalaisin oppaineen paivineen,matkan hinta samoissa kuin Thaimaan matkailu? Bali on taynnä harraste mahdollisuuksia golfauksesta vesiurheiluun, ilmasto trooppisen kuuma n. 30 läpi vuoden. Hintataso hyvin edullinen, selkeästi Thaimaata halvempi. Lento hieman hankala, pakko tehdä kahdessa osassa esim. Kuala Lumpurin, Singaporen tai Hong Kongin kautta. Haluisitko ehkä jäädä pariksi kolmeksi päiväksi näihin kaupunkeihin, vai kestääkä takamus jatkolennon suoraan Denbasariin, Balin pääkaupunkiin. Kokonais lentoaika reilut 20 tuntia.
Pelottaako parin vuoden takaiset pommi-iskut kuitenkin niin paljon, ettei koko saarelle uskallakaan lähteä?
Bali on erittäin suosittu lomakohde maailmanlaajuisesti, Suomalaisille tuttu ehkä vaan reppumatkailijoille.
Tulossa olisi valmis pakettimatkaa, josko mahdollisia lomailijoita olisi.

Kiitos vastauksistanne!

18

4671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voisin lähteä

      Matkasta olisin valmis maksamaan noin 1200 €/ 2vk enimmillään. Tuo voisi olla ihan hyvä yhdistelmä että esim. Singaporessa 3 päivää ja muut päivät Balilla.

      • Singaporessa

        Singapore on suhteellisen pieni kaupunkivaltio, tekemistä sekä katseltavaa riittää. Sekä yksi maailman turvallisimmista maista kovien tuomioiden vuoksi. Onnistuuko Singaporessa olo itsekseen vai tuntuuko paremmalta oppaan kanssa? Eli jos Balilla on suomalainen opas, onko se tarpeen myös Singaporessa?


    • Hmmmm

      Olen lähdössä sinne omatoimimatkalle tammikuussa. Mutta itse en pidä niistä matkoista, jossa esim. 3 päivää ollaan suurkaupungissa ja 9 päivää rantalomaa. En koskaan valitse tällaista vaihtoehtoa, jossa on pakko viipyä jossain kaupungissa. Jos joku haluaa esim. Singaporeen/ Kuala Lumpuriin, niin voihan sinne itse lentää esim. AirAsialla. Tai sitten matkanjärjestäjä voi järjesyää sinne retken, jos siihen on tarvetta.

      Itse olin talvena Kuala Lumpurissa omatoimisesti Langkawin reissun yhteydessä. Osa oli järjestetyllä retkellä 4 päivää ja olivat ihan kyllästyneitä ja halusivat vaan takaisin Langkawille.

      En ole kyllä varma, saavuttaako Bali vielä tarvittavaa suosiota, ainakin omassa tuttavapiirissä nuo terrori-iskut ja usein ilaantuvat maanjäristykset eivät innosta. Epäilyksiä siis paikan suhteen on. Lisäksi moni Balille lähtevä on kiinnostunut Bali-Lombok-Gilistä ja valmismatkalla ei ole samalla lailla mahdollsiuuksia puikkelehtia paikasta toiseen, kun hotellit varattu tietyiksi päiviksi. Itse lähdemme Lombokiin sillä perusteella, että ollaan siellä niin kauan kuin viihdytään ja sitten palataan takaisin

      Käsittääkseni Finnamtkat lopeti Langkawin matkat liian pienen kysynnän vuoksi, voisi kuvitella Balilla olevan vielä vähemmän matkustajia "suurempien uhkien" ja pidemmän lentomatka vuoksi?

    • gili-meno

      Matka Passi (Pori) on tehnyt pakettimatkoja
      Indonesiaan jo n:20v.

      • matkatoimistolle??

        Kun voi lähteä omatoimisestikin. Hotellit löytää netistä ja mahdolliset retket yms paikanpäältä.


    • tiedonhakijainnokas

      Etsiessäni tietoja Balista törmäsin "Helin matkat"-sivuihin. Löytyy googlettamalla. Todella paljon mielenkiintoista tietoa ja tekevät valmiita paketteja käsitykseni mukaan kohtuuhinnoin, sen mukaan mitä halutaan. Vertailin itsejärjestettyjen matkojen hintoja ja päädyin ulkolaiseen pakettimatkatoimistoon - hinta oli edullisempi, kuin itsejärjestetty. Se edellytti kuitenkin ko. maahan yhteyshenkilön, joten jos ei sitä ole, niin Helin matkojen sivut kertovat paljon...
      tiedonhakijainnokas

      • ei edes viitsi vastata

        sähköpostitiedusteluihin matkasta, joten tuskin viitsivät rakentaa edes matkapakettia.

        Olen kaksi kertaa peräkkäisinä vuonna laittanut heille matkan tarjouspyyntömailia, eikä kummallakaan kerralla ole tullut vastausta.

        Ja mitä edullisuuteen tulee, kaikkein edullisinta ja samalla hauskinta se on itse varata lennot haluamaansa ajankohtaan ja haluamansa hotellit, mitä siihen Helejä ja muitakaan tarvitsee, kun netti on täynnä hotelleja. Eikä tarvitse kenellekään välistävetäjälle maksaa.


      • matkustelija
        ei edes viitsi vastata kirjoitti:

        sähköpostitiedusteluihin matkasta, joten tuskin viitsivät rakentaa edes matkapakettia.

        Olen kaksi kertaa peräkkäisinä vuonna laittanut heille matkan tarjouspyyntömailia, eikä kummallakaan kerralla ole tullut vastausta.

        Ja mitä edullisuuteen tulee, kaikkein edullisinta ja samalla hauskinta se on itse varata lennot haluamaansa ajankohtaan ja haluamansa hotellit, mitä siihen Helejä ja muitakaan tarvitsee, kun netti on täynnä hotelleja. Eikä tarvitse kenellekään välistävetäjälle maksaa.

        Harmi, että annoin käyttökelvotonta infoa. Helin matkojen sivut ovat kumminkin antoisia, mm. ihmisten omia matkakertomuksia.
        Totta, että hotellien varaaminen on nykyään niin helppoa netissä. Minä vain ynnäilin ja selvittelin ja totesin, että 5 hengen perheelle tarjosi hollantilainen matkatoimisto edullisemman matkan, kuin itse varaten.
        Niin tai näin. Toivon, että mahdollisimman moni haluava pääsee matkoille! Meidän perheelle ovat olleet unohtumattomia kokemuksia - erityisesti tuo Aasia....
        matkustelija


      • Tuula
        matkustelija kirjoitti:

        Harmi, että annoin käyttökelvotonta infoa. Helin matkojen sivut ovat kumminkin antoisia, mm. ihmisten omia matkakertomuksia.
        Totta, että hotellien varaaminen on nykyään niin helppoa netissä. Minä vain ynnäilin ja selvittelin ja totesin, että 5 hengen perheelle tarjosi hollantilainen matkatoimisto edullisemman matkan, kuin itse varaten.
        Niin tai näin. Toivon, että mahdollisimman moni haluava pääsee matkoille! Meidän perheelle ovat olleet unohtumattomia kokemuksia - erityisesti tuo Aasia....
        matkustelija

        Nyt olen kysellyt jo Balile matkoja hollantilaiselta matkatoimistolta nimeltä OAD ( www.oad.nl), sillä tämän vuoden maaliskuussa käytiin myös Balilla kyseisen matkatoimiston matkoilla.Hotelli Peneeda Vieuw Sanurissa ja siitä "family room" , on 2 huonetta ja siihen sisältyy myös aamiainen, ja lennot ovat Singapore Airlinesin, niin hinnaksi tulee noin 950 euroa henkilöltä ja matka on 2 viikoa ( 17 pv).En vaan ymmärrä, miksi suomesta moiset matkat ovat niin valtavan paljon kalliimpia...??


      • näin se menee
        Tuula kirjoitti:

        Nyt olen kysellyt jo Balile matkoja hollantilaiselta matkatoimistolta nimeltä OAD ( www.oad.nl), sillä tämän vuoden maaliskuussa käytiin myös Balilla kyseisen matkatoimiston matkoilla.Hotelli Peneeda Vieuw Sanurissa ja siitä "family room" , on 2 huonetta ja siihen sisältyy myös aamiainen, ja lennot ovat Singapore Airlinesin, niin hinnaksi tulee noin 950 euroa henkilöltä ja matka on 2 viikoa ( 17 pv).En vaan ymmärrä, miksi suomesta moiset matkat ovat niin valtavan paljon kalliimpia...??

        Suomalaiset eivät mene kuin Thaimaahan, kehuvat maan autuutta. Suomalaiset eivät myöskään uskalla matkustaa maan terrori-iskujen pelossa. Joten tarjontaa "seuramatkoille" ei kannata järjestää. Jos Balille haluaa, täytyy matka räätälöidä itse, jotta sen saa järkevään hintaan. Tosin Suomi-Seuralla on ihan kohtuuhintaisia matkoja, mutta itse haluan olla "vapaa" liikkumaan ja matkustan omatoimisesti.

        Lisäksi täytyy muistaa että Indonesia oli vielä reilut 60 vuotta sitten Hollannin "alusmaa", joten Indonesialla on vahvat siteet Hollantiin ja toistepäin.


      • lisää tietoa
        Tuula kirjoitti:

        Nyt olen kysellyt jo Balile matkoja hollantilaiselta matkatoimistolta nimeltä OAD ( www.oad.nl), sillä tämän vuoden maaliskuussa käytiin myös Balilla kyseisen matkatoimiston matkoilla.Hotelli Peneeda Vieuw Sanurissa ja siitä "family room" , on 2 huonetta ja siihen sisältyy myös aamiainen, ja lennot ovat Singapore Airlinesin, niin hinnaksi tulee noin 950 euroa henkilöltä ja matka on 2 viikoa ( 17 pv).En vaan ymmärrä, miksi suomesta moiset matkat ovat niin valtavan paljon kalliimpia...??

        Voitko kertoa tuosta hotellista jotain lisää? Minkälainen tuo perhehuone siis oli? Kaksi makkaria ja joku olohuone? Onko bungalow vai minkälainen? Meitä on neljä aikuista lähdössä helmikuussa ja mietimme tuleeko edullisemmaksi ottaa perhehuone kuin kaksi erillistä hotellihuonetta.


      • eri vaihtoehtoja ja hintoja
        lisää tietoa kirjoitti:

        Voitko kertoa tuosta hotellista jotain lisää? Minkälainen tuo perhehuone siis oli? Kaksi makkaria ja joku olohuone? Onko bungalow vai minkälainen? Meitä on neljä aikuista lähdössä helmikuussa ja mietimme tuleeko edullisemmaksi ottaa perhehuone kuin kaksi erillistä hotellihuonetta.

        www.asiarooms.com


    • Nimetön

      Se on tiedossa, Balille pääsee omatoimisesti ja on pieniä matkatoimistoja joilta saa rätälöityjä matkoja. Mutta kenelläkään ei ole SUOMALAISIA opas palveluita saarella. Suunnitelmissa olisi ihan tavallista valmista pakettimatkailua, jossa kaikki on valmiina oppaineen päivineen.

      • Nimellinenn

        Kuka noin pitkälle lähtee ei varmaan ole ihan puusta reväisty. Epäilen olisiko suomenkielisille opaspalveluille kysyntää.. Paikalliselta palvelut varaten saa yleensä a) ihan toiseen hintaan b) paikallisella touchilla höystettynä :)


      • ????
        Nimellinenn kirjoitti:

        Kuka noin pitkälle lähtee ei varmaan ole ihan puusta reväisty. Epäilen olisiko suomenkielisille opaspalveluille kysyntää.. Paikalliselta palvelut varaten saa yleensä a) ihan toiseen hintaan b) paikallisella touchilla höystettynä :)

        Ei se sen pidemmällä ole kuin Thaimaa ja käyhän sielläkin suomalaisia sankoin joukoin. Ja Thaimaan on täynnä suomalaisia oppaita.


      • wiwiw
        ???? kirjoitti:

        Ei se sen pidemmällä ole kuin Thaimaa ja käyhän sielläkin suomalaisia sankoin joukoin. Ja Thaimaan on täynnä suomalaisia oppaita.

        Ei ole pidemmällä kuin Thaimaa?? Bangkokista on esim. vielä lähes neljän ja puolen tunnin lento, eli melkeinpä puolikkaan BKK:n verran. Eikä pääse niin jouhevasti kuin Thaimaahan "suorilla" sillipurkeilla.

        No keväämmällä itse paikan päälle katselemaan, henk. koht. en ole suomalaispalveluista kiinnostunut mutta voisihan moni muu hyvinkin olla..


    • Nimetön

      Balille kannattaa Suomalaisten lahtea! Paljon mielenkiintoisempi kuin Thaimaan lomakohteet! Siella myos suomalaisten omistama lomaresortti, joka on aivan mahtava! web: www.santaibali.com. Snorkkelointia, sukellusta, tulivuorikiipeilya ja paikallista balin tuntemusta tarjotaan.

      Sama suomalainen pariskunta omistaa siella myos ravintolan nimelta Veranda (todella upea kansainvalinen menu).

      • kärpäsen armas

        Miksi mennä suomalaisten hotelliin ja baariin Balille? Älkää hyvät ihmiset menkö.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2753
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2520
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2111
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1439
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe