mä olen 33v hyvin hoikka nainen, jolla kaksi lasta.mulla ollut viim 6 vuotta ainakin alapaine kohonnut niin että yläpaine kuit suht normaali..alapaine liikkunut välillä 88-102 ja yläpaine 128-140
raskausaikoina paineet ollet ihan ok mutta heti synn jälkeen kohonnut taas.oon käyny parilla lääkärillä ja terv hoit juttusilla..joku huolestuneempi kuin toinen, mutta aina vaan seurattu..kuinka kauan pitää/voi..vai pitäisiko jo toimia? mun ystavälläni kuukauden ajan alapaine mun lukemissa ja heti laitettiin lääkitykselle..en kylläkään kaipaile lääkitystä, mutta joskus huolettaa..kun on niin kauan jo ollut ja vaikutuksista nykyisin puhutaan taas..mulla ei mitään oireita.
verenpaineesta
3
803
Vastaukset
- turhan korkea
Onko sinulla suvussa korkeaa verenpainetta?
Oletko tarkka suolan käytössä? Myös piilosuolan? Salmiakki, laku?
Koholla oleva RR rasittaa elimistöä. Suositusyläraja on 80-85, siis alapaineelle.- pensku
suvussa on taipumusta(mummolla) suolaa ei erityisen paljon ruoassa yms. käytä, laku kylläkin paheeni mutta en tiedä onko siinä määrin että aiheuttaisi..ei kyllä varmastikaan auta asiaa...ja kylläkin alhaisen painoni takia syön rasvaisia juustoja yms että josko niissä suolaa enemmän kuin kevyemmissä?
- vielä tarkemmin
pensku kirjoitti:
suvussa on taipumusta(mummolla) suolaa ei erityisen paljon ruoassa yms. käytä, laku kylläkin paheeni mutta en tiedä onko siinä määrin että aiheuttaisi..ei kyllä varmastikaan auta asiaa...ja kylläkin alhaisen painoni takia syön rasvaisia juustoja yms että josko niissä suolaa enemmän kuin kevyemmissä?
katsoa eri elintarvikkeitten suolapitoisuuksia. Usein lihgt-valmisteet ovat suolaisempia hyvän maun varmistamiseksi.
Etikkasäilykkeet, sipsit esim.sisältävät paljon suolaa.
Suomalaisia syytetään yleensä liiallisesta suolankäytöstä. Mukamas makuaisti vaatii... makuaisti tottuu myös vähäsuolaiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303491Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91548Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131473Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241265Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34893Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht242883- 60869
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.130858Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66844Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98819