opettaa Jeesuksen kuolemasta ja onko tuo tieto yhdenmukainen Raamatun opetusten kanssa?
Johanneksen kirjan 10:17-18 jakeet ovat sopusoinnussa Koraanin ilmoituksen
"Todellisuudessa he eivät ole surmanneet häntä (lopullisesti)" kanssa siinä ettei kukaan surmannut Jeesusta, vaan hän antoi henkensä.
Kun Koraani käyttää Jeesuksen kuolintavasta ilmaisua "Todellisuudessa" ja "(lopullisesti)", se ei kiellä että Jeesus olisi surmattu, mutta ei hyväksy ihmisten näkemystä Jeesuksen kuolintavasta (ihmisten näkemystä) jota kuolintapaa Jeesuskaan ei hyväksynyt, Johannes 10:17-18 "Isä rakastaa minua, koska minä annan henkeni - saadakseni sen jälleen takaisin. Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin. Niin on Isäni käskenyt minun tehdä."
Mitä sitten enkeli Gabriel yritti sanoa antaessaan Koraaniin sanat "eivätkä ristiinnaulinneet häntä, vaan siltä vain näytti heistä,"?
Enkeli Gabriel ei hyväksynyt ihmisten näkemystä
että Jeesus kuoli ristillä vaan hän halusi osoittaa tuossa kohdassa että Jeesus naulattiin kyllä, mitkä sanat "vaan siltä vain näytti heistä" osoittavat ja vahvistavat sen että Jeesus naulattiin kyllä, mutta ei ristille vaan ristiltä näyttävään puuhun tai paaluun.
"ja siksi, etteivät he uskoneet (Jeesukseen), vaan levittivät kauhistuttavaa parjausta Mariasta ja sanoivat: "Me olemme totisesti surmanneet Messiaan, Jeesuksen, Marian pojan, Jumalan lähettilaan" - mutta he eivät olleet surmanneet eivätkä ristiinnaulinneet häntä, vaan siltä vain näytti heistä, ja ne, jotka siitä kiistelevät, ovat itsekin epätietoisia; heillä ei ollut varmaa tietoa, vaan he kehittelivät ainoastaan olettamuksia. Todellisuudessa he eivät ole surmanneet häntä (lopullisesti), vaan Jumala on ottanut hänet luokseen, sillä Jumala on mahtava ja viisas. Eikä Pyhän kirjan omaavien joukossa ole ketään, jolla ei olisi oikeata uskoa häneen ennen kuolemaansa, (muuten) Ylösnousemuksen päivänä hän on todistava heitä vastaan."
Mitä
Koraani
2
185
Vastaukset
- Lue ajatuksella se!
Itsekin lainasit juuri suoraan Koraanista.
Mieti: kun Koraanissa sanotaan "Me olemme totisesti surmanneet Messiaan, Jeesuksen, Marian pojan, Jumalan lähettilaan" - mutta he eivät olleet surmanneet eivätkä ristiinnaulinneet häntä, vaan siltä vain näytti heistä",
KEITÄ OVAT NÄMÄ, JOTKA KORAANIN MUKAAN NÄIN VÄITTÄVÄT???
JUUTALAISIA!
Eivät juutalaiset ristiinnaulinneet Jeesusta, vaan ROOMALAISET!!!- oikaisusta,
Koraanissa ei kielletä Jeesuksen uhrikuolemaa, tapahtui se sitten ristillä tai puussa/paalussa joka vain näytti ristisltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83296MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681848Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401549Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758