Mitä

Koraani

opettaa Jeesuksen kuolemasta ja onko tuo tieto yhdenmukainen Raamatun opetusten kanssa?

Johanneksen kirjan 10:17-18 jakeet ovat sopusoinnussa Koraanin ilmoituksen
"Todellisuudessa he eivät ole surmanneet häntä (lopullisesti)" kanssa siinä ettei kukaan surmannut Jeesusta, vaan hän antoi henkensä.

Kun Koraani käyttää Jeesuksen kuolintavasta ilmaisua "Todellisuudessa" ja "(lopullisesti)", se ei kiellä että Jeesus olisi surmattu, mutta ei hyväksy ihmisten näkemystä Jeesuksen kuolintavasta (ihmisten näkemystä) jota kuolintapaa Jeesuskaan ei hyväksynyt, Johannes 10:17-18 "Isä rakastaa minua, koska minä annan henkeni - saadakseni sen jälleen takaisin. Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin. Niin on Isäni käskenyt minun tehdä."

Mitä sitten enkeli Gabriel yritti sanoa antaessaan Koraaniin sanat "eivätkä ristiinnaulinneet häntä, vaan siltä vain näytti heistä,"?
Enkeli Gabriel ei hyväksynyt ihmisten näkemystä
että Jeesus kuoli ristillä vaan hän halusi osoittaa tuossa kohdassa että Jeesus naulattiin kyllä, mitkä sanat "vaan siltä vain näytti heistä" osoittavat ja vahvistavat sen että Jeesus naulattiin kyllä, mutta ei ristille vaan ristiltä näyttävään puuhun tai paaluun.

"ja siksi, etteivät he uskoneet (Jeesukseen), vaan levittivät kauhistuttavaa parjausta Mariasta ja sanoivat: "Me olemme totisesti surmanneet Messiaan, Jeesuksen, Marian pojan, Jumalan lähettilaan" - mutta he eivät olleet surmanneet eivätkä ristiinnaulinneet häntä, vaan siltä vain näytti heistä, ja ne, jotka siitä kiistelevät, ovat itsekin epätietoisia; heillä ei ollut varmaa tietoa, vaan he kehittelivät ainoastaan olettamuksia. Todellisuudessa he eivät ole surmanneet häntä (lopullisesti), vaan Jumala on ottanut hänet luokseen, sillä Jumala on mahtava ja viisas. Eikä Pyhän kirjan omaavien joukossa ole ketään, jolla ei olisi oikeata uskoa häneen ennen kuolemaansa, (muuten) Ylösnousemuksen päivänä hän on todistava heitä vastaan."

2

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lue ajatuksella se!

Itsekin lainasit juuri suoraan Koraanista.

Mieti: kun Koraanissa sanotaan "Me olemme totisesti surmanneet Messiaan, Jeesuksen, Marian pojan, Jumalan lähettilaan" - mutta he eivät olleet surmanneet eivätkä ristiinnaulinneet häntä, vaan siltä vain näytti heistä",

KEITÄ OVAT NÄMÄ, JOTKA KORAANIN MUKAAN NÄIN VÄITTÄVÄT???

JUUTALAISIA!

Eivät juutalaiset ristiinnaulinneet Jeesusta, vaan ROOMALAISET!!!

• oikaisusta,

Koraanissa ei kielletä Jeesuksen uhrikuolemaa, tapahtui se sitten ristillä tai puussa/paalussa joka vain näytti ristisltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      150
      2029
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      324
      1230
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      83
      1048
    4. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      908
    5. 107
      898
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      53
      844
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      839
    8. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      21
      775
    9. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      58
      739
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      711
    Aihe