Systeemi.net

Ex ostaja

Nytloppui

-Ihmiset veloittavavat suuria käsittelykuluja.
-Laatu huono
-Hinnat korkeat paljon vedättäviä myyjiä (ilmeisesti toinen käyttäjätunnus)
-Alan postimerkkihuutokaupat myyvät samaa tavaraa lähes puolta halvemmalla vertaa esim. http://www.kajhellman.fi
-Myyjien asiantuntemus yleensä huono.
-Käytetään paljon tarpeetonta kehumista(esim loisto) ,vaikka näkee otsallekinettei ole loisto.
-Muutamia hulluja huutajia, jolla ei käsitystä hintatasosta.
-Olen löytänyt uuden suomalaisen huutokaupan, joka on lähtenyt polkemaan hintoja (en kerro,koska olenitsekkin omahyväinen paska) muuten tännekin tulisi samat vanhatsysteemin osatjat kilpailemaan.


Sorry hieman kriittinenmielipide, mutta..........

42

8730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sebulon

      Nämä huutokaupat (myös huuto.net) ovat hölmöjen ostosparatiisit. Jobbarit pilkkovat kilotavaraa yksittäisiksi kohteiksi, hölmö huutaa ja saa vain nimenomaisen kohteen. Siistiä täsmäkeräilyä kun ei tarvitse kaksoiskappaleita käsitellä. Kunto on aina myyjän mielestä loisto ja virheetön, itse asiassa tällaiset paskakohteet tukkivat koko putkiston. On aivan turhaa kuvitella että ne joilla jotain parempaa on myytäväksi, niitä paskan sekaan viitsii edes laittaa. Sitten ihmetellään suureen ääneen että ei saa kunnon hintaa, vaikeaa on nimittäin ostajan löytää kunnon tavaraa mistä voisi jotain maksaa tällaisen rojun seasta. Sama asia koskee myös kolikoiden suhteen.

      • Erix66

        Kyllä netistä saa hyvääkin, mutta monet ahneet eläkepapat ja jopparit lykkäävät sinne yksitäiskohteiksi tavaraa joka pitäisi myydä erissä ja ilmoituksella massaa 1000kpl:tta.

        Mikko


      • Käyttää järkeä

        Äly hoi älä jätä,itse olen saanut vain hyviä ja edullisia kohteita. Kannattais katsoa mitä huutaa,kaikenlaiset paskapäät valittaa myöhemmin kun ei ymmärrä merkeistä mitään,eikä tullut sitä helmeä siinä paketissa vaikka kuinka penkoisi.


      • tarvitse

        huutaa, ei mitään pakkoa, vituttaako jo et ilmaiseksi saa.


    • Pekka peruskeräilijä

      On hyvä että joku viitsii nähdä aikaa ja vaivaa massaerien pilkkomiseksi ja myyntiin laittamiseksi. Minä en ainakaan yhden merkin takia viitsi ostaa tuhatta ellen niitä 999 muuta aio laittaa myyntiin.

      Niin ja se uusi huutokauppa on

      http://www.collectorscorner247.com/

    • ... mielestäni yleensä ihan ok. Siellä on kuitenkin pari pahaa puutetta. Ensinnäkin ostajat eivät pääse kommentoimaan Systeemin omille mielipidesivuille, vain myyjät. Toinen paha ongelma on se, että sivuston ylläpitäjään ei saa yhteyttä.

      En minä ole hintalaatusuhdetta pitänyt erityisen huonona, ehkä mieluumminkin päinvastoin. Varsinkin, kun huomioi sen, että keräilijät arvostavat eri asioita. Esimerkiksi minulle "loisto"- kohde on useimmiten lähes arvoton, koska siitä usein näkyy, että se on tekemällä tehty tekele. Paljon enemmän arvostan siistiä koneleimaa. Se kun on varmuudella aito filateelinen kohde.

      Lisäksi sanoisin, että huutokaupassa ostaja päättää, kuinka paljon haluaa kohteesta maksaa.

      • Henriksson

      • Pekka peruskeräilijä

        Hienoa että joku on samaa mieltä näistä loisto-merkeistä.

        Itse määrittelisin loitoleiman näin:

        Kauni leima, jossa päiväys ja paikkakunta selkeästi luettevissa ja jonka sijainti ja asento antavat parhaan mahdollisen yleisilmeen merkille. Leiman pitää olla syntynyt normaalin postinkäsittelyprosessin yhteydessä ilman että postin käsittelyyn ja leimaukseen osallistuneet henkilöt ovat kiinnittäneet lähetykseen enempää huomiota kuin käsiteltäviin lähetyksiin keskimäärin.

        Eli olennaista on että merkki on kiinni lähetyksessä ja se on aidosti kulkenut sekä leimauksen sattumanvaraisuus. Tämän määritelmän mukaan uusista merkeistä ainoastaan koneleimainen loisto voi varmuudella olla loisto, käsinleimatut ovat pääsääntöisesti filateelisia tekeleitä.

        Otetaanpa vielä esimerkki:

        Lähetän 1000 kirjettä ja leimautan ne postin tiskillä. Saan noin 900 loistotekelettä.

        Laitan 1000 kirjettä postilaatikkoon. Saan ehkä yhden loiston, todennäköisesti en yhtään. Ei ole vaikea päätellä kumpi loisto on filateelisesti arvokkaampi.


      • kansiossa
        Pekka peruskeräilijä kirjoitti:

        Hienoa että joku on samaa mieltä näistä loisto-merkeistä.

        Itse määrittelisin loitoleiman näin:

        Kauni leima, jossa päiväys ja paikkakunta selkeästi luettevissa ja jonka sijainti ja asento antavat parhaan mahdollisen yleisilmeen merkille. Leiman pitää olla syntynyt normaalin postinkäsittelyprosessin yhteydessä ilman että postin käsittelyyn ja leimaukseen osallistuneet henkilöt ovat kiinnittäneet lähetykseen enempää huomiota kuin käsiteltäviin lähetyksiin keskimäärin.

        Eli olennaista on että merkki on kiinni lähetyksessä ja se on aidosti kulkenut sekä leimauksen sattumanvaraisuus. Tämän määritelmän mukaan uusista merkeistä ainoastaan koneleimainen loisto voi varmuudella olla loisto, käsinleimatut ovat pääsääntöisesti filateelisia tekeleitä.

        Otetaanpa vielä esimerkki:

        Lähetän 1000 kirjettä ja leimautan ne postin tiskillä. Saan noin 900 loistotekelettä.

        Laitan 1000 kirjettä postilaatikkoon. Saan ehkä yhden loiston, todennäköisesti en yhtään. Ei ole vaikea päätellä kumpi loisto on filateelisesti arvokkaampi.

        Jokainen arvostaa omaa kokoelmaansa just omien kriteereidensä mukaan ja siihen ei ole kellään nokan koputtamista.Toista on silloin jos vie kokoelman näyttelyyn julkisesti arvioitavaksi.Miten silloin arvioidaan leimojen laatu ja miten ne on aikaansaatu?Kokemusta minulla ei ole enää parilta viime vuosikymmeneltä.
        Kun sinun kokoelmaasi ehkä joskus realisoidaan sinun taikka sinun jälkeesi tulevien toimesta,miten on näiden"loistokoneleimojen"arvon laita?Todelliseen postitustarpeeseen nähden olet ihan oikeassa.Kysehän on vähän filosofis/taloudellinen.Oma toiveeni on myös että todellinen postaalinen arvostus voittaisi.


      • Pekka peruskeräilijä
        kansiossa kirjoitti:

        Jokainen arvostaa omaa kokoelmaansa just omien kriteereidensä mukaan ja siihen ei ole kellään nokan koputtamista.Toista on silloin jos vie kokoelman näyttelyyn julkisesti arvioitavaksi.Miten silloin arvioidaan leimojen laatu ja miten ne on aikaansaatu?Kokemusta minulla ei ole enää parilta viime vuosikymmeneltä.
        Kun sinun kokoelmaasi ehkä joskus realisoidaan sinun taikka sinun jälkeesi tulevien toimesta,miten on näiden"loistokoneleimojen"arvon laita?Todelliseen postitustarpeeseen nähden olet ihan oikeassa.Kysehän on vähän filosofis/taloudellinen.Oma toiveeni on myös että todellinen postaalinen arvostus voittaisi.

        En ole käyttänyt kokoelmiani näyttelyissä enkä ole ehtinyt edes muiden kokoelmia käydä katsomassa joten leimojen näyttelyarvostuksesta minulla ei ole mitään hajua.

        Mitä taas tulee tehtailtujen loistojen reaalisaatiohintaan tulevaisuudessa, uskon että käy samoin kuin ensipäivänleimatuille merkeille joiden markkinahinnat ovat puolet aidosti - ei ensipäivänä - kulkeneiden hinnasta.
        Syy on aivan selvä: Uusista merkeistä on tehtailtu loistoja niin suuret määrät että ne menettävät kiinnostuksensa ja arvonsa. Vanhat ennen loistomerkkibuumia frankeeratut merkit ovat asia erikseen. Niitä minäkin kerään.

        Tämän päivän postissa merkkeily-ystäviltäni saapuneiden lähetysten (6 kuorta) frankeeraukseen oli käytetty 14 merkkiä joista kahdeksaan oli lyöty loistoleima. Ajatus on ollut kaunis mutta keräilyllisesti ei ilahduta. Mutta onneksi voin myydä merkit loistokeräilijöille kolminkertaisella nimellisarvohinnalla.


      • parempi ehkä näin..
        Henriksson kirjoitti:

        http://www.ytj.fi/Yrity2.asp?yavain=714452&t=D8CFF78FBAF4495BF426153AEAFE2A56695C6C4E Tuosta linkistä saat perustiedot systeemin ylläpitäjästä.
        http://www.inoa.fi/hakemisto/Tietoliikenne/Internet-palveluja/268184/Xevox Oy/vastuu/ tuosta listasta saat taas suoraan nimiä joita alkaa pommittamaan ongelmatapauksissa, uskon että saat vastauksia kunhan vain olet aktiivinen.

        Olen harjoittanut systeemimyyntiä jo usean vuoden ajan. Viimeiseen kolmeen vuoteen en ole saanut ainuttakaan laskua lukuisista pyynnöistäni huolimatta. Nyt velkani ylläpidolle hipoo jo 500 euroa. Käytännössä en sitä enää pysty edes maksamaan. Ainakaan yhdellä kertaa. Senpä takia tuollainen nimimerkkikin..


      • vaikka
        Henriksson kirjoitti:

        http://www.ytj.fi/Yrity2.asp?yavain=714452&t=D8CFF78FBAF4495BF426153AEAFE2A56695C6C4E Tuosta linkistä saat perustiedot systeemin ylläpitäjästä.
        http://www.inoa.fi/hakemisto/Tietoliikenne/Internet-palveluja/268184/Xevox Oy/vastuu/ tuosta listasta saat taas suoraan nimiä joita alkaa pommittamaan ongelmatapauksissa, uskon että saat vastauksia kunhan vain olet aktiivinen.

        olen n.10 kertaa viimeisten 3v:n aikana ilmoitellut ylläpitäjälle ns. hupihuutajista jotka eivät lunasta huutojaan. Mm. viimeviikolla yx em. huutaja huusi kohteistani 7/8. Maksusta ei ole toivoakaan..


      • Loistoja keräämään
        Pekka peruskeräilijä kirjoitti:

        Hienoa että joku on samaa mieltä näistä loisto-merkeistä.

        Itse määrittelisin loitoleiman näin:

        Kauni leima, jossa päiväys ja paikkakunta selkeästi luettevissa ja jonka sijainti ja asento antavat parhaan mahdollisen yleisilmeen merkille. Leiman pitää olla syntynyt normaalin postinkäsittelyprosessin yhteydessä ilman että postin käsittelyyn ja leimaukseen osallistuneet henkilöt ovat kiinnittäneet lähetykseen enempää huomiota kuin käsiteltäviin lähetyksiin keskimäärin.

        Eli olennaista on että merkki on kiinni lähetyksessä ja se on aidosti kulkenut sekä leimauksen sattumanvaraisuus. Tämän määritelmän mukaan uusista merkeistä ainoastaan koneleimainen loisto voi varmuudella olla loisto, käsinleimatut ovat pääsääntöisesti filateelisia tekeleitä.

        Otetaanpa vielä esimerkki:

        Lähetän 1000 kirjettä ja leimautan ne postin tiskillä. Saan noin 900 loistotekelettä.

        Laitan 1000 kirjettä postilaatikkoon. Saan ehkä yhden loiston, todennäköisesti en yhtään. Ei ole vaikea päätellä kumpi loisto on filateelisesti arvokkaampi.

        Itse pitäisin loistona sitä että,leiman toisella tai kummallakin puolella olisi aaltoviivojen parin millin viikset. Se ainakin todistaa että kohde on aidosti kulkenut, näitä itse kerään mielelläni.


      • uudestaan myyntiin
        vaikka kirjoitti:

        olen n.10 kertaa viimeisten 3v:n aikana ilmoitellut ylläpitäjälle ns. hupihuutajista jotka eivät lunasta huutojaan. Mm. viimeviikolla yx em. huutaja huusi kohteistani 7/8. Maksusta ei ole toivoakaan..

        Vittuako itket muutaman euron takia.


      • Ja loisto
        Pekka peruskeräilijä kirjoitti:

        Hienoa että joku on samaa mieltä näistä loisto-merkeistä.

        Itse määrittelisin loitoleiman näin:

        Kauni leima, jossa päiväys ja paikkakunta selkeästi luettevissa ja jonka sijainti ja asento antavat parhaan mahdollisen yleisilmeen merkille. Leiman pitää olla syntynyt normaalin postinkäsittelyprosessin yhteydessä ilman että postin käsittelyyn ja leimaukseen osallistuneet henkilöt ovat kiinnittäneet lähetykseen enempää huomiota kuin käsiteltäviin lähetyksiin keskimäärin.

        Eli olennaista on että merkki on kiinni lähetyksessä ja se on aidosti kulkenut sekä leimauksen sattumanvaraisuus. Tämän määritelmän mukaan uusista merkeistä ainoastaan koneleimainen loisto voi varmuudella olla loisto, käsinleimatut ovat pääsääntöisesti filateelisia tekeleitä.

        Otetaanpa vielä esimerkki:

        Lähetän 1000 kirjettä ja leimautan ne postin tiskillä. Saan noin 900 loistotekelettä.

        Laitan 1000 kirjettä postilaatikkoon. Saan ehkä yhden loiston, todennäköisesti en yhtään. Ei ole vaikea päätellä kumpi loisto on filateelisesti arvokkaampi.

        onhan sulla silmät päässä, älä huuda.


      • Ja loisto ja
        Pekka peruskeräilijä kirjoitti:

        Hienoa että joku on samaa mieltä näistä loisto-merkeistä.

        Itse määrittelisin loitoleiman näin:

        Kauni leima, jossa päiväys ja paikkakunta selkeästi luettevissa ja jonka sijainti ja asento antavat parhaan mahdollisen yleisilmeen merkille. Leiman pitää olla syntynyt normaalin postinkäsittelyprosessin yhteydessä ilman että postin käsittelyyn ja leimaukseen osallistuneet henkilöt ovat kiinnittäneet lähetykseen enempää huomiota kuin käsiteltäviin lähetyksiin keskimäärin.

        Eli olennaista on että merkki on kiinni lähetyksessä ja se on aidosti kulkenut sekä leimauksen sattumanvaraisuus. Tämän määritelmän mukaan uusista merkeistä ainoastaan koneleimainen loisto voi varmuudella olla loisto, käsinleimatut ovat pääsääntöisesti filateelisia tekeleitä.

        Otetaanpa vielä esimerkki:

        Lähetän 1000 kirjettä ja leimautan ne postin tiskillä. Saan noin 900 loistotekelettä.

        Laitan 1000 kirjettä postilaatikkoon. Saan ehkä yhden loiston, todennäköisesti en yhtään. Ei ole vaikea päätellä kumpi loisto on filateelisesti arvokkaampi.

        onhan sulla silmät päässä, älä huuda.Kato ennen kuin huudat.


    • Henriksson

      -Ihmiset veloittavavat suuria käsittelykuluja.
      Postimerkki maksaa eikä kirjekuoriakaan saa ilmaiseksi.

      -Laatu huono
      Pakottaako joku ostamaan huonolaatuisia kohteita?

      -Hinnat korkeat paljon vedättäviä myyjiä (ilmeisesti toinen käyttäjätunnus)
      Filateliassa pätee aivan samat lainalaisuudet kuin muussakin kaupankäynnissä eli hyvää on hiton vaikeaa saada halvalla, käyppä vaikka kokeilemassa seuraavassa Hellmanin huutokaupassa asiaa!

      -Alan postimerkkihuutokaupat myyvät samaa tavaraa lähes puolta halvemmalla vertaa esim. http://www.kajhellman.fi
      Kohteen hinta on sielläkin halvempi vain siinä tapauksessa että ostat sen isomman erän mukana.

      -Myyjien asiantuntemus yleensä huono.
      Minä ostan kohteeni oman asiantuntemukseni mukaan, myyjän asiantuntemuksella / asiantuntemattomuudella ei tällöin ole mitään merkitystä, vain hyväuskoiset hölmöt lankeavat myyjien disinformaatioon.

      -Käytetään paljon tarpeetonta kehumista(esim loisto) ,vaikka näkee otsallekinettei ole loisto.
      Viittaan tässäkin edelliseen kommenttiini, mikäli ostajan silmät eivät erota loistoa tuhrusta, niin ei voi mitään, jälleen tyhmyydestä sakotetaan.

      -Muutamia hulluja huutajia, jolla ei käsitystä hintatasosta.
      Pitää paikkansa, mutta lohduttaudu sillä että he ovat juuri niitä hölmöjä jotka parhaimmillaan maksavat oppirahoja ja naura heille.

      -Olen löytänyt uuden suomalaisen huutokaupan, joka on lähtenyt polkemaan hintoja (en kerro,koska olenitsekkin omahyväinen paska) muuten tännekin tulisi samat vanhatsysteemin osatjat kilpailemaan.
      Et varmaan pääse nauttimaan puoli-ilmaisista kohteistasi kovin pitkään, piirit Suomessa ovat pieniä ja aivan kohta sielläkin huudetaan kovia hintoja shitistä.

      • ememem

        Kommenttisi osuvat just naulan kantaan.Kuka kohteen omistaja on halukas myymään omansa pilkkahintaan?En minä ainakaan.


      • merilläollut

        Oikeassa olet,mutta onhan niitä keräilijöitä muuallakin kuin Suomessa!


    • olisi ja on

      Just se mitä ihmiset suostuu maksamaan eikä se mitä minä haluaisin maksaa. Sinulla on oma käsitys hinnoista toisilla toinen, kumpi oikeassa. Jos joku maksaa enemmän närästääkö.

    • vitun

      Itkijöitä riittää,markkinat määrää hinnan. Aika yksinkertaista,älä huuda jos on kallista. Jos joku maksaa , oma asia. Jos et saa siihen hintaa mitä haluaisit maksaa missä vika, oisko hinnassa mitä tarjoat. Minäkin haluaisin kossun eurolla mutta en taida saada.

      • Filatelisti

        Ja mitä se tähän keskusteluun kuuluu. Noin vuoden tauon jälkee olen huutanut muutamia kohteita, ja valitettavasti tuo postimaksuilla rahastaminen on edelleen olemassa. Esimerkkki 1. kaksi kohdetta yhteishinta 86 senttiä, postikulut 1,6 euroa. Ei ainakaan kuluja kirjekuoresta, kun näytti olevan Helsingin kaupungin kuoria. Kohteen tiedoissa ei ollut lähetyskuluja mainittu muuta, kuin että ne peritään. Ei tähän nyt talous kaadu, mutta ei tule tarjouksia tuon myyjän kohteisiin.


      • merilläollut
        Filatelisti kirjoitti:

        Ja mitä se tähän keskusteluun kuuluu. Noin vuoden tauon jälkee olen huutanut muutamia kohteita, ja valitettavasti tuo postimaksuilla rahastaminen on edelleen olemassa. Esimerkkki 1. kaksi kohdetta yhteishinta 86 senttiä, postikulut 1,6 euroa. Ei ainakaan kuluja kirjekuoresta, kun näytti olevan Helsingin kaupungin kuoria. Kohteen tiedoissa ei ollut lähetyskuluja mainittu muuta, kuin että ne peritään. Ei tähän nyt talous kaadu, mutta ei tule tarjouksia tuon myyjän kohteisiin.

        Ehkä kannattais tarjota enemmän kuin muutama kohde,tai jättää kokonaan homma väliin!


    • huutaja

      huutokauppojen toimintaperiaatteeseen tutustumaan,hintaa ei määritä ostaja vaan ostajat.

      • Lasse67

        Tiedättekö te tätä juttua, kun systeemi.net ei lähettänyt mitään laskuja koko toimintansa aikana koska ei ilmeisesti ollut rekisteröitynyt mihinkään. Nyt sitten keksivät että rekisteröidään se kaverin nimiin. Vesa worldwide stamps ja nyt hän yrittää laskuttaa vuodesta 2007 alkaen laskuja, siis systeemi.netin laskuja vaikka koko systeemi nettiä ei oltu rekisteröity mihinkään ennen 2009? Onko tämä Poliisi asia mielestänne? Valelaskuja?


      • Anu Saukko
        Lasse67 kirjoitti:

        Tiedättekö te tätä juttua, kun systeemi.net ei lähettänyt mitään laskuja koko toimintansa aikana koska ei ilmeisesti ollut rekisteröitynyt mihinkään. Nyt sitten keksivät että rekisteröidään se kaverin nimiin. Vesa worldwide stamps ja nyt hän yrittää laskuttaa vuodesta 2007 alkaen laskuja, siis systeemi.netin laskuja vaikka koko systeemi nettiä ei oltu rekisteröity mihinkään ennen 2009? Onko tämä Poliisi asia mielestänne? Valelaskuja?

        mutta Vesa's on yksi hitaimmista tavarantoimittajista joita itse ole käyttänyt - luultavasti jätän tämän firman rauhaan jatkossa - onneksi ei ole ainoa kauppias.

        Jos saat aiheettoman laskun, kysy ensin lähettäjältä miksi lasku tuli ja jos selitys ei tyydytä voi aina tehdä poliisille tutkintapyynnön myyntipetos, valelasku ym nimikkeet sopivat tilanteeseen. Aiheetonta laskua ei missään nimessä pidä maksaa.


      • filatelisti
        Anu Saukko kirjoitti:

        mutta Vesa's on yksi hitaimmista tavarantoimittajista joita itse ole käyttänyt - luultavasti jätän tämän firman rauhaan jatkossa - onneksi ei ole ainoa kauppias.

        Jos saat aiheettoman laskun, kysy ensin lähettäjältä miksi lasku tuli ja jos selitys ei tyydytä voi aina tehdä poliisille tutkintapyynnön myyntipetos, valelasku ym nimikkeet sopivat tilanteeseen. Aiheetonta laskua ei missään nimessä pidä maksaa.

        Onko Systeemi lopetettu nyt kokonaan? Sain viikolla vinkin tänään päättyvästä, kokoelmaani sopivasta kohteesta, mutta en löydä Systeemiä koko netistä????? Kaikkine hankaluuksineenkin vanha Systeemi taisi olla parempi kuin pussillinen uutta...


      • huuto.net
        filatelisti kirjoitti:

        Onko Systeemi lopetettu nyt kokonaan? Sain viikolla vinkin tänään päättyvästä, kokoelmaani sopivasta kohteesta, mutta en löydä Systeemiä koko netistä????? Kaikkine hankaluuksineenkin vanha Systeemi taisi olla parempi kuin pussillinen uutta...

        ..virsi kaunis. Johan tätä ennusteltiin silloin, kun Jarvisto alkoi laskuttaa vanhan Systeemin käyttäjiä vuosien varrella saaduista tyystin olemattomista palveluista. Typerimmät kuulema maksoivatkin - laskutus sinänsä oli silkkaa huijausta.


      • Orjakansalainen
        filatelisti kirjoitti:

        Onko Systeemi lopetettu nyt kokonaan? Sain viikolla vinkin tänään päättyvästä, kokoelmaani sopivasta kohteesta, mutta en löydä Systeemiä koko netistä????? Kaikkine hankaluuksineenkin vanha Systeemi taisi olla parempi kuin pussillinen uutta...

        Todella kummalista ei vastaavaa ole tapahtunut ennen....
        Se on siis kadonnut kokonaan, toivottavasti vain jokin häiriö.
        Menee muutama kauppa ihan persiilleen,kun jää viime hetken tarjoukset tulematta.


      • ylläpito.
        Orjakansalainen kirjoitti:

        Todella kummalista ei vastaavaa ole tapahtunut ennen....
        Se on siis kadonnut kokonaan, toivottavasti vain jokin häiriö.
        Menee muutama kauppa ihan persiilleen,kun jää viime hetken tarjoukset tulematta.

        Systeemin huolto on valmis tuotapikaa. Kohteiden päättymisaika siirtyy 24 tuntia.


      • ylläpito.
        ylläpito. kirjoitti:

        Systeemin huolto on valmis tuotapikaa. Kohteiden päättymisaika siirtyy 24 tuntia.

        Katko venähtikin aiottua pitemmäksi. Sen takia myös kohteiden päättymisaikoja siirretään vähintäin 48 tunnilla.


      • Raimov.
        ylläpito. kirjoitti:

        Katko venähtikin aiottua pitemmäksi. Sen takia myös kohteiden päättymisaikoja siirretään vähintäin 48 tunnilla.

        Tämä keskustelu foorumi suljettiin kun aloimme puhua Systeemi netin laskutuksesta? Siis sitä ei löydy enään googlesta, viestit ovat kuitenkin tallella. Lukekaa viestit niin tiedätte mistä on kysymys. http://systeemi.omafoorumi.info/uusi-systeemi-f3/


    • Timbronett

      Systeemillä löytää sellaista pientä mitä ei löydy Suomen filateliapalvelun huutokaupoista, ja jos ostaa kokonaisia satseja ja kokoelmia, ei sanottu että sitä on, sitä täsmällistä. Ja vaikka toimituskulut ovat korkeat huttukaupoilla Systeemillä, saa minun mielestä kuitenkin eduslisiä huutoja ja löytöjä. Tietysti on halvempaa jos joku potti sisältä kaikenlaista kun juuri etsit, mutta ei onnistu ihan niinkään. Ja Systeemillä löytyy myös sitä mitä ei hiffannut etsiäkään. On myös parempia kohteita, saa jopa halvemmalla kuin Suomen filateliapalvelun lähtöhinta. Mutta todenlisiä löytöjä on harvoin, mutta on molemmissa paikoissa kyllä. Olen sekä tyytyväinen myyjä kun ostaja, vaikka jotain on mennyt huutiin.

    • collector2011

      Kommentti myyjien huonosta asiantuntemuksesta on huvittava. Itse olen tehnyt todellisia loytoja pilkkahintaan niilta myyjilta joilla ei ole aavistustakaan mita myyvat.
      Asiantuntevat liikkeet tunnistavat erikoisuudet ja laskuttavat luettelohinnat. Vastuu on ostajalla!

      • Suleiman Demirel

        Pitää paikkansa, Systeemin myyntikohteista noin 98% on lähes tulkoon pelkkää paskaa mutta sen parin prosentin joukosta onkin sitten löytynyt hinta- / laatusuhteeltaan todella loistavaa tavaraa ja muutama todellinen helmikin vuosien saatossa.
        Se että pystyy poimimaan herkut tunkiolta vaatii ammattitaitoa ja näin ollen tavalliset taavit korjaa paskan ja meille muutamille ammattilaisille putoaa ne Tryffelit kuin Manulle illallinen : )))))))))))))))))


      • AAAAA
        Suleiman Demirel kirjoitti:

        Pitää paikkansa, Systeemin myyntikohteista noin 98% on lähes tulkoon pelkkää paskaa mutta sen parin prosentin joukosta onkin sitten löytynyt hinta- / laatusuhteeltaan todella loistavaa tavaraa ja muutama todellinen helmikin vuosien saatossa.
        Se että pystyy poimimaan herkut tunkiolta vaatii ammattitaitoa ja näin ollen tavalliset taavit korjaa paskan ja meille muutamille ammattilaisille putoaa ne Tryffelit kuin Manulle illallinen : )))))))))))))))))

        Ammattilainen? Jos puuhastelee Suomi-skenen alueella, niin kovin on rajallinen ammattitaito. Hedelmät korjataan ihan jostain muualta.


      • merilläollut

        Vastuuhan on aina ostajalla.Tietystin tavaran täytyy olla kuvauksen mukaista.


    • trtrtrtr

      Niinpä.

      • merilläollut

        Ei mikään helmi,tusinatavaraa,luetteloarvo 0,50/kpkl ja reaalihinta max 5€/arkki.


    • Aivan, arkit ja numerokuusilot ym eivat mene lahellekaan yhden merkin luettelohinta X merkkien maara. Itse asiassa numerokuukiloiden reaalimyyntiarvot ovat n. yden merkin letteloarvoa vastaavia.

      Se on kai filateelinen rikos mutta jos hyvasta merkista loytyy esim postiutore nelilo jossa ei ole arkin reunoja niin varmaan saa paremman hinnan myynnissa kun rikkooo nelilon ja myy yksitellen.

    • Äly hoi Skarppaa.

      Siinä meillä mestasi asiantuntija, siis postimerkille tulee se hinta mitä ostaja on valmis maksamaan,hinta tulee sen mukaan. Postikulut näet kohteesta etukäteen . Laadun näet kuvasta. Juoksukilpailuissakin juoksee jäniksiä, osaat varmaan huutaessa seurata hintaa,väkisin ei tarvitse ostaa. Hellman ne on lähtöhintoja ja huutohinnan päälle huutoraha noin 17% posti ja käsittelykulut, Ostajallahan se asiantuntemus olla pitää ettei ole yhtä hölmö kuin myyja,ei se hölmö kuka myy vaan se kuka maksaa,olet varmaan kuullut. Sulla omat silmät määrittä onko loisto vai ei,vaikuta itse ostopäätökseesi. Minäkin huudan välillä ylihintaa jos on merkki minkä haluan ja puuttuu,väiillä saan täysin alihintaa että oikein tumputtaa, Jep suuntaa katseesi internetin välityksellä maailmalle teet löytöjä ja luotan siihen että et kaikkia kumminkaan pysty ostamaan kyllä meille tyhmillekkin joku kymppitonnin merkki jää tai sadantuhannen ovaali.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe