Voiko veden juominen olla haitallista parkinsonpotilaalle?
Isääni kehoitettiin sairaalassa juomaan 2 litraa vettä päivässä, ja siihen hän totesi, että parkinsonintautia hoitava lääkäri olisi kieltänyt juomisen!!!
Tuntuu aika oudolta, joten onko muilla parkinsonia sairastavilla tietoa tällaisesta juomiskiellosta?
veden juonti, kiellettyäkö?
3
935
Vastaukset
- ???
Jo vuosia sairastaneena voin sanoa että ei todellakaan ole kiellettyä juoda vettä. Minulle neurologi on sanonut että riittää kun juo normaalisti nestettä, sekä aina janoon.
- sairas
Tuollaista rajoitusta ei todellakaan ole. Jos neurologin kanssa oli ollut puhetta juomisesta, oletan hänen kiinnittäneen huomiota tuohon kahteen litraan. Kovalla helteellä passeli määrä, mutta normaalioloissa vähempikin piisaa.
- kahteen
litraan lasketaan kaikki ruoasta saatu nestemäärä. Esim. myös keittojen liemi. Kesäaikana ja hikoillessa on hyvä juoda se juomana. Pelkkä vaesi ei ole hyvä. Suoloja , eli mineraaleja saa jossain lasissa olla. Suolaa kyllä ruoasta saamme ruoasta muuten ihan liikaakin jos ajatellaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857445- 965384
- 2574585
- 444485
- 623247
- 492675
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222348Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292322- 492303
- 412174