Kansanedustaja Reijo Paajanen Kok. olettaa että EU:sta olisi apu Suomen ja Venäjän rajaliikenteeseen.
sanoisin että se on toiveajattelu. Koskaan ei ole jono yltänyt sellaiseen pituuteen kun nyt kun Suomi on
EU:n puheenjohtajana.
Brysselin perspektiivistä Suomen ja Venäjän raja on ongelmaton verrattuna etelä Eurooppa mm.
Espanjan ja Italian rajat pakolaisongelmineen ja jotka vuotavat kuin seula.
Epäilen että juuri sen takia että Suomessa on EU:n ulkoraja Venäjä yrittää saada tällä tavalla neuvoteltu
myönnätyksiä mm viisumivapauden joka Suomi vastustaa mutta isot Eu maat ajavat läpi.
Eli jos jotain halutaan saada aikaiseksi se on Suomi yhdessä Viro ja Latvian kanssa tehtävä jotain radikaalista Venäjän painostamiseksi esim. koko kauttakulkuliikenne seis pariksi viikoksi, alkaisi
itärajan taakse synty jotain vipinä.
Kauttakulkuliikene seis
5
691
Vastaukset
- Breesnevit
Hys,Hys! Eikös kaikesta pitänyt hyssytellä ja olla hiukan varpailla tässä joitain vuosia sitten.Ettei vain herätettäisiin "isoa karhua".Tällä tavalla asiat tulevat aina olemaan.Ihan turhaan tiedotusvälineissä kohistaan kaikenlaisista neivotteluista yms. koska asiat menevät kuuroille korville.Ei muuta kuin julmetun kokoinen rautaportti jokaiselle rajanylityspaikalle(itä)ja lukkoon.Se olisi siinä.
- MUTTA
TAITAA OLLA UTOPIAA, TOIVEAJATTELUA :-((
- Realiteetit
No, kysehän on vain liikenteestä. Eiköhän niitä ole suurempiakin ongelmia, kuten kansan jatkuva eriarvoistuminen.
- Breesnevit
Sehän oli vain kannanotto siihen ongelmaan johon nämä kuljetusyritykset ja niiden kuskit törmäävät rajalla,byrokratiaan.Ehkä isossa maassa on "mutkaisemmat" asiat.
Maassamme on oikeasti paljon muitakin murehdittavia asoita esim.luokkajakoisuus,ulkomaalaisvika,köyhyys ja lista varmaan jatkuisi.Se on vain katsojan näkökulmasta....vai olisikohan että jos asia ei mitenkään kosketa niin ummistetaan silmät tms.
- JariT
Johan viipurissakin jonot alkaa olla 20km tienoilla että alkaa se ongelma sielläkin tuntumaan.
Tie kun on tukkeessa Loviisaan asti alkaa olemaan jo herötyksen aika. Toisaalta siellä tienposkilla voi alkaa kaupankäynti kukoistamaan hiljalleen.
Rekkakuskien rahat loppuu vähitellen ja ruokaa, yösijaa ja polttoainetta ym tarvitaan. Mistä raha? no aletaan syömään kuormasta ja ilmoitetaan perillä jos sinne pääsee joskus että suomalaiset ryöstivät.
Mitähän tästä vielä tulee? Ei muuta kun taulutelkkareita kyselemään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760