Kauttakulkuliikene seis

Kansanedustaja Reijo Paajanen Kok. olettaa että EU:sta olisi apu Suomen ja Venäjän rajaliikenteeseen.
sanoisin että se on toiveajattelu. Koskaan ei ole jono yltänyt sellaiseen pituuteen kun nyt kun Suomi on
EU:n puheenjohtajana.
Brysselin perspektiivistä Suomen ja Venäjän raja on ongelmaton verrattuna etelä Eurooppa mm.
Espanjan ja Italian rajat pakolaisongelmineen ja jotka vuotavat kuin seula.
Epäilen että juuri sen takia että Suomessa on EU:n ulkoraja Venäjä yrittää saada tällä tavalla neuvoteltu
myönnätyksiä mm viisumivapauden joka Suomi vastustaa mutta isot Eu maat ajavat läpi.
Eli jos jotain halutaan saada aikaiseksi se on Suomi yhdessä Viro ja Latvian kanssa tehtävä jotain radikaalista Venäjän painostamiseksi esim. koko kauttakulkuliikenne seis pariksi viikoksi, alkaisi
itärajan taakse synty jotain vipinä.

5

691

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Breesnevit

Hys,Hys! Eikös kaikesta pitänyt hyssytellä ja olla hiukan varpailla tässä joitain vuosia sitten.Ettei vain herätettäisiin "isoa karhua".Tällä tavalla asiat tulevat aina olemaan.Ihan turhaan tiedotusvälineissä kohistaan kaikenlaisista neivotteluista yms. koska asiat menevät kuuroille korville.Ei muuta kuin julmetun kokoinen rautaportti jokaiselle rajanylityspaikalle(itä)ja lukkoon.Se olisi siinä.

• MUTTA

TAITAA OLLA UTOPIAA, TOIVEAJATTELUA :-((

• Realiteetit

No, kysehän on vain liikenteestä. Eiköhän niitä ole suurempiakin ongelmia, kuten kansan jatkuva eriarvoistuminen.

• Breesnevit

Sehän oli vain kannanotto siihen ongelmaan johon nämä kuljetusyritykset ja niiden kuskit törmäävät rajalla,byrokratiaan.Ehkä isossa maassa on "mutkaisemmat" asiat.
        Maassamme on oikeasti paljon muitakin murehdittavia asoita esim.luokkajakoisuus,ulkomaalaisvika,köyhyys ja lista varmaan jatkuisi.Se on vain katsojan näkökulmasta....vai olisikohan että jos asia ei mitenkään kosketa niin ummistetaan silmät tms.

• JariT

Johan viipurissakin jonot alkaa olla 20km tienoilla että alkaa se ongelma sielläkin tuntumaan.

Tie kun on tukkeessa Loviisaan asti alkaa olemaan jo herötyksen aika. Toisaalta siellä tienposkilla voi alkaa kaupankäynti kukoistamaan hiljalleen.

Rekkakuskien rahat loppuu vähitellen ja ruokaa, yösijaa ja polttoainetta ym tarvitaan. Mistä raha? no aletaan syömään kuormasta ja ilmoitetaan perillä jos sinne pääsee joskus että suomalaiset ryöstivät.

Mitähän tästä vielä tulee? Ei muuta kun taulutelkkareita kyselemään...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      46
      1094
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      964
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe