"menkkakivut"

joulumamma

Kyselisin onko muilla suunnilleen samoilla viikoilla olevilla menkkamaisia aikas koviakin kipuja. Olen itse nyt rv 35 3.Odotan esikoista. Mulla on ollut nyt jo viikon päivittäin aika koviakin menkkakipuja. Olo on kuin menkat alkais. En ole huomannut että maha kovettuisi kivun aikana. (En ole tiedostanut yhtään supistusta vielä.) Ja kun menkkamaiset kivut kestää muutamasta minuutis yli tuntiin. Eli tietääkö joku onko tämä nyt vain synnytykseen valmentautuvaa kipuilua.

Kävin naistenklinikalla rv 34 1 ja siellä todettiin kaiken olevan ok. Kodunsuun ym tila oli sama kuin alkuraskaudessa. Maanantaina on sitten neuvolalääkäri. Siellä selviää tilanne uudestaan.

5

1062

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joulumamma80

La 30.12, eli rv33 nyt menossa
      On huomannu myös että mulla on niitä menkkakivut. Ennen niitä oli nimittäin mutta oli vaan hetkeksi, nyt on ollut noin 30min-1t. Se on tosi inhottava ja teke mieli oksettaa.

• meppe

mulla niitä tulee kanssa aina välillä. Luulen et mulla se ainakin liittyy siihen kuin aktiivinen oon päivän aikana ollu ja illalla sit menkkailee.

mä ainakin vaan hiljaa toivon että se kipu/tunne valmistelee sielä paikkoja etiäppäin sama liitoskipujen kanssa :)

• satunnainen vierailija

Nyt rv 36 6. "Menkkakipuja" ollut viikon verran. Lääkäri muistaakseni sanoi niiden johtuvan siitä, kun vauvan pää painuu yhä alemmaksi ja lonkat löystyy. Mulla on kohdunsuu sormelle auki ja vähän pehmennyt. Kohdunkaula on myös lyhentynyt 1,5 cm:n verran.

• samoihin

aikoihin menkkamaiset kivut, mutta ei niitä päivittäin kuitenkaan tullut. Joskus harvoin yöllä vain. Nyt niitä on ollut lähes joka ilta, yö ja aamu. Huomaan kyllä nyt että kyllä se kohtu tosiaan kovettuu siinä samalla kun tunnustelen kädellä. Ne ovat niitä supistuksia, jotka valmistava sitä kohdunkaulaa tulevaan.
      RV 37 2

• rv 34+5

Joo, samanlaista ajoittaista menkkakipua on myös mulla. Näyttää siis kuuluvan näihin viikkoihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      42
      2116
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      171
      1893
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1310
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1150
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      95
      924
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      889
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      839
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      43
      836
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      31
      772
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      54
      691
    Aihe