Utelias Mondeo dieselistä

Tosi edullinen

Olisin kiinnostunut uudesta 130 hv Mondeo farkku-dieselistä.
Minkähän takia tuota mallia myydään noin halvalla?? Onko autossa jotain vikaa vai onko auto todellinen köyhän miehen tilaisuus??
Minkälainen auto tuo Mondeo Diesel ylipäätään on? Kannattaako moiseen autoon sijoittaa rahojaan?

93

13617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämässä kannattaa

      "Minkähän takia tuota mallia myydään noin halvalla??"

      Uusi malli on tuloillaan ja vanhan myyntiin yritetään saada vielä tuulta.

      "Onko autossa jotain vikaa vai onko auto todellinen köyhän miehen tilaisuus??"

      Onko köyhällä oikeasti varaa laittaa 29950 euroa autoon? Ei kai siinä muuta vikaa ole kuin se että sen arvo tulee laskemaan huomattavasti nopeammin kuin uudemman mallin.

      "Kannattaako moiseen autoon sijoittaa rahojaan?"

      Voitaisiin esittää vastakysymys, kannattaako autoon laittaa 30000 euroa rahaa? Mikä kannattaa elämässä ja mikä ei, se on aika henkilökohtainen asia.

      Tuon koko- ja teholuokan farmareita ei ole muita tarjolla. Kun valmistajana ei ole lada vaan ford, sanoisin että ei tuossa muuten voi kirvestä kiveen lyödä kuin mahdollisen arvon "romahtamisen" pelossa.

      • pikku-matti

        Uutena ei ehkä kannata ostaa mutta käytettynä ikä/ajettavuus/hinta on hyvässä suhteessa. Siihensaa tietty varautua että jotain remonttia saa käytetyssä tehdä, mutta näinhän se on kaikkien merkkien kanssa. Jonkunverran noissa TDCi vehkeissä on kai ollut ruiskutuspumppuvikoja. Se on kallis homma mutta kuinka yleinen - siitä en tiedä.

        Itsellä 130hp TDCi 175tkm ajettu vm02/03 ghia farkku. Kaikki muut mahdolliset varusteet paitsi prkl:n eberi ja hintaa tuli 13500e. Hinta-laatusuhde enemmän kuin kohdillaan. Liikkuu melkoisen ripeästi nykyisellä 155hp lastulla ja kulutus pyörii 6l/100km kehä 3 sisällä lyhyessä nurkka-ajossa.


      • eberi...
        pikku-matti kirjoitti:

        Uutena ei ehkä kannata ostaa mutta käytettynä ikä/ajettavuus/hinta on hyvässä suhteessa. Siihensaa tietty varautua että jotain remonttia saa käytetyssä tehdä, mutta näinhän se on kaikkien merkkien kanssa. Jonkunverran noissa TDCi vehkeissä on kai ollut ruiskutuspumppuvikoja. Se on kallis homma mutta kuinka yleinen - siitä en tiedä.

        Itsellä 130hp TDCi 175tkm ajettu vm02/03 ghia farkku. Kaikki muut mahdolliset varusteet paitsi prkl:n eberi ja hintaa tuli 13500e. Hinta-laatusuhde enemmän kuin kohdillaan. Liikkuu melkoisen ripeästi nykyisellä 155hp lastulla ja kulutus pyörii 6l/100km kehä 3 sisällä lyhyessä nurkka-ajossa.

        Kyllä sun autossasi on eberi, jos on ns. suomiauto. Tai voihan se olla että joku on ottanut sen pois???

        terv Timo


      • JussiL
        pikku-matti kirjoitti:

        Uutena ei ehkä kannata ostaa mutta käytettynä ikä/ajettavuus/hinta on hyvässä suhteessa. Siihensaa tietty varautua että jotain remonttia saa käytetyssä tehdä, mutta näinhän se on kaikkien merkkien kanssa. Jonkunverran noissa TDCi vehkeissä on kai ollut ruiskutuspumppuvikoja. Se on kallis homma mutta kuinka yleinen - siitä en tiedä.

        Itsellä 130hp TDCi 175tkm ajettu vm02/03 ghia farkku. Kaikki muut mahdolliset varusteet paitsi prkl:n eberi ja hintaa tuli 13500e. Hinta-laatusuhde enemmän kuin kohdillaan. Liikkuu melkoisen ripeästi nykyisellä 155hp lastulla ja kulutus pyörii 6l/100km kehä 3 sisällä lyhyessä nurkka-ajossa.

        Toitko Mondeos Saksasta ? Musta näyttää että vastaavat Suomi autot liikkuu 18000 - 1000 euron tietämissä?


      • Mondeo miäs
        pikku-matti kirjoitti:

        Uutena ei ehkä kannata ostaa mutta käytettynä ikä/ajettavuus/hinta on hyvässä suhteessa. Siihensaa tietty varautua että jotain remonttia saa käytetyssä tehdä, mutta näinhän se on kaikkien merkkien kanssa. Jonkunverran noissa TDCi vehkeissä on kai ollut ruiskutuspumppuvikoja. Se on kallis homma mutta kuinka yleinen - siitä en tiedä.

        Itsellä 130hp TDCi 175tkm ajettu vm02/03 ghia farkku. Kaikki muut mahdolliset varusteet paitsi prkl:n eberi ja hintaa tuli 13500e. Hinta-laatusuhde enemmän kuin kohdillaan. Liikkuu melkoisen ripeästi nykyisellä 155hp lastulla ja kulutus pyörii 6l/100km kehä 3 sisällä lyhyessä nurkka-ajossa.

        Toitko Mondeos Saksasta ? Musta näyttää että vastaavat Suomi autot liikkuu 18000 - 1000 euron tietämissä?


      • pikku-matti
        Mondeo miäs kirjoitti:

        Toitko Mondeos Saksasta ? Musta näyttää että vastaavat Suomi autot liikkuu 18000 - 1000 euron tietämissä?

        Eipä Suomessa juuri ole vastaavia näkynytkään kaupan. Sikäli ihmettelen sitä että joku sanoo Mondeon olevan kaikista järjettömin auto tuoda...samaan aikaan tullissa oli heppu 04 mondeon kanssa tekemässä autoverohakemusta ja kehui auton olleen jo toinen mondeo minkä toi. Ensimmäinen oli mennyt nopeasti kaupaksi kuulemma hyvällä katteella.

        Toki tuollaisen uudemman ja vähemmän varustellun tuominen on järkevämpää jos ei auto aijo itse pitää. Tuo muistaakseni 70tkm ajettu 115hp tdci trend wagon oli kustantanut n.8000e ja veroa päälle n.7000e - ei paha!

        Katso www.autohus.de, siellä on hyvä valikoima tuoreita diesel mondeoita..ja toki muitakin.


    • Mondeonisti

      Diesel on kestävä. Jakoketju, ei siis vaadi kalliita hihnan vaihtoja. Vuosimallista 2005 eteenpäin moottorinohjausjärjestelmä on kehittyneempi, vääntöä liikkeelle lähtiessä huomattavasti enemmän kuin vanhemmissa. Käynnistyy hyvin ja käy nätisti kylmässä commonrail -moottorina (verrattuna pumppusuutin- tai jakajapumppumoottoreihin). Pumppuongelmia oli alkuvaiheessa 2001-2002. Ymmärtääkseni heikko kohta oli suuttimille paineen nostava korkeapainepumppu. Ei syö öljyä toisin kuin VAG:t tai PSA:t. Kulutus manuaalivaihteisena keskimäärin 5.8 L/100km, maantiellä 5.2 ja pakkasella kaupungissa 6.5-7. Asuntovaunun ja autotrailerin vedossa enimmillään 8. On muuten erinomainen veturi. Vetää saa 1800kg. Oman 130hv:n ostin silloin kun hinnat olivat korkeammat. Nykyisillä hinnoilla erittäin hyvä ostos.

      • tarjousta kehiin

        Kiitos tiedoista. Lähinnä tuo softan parantuminen tyhjäkäynnin yläpuolella on hyvä tieto. Nyt kyllä haen tuon koeajoon. Saa sitten nähdä mitä lupaavat nykyisestä vm2005 bensa farkusta vaihdossa.


      • mondeo määän
        tarjousta kehiin kirjoitti:

        Kiitos tiedoista. Lähinnä tuo softan parantuminen tyhjäkäynnin yläpuolella on hyvä tieto. Nyt kyllä haen tuon koeajoon. Saa sitten nähdä mitä lupaavat nykyisestä vm2005 bensa farkusta vaihdossa.

        Autokauppias on kiero ihmisrotu ja se polkee sun Mondeos vaihtohyvityksen ihan maanrakoon..mulle tarjottiin 14500€ 2003 vuoden farkusta 1,8 koneella 76 tkm ajettu. Ei hymyilyttänyt!! Laita nyt yli puolet lisää ja saat saman paketin eri motilla..Pläääh!! Oikeesti, haluaisin tuon 130hv mondeon, mutta jos uusi, hieno, nykyaikainen, moderni, tyylikäs, hintansapitävä, katseenkääntävä, varusteltu uusi mondeomalli saapuu puolen vuoden päästä, niin saatan malttaa odottaa hetken ja maksaa siitä sitten tuon 15-16 k€ välirahaa...Ehkä??


      • Nimetön
        mondeo määän kirjoitti:

        Autokauppias on kiero ihmisrotu ja se polkee sun Mondeos vaihtohyvityksen ihan maanrakoon..mulle tarjottiin 14500€ 2003 vuoden farkusta 1,8 koneella 76 tkm ajettu. Ei hymyilyttänyt!! Laita nyt yli puolet lisää ja saat saman paketin eri motilla..Pläääh!! Oikeesti, haluaisin tuon 130hv mondeon, mutta jos uusi, hieno, nykyaikainen, moderni, tyylikäs, hintansapitävä, katseenkääntävä, varusteltu uusi mondeomalli saapuu puolen vuoden päästä, niin saatan malttaa odottaa hetken ja maksaa siitä sitten tuon 15-16 k€ välirahaa...Ehkä??

        Onko se tärkeää, että ajaa autolla joka on uutta mallia?
        Minulle tärkeämpää on auton toimivuus, eikä tuosta vanhastakaan hinta tipu niin nopeasti kuin annetaan ymmärtää ja kaikkihan on vain kiinni rahasta ja jos 9500 välirahalla saa vanhan mallisen ja uudesta mallista joutuu antamaan 15000?????? ( laske kuinka monta pukua ja uusia kenkiä saat sillä erotuksella ja uusi korimalli ei tuo lohtua, mutta kun sinulla on aina uudet kengät ja uusi puku, niin asiat luistavat paremmin, paitoja unohtamatta. Suomalaiset vaan ei osaa pukeutua ja kannattaa katsoa ensin omiin kenkiin kun astuu aamulla ulos, tai uuteen autoon sisälle)


      • Mondeo Määän
        Nimetön kirjoitti:

        Onko se tärkeää, että ajaa autolla joka on uutta mallia?
        Minulle tärkeämpää on auton toimivuus, eikä tuosta vanhastakaan hinta tipu niin nopeasti kuin annetaan ymmärtää ja kaikkihan on vain kiinni rahasta ja jos 9500 välirahalla saa vanhan mallisen ja uudesta mallista joutuu antamaan 15000?????? ( laske kuinka monta pukua ja uusia kenkiä saat sillä erotuksella ja uusi korimalli ei tuo lohtua, mutta kun sinulla on aina uudet kengät ja uusi puku, niin asiat luistavat paremmin, paitoja unohtamatta. Suomalaiset vaan ei osaa pukeutua ja kannattaa katsoa ensin omiin kenkiin kun astuu aamulla ulos, tai uuteen autoon sisälle)

        Sulla on kaapit varmaan väärällään näitä autokaupoissa säästettyjä pukuja ja kenkiä!! En herjaa mitenkään tätä nykyistä mondeota, mutta aikansa kutakin..Ei näissä "uusissa" ole niin paljoa muutoksia, että siitä viitsisi itseään kipeäksi maksaa. Jos tuleva uusi korimallinen hinnoitellaan niinkuin luulen, niin mieluummin panen roponi kiinni siihen, kuin tähän nykyiseen jo hieman vanhahtavaan korimalliin. Mutta alkuvuodesta olemme viisaampia asian suhteen, kun tiedetään hintoja yms. uudesta tulokkaasta ja silloin teen päätökseni autonvaihdon suhteen. Katsokaa vaan niin alkuvuodesta Ford-kauppias laittaa kaupankylkiäiseksi tähän nykyiseen mondeoon kaikki hilavitkuttimet, mitä siihen on mahdollista laittaa.


      • Nimetön
        Mondeo Määän kirjoitti:

        Sulla on kaapit varmaan väärällään näitä autokaupoissa säästettyjä pukuja ja kenkiä!! En herjaa mitenkään tätä nykyistä mondeota, mutta aikansa kutakin..Ei näissä "uusissa" ole niin paljoa muutoksia, että siitä viitsisi itseään kipeäksi maksaa. Jos tuleva uusi korimallinen hinnoitellaan niinkuin luulen, niin mieluummin panen roponi kiinni siihen, kuin tähän nykyiseen jo hieman vanhahtavaan korimalliin. Mutta alkuvuodesta olemme viisaampia asian suhteen, kun tiedetään hintoja yms. uudesta tulokkaasta ja silloin teen päätökseni autonvaihdon suhteen. Katsokaa vaan niin alkuvuodesta Ford-kauppias laittaa kaupankylkiäiseksi tähän nykyiseen mondeoon kaikki hilavitkuttimet, mitä siihen on mahdollista laittaa.

        Kannattaa mennä peilin eteen ja katsoa sitten millä autolla ajaa ja onko varustus vain tuo tuulipuku ;-))


      • pasi

        Onko noissa mahdollisuus automaattivaihteistoon tai kauko-ohjattavaan webastoon (vastaavaan)?? En löytänyt Mondeon valinnaisvarustelistasta.


      • olikujhytgrfeds
        pasi kirjoitti:

        Onko noissa mahdollisuus automaattivaihteistoon tai kauko-ohjattavaan webastoon (vastaavaan)?? En löytänyt Mondeon valinnaisvarustelistasta.

        Eiköhän tuo webasto ole uusissakin jonkin muun kuin Fordin valmistama, joten siihen voi asennuttaa esilämmityskäyttömahdollisuuden kauko-ohjaimineen. Oli vaan ainakin käytettyyn -03:een sikakallis, kun pelkkä kauko-ohjain ei riitä.

        Valitettava tosiasia taitaa olla, että noihin DTCi malleihin ei automaattiaskia enää saa.


      • On Siinä
        olikujhytgrfeds kirjoitti:

        Eiköhän tuo webasto ole uusissakin jonkin muun kuin Fordin valmistama, joten siihen voi asennuttaa esilämmityskäyttömahdollisuuden kauko-ohjaimineen. Oli vaan ainakin käytettyyn -03:een sikakallis, kun pelkkä kauko-ohjain ei riitä.

        Valitettava tosiasia taitaa olla, että noihin DTCi malleihin ei automaattiaskia enää saa.

        eikä Webasto vakiona.


      • Vanhan Mondeon hinta tippuu
        mondeo määän kirjoitti:

        Autokauppias on kiero ihmisrotu ja se polkee sun Mondeos vaihtohyvityksen ihan maanrakoon..mulle tarjottiin 14500€ 2003 vuoden farkusta 1,8 koneella 76 tkm ajettu. Ei hymyilyttänyt!! Laita nyt yli puolet lisää ja saat saman paketin eri motilla..Pläääh!! Oikeesti, haluaisin tuon 130hv mondeon, mutta jos uusi, hieno, nykyaikainen, moderni, tyylikäs, hintansapitävä, katseenkääntävä, varusteltu uusi mondeomalli saapuu puolen vuoden päästä, niin saatan malttaa odottaa hetken ja maksaa siitä sitten tuon 15-16 k€ välirahaa...Ehkä??

        Taitaa olla niin että jos uuden dieselkoneen hinta on alentunut 5000€ niin käytettyjen mallien hinnat rojahtaa 4000-6000 € alemmas. Hyvityshinta kun ennenkään ole ollut kehuttava...

        Ja tietty vanha jos tippuu tuon verran niin prosenteissa se suhteessa tippuu vielä enemmän.

        Ken uskoo Mondeoon kaiken sen jälkeen mitä niissä on viimeisen 4 vuoden aikana ollut ja jos ajaa jollain muulla merkillä, niin silloin saattaa kannatta harkita. Hoi! Mitä sanovat vaikkapa Avensiksella, C5, Passatilla, Peugeot 407 tai Vectralla ajajat?

        Ja versinkin ne joilla on liisari alla. Silloin ei ole murhe jälleenmyyntiarvoa tai kalliit korjaukset takuun jälkeen?


      • Antti_
        On Siinä kirjoitti:

        eikä Webasto vakiona.

        siinä ei kaiketi sitten tarvita lohkolämppäriä, vai?


      • Katkaise kierre
        mondeo määän kirjoitti:

        Autokauppias on kiero ihmisrotu ja se polkee sun Mondeos vaihtohyvityksen ihan maanrakoon..mulle tarjottiin 14500€ 2003 vuoden farkusta 1,8 koneella 76 tkm ajettu. Ei hymyilyttänyt!! Laita nyt yli puolet lisää ja saat saman paketin eri motilla..Pläääh!! Oikeesti, haluaisin tuon 130hv mondeon, mutta jos uusi, hieno, nykyaikainen, moderni, tyylikäs, hintansapitävä, katseenkääntävä, varusteltu uusi mondeomalli saapuu puolen vuoden päästä, niin saatan malttaa odottaa hetken ja maksaa siitä sitten tuon 15-16 k€ välirahaa...Ehkä??

        Suosittelen merkin vaihtoa. Nuo asiat joita listasit odottavasi uudessa mallissa ensi vuoden syksyllä eivät taida totetua. Puhumattakaan luotettavuus, kestävyys ja (tyyppi)viattomuus haaveista.

        Ko merkille on annettu ihan liian monta uutta mahdollisuutta. Mutta tietty jos on varaa maksaa tolkuttomasti arvon alennuksen ja korjausten kautta niin ehkä se Mondeo sitten....

        Tällä hetkellä vaikkapa uusi Passat dieselinä ei ole huono valinta. Sitten tietty tuo riisikuppiosasto (Mazda 6 dieselinä ja Avensis D4D eri versioineen).

        Harkita kannattaa ja tarkkaan. Ei sitten tarvitse katua hetken päästä.........


      • Tarnanen
        On Siinä kirjoitti:

        eikä Webasto vakiona.

        Eberissä kello?


      • olikujhytgr
        Tarnanen kirjoitti:

        Eberissä kello?

        Ainakaan -03:ssa ei ollut vakiona kuin lämmitin. Esilämmitysmahdollisuus siis vaatii siäksi ainakin kellon/kaukosäätimen ja kiertovesipumpun.


    • kittiviat&vetonivelet...

      Ei nuo mondeot hääppösiä ole. Itse vaihdoin ko auton turhautuneena pois, enkä ole katunut...

      Oman kokemukseni perusteella Mondeo oli täysi paska (-02 sedan 1,8 l, 40 tkm) ja nykyinen Avensis (-04 Wagon 1,6, 40tkm) puolestaan ei ole toistaiseksi tarvinnut kuin normaalit huollot. Mondeossa pikkuvikaa jonka takia piti huoltojenkin välissä käydä pajalla. Ja sitten ne vetonivelet ja ovien ruostumiset..........

      Mondeossa ajotuntuma oli minusta raskaampi ja siksi jotkut kehuu sen ajo-ominaisuuuksia Tojoa paremmiksi. Itse olen kyllä jo tottunut Aven kevyeen ohjaukseen. En enää haikaile Mondeon perään. Suosittelen muitakin kiertämään ko auto kaukaa.

      Tuo hinta on kyllä edullinen, mutta mutta...
      Olisiko niin että myyvät nyt halvalla jotain käsiin jäänyttä erää. Kun maine on kerran menetetty se ei hevin palaudu ja asiakkaat kiertävät Fordin kaukaa..

      • Vastaus2

        Mitenköhän tuo sun vastaus liittyi kysymykseen Mondeo Dieselistä. En myöskään paljoa vertaisi -02 mallista autoa -06/07 malliseen autoon, sillä vaikka kori onkin osittain sama, on autossa tapahtunut kehitystä joka vuosi.


      • hmmmm
        Vastaus2 kirjoitti:

        Mitenköhän tuo sun vastaus liittyi kysymykseen Mondeo Dieselistä. En myöskään paljoa vertaisi -02 mallista autoa -06/07 malliseen autoon, sillä vaikka kori onkin osittain sama, on autossa tapahtunut kehitystä joka vuosi.

        näköjään et tajunnut sitä että suosittelin pysymään Mondeosta erossa, ellei sitten halua varmaa taivaspaikkaa...

        Kun maine on mennyt kerran se muistetaan pitkään. Ei siinä sen kummempaa. Jos sattuu omistamaan 1-4 vuottaa vanhan Mondeon ymmärtää tämän aika hyvin! Karu totuus tulee viimeistään vastaan kun haluat vaihtaa sen toiseen. Eli hyvitys vanhasta on mitä on.


      • kenties ?
        Vastaus2 kirjoitti:

        Mitenköhän tuo sun vastaus liittyi kysymykseen Mondeo Dieselistä. En myöskään paljoa vertaisi -02 mallista autoa -06/07 malliseen autoon, sillä vaikka kori onkin osittain sama, on autossa tapahtunut kehitystä joka vuosi.

        A) Mondeon omistava tosiuskovainen
        B) Fordin automyyjä


      • Tyyppiviolla pilattu

        Hyvä auto pilattu kohtuuttomalla määrällä naurettavia tyyppivikoja. Joihin maahantuojan suhtautuminen riitti minun osaltani, on sitä parempaakin tekemistä kuin kinata itsestäänselvyyksistä.

        Ajo-ominaisuudet ovat saaneet suhteettoman paljon kiitosta, ei ne nyt niin ihmeelliset ole. Ohjaus on hyvä, muuten ei suurempaa eroa ole.


      • valitettavasti...
        Vastaus2 kirjoitti:

        Mitenköhän tuo sun vastaus liittyi kysymykseen Mondeo Dieselistä. En myöskään paljoa vertaisi -02 mallista autoa -06/07 malliseen autoon, sillä vaikka kori onkin osittain sama, on autossa tapahtunut kehitystä joka vuosi.

        Oli edellinen asian viersta tai ei, mutta....

        Niin nuo jutut kestävyydesta ja eriasteisista vioista ovat valitettavasti totta. Pari vuotta sitten Mondeota myytiin niin hyvin että joka vuosi satoja uuden Mondeon ostajia sai katkerasti katua valintaansa. Tuollaisen muistaa aika pitkään. Autolle kävi samoin kuin Vecralle aikoinaan, joka sekään ei ole siitä kunnolla toipunut!


      • pääsin tuolta

        "oman merkin" palstalta pois niin täällähän ne epätoivoiset tojomiehet koittavat pitää tojon mainetta yllä. Mikäs, oletkos tojon myyjä vai mitä tämän on? Et sitten voinut olla mainitsematta tuota tojoa ja luetella ne "lehdistä opitut" viat jotka osaa varmaan jokainen lukutaitoinen tehdä.

        Meillä on kokemusta juuri samasta vuosimallista -02 mondeo jolla on nyt ajettu suurinpiirtein 130 tkm. Ei ole ollut eikä ole ovissa ruostetta eikä muutakaan vikaa. Ei muuta kuin ajoa vain.

        Mitä tuohon ruostumiseen tulee niin tuskinpa vain ainakaan sen suhteen parempaan merkkiin vaihdoit. Ja toisissa autoissa on nykypäivänäkin peltiä sen verran että jos joskus ruostetta tulee sille voi tehdä jottain...


      • voisi lisätä
        pääsin tuolta kirjoitti:

        "oman merkin" palstalta pois niin täällähän ne epätoivoiset tojomiehet koittavat pitää tojon mainetta yllä. Mikäs, oletkos tojon myyjä vai mitä tämän on? Et sitten voinut olla mainitsematta tuota tojoa ja luetella ne "lehdistä opitut" viat jotka osaa varmaan jokainen lukutaitoinen tehdä.

        Meillä on kokemusta juuri samasta vuosimallista -02 mondeo jolla on nyt ajettu suurinpiirtein 130 tkm. Ei ole ollut eikä ole ovissa ruostetta eikä muutakaan vikaa. Ei muuta kuin ajoa vain.

        Mitä tuohon ruostumiseen tulee niin tuskinpa vain ainakaan sen suhteen parempaan merkkiin vaihdoit. Ja toisissa autoissa on nykypäivänäkin peltiä sen verran että jos joskus ruostetta tulee sille voi tehdä jottain...

        että perheessämme on kaksi autoa. Jos joku nyt tuota ensimmäistä lausetta ihmettelee. Mondeon kokemukset ovat varttuneet uudesta asti. Ja se toinen on, kaskas, kaikkien tojomiesten kauhukuva - ranskalainen peugeot.... ja kuvitelkaa ettei siinäkään mitään vikaa ole vielä ainakaan ollut. Auto on suht tuore mutta pirun hyvä ainakin ajaa on.

        Terv. Pösömies, ja ainoastaan ford:iin tai mersuun voisin vaihtaa...


    • normaali diesel

      Mondeossa on 130 hv common rail kone. Turbo välijäähdytin. Sen perässä 6 lovinen loota.

      Tuon paketin lisäksi saa kaikki ne Mondeon murheet mitä kyllä riittää. Puhutaan mitä puhutaan.

      30 000€ on sen verran paljon rahaa että kannattaa miettiä mihin sen laittaa. Kestävämpiä ja arvonsa paremmin pitäviä löytyy aika paljon.

      • edullisempi

        Mondeo on 10 000 € edullisempi kuin esim. vastaava Passat. Aika paljon paremmin saa Passatin arvo säilyä etteikö Mondeo tulisi edullisemmaksi.

        - 8000 € edullisempi kuin C5
        - 9000 € edullisempi kuin 407

        Veljelläni on yli 200 tkm ajettu diesel-Mondeo ja se on ollut hyvin ongelmaton. Itselläni on 220 tkm ajettu Focus ja sekin on pelannut hyvin.

        Jos aikoo pitää autoa pidempään, on tuo 96 kW:n farmari TDCi hyvä ja edullinen ostos.


      • totta!
        edullisempi kirjoitti:

        Mondeo on 10 000 € edullisempi kuin esim. vastaava Passat. Aika paljon paremmin saa Passatin arvo säilyä etteikö Mondeo tulisi edullisemmaksi.

        - 8000 € edullisempi kuin C5
        - 9000 € edullisempi kuin 407

        Veljelläni on yli 200 tkm ajettu diesel-Mondeo ja se on ollut hyvin ongelmaton. Itselläni on 220 tkm ajettu Focus ja sekin on pelannut hyvin.

        Jos aikoo pitää autoa pidempään, on tuo 96 kW:n farmari TDCi hyvä ja edullinen ostos.

        Katselin tossa eilen illalla yhtä mainoslehteä ja huomasin että Mazda 6 Sport Wagon 2.0 TD
        (89 kw)menee hinnaltaan toimituskuluineen 32500 hintaiseksi (Business malli). Pari tonnia siis Mondeoon eroa. Ei se valmistuksesta poistuva Mondeon malli niin ihmeellinen siis edes hinnaltaan ole. Näyttää tuossa Mazdassa olevan paremmat varusteetkin kuin Fordissa. Kaupan päälle saa vielä 3 vuoden takuun. Se olisi varmasti se jota moni Mondeon omistaja tulee tulevaisuudessa tarvitsemaan.

        Tietty jos koko suku ajaa jo nyt Fordilla, kuten sulla näyttää olevan, niin maailma on silloin pienempi...........


      • Tarnanen
        totta! kirjoitti:

        Katselin tossa eilen illalla yhtä mainoslehteä ja huomasin että Mazda 6 Sport Wagon 2.0 TD
        (89 kw)menee hinnaltaan toimituskuluineen 32500 hintaiseksi (Business malli). Pari tonnia siis Mondeoon eroa. Ei se valmistuksesta poistuva Mondeon malli niin ihmeellinen siis edes hinnaltaan ole. Näyttää tuossa Mazdassa olevan paremmat varusteetkin kuin Fordissa. Kaupan päälle saa vielä 3 vuoden takuun. Se olisi varmasti se jota moni Mondeon omistaja tulee tulevaisuudessa tarvitsemaan.

        Tietty jos koko suku ajaa jo nyt Fordilla, kuten sulla näyttää olevan, niin maailma on silloin pienempi...........

        siinä Mazdassa sitten on joilla se päihittää Mondeon?


      • Väliraha
        edullisempi kirjoitti:

        Mondeo on 10 000 € edullisempi kuin esim. vastaava Passat. Aika paljon paremmin saa Passatin arvo säilyä etteikö Mondeo tulisi edullisemmaksi.

        - 8000 € edullisempi kuin C5
        - 9000 € edullisempi kuin 407

        Veljelläni on yli 200 tkm ajettu diesel-Mondeo ja se on ollut hyvin ongelmaton. Itselläni on 220 tkm ajettu Focus ja sekin on pelannut hyvin.

        Jos aikoo pitää autoa pidempään, on tuo 96 kW:n farmari TDCi hyvä ja edullinen ostos.

        Merkitsevin asia monelle omalla autolla ajavalle on se, mikä on väliraha kun vaihtaa uuteen. Se on se joka ratkaisee.......

        Uuden hinnan eron voi kuka vaan katsoa. Pitäis jonkun nähdä vähän enemmän vaivaa ja hinnoitella oma koslansa näillä merkeillä joita tässäkin on listattu. Siten saa paremman kuvan asiasta.

        Jos ajaa sitten sen uudenauton loppuun, niin vasta sitten ei tarvitse murehtia huoliiko joku nyt uuden Mondeon tai Passatin aikanaan vaihdossa ja mihin kurssiin. Muussa tapauksessa se on se kolmas juttu jota sietää harkita


      • kannatta katsoa
        Tarnanen kirjoitti:

        siinä Mazdassa sitten on joilla se päihittää Mondeon?

        käyppä ihan itse katsomassa, tuolta se selviää


      • edullisempi
        Väliraha kirjoitti:

        Merkitsevin asia monelle omalla autolla ajavalle on se, mikä on väliraha kun vaihtaa uuteen. Se on se joka ratkaisee.......

        Uuden hinnan eron voi kuka vaan katsoa. Pitäis jonkun nähdä vähän enemmän vaivaa ja hinnoitella oma koslansa näillä merkeillä joita tässäkin on listattu. Siten saa paremman kuvan asiasta.

        Jos ajaa sitten sen uudenauton loppuun, niin vasta sitten ei tarvitse murehtia huoliiko joku nyt uuden Mondeon tai Passatin aikanaan vaihdossa ja mihin kurssiin. Muussa tapauksessa se on se kolmas juttu jota sietää harkita

        Itse olen aina ostanut sellaisen auton, josta pidän. Ajan sillä pitkään ja myyn lopulta itse pois. Sitten ostan uuden ilman vaihtoa-autoa vähintään 8%:n alennuksella. Kokeilin hieman kepillä jäätä ja tuosta Mondeosta luvattiin 6% alennusta. Pienen tinkaamisen jälkeen ja muista liikkeeistä pyydettäessä saisi varmasti lähemmäs 10%.

        Minulle merkitsee vain auton ovh ja siitä annettava alennus. Muilla merkeillä alennukset ovat samaa tasoa, joten vain ovh. merkitsee. Vertaaminen on helppoa.

        Älkää sekoittako vaihtoautoja hintojen vertailuun.


      • Tarnanen
        kannatta katsoa kirjoitti:

        käyppä ihan itse katsomassa, tuolta se selviää

        Mitä parempia varusteita siinä on kuin Mondeossa? Talvirenkaat ja huollot kaupan päälle on tietysti hieno juttu mutta ei Mazdan varusteet kyllä Limited Mondeosta edukseen poikkea tai jos olet eri mieltä niin anna esimerkki.


      • myynti/vaihto
        Väliraha kirjoitti:

        Merkitsevin asia monelle omalla autolla ajavalle on se, mikä on väliraha kun vaihtaa uuteen. Se on se joka ratkaisee.......

        Uuden hinnan eron voi kuka vaan katsoa. Pitäis jonkun nähdä vähän enemmän vaivaa ja hinnoitella oma koslansa näillä merkeillä joita tässäkin on listattu. Siten saa paremman kuvan asiasta.

        Jos ajaa sitten sen uudenauton loppuun, niin vasta sitten ei tarvitse murehtia huoliiko joku nyt uuden Mondeon tai Passatin aikanaan vaihdossa ja mihin kurssiin. Muussa tapauksessa se on se kolmas juttu jota sietää harkita

        Kyllä kaikilla autoilla on käypähinta.

        Hinta jolla se menee kaupaksi "suoralla" kaupalla.

        Vaikka nyt asia saattaa olla vähemmän tärkeä, auton käyttötarpeet ja elämäntilanteet vaihtelevat. Silloin on hyvä jos "sijoitus" on ollut mahdollisimman hyvä, helpottaa mahdollista vaihtoa.

        On autoja joilla hinnanlasku on pienempi kuin joillain toisilla, johtuen puhtaasti auton laadusta.

        Mondeo ei ole se auto jolla olisi pieni hinnanlasku. Syy on helppo löytää.


      • väliraha
        edullisempi kirjoitti:

        Itse olen aina ostanut sellaisen auton, josta pidän. Ajan sillä pitkään ja myyn lopulta itse pois. Sitten ostan uuden ilman vaihtoa-autoa vähintään 8%:n alennuksella. Kokeilin hieman kepillä jäätä ja tuosta Mondeosta luvattiin 6% alennusta. Pienen tinkaamisen jälkeen ja muista liikkeeistä pyydettäessä saisi varmasti lähemmäs 10%.

        Minulle merkitsee vain auton ovh ja siitä annettava alennus. Muilla merkeillä alennukset ovat samaa tasoa, joten vain ovh. merkitsee. Vertaaminen on helppoa.

        Älkää sekoittako vaihtoautoja hintojen vertailuun.

        Yleensä moni ostaa uuden auton ja ajaa sillä sen 2-4 vuotta. Ja vaihtaa sen taas uuteen. Sellainen on vielä aika paha itse myydä suoraan. Hintaa liikaa...

        Jos sitten tekee niinkuin sinä eli ostaa uuden ja ajaa sillä 10-15 vuotta ja 300-400 tkm niin tilanne on jo toinen. Sille on helpompi löytää ostaja. Autoilusi on myös todennäköisesti edullisinta, kun autokauppias pääsee vain harvoin rokottamaan.

        Moni vaan ei halua ajaa niin vanhalla ja paljon ajetulla. Kerran täällä vaan eletään.......

        Vaihtoauto juttu on hankala kysymys mutta ysinkertaisesti useimmat vaan joutuvat sen kanssa painimaan. Että näin


      • Kannattaa katsoa
        Tarnanen kirjoitti:

        Mitä parempia varusteita siinä on kuin Mondeossa? Talvirenkaat ja huollot kaupan päälle on tietysti hieno juttu mutta ei Mazdan varusteet kyllä Limited Mondeosta edukseen poikkea tai jos olet eri mieltä niin anna esimerkki.

        Hyvä näin.

        Nuo varusteet ovat niin subjektiivinen juttu. Eroja löytyy, puolin ja toisin. Toinen tarvitsee niitä ja toinen ei.

        Huomasit itsekin jo jotain. Ihan hyviä minusta. Sitten oli metalliväri, lohko ja sisähaaroitus. Ja olikohan siinä myös cruise. Aikamoinen viidakko kaiken kaikkiaaan nuo varusteet. En ole itse juuri nyt ostamassa uutta autoa joten antaa innokkaampien tonkia asiaa lisää jos kiinnostaa


      • Janne_
        myynti/vaihto kirjoitti:

        Kyllä kaikilla autoilla on käypähinta.

        Hinta jolla se menee kaupaksi "suoralla" kaupalla.

        Vaikka nyt asia saattaa olla vähemmän tärkeä, auton käyttötarpeet ja elämäntilanteet vaihtelevat. Silloin on hyvä jos "sijoitus" on ollut mahdollisimman hyvä, helpottaa mahdollista vaihtoa.

        On autoja joilla hinnanlasku on pienempi kuin joillain toisilla, johtuen puhtaasti auton laadusta.

        Mondeo ei ole se auto jolla olisi pieni hinnanlasku. Syy on helppo löytää.

        eipä se arvonalennuskaan ole aina niin mitä täällä sanotaan, autokaupassa pätee kaikkein parhaiten se että tekee kaupan kun on kaupan aika eli jos nyt ei saa kunnon hyvitystä niin antaa olla muutaman kuukauden päästä viimeistään myyjä soittelee että vieläkös olet osto aikeissa ja hinta on jotain ihan muuta, liian innokas ei kannata olla!!
        itse olen ajellut uusilla ja välillä vähän käytetyilla on ollut Fordia ja Toyotaa eikä Fordilla ainakaan ole niitä kalleimpia kilometrejä tullut ajettua, tosin varmasti jos vaihdat Toyotaa Toyotaan niin saat aina huippu hyvityksen mutta vieraaseen vaihdettaessa se karvas totuus paljastuu. Halpaahan autoilu ei ole millään merkillä ja 60-70 th autossa hinta tippuu parissa vuodessa jo melkein tuon mondeon koko hinnan joten...elämä on...


      • tarkoitin
        Janne_ kirjoitti:

        eipä se arvonalennuskaan ole aina niin mitä täällä sanotaan, autokaupassa pätee kaikkein parhaiten se että tekee kaupan kun on kaupan aika eli jos nyt ei saa kunnon hyvitystä niin antaa olla muutaman kuukauden päästä viimeistään myyjä soittelee että vieläkös olet osto aikeissa ja hinta on jotain ihan muuta, liian innokas ei kannata olla!!
        itse olen ajellut uusilla ja välillä vähän käytetyilla on ollut Fordia ja Toyotaa eikä Fordilla ainakaan ole niitä kalleimpia kilometrejä tullut ajettua, tosin varmasti jos vaihdat Toyotaa Toyotaan niin saat aina huippu hyvityksen mutta vieraaseen vaihdettaessa se karvas totuus paljastuu. Halpaahan autoilu ei ole millään merkillä ja 60-70 th autossa hinta tippuu parissa vuodessa jo melkein tuon mondeon koko hinnan joten...elämä on...

        sitä, että käyvän hinnan määrittelee suora kauppa, ilman välirahoja tai vaihtureita.


      • valita Mondeo
        totta! kirjoitti:

        Katselin tossa eilen illalla yhtä mainoslehteä ja huomasin että Mazda 6 Sport Wagon 2.0 TD
        (89 kw)menee hinnaltaan toimituskuluineen 32500 hintaiseksi (Business malli). Pari tonnia siis Mondeoon eroa. Ei se valmistuksesta poistuva Mondeon malli niin ihmeellinen siis edes hinnaltaan ole. Näyttää tuossa Mazdassa olevan paremmat varusteetkin kuin Fordissa. Kaupan päälle saa vielä 3 vuoden takuun. Se olisi varmasti se jota moni Mondeon omistaja tulee tulevaisuudessa tarvitsemaan.

        Tietty jos koko suku ajaa jo nyt Fordilla, kuten sulla näyttää olevan, niin maailma on silloin pienempi...........

        Varmaan ihan hyvä auto se Mazda 6:kin on, mutta itse valitsisin ehdottomasti Mondeon. Perusteluna Mondeon paremmat sisätilat. Mondeoon verrattuna 6 on selvästi ahtaampi. Toinen syy, korirakenteeltaan 6 vaikuttaa selvästi Mondeota heppoisemmin tehdyltä. Tosin vertailukohtana on 95 Mondeo, uudempien rakennetta en ole tarkemmin tutkinut.


      • mallit
        valita Mondeo kirjoitti:

        Varmaan ihan hyvä auto se Mazda 6:kin on, mutta itse valitsisin ehdottomasti Mondeon. Perusteluna Mondeon paremmat sisätilat. Mondeoon verrattuna 6 on selvästi ahtaampi. Toinen syy, korirakenteeltaan 6 vaikuttaa selvästi Mondeota heppoisemmin tehdyltä. Tosin vertailukohtana on 95 Mondeo, uudempien rakennetta en ole tarkemmin tutkinut.

        Sisätiloissa ei juuri eroa ole samaaa pohjaa kun ovat. En ymmärrä miten voit sanoa 6:sen olevan heikompi jos vertaat ? 95 Mondeoon ? !


      • 275 cm
        mallit kirjoitti:

        Sisätiloissa ei juuri eroa ole samaaa pohjaa kun ovat. En ymmärrä miten voit sanoa 6:sen olevan heikompi jos vertaat ? 95 Mondeoon ? !

        Akselivälit:
        - Mondeo 2754 mm
        - Mazda 2675 mm

        Eroa on Mondeon eduksi 8 cm ja sen kyllä huomaa, kun istuu takapenkillä.


      • moti
        Kannattaa katsoa kirjoitti:

        Hyvä näin.

        Nuo varusteet ovat niin subjektiivinen juttu. Eroja löytyy, puolin ja toisin. Toinen tarvitsee niitä ja toinen ei.

        Huomasit itsekin jo jotain. Ihan hyviä minusta. Sitten oli metalliväri, lohko ja sisähaaroitus. Ja olikohan siinä myös cruise. Aikamoinen viidakko kaiken kaikkiaaan nuo varusteet. En ole itse juuri nyt ostamassa uutta autoa joten antaa innokkaampien tonkia asiaa lisää jos kiinnostaa

        Mazda6 Sport Wagon 1.11.2006 alkaen:
        2.0TD Elegance 6MT 5-ov 36 950euroa
        Lähtöhinnassa eroa 7000€.


      • on minusta paljon rahaa
        moti kirjoitti:

        Mazda6 Sport Wagon 1.11.2006 alkaen:
        2.0TD Elegance 6MT 5-ov 36 950euroa
        Lähtöhinnassa eroa 7000€.

        varsinkin, kun kyse on autoista!! Vaikka mondeo tiputtaisi kolmessa vuodessa enemmän arvoansa, niin ei se mazda tms. kuitenkaan noin paljoa paremmin arvoansa pidä!!


      • oikea malli?
        moti kirjoitti:

        Mazda6 Sport Wagon 1.11.2006 alkaen:
        2.0TD Elegance 6MT 5-ov 36 950euroa
        Lähtöhinnassa eroa 7000€.

        Listallahan on vaikka mitä.
        Miltä kuullostais

        Mazda 6 2,3 GT Business AWD Sport Wagon 38200€

        tai
        Mazda 2,0 TD Classic Business Sport Wagon 32100€

        molempiin tulee nyt näköjään 3 vuoden huollot, talvirenkaat, navigaattori, lohko ja sisäpistoke, metalliväri plus mallin muu vakiovarustussälä.


      • Moti
        oikea malli? kirjoitti:

        Listallahan on vaikka mitä.
        Miltä kuullostais

        Mazda 6 2,3 GT Business AWD Sport Wagon 38200€

        tai
        Mazda 2,0 TD Classic Business Sport Wagon 32100€

        molempiin tulee nyt näköjään 3 vuoden huollot, talvirenkaat, navigaattori, lohko ja sisäpistoke, metalliväri plus mallin muu vakiovarustussälä.

        Lähinnä Mondeota vastaa Elegance, josta löytyy myös nämä varusteet ja paljon muuta. Toki nuo Mazdan muut "lisäkkeet" vaikuttavat erittäin käytännöllisiltä. Asiaan pitäisi tosiaankin perehtyä syvällisemmin.

        Mazda6 Elegance yo. lisäksi, mm.:
        * Korin väriset puskurit, suojalistat ja ulkokahvat
        * Korin väriset, sähkösäät. ja -lämmitettävät ulkotaustapeilit
        * Kauko-ohjattu keskus- ja takalukitus sisävaloautomatiikalla
        * Kauko-ohjattu ikkunoiden avaus- ja sulkemistoiminto
        * Vakionopeussäädin
        * Sähkötoimiset ikkunannostimet kaikissa ovissa
        * Ohjauspyörä; nahkapäällysteinen, korkeuden ja etäisyyden säätö
        * Ohjauspyörään asennetut audiosäätimet
        * Kohdevalot edessä ja takana


      • juupas
        Moti kirjoitti:

        Lähinnä Mondeota vastaa Elegance, josta löytyy myös nämä varusteet ja paljon muuta. Toki nuo Mazdan muut "lisäkkeet" vaikuttavat erittäin käytännöllisiltä. Asiaan pitäisi tosiaankin perehtyä syvällisemmin.

        Mazda6 Elegance yo. lisäksi, mm.:
        * Korin väriset puskurit, suojalistat ja ulkokahvat
        * Korin väriset, sähkösäät. ja -lämmitettävät ulkotaustapeilit
        * Kauko-ohjattu keskus- ja takalukitus sisävaloautomatiikalla
        * Kauko-ohjattu ikkunoiden avaus- ja sulkemistoiminto
        * Vakionopeussäädin
        * Sähkötoimiset ikkunannostimet kaikissa ovissa
        * Ohjauspyörä; nahkapäällysteinen, korkeuden ja etäisyyden säätö
        * Ohjauspyörään asennetut audiosäätimet
        * Kohdevalot edessä ja takana

        Business mallit ovat vain yrityksille myytäviä malleja. Masasta on 08 tulossa myös uusi malli, jolloin ruosteongelmaisten nykymallien hinnat tulevat alas kuin lehmän häntä. Mallihan näyttää jotenkin vanhahtavalta jo nyt.


      • Mikä vaan
        juupas kirjoitti:

        Business mallit ovat vain yrityksille myytäviä malleja. Masasta on 08 tulossa myös uusi malli, jolloin ruosteongelmaisten nykymallien hinnat tulevat alas kuin lehmän häntä. Mallihan näyttää jotenkin vanhahtavalta jo nyt.

        Niin oli merkki sitten mikä tahansa niin ei ole helppoa. Ja varusteet on sellaisia että toinen arvostaa toista ja toinen toista. Yhteismitallisiksi niitä ei helposti saa. Mutta on sairasta takertu toisaalta lillukan varsiin tyyliin onkon korinväriset peilit...

        Toi Mondeo on hetken päästä vanhaa mallia ja näköjään Mazda jonkun tiedon mukaan -08 sama peli. Sehän on faktaa että mallikierto tulee yhä nopeammaksi. Kun on uusi malli niin ihmiset vaihtaa siihen ja kauppa käy..........


      • Vai muistanko väärin
        mallit kirjoitti:

        Sisätiloissa ei juuri eroa ole samaaa pohjaa kun ovat. En ymmärrä miten voit sanoa 6:sen olevan heikompi jos vertaat ? 95 Mondeoon ? !

        6 on selvästi mondeota pienempi


      • yli 10.000€ autoa vaikea myydä
        myynti/vaihto kirjoitti:

        Kyllä kaikilla autoilla on käypähinta.

        Hinta jolla se menee kaupaksi "suoralla" kaupalla.

        Vaikka nyt asia saattaa olla vähemmän tärkeä, auton käyttötarpeet ja elämäntilanteet vaihtelevat. Silloin on hyvä jos "sijoitus" on ollut mahdollisimman hyvä, helpottaa mahdollista vaihtoa.

        On autoja joilla hinnanlasku on pienempi kuin joillain toisilla, johtuen puhtaasti auton laadusta.

        Mondeo ei ole se auto jolla olisi pieni hinnanlasku. Syy on helppo löytää.

        Mitä kalliimpi auto on sitä vähemmän on ostajaehdokkaita.

        viiden tonnin auton saa vielä myytyä, mutta kymppitonnin auto on useimmille jo liian kallis ilman rahoitusta.


      • eikkaff
        totta! kirjoitti:

        Katselin tossa eilen illalla yhtä mainoslehteä ja huomasin että Mazda 6 Sport Wagon 2.0 TD
        (89 kw)menee hinnaltaan toimituskuluineen 32500 hintaiseksi (Business malli). Pari tonnia siis Mondeoon eroa. Ei se valmistuksesta poistuva Mondeon malli niin ihmeellinen siis edes hinnaltaan ole. Näyttää tuossa Mazdassa olevan paremmat varusteetkin kuin Fordissa. Kaupan päälle saa vielä 3 vuoden takuun. Se olisi varmasti se jota moni Mondeon omistaja tulee tulevaisuudessa tarvitsemaan.

        Tietty jos koko suku ajaa jo nyt Fordilla, kuten sulla näyttää olevan, niin maailma on silloin pienempi...........

        Ei tuossa kutosessa ole vastinetta mondeolle, meluisa ja pienempi tiloiltaan.


      • 2001
        eikkaff kirjoitti:

        Ei tuossa kutosessa ole vastinetta mondeolle, meluisa ja pienempi tiloiltaan.

        Hieno peli. Ovet ruostuu ja vetonivelongelmia. Lastentauteja ja halpisosia jotka posahtaa. Nautittavia kilometrejä korjaamolla asumisen välissä. Hieno kun saa muita merkkejä huonommin vaihdossa (sokerina pohjalla)

        Fordin ostajan täytyy olla pikkuisen "onnellinen".......... Ei voi sanoa muuta!


      • eikkaff
        2001 kirjoitti:

        Hieno peli. Ovet ruostuu ja vetonivelongelmia. Lastentauteja ja halpisosia jotka posahtaa. Nautittavia kilometrejä korjaamolla asumisen välissä. Hieno kun saa muita merkkejä huonommin vaihdossa (sokerina pohjalla)

        Fordin ostajan täytyy olla pikkuisen "onnellinen".......... Ei voi sanoa muuta!

        No en ole kumpaakaan ostanut, mutta ihmetellä täytyy kuka ostaa meluisan ja vanhahtavan oloisen mazdan.


    • todellakaan..

      ole mikään salaisuus, että malliuudistuksen kynnyksellä vanhakoppaiset myydään halvemmalla pois. Näin tekevät varmasti muutkin automerkit, ei siis todellakaan ole Fordilla luovutettu ja muka paskan laadun takia myytäisiin edullisesti..

      Itse asiassa ns. classic-mallin ostaminen on järkevämpää kuin seuraavan polven maanantaikappaleen hankkiminen. Kuten todettua, "classiceissa" on yleensä huippuvarustelu ja ne edustavat merkin parasta laatuosaamista. Ainakin ns. lastentaudit ovat karsiutuneet. Uudessa mallissa on varmasti vastaava määrä vikoja kuin vanhassa aikoinaan..

      Itse siis suosittelen kyseistä mondeota. Omani on vuoden -00 2.0i 16v farmari, ja olen ollut siihen tyytyväinen. Millään etuvetoisella automerkillä ei voi olla parempaa ohjaustuntumaa kuin Fordilla, tämäkään yksilö ei tee poikkeusta. Ei ole klisee, todettu juttu.

      • valitettavasti

        Mondeolla näyttää järjatään kaikki olevan "maanantaipäivän" autoja........


      • oleva Mondeo

        Ole onnellinen. Sillä sulla näyttää olevan edellistä mallisarjaa oleva auto. Ne olivatkin /ovat hyviä pelejä. Ihmiset ovat nimenomaan pettyneet tällä hetkellä valmistettavaan malliin Se on se täysi susi/vikapesä, johon niin moni on pettynyt

        Ihmeellistä että asia on tyritty näin perusteellisesti ja nopeasti Fordilla Mondeon suhteen!


      • teemi:
        valitettavasti kirjoitti:

        Mondeolla näyttää järjatään kaikki olevan "maanantaipäivän" autoja........

        mulla on ollut jo 2 uusi koppasta pitääkö mun vielä ostaa kolmas että saisin maanantai kappaleen?? molemmat ovat toimineen todella luotettavasti eikä ole vikoja tarvinnut korjailla joten...


      • Josku noinkin päin
        teemi: kirjoitti:

        mulla on ollut jo 2 uusi koppasta pitääkö mun vielä ostaa kolmas että saisin maanantai kappaleen?? molemmat ovat toimineen todella luotettavasti eikä ole vikoja tarvinnut korjailla joten...

        Poikkeus vahvistaa säännön?


      • mätävikaa
        oleva Mondeo kirjoitti:

        Ole onnellinen. Sillä sulla näyttää olevan edellistä mallisarjaa oleva auto. Ne olivatkin /ovat hyviä pelejä. Ihmiset ovat nimenomaan pettyneet tällä hetkellä valmistettavaan malliin Se on se täysi susi/vikapesä, johon niin moni on pettynyt

        Ihmeellistä että asia on tyritty näin perusteellisesti ja nopeasti Fordilla Mondeon suhteen!

        edellisessä myös mätävikaa, ei hyvä.


      • '03 mondeo 3.0i v6
        oleva Mondeo kirjoitti:

        Ole onnellinen. Sillä sulla näyttää olevan edellistä mallisarjaa oleva auto. Ne olivatkin /ovat hyviä pelejä. Ihmiset ovat nimenomaan pettyneet tällä hetkellä valmistettavaan malliin Se on se täysi susi/vikapesä, johon niin moni on pettynyt

        Ihmeellistä että asia on tyritty näin perusteellisesti ja nopeasti Fordilla Mondeon suhteen!

        Siis tuossa vanhassa mk2-mallin Mondeossahan niitä vikoja juuri on. Eikä ihme, onhan ne jo antiikkisen ikäisiä autoja jolloin vikaa alkaa tulemaan kaikkiin merkkeihin.

        Uudessa mk3 mallissa ei tyyppivikoja, kittausten lisäksi, juuri ole. Rehellisesti sanoen omassa 3 litraisessa mallissani vaihdettiin ostoksen jälkeen pieni pätkä ohjaustehostimen letkua. Tuota ei tosin itselle kuluja tullut.
        Tiedän neljä kaveria duunistakin jotka on uusilla mk3 mondeoilla sen pari vuotta ajaneet ilman vikoja. Hassua sinänsä, yksi tyyppi töistä osti pari vuotta vanhan Avensiksen juuri siinä uskossa että nyt saa viattoman pelin, no pajallahan se on seisonut niin että naamasta näkee että vituttaa.


      • tyyppivikaa on
        '03 mondeo 3.0i v6 kirjoitti:

        Siis tuossa vanhassa mk2-mallin Mondeossahan niitä vikoja juuri on. Eikä ihme, onhan ne jo antiikkisen ikäisiä autoja jolloin vikaa alkaa tulemaan kaikkiin merkkeihin.

        Uudessa mk3 mallissa ei tyyppivikoja, kittausten lisäksi, juuri ole. Rehellisesti sanoen omassa 3 litraisessa mallissani vaihdettiin ostoksen jälkeen pieni pätkä ohjaustehostimen letkua. Tuota ei tosin itselle kuluja tullut.
        Tiedän neljä kaveria duunistakin jotka on uusilla mk3 mondeoilla sen pari vuotta ajaneet ilman vikoja. Hassua sinänsä, yksi tyyppi töistä osti pari vuotta vanhan Avensiksen juuri siinä uskossa että nyt saa viattoman pelin, no pajallahan se on seisonut niin että naamasta näkee että vituttaa.

        Tosiasiassa 2001-> on tyyppivikaa paljon enemmän.
        Ruoste vaivaa kyllä kumpaakin.

        Tuo mainitsemasi ohjaustehostimen letku on sellainen. Kittivika, vetonivelet, takajarrut.
        Nuo ovat hankalimmat, on niitä muitakin...


      • Marko:
        tyyppivikaa on kirjoitti:

        Tosiasiassa 2001-> on tyyppivikaa paljon enemmän.
        Ruoste vaivaa kyllä kumpaakin.

        Tuo mainitsemasi ohjaustehostimen letku on sellainen. Kittivika, vetonivelet, takajarrut.
        Nuo ovat hankalimmat, on niitä muitakin...

        ohjaustehostimen letku ei liene kovin tyypillinen vika, itse olen 2 autolla ajanut yhteensä vajaan 300 th eikä sitä ole ollut. Kittivika on todellinen, toisaalta se korjataan mukisematta joten siitä ei suurta murhetta ole monasti jopa päinvastoin kun saa käytön jälkiä korjattua. Vetonivelet ei ole ongelma jos huolto tekee työnsä eli heti uutena liimaa tiivisteen kiinni,nivel kyllä sitten kestää ihan niin kuin missä tahansa muussakin autossa. Takajarrut... yleisestikin tänne tuleviin autoihin paljon levyjä kannattaisi laittaa mutta ainakin näin hieman tee se itse vikaa omaavana olen aina keväisin renkaanvaihdon yhteydessä puhdistanut takajarruja menee noin vartti/pyörä ja toimii aivan loistavasti (pitäisi liittää huolto-ohjelmaan, jos ajattelee että tavalliselta tunarilta menee vartti niin ammattimiehelta ei sitäkään ja kustannus olisi tällöin 25€ eikä mitään ongelmia olisi) tosin en tiedä onko jarrujen rakennetta muutettu? vikahan on siinä että pala on turhan tiukka ja kun ruosteta ja likaa kertyy siihen talvella niin se ei enää liiku ja jää makaamaan päälle.
        Muita vikoja... nykyisellä dieselillä kohtaa 200 th mittarissa joten odotellaan että niitä "tyyppivikoja" sitten alkaa ilmaantua,tosin eipä ole jarrupaloja ja lamppuja kummmempaa kulutusosaakaan tarvinnut vaihtaa.


      • '03 V6
        Marko: kirjoitti:

        ohjaustehostimen letku ei liene kovin tyypillinen vika, itse olen 2 autolla ajanut yhteensä vajaan 300 th eikä sitä ole ollut. Kittivika on todellinen, toisaalta se korjataan mukisematta joten siitä ei suurta murhetta ole monasti jopa päinvastoin kun saa käytön jälkiä korjattua. Vetonivelet ei ole ongelma jos huolto tekee työnsä eli heti uutena liimaa tiivisteen kiinni,nivel kyllä sitten kestää ihan niin kuin missä tahansa muussakin autossa. Takajarrut... yleisestikin tänne tuleviin autoihin paljon levyjä kannattaisi laittaa mutta ainakin näin hieman tee se itse vikaa omaavana olen aina keväisin renkaanvaihdon yhteydessä puhdistanut takajarruja menee noin vartti/pyörä ja toimii aivan loistavasti (pitäisi liittää huolto-ohjelmaan, jos ajattelee että tavalliselta tunarilta menee vartti niin ammattimiehelta ei sitäkään ja kustannus olisi tällöin 25€ eikä mitään ongelmia olisi) tosin en tiedä onko jarrujen rakennetta muutettu? vikahan on siinä että pala on turhan tiukka ja kun ruosteta ja likaa kertyy siihen talvella niin se ei enää liiku ja jää makaamaan päälle.
        Muita vikoja... nykyisellä dieselillä kohtaa 200 th mittarissa joten odotellaan että niitä "tyyppivikoja" sitten alkaa ilmaantua,tosin eipä ole jarrupaloja ja lamppuja kummmempaa kulutusosaakaan tarvinnut vaihtaa.

        Ok, no ei nuo pahoilta kuullosta. Samaa tarinaa kuin mitä ennen ostopäätöstäkin kuulin. Jarru- ja vetonivelseikat eivät kosketa tuota V6 mallia, sillä eroavat 1.8 ja 2.0 mallisista.
        Ruostesuojauksen voisin tosin teettää.


      • kittien kanssa
        '03 V6 kirjoitti:

        Ok, no ei nuo pahoilta kuullosta. Samaa tarinaa kuin mitä ennen ostopäätöstäkin kuulin. Jarru- ja vetonivelseikat eivät kosketa tuota V6 mallia, sillä eroavat 1.8 ja 2.0 mallisista.
        Ruostesuojauksen voisin tosin teettää.

        Menee muuten ruosteiden suojaukset hukkaan.


    • Moti

      Kannattaako ostaa enää dieseliä jossa ei ole hiukkas-suodatinta. Kommentteja puolesta ja vastaan, kiitos.

      • ole suodatinta

        Myyjä puhui, että olisi..Mikä on totta???


      • Moti
        ole suodatinta kirjoitti:

        Myyjä puhui, että olisi..Mikä on totta???

        Maahantuojalta puhelimitse 9.11.2006 saadun tiedon mukaan 130hv -mallissa ei hiukkas-suodatinta ole.


    • moti

      Mondeo tällä moottorilla jäi testissä viimeiseksi. Muistaakseni haukuttiin kytkin/vaihteistopaketin sopivuutta kyseiselle moottorille. Voiko joku tsekata mistä muusta TM ei Mondeossa pitänyt. Oliko testissa vanhempi 5-lovinen laatikko vrt. nyt mynnissä 6-lovinen?

      Muistaakseni Skoda Octavia voitti testin selvästi.

      • tivoli

        Eikös testissä ollut se 115 hp versio. Sen alavääntö on jos mahdollista vieläkin ohuempi. Siinä on kiinteäsiipinen turbo.

        Itselläni on 130 hp ja kyllä silläkin tuttumaton sammuttaa moottorin lähdössä helposti. Tosin samanlaisia ovat olleet kaikki ajamani manuaali turbodieselit. Vääntöä koneissa on hirmuisesti, joten kytkimen täytyy olla vankka. Ja jos sitä nostaa äkkiä, niin se haukkaa. Mutta siihen oppii.


      • Moti
        tivoli kirjoitti:

        Eikös testissä ollut se 115 hp versio. Sen alavääntö on jos mahdollista vieläkin ohuempi. Siinä on kiinteäsiipinen turbo.

        Itselläni on 130 hp ja kyllä silläkin tuttumaton sammuttaa moottorin lähdössä helposti. Tosin samanlaisia ovat olleet kaikki ajamani manuaali turbodieselit. Vääntöä koneissa on hirmuisesti, joten kytkimen täytyy olla vankka. Ja jos sitä nostaa äkkiä, niin se haukkaa. Mutta siihen oppii.

        Muisti ei toimi noin vanhoihin juttuihin, katsoin vain että tyyppimerkki oli vastaava, tämän voisi joku lehden omistava varmistaa.


      • 85 kW
        tivoli kirjoitti:

        Eikös testissä ollut se 115 hp versio. Sen alavääntö on jos mahdollista vieläkin ohuempi. Siinä on kiinteäsiipinen turbo.

        Itselläni on 130 hp ja kyllä silläkin tuttumaton sammuttaa moottorin lähdössä helposti. Tosin samanlaisia ovat olleet kaikki ajamani manuaali turbodieselit. Vääntöä koneissa on hirmuisesti, joten kytkimen täytyy olla vankka. Ja jos sitä nostaa äkkiä, niin se haukkaa. Mutta siihen oppii.

        Testissä oli 85 kW:n versio. Siinä on mm. kiinteäsiipinen turbo. Tässä 96 kW:n versiossa on säätyvät siivekkeet. Samoin moottorinohjausta on parannettu vuosi sitten. Nykyisellään se toimii hyvin aivan joutokäynninkin tuntumassa.


      • tivoli
        85 kW kirjoitti:

        Testissä oli 85 kW:n versio. Siinä on mm. kiinteäsiipinen turbo. Tässä 96 kW:n versiossa on säätyvät siivekkeet. Samoin moottorinohjausta on parannettu vuosi sitten. Nykyisellään se toimii hyvin aivan joutokäynninkin tuntumassa.

        Kiitos tiedoistasi. Onko tämä ohjauksen uudistus ohjelmistopäivitys, jonka voi asentaa jälkeenpäin? Jotakin minulle päivitettiin kevättalvella 2005. Mutta siitähän tulee pian pari vuotta. Eberin käynnistyminen ja sammuminen vaikutti silloin moottorin kierroslukuun puolen minuutin ajan. Esim. vakionopeusäätimellä ajaen vauhti nousi n. 10% puolen minuutin ajaksi, vaarallista. Tämän päivitys korjasi.


      • 2001
        85 kW kirjoitti:

        Testissä oli 85 kW:n versio. Siinä on mm. kiinteäsiipinen turbo. Tässä 96 kW:n versiossa on säätyvät siivekkeet. Samoin moottorinohjausta on parannettu vuosi sitten. Nykyisellään se toimii hyvin aivan joutokäynninkin tuntumassa.

        Ettei vaan olisi niin että tuo diesel testi on muidenkin osalta niin että ne ovat 2007 malliltaan nyt entistä parempia. Skodalla nyt uusia malli?

        Helposti käy niin että tuo Mondeo on peränpitäjänä edelleen. Euroopan Mosse??


    • parhaimman tarjouksen

      Eli missä on korkein hyvitys vanhasta Montikastanne?? Lahdesta ei kannata ainakaan kysellä, sillä hyvitys oli suorastaan loukkaava, n. 4000€ alle listahintojen!!

      • Joensuussa

        Kysyin vaihtohyvitystä uuteen Mondeoon Joensuusta.
        Hyvitys on todella samaa luokkaa, eli hyvityshinta on 150.000 km ajetusta 2001 mallin 2-litraisesta bensa-Mondeosta n. 1/3 osaa uuden hinnasta, eli 10.000 euroa.


      • 2001
        Joensuussa kirjoitti:

        Kysyin vaihtohyvitystä uuteen Mondeoon Joensuusta.
        Hyvitys on todella samaa luokkaa, eli hyvityshinta on 150.000 km ajetusta 2001 mallin 2-litraisesta bensa-Mondeosta n. 1/3 osaa uuden hinnasta, eli 10.000 euroa.

        Mainitsemasi Mondeo 2,0 on uutena maksanut 30000-35000 €, eli 20000-25000 hinta tippunut. Vuotta päälle 4000-5000 €. Jokainen voi miettiä onko se paljon vai ei. Minusta se on törkeen paljon.

        Nuo jotka tuolla ylempänä epäilivät että muutama kalliimpi esimerkkimerkki (VW Passat ja Mazda 6.....)eivät pitäisi paremmin hintaansa taitavat olla väärässä......... Ei kaikilla autoilla hinta tipu ihan noin surkeesti.

        No . Toisaalta. Elämä on...........


      • nieltävä se on
        2001 kirjoitti:

        Mainitsemasi Mondeo 2,0 on uutena maksanut 30000-35000 €, eli 20000-25000 hinta tippunut. Vuotta päälle 4000-5000 €. Jokainen voi miettiä onko se paljon vai ei. Minusta se on törkeen paljon.

        Nuo jotka tuolla ylempänä epäilivät että muutama kalliimpi esimerkkimerkki (VW Passat ja Mazda 6.....)eivät pitäisi paremmin hintaansa taitavat olla väärässä......... Ei kaikilla autoilla hinta tipu ihan noin surkeesti.

        No . Toisaalta. Elämä on...........

        Se on vaikeaa myöntää itselleen, että näin on.
        Täältäkin sitten epätoivoisesti yritetään saada tukea omille kuvitelmille.

        Reilusti myöntää, että paskahomma ja ensikerralla jotain muuta. Ei siinä muuta ole tehtävissä.


      • jospajoo
        2001 kirjoitti:

        Mainitsemasi Mondeo 2,0 on uutena maksanut 30000-35000 €, eli 20000-25000 hinta tippunut. Vuotta päälle 4000-5000 €. Jokainen voi miettiä onko se paljon vai ei. Minusta se on törkeen paljon.

        Nuo jotka tuolla ylempänä epäilivät että muutama kalliimpi esimerkkimerkki (VW Passat ja Mazda 6.....)eivät pitäisi paremmin hintaansa taitavat olla väärässä......... Ei kaikilla autoilla hinta tipu ihan noin surkeesti.

        No . Toisaalta. Elämä on...........

        Tuohan on ihan normaali hinnanpudotus. Moni ei vain usko paljonko auojen hinnat nykyisin tippuvat vuosittain. Kallein on eka vuosi, kaksi seuraavaa tiputus on vähemmän. Sen jälkeen melko tasaisesti ainakin kuuteen vuoteen asti.


      • 2001
        jospajoo kirjoitti:

        Tuohan on ihan normaali hinnanpudotus. Moni ei vain usko paljonko auojen hinnat nykyisin tippuvat vuosittain. Kallein on eka vuosi, kaksi seuraavaa tiputus on vähemmän. Sen jälkeen melko tasaisesti ainakin kuuteen vuoteen asti.

        Aikas suuri ero hyvityshinnan ja liikken käytetyn myyntihinnan välillä....

        Katselin tossa merkkiliikkeessä erästä: Mondeo 2.0 Ambiente Wagon, -01 malli, ajettu 140tkm, normaalit varusteet pyynti 17000 €. Eri asia tietty millä lähtee. Vaikuttaa paljon onko vaihto vai suorakauppa.

        Tuon perusteella "Fordin pojat" ovat laittaneet katteen kohdalleen. Eli vanhasta Mondeosta pudotettu hyvityshintaa enemmän kuin uuden dieselmondeon "hintaetu" on. Ja se autoilija parka jolla vanha Mondeo sen kun kärsii.......

        Kaikkea muuta kuin normaali hinnanpudotus! Hah täytyy sanoa!


      • pasi
        2001 kirjoitti:

        Aikas suuri ero hyvityshinnan ja liikken käytetyn myyntihinnan välillä....

        Katselin tossa merkkiliikkeessä erästä: Mondeo 2.0 Ambiente Wagon, -01 malli, ajettu 140tkm, normaalit varusteet pyynti 17000 €. Eri asia tietty millä lähtee. Vaikuttaa paljon onko vaihto vai suorakauppa.

        Tuon perusteella "Fordin pojat" ovat laittaneet katteen kohdalleen. Eli vanhasta Mondeosta pudotettu hyvityshintaa enemmän kuin uuden dieselmondeon "hintaetu" on. Ja se autoilija parka jolla vanha Mondeo sen kun kärsii.......

        Kaikkea muuta kuin normaali hinnanpudotus! Hah täytyy sanoa!

        Eli eipä kannata tarjota liikeeseen vaihtoautoa, olen itse aina myynyt itse ja rahalla hakenut kaupasta tai ostanut yksityiseltä. Myynnistä on vaivaa (ilmoituksen laittaminen, puhelimeen vastaaminen, kauppakirjan tekeminen..) mutta "vaivannäöstä" saa hyvän palkan. Siinä voittaa molempiin suuntiin, omasta saa paremman hinnan ja tinkivara on kaupassa enemmän kun käyttää käteistä.


      • 2001
        pasi kirjoitti:

        Eli eipä kannata tarjota liikeeseen vaihtoautoa, olen itse aina myynyt itse ja rahalla hakenut kaupasta tai ostanut yksityiseltä. Myynnistä on vaivaa (ilmoituksen laittaminen, puhelimeen vastaaminen, kauppakirjan tekeminen..) mutta "vaivannäöstä" saa hyvän palkan. Siinä voittaa molempiin suuntiin, omasta saa paremman hinnan ja tinkivara on kaupassa enemmän kun käyttää käteistä.

        Ainakin tässä Mondeon tapauksessa on ehkä juuri näin. Ja jos saa vanhan Mondeon myytyä, niin silloinhan voi valita ihan minkä tahansa merkin!

        Toisalta myynti vaati pitkää pinnaa, sillä 15000 egee on niin paljon rahaa että ostaja joka katsoo autoasi tarjoaa mielellään jotain rimpulaa vaihdossa.
        toimiiko tässä kehoitus "myy omasi suoraan myös" myös siinä ????


      • se menee
        2001 kirjoitti:

        Ainakin tässä Mondeon tapauksessa on ehkä juuri näin. Ja jos saa vanhan Mondeon myytyä, niin silloinhan voi valita ihan minkä tahansa merkin!

        Toisalta myynti vaati pitkää pinnaa, sillä 15000 egee on niin paljon rahaa että ostaja joka katsoo autoasi tarjoaa mielellään jotain rimpulaa vaihdossa.
        toimiiko tässä kehoitus "myy omasi suoraan myös" myös siinä ????

        Ostatko toisen samanlaisen ?

        Joku urputti, ettei Toyotaa voi vaihtaa muuhun kuin Toyotaan, koska hyvitys on niin paljon parempi.

        Valitettavasti tässätapauksessa ei ole niin.
        Ei pysty vaihtamaan oikein mihinkään, edes uuteen samanlaiseen, kun vanhasta ei saa enää mitään.


      • ..........
        2001 kirjoitti:

        Mainitsemasi Mondeo 2,0 on uutena maksanut 30000-35000 €, eli 20000-25000 hinta tippunut. Vuotta päälle 4000-5000 €. Jokainen voi miettiä onko se paljon vai ei. Minusta se on törkeen paljon.

        Nuo jotka tuolla ylempänä epäilivät että muutama kalliimpi esimerkkimerkki (VW Passat ja Mazda 6.....)eivät pitäisi paremmin hintaansa taitavat olla väärässä......... Ei kaikilla autoilla hinta tipu ihan noin surkeesti.

        No . Toisaalta. Elämä on...........

        Tänään laskin Autotalli-palstalla olevien 2001 mallin, 2-litraisten bensa-Mondeoiden keskimääräisen hinnan. Autoja oli 31 kpl ja ko. autojen keskihinnaksi tuli 15280 euroa.


      • mitä luulette
        se menee kirjoitti:

        Ostatko toisen samanlaisen ?

        Joku urputti, ettei Toyotaa voi vaihtaa muuhun kuin Toyotaan, koska hyvitys on niin paljon parempi.

        Valitettavasti tässätapauksessa ei ole niin.
        Ei pysty vaihtamaan oikein mihinkään, edes uuteen samanlaiseen, kun vanhasta ei saa enää mitään.

        muista merkeistä saavan viiden vuoden ikäisenä? Ei viiden vuoden ikäinen auto enää mikään uusi ole, paljon mahtaa -01 avensiksesta saada liikkeessä vaihdossa? Ei saa yli 15 000, veikkaan että siinä 10-12 k€ "todellinen" hyvitys. Ja tojosta puhun kun yleensä sitä niin kehutaan, vaikken minä tiedä mitä ihmeen kehumista siinä nyt niin on.


      • Me vaihetaan vaan autoa
        mitä luulette kirjoitti:

        muista merkeistä saavan viiden vuoden ikäisenä? Ei viiden vuoden ikäinen auto enää mikään uusi ole, paljon mahtaa -01 avensiksesta saada liikkeessä vaihdossa? Ei saa yli 15 000, veikkaan että siinä 10-12 k€ "todellinen" hyvitys. Ja tojosta puhun kun yleensä sitä niin kehutaan, vaikken minä tiedä mitä ihmeen kehumista siinä nyt niin on.

        Helppo tarkastella tilannetta:

        Ford

        http://www.nettiauto.com/simpleSearch.php?id_vehicle_type=&id_make=23&id_model=323&id_car_type=&id_fuel_type=1&id_gear_type=&pfrom=&pto=&yfrom=2001&yto=2001&search=Hae

        Toyota

        http://www.nettiauto.com/simpleSearch.php?id_vehicle_type=&id_make=79&id_model=892&id_car_type=&id_fuel_type=1&id_gear_type=&pfrom=&pto=&yfrom=2001&yto=2001&search=Hae


      • Kilometrit
        .......... kirjoitti:

        Tänään laskin Autotalli-palstalla olevien 2001 mallin, 2-litraisten bensa-Mondeoiden keskimääräisen hinnan. Autoja oli 31 kpl ja ko. autojen keskihinnaksi tuli 15280 euroa.

        Ei tuo keskihinta oikein kerro mitään.

        Paljon enemmän vaikuttaa 5 vuotta vanhassa Mondeossa onko sillä ajettu 60 tkm vai 160 tkm. Molempia määriä löytyy.. Toinen voi olla sen 9900 egee ja toinen 14000 egee....

        Ja auton yleisilme myös. Arvaa kiinnostaako ostajaa sellainen jossa ovia on ruosteen takia paikkamaalattu niin että auto näyttää sakkilaudalta..........


      • huLLuJussiKo
        Joensuussa kirjoitti:

        Kysyin vaihtohyvitystä uuteen Mondeoon Joensuusta.
        Hyvitys on todella samaa luokkaa, eli hyvityshinta on 150.000 km ajetusta 2001 mallin 2-litraisesta bensa-Mondeosta n. 1/3 osaa uuden hinnasta, eli 10.000 euroa.

        Paljonko siitä vanhakoppaisesta sitten olisi pitänyt hyvittää, loppuunajettu auto ja sen hintakin on pudonnut mm. autoveroalennuksen myötä merkittävästi. Paljonko itse maksaisit siitä - niin tosiaan eihän sille ole edes markkinoita kun uudempaa malliakin on saatavilla...


      • .............
        huLLuJussiKo kirjoitti:

        Paljonko siitä vanhakoppaisesta sitten olisi pitänyt hyvittää, loppuunajettu auto ja sen hintakin on pudonnut mm. autoveroalennuksen myötä merkittävästi. Paljonko itse maksaisit siitä - niin tosiaan eihän sille ole edes markkinoita kun uudempaa malliakin on saatavilla...

        Ko. auto on nykyinen malli, ei vanhakoppanen. 2-litraisena sellaisten keskihinta on Autotallipalstalla yli 15 000 euroa.


    • 130HV

      Kylläpä rupes houkuttaan 130HV diisseli. Liisinkiautoa olen hommaamassa ja nimenomaan 1200kg asuntovaunun vetoa ajatellen. Ei haittaa arvonpudotukset ja vetokykyä tällä pelillä riittää. Liisinkimaksut todella kohtuulliset...

      Mutta kun uudet tulee eka kerran vastaan, niin kyllähän se kirpaisee...no pitää ajatella sitä ~200€ nettokulua mitä siitä varmaan joutus maksaan enemmän.

      Eiku Fordille kahvittelemaan.

    • hullu ostaa common

      paljon tyhmempää auton valintaa ei voi ihminen tehdä kuin gommon railin valita, hengenvaarallisia räpöstyksiä jotka olisi lailla kielletty jollei autotehtaiden lobbarit olisi puoliaan pitäneet, pienenkin ruiskutushäiriönvuoksi esimerkiksi ohitettaessa kone siirtyy varajärjestelmälle jolloin tehot häviää, ja hetken pästä kone sammuu kokonaan, ei ole tutkittu paljonko common rail dieselit on kuolonuhreja vaatineet ohitustilanteissa mutta uskon että määrä voisi olla uskomattoman suuri jos asia tutkittaisiin, näitä itsestään sammuilevia fordena tuntuu olevan suomi täynnä, ja fordillakin ihmettelevät ja ensiksi suuttimet vaihtavat. n 400e/kpl, lisäksi fordit tuntuu hukkailevan suuttimen ohjelmia, ja sekin tekee kai saman sammumisen, tällaiset autot tulisi lailla kieltää yleisen turvallisuuden nimissä.

    • tappovehje

      commonrail diesel on susi jo syntyessään hengenvaarallisia, lyövät varaohjelmalle pienenkin ruiskutushäiriön vuoksi ja hetkenpästä kone sammuu, nokka kolari taattu ohitettaessa, tuollaiset virikoiset tulisi kietää, ja kone hukkaa alle 160tkm jo ohjelmoinnin, eli olisiko fordin kestoiäksi tarkoitettu tuo 150tkm.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      954
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe