Profetaksi väitetty White sanoo:
"lihansyöjät eivät pääse taivaaseen" - 1Testimonials, s. 187; CD, s. 380-381
Apostoli Paavali sanoo:
(1 Kor.11:25,26)
"Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,
sillä: "Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on."
Kertokaa millä valtuudella White saa ylittää Jumalan Sanan???
Saako profetianhenkiä arvostella Jumalan Sanalla??
Jumalan Sana vai Whiten sana??
26
615
Vastaukset
- kuin Uskova 1.llä,
tunntuu vähän omituiselta jos ette ole sama ihminen tai hyvin läheisesti yhteydessä toisiinne.
Miksi te sanotte häntä profeetaksi,sitä hän ei itse tehnyt koskaan?
Hän myönsi että hänellä on profetoimisen armolahja mutta profeetaksi hän ei sanonut itseään.
Ellen G.White on yksi jo pois nukkunut Jumalan sanan ja Kristuksen armon julistaja joten eiköhän jätetä jo hänen siteeraamisensa pois kokonaan,ja annetaan hänen levätä Herrassa.
Jumala tietää hänenkin erehdyksensä.
Hänkin oli erehtyväinen ihminen niikuin jokainen meistä.
Puhutaan mieluumminki Kristuksen armosta,koska sillä on suurempi merkitys jokaiselle.- Sirkka Iita.
kaikki Ellen G.Whitesta puhuminen.Minulle ainakin on ihan saman tekevää,mitä hän on sanonut tai jättänyt sanoma
Sama minulle,vaikka en olisi koskaan sitä nimeä kuullutkaan.
Ei Ellenissä ole pelastusta,eikä kadotusta.
Hän oli vain yksi meistä ihmisistä,olipa hänellä ollut profetoimisen lahjaa tai ei,niin ei se ole silti meille mikään pelastus kysymys. - Utulila
No ei kai vainoista sentään ole kysymys. Tällä palstalla ja omilla kirkkonsa sivuilla adventistit kertovat Whitessa vaikutaneen Jumalan profeetallinen henki. Miksei sitten saisi punnita kaikkea sitä raamatulla, mitä hän kirjoissaan aikanaan kirjoitti.
Monenkohan kerran pitää mainita tämä sama asia tällä palstalla. EN OLE USKOVA1!! Enkä vihaa adventisteja, vaan sitä pidän pahana, että pidetään Whiten sanomia lähes erehtymättöminä.
Uskova1 kirjoituksia olen lukenut ja samoilla linjoilla olen hänen kanssaan. Vaikka minustakin hänen käytöksensä on välillä kummallisen ilkeäsävyistä. Mutta monissa asioissa hän on ihan oikeassa Whiten suhteen. - Utulila
Sirkka Iita. kirjoitti:
kaikki Ellen G.Whitesta puhuminen.Minulle ainakin on ihan saman tekevää,mitä hän on sanonut tai jättänyt sanoma
Hän oli vain yksi meistä ihmisistä,olipa hänellä ollut profetoimisen lahjaa tai ei,niin ei se ole silti meille mikään pelastus kysymys.No hyvä, jos jätät jokaisen ihmisen kirjoituksen omaan huonoon arvoonsa, joka ylittää raamatun arvovallan.
Tämä on "adventismi" palsta ja White:sta puhuminen ei varmasti ole mitenkään outoa. Eikä sekään jos häntä haluaa kyseenalaistaa. - kanssasi...
Utulila kirjoitti:
No ei kai vainoista sentään ole kysymys. Tällä palstalla ja omilla kirkkonsa sivuilla adventistit kertovat Whitessa vaikutaneen Jumalan profeetallinen henki. Miksei sitten saisi punnita kaikkea sitä raamatulla, mitä hän kirjoissaan aikanaan kirjoitti.
Monenkohan kerran pitää mainita tämä sama asia tällä palstalla. EN OLE USKOVA1!! Enkä vihaa adventisteja, vaan sitä pidän pahana, että pidetään Whiten sanomia lähes erehtymättöminä.
Uskova1 kirjoituksia olen lukenut ja samoilla linjoilla olen hänen kanssaan. Vaikka minustakin hänen käytöksensä on välillä kummallisen ilkeäsävyistä. Mutta monissa asioissa hän on ihan oikeassa Whiten suhteen.en ole uskova1, mutta olen täysin samaa mieltä siitä että Ellenin vaikutus adventissa on kyseenalaistettava, varsinkin kun adventistien opetuksessa annetaan niin paljon painoa Ellenin näyille ja kirjoituksille.Kaikki mikä menee ohi Jumalan Sanan, ei ole Jumalan Hengestä lähtöisin.
- Ryväs
Ellewnin "siteeraaminen "adventismista puhuttaessa opn mahotonta.
Adventtikirkon koko oppi kun on pelkästään sitä.
Jos Jeesuksen oppia yhtä tarkoin noudattaisitte niin hyvä olisi.
Uskonto on sitä kenen suusta tulleita ajatuksia siinä käytetään.Teillä nuo ajatukset ja opteukset ovat Ellenin nseuraamista vaikka ette hänen nimeään edes mainihe. - Juuri näin on.
Sirkka Iita. kirjoitti:
Hän oli vain yksi meistä ihmisistä,olipa hänellä ollut profetoimisen lahjaa tai ei,niin ei se ole silti meille mikään pelastus kysymys.Tuo pitää täysin pakkansa.Jos jätettäis ellen pois,
niin säästyisi monelta sanaharkalta.
Jos ellen on jollekkin tärkeä opettaja,
niin olkoon.Mitä se minuun koskee?
Niinkuin sanoit,ei ellen pelasta,eikä kadota.
Ihan sama,uskookko hänen juttujaan,vai eikö.
Kuten nyt ketä tahansa,jolla on profetian armolahja.
Eihän niitä kaikkia tarvitse uskoa.Oma asia jokaiselle.
Siitä tulee vasta sitten huonompi juttu jos aletaan riidellä,
jonkun joskus eläneen ellenin uskosta.
MITÄ HYÖTYÄ ???
Ihan sama että luottaako ellenin juttuihin,vai
ei,aikapa tuon näyttää,mikä toteutuu ja mikä ei.
Itse en ole MILLÄÄN TASOLLA kiinnostunut,
en puolesta,enkä vastaan.Saman tekevä minulle. - Anders Lillqvist
Jesaja, Hoosea, Joel, Aamos tai Miika. Heilläkin olisi jotakin arvokasta sanottavaa meille. Miksi ette ole ryhtyneet näistä muista profeetoista kirjoittelemaan? Herran profeettojahan hekin ovat! Jos he eivät teitä kiinnosta, niin silloin te ette ole todellisuudessa kiinnosuneita profeettojen tehävästä ja sanomasta.
- kuin niin muista?
Anders Lillqvist kirjoitti:
Jesaja, Hoosea, Joel, Aamos tai Miika. Heilläkin olisi jotakin arvokasta sanottavaa meille. Miksi ette ole ryhtyneet näistä muista profeetoista kirjoittelemaan? Herran profeettojahan hekin ovat! Jos he eivät teitä kiinnosta, niin silloin te ette ole todellisuudessa kiinnosuneita profeettojen tehävästä ja sanomasta.
Eihän Ellen mikään profeetta ole.
Korklewintaan väärä profeetta.
Raamatun profeetat taas eivät kuulu palstan puheenaiheeseen.
Täällä puhutaan adventismista! - Anders Lillqvist
kuin niin muista? kirjoitti:
Eihän Ellen mikään profeetta ole.
Korklewintaan väärä profeetta.
Raamatun profeetat taas eivät kuulu palstan puheenaiheeseen.
Täällä puhutaan adventismista!Adventistit lukevat sekä vanhaa että Uutta testamenttia eli Raamattua. Eikö adventistit muka tiedä ja arvosta Herran profeettoja? Profeetta Aamoksella on paljon sanottavaa sosiaalisista epäkohdista yhteiskunnassa. Jos Aamoksen sanomaan paneutuisimme, niin voisimme sieltä saada paljon ajattelemisen aihetta ja keskusteltavaa. Kuka ajaa työmiehen asiaa? Aamos on juuri sellainen profeetta!
- säti
Anders Lillqvist kirjoitti:
Adventistit lukevat sekä vanhaa että Uutta testamenttia eli Raamattua. Eikö adventistit muka tiedä ja arvosta Herran profeettoja? Profeetta Aamoksella on paljon sanottavaa sosiaalisista epäkohdista yhteiskunnassa. Jos Aamoksen sanomaan paneutuisimme, niin voisimme sieltä saada paljon ajattelemisen aihetta ja keskusteltavaa. Kuka ajaa työmiehen asiaa? Aamos on juuri sellainen profeetta!
Adventismiksihan sanotaan sitä eroa joka teillä on kristinuskoon.
Raamattuhan on luterilaisuuden tunnustuskirjojen ensimmäinen.
Jokaisen kristityn oppi tulee siis olla Raamattuun perustuva.
Niinmpä ei voi olla muuta mahdollisuutta, kuin löytää adventismin perusteet Raamatun ulkopuolelta.
Ja adventismissa ne ovat helposti osoitettavissakin, jopa! - Anders Lillqvist
säti kirjoitti:
Adventismiksihan sanotaan sitä eroa joka teillä on kristinuskoon.
Raamattuhan on luterilaisuuden tunnustuskirjojen ensimmäinen.
Jokaisen kristityn oppi tulee siis olla Raamattuun perustuva.
Niinmpä ei voi olla muuta mahdollisuutta, kuin löytää adventismin perusteet Raamatun ulkopuolelta.
Ja adventismissa ne ovat helposti osoitettavissakin, jopa!ja tutkii Raamattua joka viikko kotona ja sapattisin toisten kanssa jumalanpalveluksessa. Adventistin usko perustuu yksinomaan Raamattuun. On aivan turha väittää muuta. Sanan välityksellä seurakuntalainen tutustuu Jumalan tahtoon. Täytyy todeta, että adventisti ei lue kirkolliskokouksen tekemiä päätöslauselmia ja mahdollisia muutoksia, vaan pysysy edelleen Raamatun sanassa kiinni. Tästä johtuu se, että sapatti- ja kaste käytäntöön ei ole tullut muutoksia. Se, mitä Pyhä Henki uskovalle kirkastaa Jumalan sanasta, sitä hän tahtoo seurata. Seurakuntalaisista noin 30% käy kirkossa säännöllisesti sapattisin. Se on kymmenkertainen verrattuna luterilaisiin. Joissakin pienemmissä paikallisseurakunnissa ja ryhmissä jumalanpalveluksiin osallistuvien määrä saattaa olla vielä huomattavasti suurempi.
- lihapata
kysymykseesi vaan alkoivat solvata kukin taitonsa mukaan.
Ellen todella sanoi ja kirjoitti paljon sellaista jota hänen olisi ollut paras olla kirjoittamatta.
Niinkuin tuo lihajuttukin.
Taisi kahvikin joutua samaan piiriin ja moni muu.
Siinä adventistit tekevät tyhmyyttään väärin kun luulevat häntä joksikin jumalan välikappaleeksi.
Valitettavasti.- kirjoitettu on
Ellen ei ollut enenpää eikä vähempää muuta kuin Jumalan sanansaattaja. Tämän hyväksyy jokainen todellinen adventisti ja Jumalan lapsi. Tosin on aina niitäkin, jotka eivät tahdo kuunnella kaikessa Jumalaa eikä hänen profeettojaan. Heille on aina historian aikana käynyt kehnosti.
- Anders Lillqvist
Kun Jeesus oli lukenut Jes. 61:2 ja sen jälkeen selittänyt tekstin, niin hän totesi myös sen asian, joka on moneen kertaan toistunut tälläkin palstalla. "Totisesti: kukaan ei ole profeetta omalla maallaan" (Luuk. 4:16-24). Näinhän ihmiset kohtelivat meidän Herraammekin. Ei sitten ihme, jos Herran seuraajia ja palvelijoita vähätellään ja herjataan. Siihenkin Jeesus rohkaisevasti viittasi (Matt. 5:10-12).
- vai mikä se oli,
joksi joskus häntä jotkut täällä väittävät.
Issebelhän suorastaan kehoitti syömään lihaa,jopa epäjumalille uhrattua ja ellen taas kielsi.
No sanon,että nämä olivat vain ellenin hyvän elämäntavan kehoitusta.Ei tietääkseni pelastuskysymys.Jos niin on,ellen on neuvonut siinä kohden väärin.
Ei hänkään suinkaan ollut täydellinen.Sentähden kannataa kaikki asiat tutkia raamatun valossa.
Tosin Israelissa,misä Paavali asui,oli juutalaisia lihakauppoja,joissa ei myydä esim.sianlihaa eikä verta.
Syötäväksi tarkoitetuista eläimistäkin on tarkoin veri laskettu pois.Että siihen katsottuna Paavalin kehoitus oli ihan oikea.- rögälepagana
Ilmestyskirjan Iisebelin epäpyhä ruoka on hengellistä epäpyhää ruokaa.
Paitsi että eihän adventistit edes ole hengellisiä . - Taas outoja juttuja
rögälepagana kirjoitti:
Paitsi että eihän adventistit edes ole hengellisiä .Luterilaiset ja adventistit eivät ole hegellisiä. Ei kun luterilaiset ja mormonit eivät ole hengellisiä. Eipä kun jehovalaiset ja valdolaiset eivät ole hengellisiä. Ei kun pietistit ja albigensit eivät ole hengellisiä. Miten se nyt olikaan? Tämä menee nyt ihan sekaisin. Mitä siitä, sillä niinhän se oli tuo edellinen kirjoituskin.
- kysymyshän oli
rögälepagana kirjoitti:
Paitsi että eihän adventistit edes ole hengellisiä .nimenomaan EPÄJUMALILLE UHRATUSTA LIHASTA!
Asiasta toiseen:
Adventistit eivät ainoastaan ole hengellisiä,vaan he ovat sydämen uskossa JEESUKSEEN KRISTUKSEEN.Kaikkein uskovaisimpia ihmisiä,mitä koskaan olen nähnyt.
White ei ole missän sanonut etteivät lihansyöjät pääse taivaaseen.
Sellaisat tekstiä ei mistään löydy.
Hän kyllä terveyskasvatuksessaan vertasi kasviksien etuja lihaan verrattuna.
Siunausta
jari laurila- etsi ja lue
Kertausta jarlaulle..
"lihansyöjät eivät pääse taivaaseen" - 1Testimonials, s. 187; CD, s. 380-381 etsi ja lue kirjoitti:
Kertausta jarlaulle..
"lihansyöjät eivät pääse taivaaseen" - 1Testimonials, s. 187; CD, s. 380-381MInä en löydä mitään sellaista Todistusaarteita sarjasta.
Sen sijaan hän sanoi ettei lihaa pidä asettaa seurakuntayhteyden koetinkiveksi, ja uskon siihen.
Jotakin tuohon suuntaan hän olisi voinut sanoa tilanteessa jossa ihminen syö mitä sattuu eli ei hoida pyhän Hengen temppeliään, ja asia on tulkittava asiayhteydessään, mutta olen varma ettei ole kirjoittanut moista.
Näin on sanonut myös yli 40 vuotta adventtioppia tutkinut henkilö, ettei moista ole kirjoitettu.
Lue tarkemmin ja huomioi asiayhteys.EGW ei ollut niin tyhmä että kirjoittelisi moista.
Siunausta
jari laurila- ainoastaan
jarlau kirjoitti:
MInä en löydä mitään sellaista Todistusaarteita sarjasta.
Sen sijaan hän sanoi ettei lihaa pidä asettaa seurakuntayhteyden koetinkiveksi, ja uskon siihen.
Jotakin tuohon suuntaan hän olisi voinut sanoa tilanteessa jossa ihminen syö mitä sattuu eli ei hoida pyhän Hengen temppeliään, ja asia on tulkittava asiayhteydessään, mutta olen varma ettei ole kirjoittanut moista.
Näin on sanonut myös yli 40 vuotta adventtioppia tutkinut henkilö, ettei moista ole kirjoitettu.
Lue tarkemmin ja huomioi asiayhteys.EGW ei ollut niin tyhmä että kirjoittelisi moista.
Siunausta
jari laurilasitä,ettei taivaassa enää sellaista tehdä!Kovin on taas liioteltua ja asiayhteydestään poistettua tekstiä.Uskova ykkösen hairautus hommaa taas koko touhu.
Tottakai - taivaaseen pääsyperusteet on määritelty ristillä, ei ruokapöydässä.
Tekisi kuitenkin mieli kehottaa, että kun näin mahtavia väitteitä teette tarkaistaisitte edes lähteenne. 1T 187 puhuu siitä, että usko on periaate ei pelkkää tunnetta, mutta lihasta ja syömisestä ei ainakaan minun silmiini osunut mitään... ei myöskään sivuilta 1T 380,381.
Taitaa koko lainaus olla apokryfielleniä, joka täällä muutenkin tuntuu olevan kovassa suosiossa.
Kai A- Utulila
Anna palautetta lähdetiedon antajalle. Jotta asiavirheet tulee korjatuksi...
http://www.parse-error.com/display_page.php?page_id=131
Tässä voit suoraa antaa palautetta, osoite on:
http://www.parse-error.com/feedback.php Utulila kirjoitti:
Anna palautetta lähdetiedon antajalle. Jotta asiavirheet tulee korjatuksi...
http://www.parse-error.com/display_page.php?page_id=131
Tässä voit suoraa antaa palautetta, osoite on:
http://www.parse-error.com/feedback.phpVilkaisin mainittua sivua ja alle minuutissa bongasin puolentusinaa asiavirhettä...
Pieni hymy suupielessä voin todeta, ettei minulle adventistina ole suurempaa ongelmaa siinä, että on olemassa lapsellinen ja virheitä täynnä oleva adventismia vastustava webbisivu. Pitäisi raapia päänahkaa paljon tiiviimmin, jos olisi järkevä ja asiallisesti kirjoitettu saitti.
Eipä minusta tainnut heidän oikolukijaansa tulla.
Kai
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku655420Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti842727- 2742531
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362409Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191894Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2331593Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai561201Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v131123- 881105
- 901096