Miksi roduista ei enää tieteessä puhuta?

humanisti :-)

Kaikki ihmiset ovat perimältäään niin identtisiä, ettei rodulle enää ole sijaa tieteen käsitteissä. Usein yritetään vedota siihen, että lääkäritkin määräävät lääkkeitä sen mukaan, mihin kansanryhmään potilaat kuuluvat. Utahin yliopiston genetiikan professorin Lynn Jorden mukaan "ainoastaan geenitestin avulla voidaan ennustaa varmasti, keneen geenimuotojen mukaan räätälöity lääke puree ja keneen ei. Etnisen taustan perusteellla voi esittäää vain jonkinlaisen todennäköisyyden."

9

576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pppt

      tuossa olisikin oleellista tietää hieman noiden todennäköisyyksien suuruusluokkaa...

    • puhutaan.

      Ei mikään tiede ole hylännyt ihmisrodun käsitettä, aiheeseen vaan liittyy tiettyjä kohtia, tabuja joista ei saa puhua tai kirjoittaa. Ne kielletyt kohdat koskevat rotujen henkisten ominaisuuksien vertailua, ei muuta.

      Näin on ollut vuodesta 1945, eli postum holocaustum.

      • paitsi

        biologia. Kannattais ehkä päivittäää tietonsa, kaikki ei ole enäää ihan samalla tolallla kuin vuonna 1945.


      • siis?
        paitsi kirjoitti:

        biologia. Kannattais ehkä päivittäää tietonsa, kaikki ei ole enäää ihan samalla tolallla kuin vuonna 1945.

        Missä biologiankirjassa sanotaan ettei ihmisrotuja ole?


      • sanotaan
        siis? kirjoitti:

        Missä biologiankirjassa sanotaan ettei ihmisrotuja ole?

        että on?


      • niissä
        sanotaan kirjoitti:

        että on?

        missä käsitellään antropologiaa!


      • Asiaa seuraillut
        niissä kirjoitti:

        missä käsitellään antropologiaa!

        Viime viikollaerän atropologi totesi/väitti, että länsisuomalainen ja itäsuomalainen ihminen kuuluvat eri rotuun.
        Perusteena oli poskipäiden luut.


      • Asiaa seuraillut kirjoitti:

        Viime viikollaerän atropologi totesi/väitti, että länsisuomalainen ja itäsuomalainen ihminen kuuluvat eri rotuun.
        Perusteena oli poskipäiden luut.

        biologia voi olla hämärää.


    • Tervolandia

      Englannissa on paljon ulkolaisia !

      Toiset ovat jopa syntyneet UKssa !

      Nyt ei voida enään syrjiä syntymäpaikan takia !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe