5,7

busteri09

Onko kokemuksia kaliiberista 222 kanalintujahdissa.
Itselläni on kyseinen kaliiberi ollut noin 2 vuotta.
Tarkka ja mukava ampua vähäisen rekyylin vuoksi,
mutta olen huomannut että osuman pitää olla juuri oikeassa kohdassa(etuosassa lintua, sydämen paikkeilla tai rangassa) että lintu löytyy puun alta kuolleena. Omasta mielestä hyvänkin laukauksen lähdettyä on lintu puusta pudonnut, mutta kun hakemaan olen mennyt, niin ei missään?! Olen käyttänyt teerellä puolivaippaa, mutta nyt aion ainakin metson kohdalla siirtyä puolivaippaan(Lapualaiseen). Millaisia kokemuksia muilla kyseisestä kaliiberista. Olisikohan 222 mag parempi?

7

1251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reikäpää

Hankihhan reikäpää luoteja esim. sierra, niin ei tule haavakkoja.

• hunter-m

ammuin reikäpäällä teetä latvasta... siitä ei jäänyt
        lihoja jäljelle ollenkaan

• teessä
        hunter-m kirjoitti:

ammuin reikäpäällä teetä latvasta... siitä ei jäänyt
        lihoja jäljelle ollenkaan

on ollu lihoja. osta 243

• ..22:n kokovaippa ei tee riittävästi tuhoa, sitä on monet valittanu..tai osuman pitää olla hyvä..mutta sama asia on myös 0.3cal luodeillakin..siis tarkotan huonompaa osumaa.Kanalintu on aika sitkeä hengestään..käytä reikäpäätä tai puolivaippaa.. ei ole sellasta cal. kuin 222 mag...ei ainakaan latausoppaassa,ehkä tarkotit .22 WMR..

• 222 mag.

Kyllä on 222 mag. olemassa mulla sattuu olemaan sellainen Sako merkkinen. Hylsy taitaa olla 4 milliä pidempi kuin Tavallisessa. Ja aavistuksen tehokkaampi.

• teeren tappaja

on se varmaan ihan hyvä kaliiperi. itelläni ei oo koskaan kyeistä olllu. Minun mielestäni paras ase linnustukseen on Sakon 22-250. niin nopea pyssy jotta höyhenet pölähtää ennen kun laukaus on kunnolla kerennyt kajahtaa. ei oo kaiken lisäksi iso rekyyli

• Kanalinnun elämä loppuu, kun 22-250 sanoo. Tosin alle sata metriä on monesti liikaa. Riippuu peitteisyydestä. Haavakoita ei tule.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysynkin sinulta nyt...

Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä
      Ikävä
      61
      7648
    2. Voi luoja miten haluaisin

jutella kanssasi nyt. Harmittaa, että pidin estossa, mutta silloin olisin ollut riekaleina pienistäkin syytöksistä tai
      Ikävä
      46
      3920
    3. Nainen, vaikka kaikki on

ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.
      Tunteet
      26
      3905
    4. Mihin kiinnitit ensimmäisenä huomiota

kun eka kerran näit kaivattusi?
      Ikävä
      101
      1869
    5. Ihan pelästyin kun sut

näin. Huh huh kun olit vanhentunut.
      Ikävä
      120
      1760
    6. IS Viikonloppu 28.12.-29.12.2024

Ei ole tainnut tästä vielä olla omaa keskustelua? Nyt on. Vihjeitä ja ratkaisuja vaan peliin.
      Sanaristikot
      90
      1064
    7. NATO kaapelirikon takana, NORD STREAM putkirikon tapaan, yritys häiritä merenkulkua Itämerellä ?

Yhä enemmän on viitteitä siitä että Suomi , Viro ja NATO on viimeisemmän kaapelirikon takana. Estlink 2 kaapeli on nyt
      Maailman menoa
      288
      1021
    8. Haluan sinua mies, aivan stanasti.

Ehkä enemmän kuin ketään koskaan ikinä, joten kysymys kuuluukin miten hlvetissä SÄ kestät tän näkemättömyyden. Toivottav
      Ikävä
      70
      1016
    9. On hyvä nainen

Että olet pian käynyt läpi kaikki tunteet ja vaiheet mitä ihastuminen/rakastuminen saattaa käsittää. Tunnemyrsky on maht
      Ikävä
      80
      922
    10. Ymmärtääkö miehet

Miten hormonit vaikuttaa naiseen kuukautisten aikana ja ennen sitä? On se mielenkiintoista, kun miehet on kestäneet soti
      Ikävä
      115
      813
    Aihe