Pystyykö kauris koskaan

kaurishhh

antamaan anteeksi? Mitä mieltä olette kauriit? Kauriilla on hyvä muisti, vaikea unohtaa.

13

1975

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauristytteli

kauris voi olla kyllä aika pitkävihainen jos pahasti loukataan, mutta kun on leppynyt, pystyy kyllä antamaan anteeksi ja unohtamaan.

• muisti on

monessakin asiassa... ja monesta toivoo, että voisi unohtaa. Varsinkin surullisia ja ikäviä asioita.

Sanoisin, että riippuu paljon asiasta. Asian vakavuudesta. Mikäpä tosin ei.. mutta siitä ainakin, miten kauan olen tuntenut jonkun ja hän minut. Sekin vaikuttaisi, miten onko kyse jostain, mihin voi vielä vaikuttaa vai jotain sellaista, mikä on sitten jo menetetty.

Kyllä minä ainakin tässä vuosien aikana olen antanut anteeksi. Enkä vihoittele samasta asiasta enää, kun se on kerran käyty läpi. Yleensä vain surettaa, että koko asia on edes tapahtunut.

Usein toivon, että pystyisin unohtamaan paljon enemmän...

• brune

kauriin on vaikea antaa pahoja juttuja anteeksi, kuten esim.pettämistä. ja unohdahan kauris ei koskaan...

• kauris mamma v..m6..4

joskus ei anna anteeksi koskaan.
      Hulluksi jos joku haukkuu se piisas!riitti!
      Tai henkilökohtaisiin asioihini puututaan se saa suuttumaan varmaan ikuisesti.

• tytsynen

pystyy!
      Tosin jos loukataan tarpeeksi pahasti se ei ehkä unohdu, vaikka anteeksi olisikin annettu.

• nais-kauris

minä olen pystynyt ja pystyn.
      Anteeksi antaminen ei kuitenkaan ole sama asia kuin unohtaminen.
      Anteeksiantamisen jälkeenkin asiat pysyvät kyllä muistissa kuten eletty elämä muutenkin.
      Kun olen antanut jonkin asian anteeksi en koskaan enää edes suutuspäissäni palaa siihen, vaikka miten mieli joskus tekisi.
      Juttu on nimittäin niin, että jos sen tekisin, en pystyisi antamaan sitä itselleni anteeksi.
      Oikeastaan olen itseäni kohtaan huomattavasti ankarampi kuin muita kohtaan ja vaadin itseltäni enemmän kuin muilta.

• kaurisnainen

jos tässä elämässä toiselle aiheuttaa tahallaan pahaa, on se joskus itsellä edessä, eli pilkka tulee omaan nilkkaan, oli sitten kauriilta saanut anteeksi tai ei. Itselle on ainakin käynyt näin, jos olen jotenkin tehnyt väärin toista kohtaan, olen kaikki saanut myöhemmin kärsiä omissa nahoissani.

• prxo

itse seurustelin erään kala -merkkisen naisen kanssa kaksi vuotta ja vasta joskus vähän ennen suhteen loppua sain kuulla tämän pettäneen minua jo hyvän aikaa. En voi koskaan antaa anteeksi, saati unohtaa.

• olenkauris

ensin jos joku on loukannut minua olen todellakin loukkaantunut ja vihainen ja mökötän ja en ehkä puhu mtn.Vähitellen alan leppyä ja antaa anteeksi,vaikka unohtaa en voi.

• Kauris ei koskaan unohda kärsimäänsä vääryyttä.
      Voi kyllä elää loukkaajan kanssa mutta koskaan
      ei unohda, vaikkei kaivelisikaan. n tiedä onko sama asia myös myuilla. Anteeksianto on vaikeeta, onko se
      edes oikeasti mahdollista, jos on oikein loukattu?

• tammi16

unohtaa ei voi, jos valehdellaan ja panetellaan. Sellaista on tapahtunut työssä ja sukulaisten kesken. Sellaisten henkilöiden kanssa ei voi olla tekemisissä kuin työ- ja virallisissa asioissa. Ei tarvitse istua samassa kahvi- tai muussakaan pöydässä vapaa-ajalla/tauoilla. Luottamus kun menee ei paluuta ole, näin on ainakin tammi16-miehellä.!

• tammiseiska
        tammi16 kirjoitti:

unohtaa ei voi, jos valehdellaan ja panetellaan. Sellaista on tapahtunut työssä ja sukulaisten kesken. Sellaisten henkilöiden kanssa ei voi olla tekemisissä kuin työ- ja virallisissa asioissa. Ei tarvitse istua samassa kahvi- tai muussakaan pöydässä vapaa-ajalla/tauoilla. Luottamus kun menee ei paluuta ole, näin on ainakin tammi16-miehellä.!

taas ei tee heikkoakaan istua samassa pöydässä henkilön kanssa, johon olen menettänyt luottamukseni tai jonka kanssa on ollut jotain skismaa.
        En ryhdy nurkissa luikkimaan ja tilanteita väistelemään vaan olen kuin mikään ei jurppisi. Nousemalla jutun yläpuolelle en myöskään anna kuppikunnille, joita työyhteisössä ja suvussakin ilmenee, märehtimisen aihetta tai mahdollisuutta.

• tammi16
        tammiseiska kirjoitti:

taas ei tee heikkoakaan istua samassa pöydässä henkilön kanssa, johon olen menettänyt luottamukseni tai jonka kanssa on ollut jotain skismaa.
        En ryhdy nurkissa luikkimaan ja tilanteita väistelemään vaan olen kuin mikään ei jurppisi. Nousemalla jutun yläpuolelle en myöskään anna kuppikunnille, joita työyhteisössä ja suvussakin ilmenee, märehtimisen aihetta tai mahdollisuutta.

mutta kauris ei anna sellaista kuvaa että voi hivuttautua vaivihkaa "kylkeen"ja tavallaan unohtaa menetetyn luottamuksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3644
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1981
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1323
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      134
      1196
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      100
      1063
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      109
      1045
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1010
    8. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      974
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      965
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      876
    Aihe