88 ero 88 B

twin cam

kerro, kerro kuvastin ken tietää miten erotan uuden twin cam 88 koneen 88 B koneesta ulkoisin perustein ??? Tiedän mitä koneen sisällä on eroa, mutta kuinka sen totean päälle päin ???

8

1527

Vastaukset

  • löytyy osoitteesta www.harley-davidson.com / yearmodel 2006

    • ...joo kiitos. Kun ulkomaankielet eivät ole oikein vahvimpia puolia niin tuottaa vähän vaikeuksia arvata mitä siellä kerrotaan. Mutta kuvathan ne parhaita ovat monissa lehdissäkin :)


  • 88 ja 88B:n ero on että tuo B moottori on balanced eli tasapainoitettu. H-D halusi tehdä hieman ns. sivistyneemmän moottori ja pykäsi moottorin pyöriviin osiin balanced palikat jotta kone ei tyhjäkäynnillä hyppäis niin paljon.
    B moottori on Softail malleissa, ja se herättää minussa ihmetystä, että miksi juuri siihen piti se tasapainoitettu moottori pistää. Kyllä mun mielestä esim. Softail Standardin kuuluu hypätä ja vatkata. Sitähän monet japanin merkit ovat koittaneet jopa kopioida, joskus aika hassuillakin tavoilla. Muunmuassa eräs merkki laittoi moottorista metallitapin kuskin satulaan jotta tulis Harrikkamaisia viboja.

    Siis, Dynat ja Touringmallit ovat 88 moottorilla ja Softailit 88B moottorilla. Touring malleista olis ehkä pitänyt tehdä ne vatkaamattomat mutta onhan se joskus ovelaa liikennevaloissa kun meinaa kone hypätä pois jalkojen välistä.

    Kun katsot Softailia, katsot 88B moottoria.

    • Kiitos asiallisesta ja selvästä vastauksesta. Olen tekemässä kauppaa 2000 mallin dynasta ja siitä kiinnostukseni "B":n erosta. Kiitos ja hyvää talvea.


    • twin cam kirjoitti:

      Kiitos asiallisesta ja selvästä vastauksesta. Olen tekemässä kauppaa 2000 mallin dynasta ja siitä kiinnostukseni "B":n erosta. Kiitos ja hyvää talvea.

      Onnee vaan ostoksellesi ja tervetuloa porukkaan!
      Muista liittyä HDCF:än jäseneksi. Ja käy sivulla www.hdcf.fi sillä siellä on asiallista keskustelua merkistämme. Täällä harvoin taso yltää kovin korkealle kuten varmaan olet huomannut.

      Dyna on muuten yksi nopeimmista jossei nopein Harrikka ja ehdottomasti paras ajaa. Vaikka en itse muuten mallista tykkääkkään.
      Ilmanputsari, välialuesuutin ja pakoputket vaihdettuna saadaan huippuja n. 210 km/h, ei siis hirveesti muihin verrattuna, mutta Harrikaksi ihan kivasti. Tehotkin nousee tehtaan 52:sta sellaseen alle 75 hepoon.

      Hauskaa talvea!!!


    • Vee2 kirjoitti:

      Onnee vaan ostoksellesi ja tervetuloa porukkaan!
      Muista liittyä HDCF:än jäseneksi. Ja käy sivulla www.hdcf.fi sillä siellä on asiallista keskustelua merkistämme. Täällä harvoin taso yltää kovin korkealle kuten varmaan olet huomannut.

      Dyna on muuten yksi nopeimmista jossei nopein Harrikka ja ehdottomasti paras ajaa. Vaikka en itse muuten mallista tykkääkkään.
      Ilmanputsari, välialuesuutin ja pakoputket vaihdettuna saadaan huippuja n. 210 km/h, ei siis hirveesti muihin verrattuna, mutta Harrikaksi ihan kivasti. Tehotkin nousee tehtaan 52:sta sellaseen alle 75 hepoon.

      Hauskaa talvea!!!

      Siis seventy two menee vakiona jo noin paljon ja fourty eight.Dynan luulis olevan nopeampi?


  • Mitä väliä? Paskoja moottoreita molemmat.

  • Vaseliinit ja persläpälliset nahkahousut mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.