Pojalla ollut akne jo toista vuotta. Ostettin ystävän kehoituksesta luontaistuotekaupasta Biomedin Biozink tabletteja, purkissa 200 kpl ja maksaa n. 13 euroa. Yks tabletti paivässä ja kas kummaa pojan naama alko paraneen kuukauden päästä. Akne pysy ihan siedettävänä. No tabletit loppu aikanaan ja aattelin et kokeillaas olla ilman. Parin viikon päästä naama oli taas ihan hirvee. Ei ku uusi purkki luontaistutekaupasta. Nyt poika on taas kolmisen viikkoa ottanut yhden tabletin joka aamu ja huomaa taas et naama alkaa paraneen. Tää on halpa "lääke" aknee. En väitä et tehoo kaikille mut ainakin kannattaa kokeilla, ei oo kallis ostos ja vaaratonta hivenainetta jos noudattaa annostusta. Itse en antaisi murrosikäisen syödä mitään lääkärin määräämiä "myrkkyjä".
Sinkkitabletit auttaa akneen
24
15061
Vastaukset
- miriam004
Uskon että voi auttaakkin joillekin murrosikäisille jonkin verran.
Itselläni kuitenkin hormonitasapaino sekaisin, joten siihen ei sitten sinkit autakkaan :/- luulee tietävänsä
Sinkki auttaa hormonitasapainoonkin. Otahan selvää, mistä hormonit muodostuvat, ennen kuin väität mitään.
- välitän
luulee tietävänsä kirjoitti:
Sinkki auttaa hormonitasapainoonkin. Otahan selvää, mistä hormonit muodostuvat, ennen kuin väität mitään.
No, itse silti jotenkin luotan mieluummin tässä vaikeimman aknemuotoni hoitamisessa, esimerkiksi vahvimpaan aknelääkkeeseen, kuin luontaistuotekaupan satunnaisiin tabuihin. :DDD
Hormooneista viis!
Sitä lähinnä hain takaa ;)
- suositeltavaa
Sinkki on hyväksi havaittu !
Luontaistuotekaupassa työskentelevänä olen kuullut sinkin positiivisista vaikutuksista ihan käytännön tasolla - ei pelkästään tuotteen esitteiden perusteella.
Sinkki mm. nopeuttaa haavojen paranemista (esim. ennen leikkaukseen menoa voisi ottaa kuurin) ja tehostaa puolustuskykyä, flunssakautena kannattanee ottaa jo senkin takia, jos on taipuvainen saamaan herkästi flunssaa.
Ihovaikutukset erittäin hyviä, myös muillekin kuin akneihoisille/rasvaiselle iholle.
Vielä kun ottaa ohessa omega-3: sta, niin ei voi olla huomaamatta vaikutusta kuukauden parin päästä.- roosa
Minkälaisia luontaistuotekaupan rohtoja suositellaan rosaceasta kärsiville?
Olen nyt ottanut antihistamiinia ja aspiriiniä kasvojen kuumotukseen, poltteluun ja turvotukseen lehahduksien aikana.
Aspiriinin vaikuttava aine on pajunkuoresta joka ei aiheuta verenvuotoa. Mieluummin käyttäisin luontaistuotetta jos sellaista on.
- olen
syönyt sinkki tabletteja 2 kuukautta, mutta en ole huomannut mitään eroa. Hyvä kuitenkin jos jollekkin auttaa. Itse menen ylihuomenna hakemaan ihotautilääkäriltä jonkun "myrkky" kuurin.
- ei todellakaan.
annat poikasi kärsiä aknesta, kun tehokkaat lääkkeet, sinun mainitsevasi "myrkyt" pelastaisivat poikasi aknelta ja auttaisivat hyvin paljon sosiaalista kanssakäymistä ihmisten kanssa.
Akne tekee syvää,pahaa ja pysyvää jälkeä niin ulkoa- kuin sisältäpäinkin.- ichigo-79
itse olen kärsinyt aknesta kymmenisen vuotta (selässä ja käsivarsissa)
nyt vasta hakeuduin ihotauti lääkärille ja sain antibiootit jortka näyttäisivät toimivan, sain myös kuulla kärsiväni punahukasta ( ihottumaa)
joten kyllä siellä kannattaa käydä, ei niihin lääkärien "myrkkyihin " kukaan ole vielä kuolut...mutta moni saanut kaipaamansa avun...kuten itse.
ja tottahan se on, akne hjättää pahat arvet itsetuntoon...tiedän tämän omakohtaisesti ! - murkkuikäisen äiti
...sun kannatais varmaan lukea kahteen kertaan enneku alat arvosteleen muita kun et näytä ymmärtävän kerrasta mitä luet. Kerroin pojan naaman PARANTUNEEN sinkkitableteilla. Pojalla ei ole mitään ongelmia finnien tai itsetunnon kanssa. Päinvastoin pari kaveriankin on alkanut syömään sinkkitabletteja. Sunkin kannatais kokeilla niin voisit yllättyä.
- juuri
Sinkkipuutosta esiintyy akneihossa normaalia enemmän. Sen puutoksen korjaaminen voi viedä tosiaan enemmän kuin yhden purkillisen. Jatka samaan malliin. Mä syön myös sinkkiä, mutta tilanne on niin paha, ettei se pelkällä sinkillä parane kokonaan.
- ZinkKi
Kuinka kauan sinkkitabletteja tulisi popsia, että vaikutus alkaa näkyä? Itse parit Roa-kuurit syöneenä haluaisin kokeilla jotain luonnonmukaisempaa vaihtoehtoa... Saako tuloksia aikaan vielä parissa viikossa?
- Luontaistuotekauppalainen
ZinkKi kirjoitti:
Kuinka kauan sinkkitabletteja tulisi popsia, että vaikutus alkaa näkyä? Itse parit Roa-kuurit syöneenä haluaisin kokeilla jotain luonnonmukaisempaa vaihtoehtoa... Saako tuloksia aikaan vielä parissa viikossa?
Ei saa sinkistä tuloksia parissa viikossa.
Sinkkiä voi ottaa kyllä "myrkkyjen" eli ihan lääkärien määräämien lääkkeiden ohella.
Monet muuten luulevat, että luontaistuote-ala jotenkin vastustaisi reseptilääkkeitä. Näin ei missään tapauksessa ole, lähes päinvastoin.
Lääkkeiden määrämisessä punnitaan aina hyöty ja haitta. Hyödyn on oltava aina suurempi kuin haitan. Ja hoitamaton vaiva/sairaus on haitallisempi kuin luontaistuotteen, "myrkyn" tai lääkkeen aiheuttamat haitat, jos niitä edes ilmenee kiusaksi asti. Toisinaan ilmenee, toisinaan ei, turha pelko pois !
Vaivan vakavuus määrittää, millä sitä hoidetaan. Eli käytetäänkö vain yhtä edellä mainittua konstia vai kaikkia niitä toinen toistaan tehostaen.
Rasacea. Vaikka alalla olenkin, ei nyt meikäläiselle pälkähdä päähän ihan heti, mitä luontaistuotetta kannattaisi kokeilla. Jos palstalla vierailee joku muukin luontaisalaihminen, niin infoa meitä ! - N
Luontaistuotekauppalainen kirjoitti:
Ei saa sinkistä tuloksia parissa viikossa.
Sinkkiä voi ottaa kyllä "myrkkyjen" eli ihan lääkärien määräämien lääkkeiden ohella.
Monet muuten luulevat, että luontaistuote-ala jotenkin vastustaisi reseptilääkkeitä. Näin ei missään tapauksessa ole, lähes päinvastoin.
Lääkkeiden määrämisessä punnitaan aina hyöty ja haitta. Hyödyn on oltava aina suurempi kuin haitan. Ja hoitamaton vaiva/sairaus on haitallisempi kuin luontaistuotteen, "myrkyn" tai lääkkeen aiheuttamat haitat, jos niitä edes ilmenee kiusaksi asti. Toisinaan ilmenee, toisinaan ei, turha pelko pois !
Vaivan vakavuus määrittää, millä sitä hoidetaan. Eli käytetäänkö vain yhtä edellä mainittua konstia vai kaikkia niitä toinen toistaan tehostaen.
Rasacea. Vaikka alalla olenkin, ei nyt meikäläiselle pälkähdä päähän ihan heti, mitä luontaistuotetta kannattaisi kokeilla. Jos palstalla vierailee joku muukin luontaisalaihminen, niin infoa meitä !Älkää vain ottako Roaccutan-kuuria ennen kuin olette edes kokeilleen sinkkitabletteja aknen hoitoon. Itse olen kärsinyt aknesta noin 6 vuotta, syönyt antibiotteja (auttavat vain hetkeksi), kaksi roaccutan-kuuria (auttavat vain hetkeksi ja perustuvat siihen että samalla aloitetaan syömään e-pillereitä, jotka jo muutenkin auttavat ihoon positiivisesti) ja e-pillereitä (kuivattivat kyllä finnit mutta limakalvot menivät niin huonoon kuntoon että vuosin verta AINA seksin jälkeen ja se kipu...) Lopetin puoli vuotta sitten e-pillereiden syömisen ja olin kauhusta kankea sillä olin jo kerran aikaisemmin lopettanut niiden syömisen ja ihoni meni ihan hirveään kuntoon. Olin kuitenkin lukenut jostain että sinkkitabletit saattaisivat auttaa akneen ja kävinkin luontaistuotekaupasta ostamassa Twinlabin 30 mg sinkkitabletteja, joita olen syönyt joka ilta yhden. Ja minun ei varmaan tarvitse sanoa kuinka häkeltynyt olen siitä että kasvoissani ei ole ainuttakaan finniä vielä puolen vuoden jälkeenkin pillereiden lopettamisesta! Jos kokeilette sinkkitabletteja kiinnittäkää huomiota annostukseen, itselleni tuo 30 mg on ollut ainakin todella hyvä, mutta jos ihoni vielä joskus lähtee huonompaan suuntaan saatan harkita annoksen tuplaamista ts. kahden tabletin syömistä päivässä.
- eioleauttanumulla
N kirjoitti:
Älkää vain ottako Roaccutan-kuuria ennen kuin olette edes kokeilleen sinkkitabletteja aknen hoitoon. Itse olen kärsinyt aknesta noin 6 vuotta, syönyt antibiotteja (auttavat vain hetkeksi), kaksi roaccutan-kuuria (auttavat vain hetkeksi ja perustuvat siihen että samalla aloitetaan syömään e-pillereitä, jotka jo muutenkin auttavat ihoon positiivisesti) ja e-pillereitä (kuivattivat kyllä finnit mutta limakalvot menivät niin huonoon kuntoon että vuosin verta AINA seksin jälkeen ja se kipu...) Lopetin puoli vuotta sitten e-pillereiden syömisen ja olin kauhusta kankea sillä olin jo kerran aikaisemmin lopettanut niiden syömisen ja ihoni meni ihan hirveään kuntoon. Olin kuitenkin lukenut jostain että sinkkitabletit saattaisivat auttaa akneen ja kävinkin luontaistuotekaupasta ostamassa Twinlabin 30 mg sinkkitabletteja, joita olen syönyt joka ilta yhden. Ja minun ei varmaan tarvitse sanoa kuinka häkeltynyt olen siitä että kasvoissani ei ole ainuttakaan finniä vielä puolen vuoden jälkeenkin pillereiden lopettamisesta! Jos kokeilette sinkkitabletteja kiinnittäkää huomiota annostukseen, itselleni tuo 30 mg on ollut ainakin todella hyvä, mutta jos ihoni vielä joskus lähtee huonompaan suuntaan saatan harkita annoksen tuplaamista ts. kahden tabletin syömistä päivässä.
joo ei mulla auta, oon syöny 2 vuotta.
- plaahrr
N kirjoitti:
Älkää vain ottako Roaccutan-kuuria ennen kuin olette edes kokeilleen sinkkitabletteja aknen hoitoon. Itse olen kärsinyt aknesta noin 6 vuotta, syönyt antibiotteja (auttavat vain hetkeksi), kaksi roaccutan-kuuria (auttavat vain hetkeksi ja perustuvat siihen että samalla aloitetaan syömään e-pillereitä, jotka jo muutenkin auttavat ihoon positiivisesti) ja e-pillereitä (kuivattivat kyllä finnit mutta limakalvot menivät niin huonoon kuntoon että vuosin verta AINA seksin jälkeen ja se kipu...) Lopetin puoli vuotta sitten e-pillereiden syömisen ja olin kauhusta kankea sillä olin jo kerran aikaisemmin lopettanut niiden syömisen ja ihoni meni ihan hirveään kuntoon. Olin kuitenkin lukenut jostain että sinkkitabletit saattaisivat auttaa akneen ja kävinkin luontaistuotekaupasta ostamassa Twinlabin 30 mg sinkkitabletteja, joita olen syönyt joka ilta yhden. Ja minun ei varmaan tarvitse sanoa kuinka häkeltynyt olen siitä että kasvoissani ei ole ainuttakaan finniä vielä puolen vuoden jälkeenkin pillereiden lopettamisesta! Jos kokeilette sinkkitabletteja kiinnittäkää huomiota annostukseen, itselleni tuo 30 mg on ollut ainakin todella hyvä, mutta jos ihoni vielä joskus lähtee huonompaan suuntaan saatan harkita annoksen tuplaamista ts. kahden tabletin syömistä päivässä.
No sinä N olet jo sitä Roaa syönyt, joten ehkäpä se teki tehtävänsä. Eikä se sinkki.
- huomioitavaa
Lukekaapas Sinkki, kupari ja karosiini -otsikon alta.
http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&lang=fi&id=215- zinkki
Täällä on myös yksi, joka julistaa sinkin hyvää sanomaa.
Söin monet tetrasykliinit akneeni, hoidin ja puunasin, ja akne tuli aina. Minulla oli yleensä leuan alueella olevia kipeitä, isoja paukamia, jotka olivat täynnä "sitä itseään", niin kipeitä että hymyileminen sattui. Jonkun verran pienempiä näppyjä.
Aloitin sinkin viime keväänä ja parin kuukauden kuluttua akne oli poissa. Minulla on ihana, kaunis iho nyt, ei enää finnejä, ei kertaakaan yhtäkään kamalaa paukamaa, ei mitään, joskus hyvin harvoin joku ihan pienen pieni näppylä, joka ei näy mihinkään ja sekin paranee heti.
Voi olla ettei sinkki kaikkia auta, mutta ainakin minulle se on ollut ihana pelastus, ja suosittelen ainakin että kaikki jotka aknesta kärsisivät kokeilisivat. Itse aloitin sinkin isolla annoksella (4 tabl päivässä) ja kuukausien myötä pienensin, nyt otan 1-2 tabl päivässä. yli 3 tbl päivässä on raja, jossa sinkin ylisaanti pidemmän aikaa alkaa häiritä elimistön kupariaineenvaihduntaa ja tästä voi seurata anemia. Lyhytaikaisesti ekat kuukaudet aluksi itse käytin huomattavasti tujumpaa annostusta ja siitä sitten aloin vähentämään normaaliin annosteluun eli 1 tbl tai joskus 2tbl päivässä. - ......
zinkki kirjoitti:
Täällä on myös yksi, joka julistaa sinkin hyvää sanomaa.
Söin monet tetrasykliinit akneeni, hoidin ja puunasin, ja akne tuli aina. Minulla oli yleensä leuan alueella olevia kipeitä, isoja paukamia, jotka olivat täynnä "sitä itseään", niin kipeitä että hymyileminen sattui. Jonkun verran pienempiä näppyjä.
Aloitin sinkin viime keväänä ja parin kuukauden kuluttua akne oli poissa. Minulla on ihana, kaunis iho nyt, ei enää finnejä, ei kertaakaan yhtäkään kamalaa paukamaa, ei mitään, joskus hyvin harvoin joku ihan pienen pieni näppylä, joka ei näy mihinkään ja sekin paranee heti.
Voi olla ettei sinkki kaikkia auta, mutta ainakin minulle se on ollut ihana pelastus, ja suosittelen ainakin että kaikki jotka aknesta kärsisivät kokeilisivat. Itse aloitin sinkin isolla annoksella (4 tabl päivässä) ja kuukausien myötä pienensin, nyt otan 1-2 tabl päivässä. yli 3 tbl päivässä on raja, jossa sinkin ylisaanti pidemmän aikaa alkaa häiritä elimistön kupariaineenvaihduntaa ja tästä voi seurata anemia. Lyhytaikaisesti ekat kuukaudet aluksi itse käytin huomattavasti tujumpaa annostusta ja siitä sitten aloin vähentämään normaaliin annosteluun eli 1 tbl tai joskus 2tbl päivässä.aloitit 4 tabletilla, oliko ne 15mg vai 30mg? Kauan sitten söit tuon verran, siihen asti ku akne parani vai?
- parantunut siloposki
Täälläkin on auttanut yksi 30 mg:n tabletti päivässä (sinkkipikolinaattia). Lisäksi on kyllä kulunut samaan aikaan MSM-jauhetta ja omegakolmosia, joten vaikea sanoa mikä on juuri sinkin osuus.
Tuolla puhutaan jopa 90-135 gramman päiväannostuksista, mutta itse en uskaltaisi riskeerata yliannostusta: http://www.sinkki.com/sinkki-akne - Mimosa.....
Täällä myös yksi jolle sinkki on tuonut avun. Aikoinaan söin muistaakseni Zinkosan tms. merkkistä sinkkivalmistetta 1 x 15mg tabletti päivässä ja en huomannut mitään vaikutusta. Myöhemmin päätin kokeilla uudelleen, hain apteekista Kelasinin sinkkiä, otin sitä isomman annoksen, 15mg x 3 tablettia päivässä, ja iho alkoi paranemaan. Omalla kohdallani siis tarvittiin ainakin suurempi annos aluksi että rupesi tehoamaan, ja tämä Kelasinin sinkki ilmeisesti imeytyy erityisen hyvin kun iho rupesi aika nopeasti paranemaan. Nyt on sinkit loppu, ja naama on heti ruvennut kukkimaan. Pitänee ostaa mahdollisimman pian uusi purkki sinkkiä.
- u665o7
Mullakin on sinkkitabletit käytössä. Oon ottanut 50 mg päivässä. Mäkin luin jostain että pitäis nostaa paljon isommaks annosta hyödyn saamiseks. Oon ottanut tabuja vajaa 2 kk 50mg/pv, kaks kertaa 100 mg/pv viikon kuurina, mutta en nyt hirveesti mitään muutosta oo huomannut. Taidan kokeilla tolla isommalla annoksella vähän pidemmän aikaa..
- yksikokeilija
Päätin itsekin kokeilla sinkkiä paremman puutteessa. Nyt olen syönyt neljä päivää 45 mg per päivä ja iho tuntuu jo sileämmältä. Erityistä vaikutusta akneen en ole kuitenkaan vielä huomannut, mutta en oletakaan mitään tapahtuvan vielä moniin viikkoihin.
- pussyface
kyl ne toimii ku ottaa 10x15mg päiväs.. lähtee pahempikin akne
- jaana
mä söin sinkkiä pari kuukautta ja akne parani:) mutta kuitenkin kun sinkkitabletit loppu...akne tuli takaisin. nyt taas alotan syömään,jospas se siitä. oon myös kokeillu sitä että laitan hammastahnaa finneille ja ei auttanu mitää vaa mulla paheni.olin syömättä suklaata vähän aikaa, enkä huomannut mitään eroa. joten se on ihan valetta että suklaa vaikuttaisi akneen.no voihan se joillakin tietnkin aiheuttaa sitä.mutta itse siis kannatan sinkkiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401410Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981355Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891245- 1091105
- 191051
- 651028
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176878Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833