stockmann

...

Onko ketään Stockmannnilla töissä? miten pääsit?
onko vaikea päästä?

10

2458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Johanna87

      ..ees tommonen lyhyempikestonen juttu, niin kannattais ehkä hakee sinne nyt jouluapulaiseks. Sillä pääsee jo alkuun...

    • Miisa-

      Olin Stockalla töissä ja en voi suositella. Itse vaihdoin toiseen firmaan. Työntekijöitä Stockalla ei arvosteta lainkaan, kunhan saadaan osakkenomistajille osingot kouraan niin hyvä on. Tällä hetkellä sinne on varmaan aika hankala päästä.

    • orja123

      Voin kertoa että stockmann pitää kulissit kasassa ja yleinen käsitys siitä, että me siellä työskentelevät saamme jotain erityis etuja ja kohtelua ei todellakaan pidä paikkaansa! Mikäli sinulla on lapsi, kuulut työvuorosuunnittelun mustalle listalle, mikäli taas asut sinkkuna kivenheiton päässä, olet ehdoton kingi ja jokainen työvuorotoiveesi menee läpi!
      Tauolle pääset jos pystyt jättämään kaikki kesken ja työkaverin (mikäli sellainen osastolta edes löytyy muualta kuin taustatiloista esimies, assistentti tai muun hienon nimikkeen omaava, jonka ei tarvitse kuin kulkea kansio kädessä osastolta toiselle tai istua tietokoneella). Sinun on myös turha toivoa tupakkataukoa, vessataukoa tai esim. juomapulloa (30 asteen helteestä huolimatta). Lisäksi sinua muistetaan jouluna korkeintaan joulutortulla ja normaalilla työpäivällä, jonka senkin joudut viettämään ylipieni tonttulakki päässäsi. Mikäli sinulla on asiaa esimiehelle, varaat ajan ja odotat viikosta kuukauteen mahdollista hetkeä, joka sekin yleensä peruuntuu. Sairastaa et saa, tai ainakin sinun tulee soittaa mielellään viikko ennen saistumistasi ja tiedottaa koko tavarataloa sekä hankkia myös sijainen itsellesi ellet halua kuunnella saikun jälkeen viikon kestävää valitusta kuinka muilla oli karmeeta ja rankkaa! Sinun tulee kyetä tekemään kuuden ihmisen työt samanaikaisesti ja hymyillä leveästi, vaikka työvaatteista aiheutuvat rakot reisissä verestävät ja olisit viimeksi päässyt pissalle kotona 6 tuntia taaksepäin.
      Mutta jos rakastat työntekoa ja asiakaspalvelua etkä piittaa että teet 7 viikonloppua putkeen töitä ja kesken iltaviikon saat yhden kuuden aamun, niin tervetuloa joukkoon!

      • rykj4yk

        Siis mitä tuo valittaa. Mä olen ollut 3 eri ISOSSA arvostetussa ketjussa töissä ja päälliköksikin pyydetty, joten tiedän kuvioista sanoa takaisin. Päälliköksi en halunnut, koska opiskelin korkeakoulututkintoa ja etenen muihin hommiin.

        Kuitenkin myyjän tulee tehdä sitä mitä käsketään, koska siitä saa sen 80 e päivässä! Mistä orja123 oikein kuvitteli, että hänelle maksetaan!

        Töihin tullaan silloin kun firmalle sopii eikä silloin kun kotona on monta lasta yh:lla ruokittavana! Ei ison konsernin tule miettiä miten paljon enemmän jollain toisella on perhetöitä kotona kuin toisella!

        Nuoret sinkut ovat hyvä voimavara. Ei ole valittelua ja polvi/lonkka/selkä saikkuja vaan ne menee vähintään bilettämään joka vkl ja arkisin futaa tai harrastaa jotain muuta.

        Tupakalla kävijöitä en palkkaisi yhtään ainoaa!

        Kusella voi käydä, mutta jos samalla mennään syömään pullaa, niin sitten ollaan taas hukassa....

        Työkaverit piikittelee, jos leikit saikkua kotona. Kyllä ihmiset hoksaa milloin pelleilet. Jos sulla on aina jotain varvaskipua niin....

        Asenteesi esimiehiä kohtaan kertoo, että sinun ei kuulunutkaan viihtyä firmassa. Esimiehillä helvetisti enemmän stressiä ja painostusta ylhäältä päin kuin voit kuvitellakaan. Mutta sähän et älyäkään mitään muuta kuin kotihoidon ja valittamisen. Onko niissä kansioissa tyhjiä papereita?? Yksikin budjettisivu ja sä et tajuisi siitä mitään.

        Juomapulloja ei pidetä siinä myymälätyöskentelyssä mukana, koska ei niiden vesien kanssa kuulu pulata niin että pulloista jää renkaita sinne tänne ja pari kertaa vuodessa ne muovipullot kaatuillee lattioille ja pyörii mummojen jaloissa. Niin siinä kuitenkin kävisi pari kertaa vuodessa. Renkaat tulee pullojen pohjista kun kosteus tiivistyy kylmän pullon pintaan. Eikä vettä kuulu juoda niin paljon kuin naiset juo nykyään. Lue OIKEIDEN lääkärien kannanottoja veden juomisesta. Ei ihmisen sitä kuulu niin juoda, että joutuu vessassa hyppäämään koko ajan. Silloinhan juot liikaa!! Kuona-aineet ehtii pissimään 4 tunnin välein eikä tunnin välein liian juomisen johdosta.

        Toivottavasti et ole enää stockallaKAAN töissä. Mitä, jos kasvaisit ihmisenä!


      • orja123
        rykj4yk kirjoitti:

        Siis mitä tuo valittaa. Mä olen ollut 3 eri ISOSSA arvostetussa ketjussa töissä ja päälliköksikin pyydetty, joten tiedän kuvioista sanoa takaisin. Päälliköksi en halunnut, koska opiskelin korkeakoulututkintoa ja etenen muihin hommiin.

        Kuitenkin myyjän tulee tehdä sitä mitä käsketään, koska siitä saa sen 80 e päivässä! Mistä orja123 oikein kuvitteli, että hänelle maksetaan!

        Töihin tullaan silloin kun firmalle sopii eikä silloin kun kotona on monta lasta yh:lla ruokittavana! Ei ison konsernin tule miettiä miten paljon enemmän jollain toisella on perhetöitä kotona kuin toisella!

        Nuoret sinkut ovat hyvä voimavara. Ei ole valittelua ja polvi/lonkka/selkä saikkuja vaan ne menee vähintään bilettämään joka vkl ja arkisin futaa tai harrastaa jotain muuta.

        Tupakalla kävijöitä en palkkaisi yhtään ainoaa!

        Kusella voi käydä, mutta jos samalla mennään syömään pullaa, niin sitten ollaan taas hukassa....

        Työkaverit piikittelee, jos leikit saikkua kotona. Kyllä ihmiset hoksaa milloin pelleilet. Jos sulla on aina jotain varvaskipua niin....

        Asenteesi esimiehiä kohtaan kertoo, että sinun ei kuulunutkaan viihtyä firmassa. Esimiehillä helvetisti enemmän stressiä ja painostusta ylhäältä päin kuin voit kuvitellakaan. Mutta sähän et älyäkään mitään muuta kuin kotihoidon ja valittamisen. Onko niissä kansioissa tyhjiä papereita?? Yksikin budjettisivu ja sä et tajuisi siitä mitään.

        Juomapulloja ei pidetä siinä myymälätyöskentelyssä mukana, koska ei niiden vesien kanssa kuulu pulata niin että pulloista jää renkaita sinne tänne ja pari kertaa vuodessa ne muovipullot kaatuillee lattioille ja pyörii mummojen jaloissa. Niin siinä kuitenkin kävisi pari kertaa vuodessa. Renkaat tulee pullojen pohjista kun kosteus tiivistyy kylmän pullon pintaan. Eikä vettä kuulu juoda niin paljon kuin naiset juo nykyään. Lue OIKEIDEN lääkärien kannanottoja veden juomisesta. Ei ihmisen sitä kuulu niin juoda, että joutuu vessassa hyppäämään koko ajan. Silloinhan juot liikaa!! Kuona-aineet ehtii pissimään 4 tunnin välein eikä tunnin välein liian juomisen johdosta.

        Toivottavasti et ole enää stockallaKAAN töissä. Mitä, jos kasvaisit ihmisenä!

        Ilmankos et osaa katsoa asiaa meidän tavallisten työläisten kannalta kun kuulut niihin, jotka kulkevat sininen kansio kourassa palavarista toiseen tai istut taustatiloissa pullaa mussuttamassa ja naputat tietokoneella kiertokirjeitä ja kun sinut on merkittym työvuorolistaan ns. oikeisiin töihin, odotat että muut tekevät sen puolestasi.

        Olin juuri tänään töissä 9 tuntia palveluosastolla, jossa toinen listaan merkitty työntekijä (esimies) kävi tasan kerran kysymässä tarvitsenko apua kun tiskissä oli jonossa useita asiakkaita. Taolle en päässyt. Minä vain palvelin hymyillen, koska TEEN TYÖNI KUNNOLLA JA TEEN KOKO RAHANI EDESTÄ TYÖTÄ, OIKEAA TYÖTÄ! Sitä mitä te esimiehet kuvittelette meidän tekevän vaikka meitä olisi yksi ihminen ja työtä kymmenelle!

        Ensinäkin sinun kannattaa opetella lukemaan.. pomoksi tosin pääsee ilman sitä taitoa.. Mainitsinko olevani YH? Minulla on ihan oikea puoliso, jopa eri sukupuolta ;)

        ¨Nuoret sinkut ovat hyvä voimavara...¨ Hehe heh.. minä en voi sille mitään että ihminen vanhenee, opetettiinko sinulle sellaista ihmisbiologian tunnilla? En voi sille mitään, että olen hyvä työssäni ja saanut ihka oikeat vakituisen paperit tuohon paikkaan. Nykypäivä on kuitenkin vakituiset työt hieman vähissä... Pikkupomon hommiin en enää itse halua! Tein sitä vuodenpäivät, mutta olen liian tunnollinen ja arvostan meitä tavallisia rivimiehiä liikaa ollakseni hommassa jossa joudun teettämään työt muilla jotta saan itse parempaa palkkaa olemalla muka muita parempi...

        Tupakkaa poltetaan vaikka tupakkipaikka siirrettäisiin kuuhun! Itse en polta, ja myös sen ajan kun työkaveri on tupakalla on tehtävä työtä.. vai onko ok jos sanon asiakkaalle että: sori, kavere meni röökille, mä pidän nyt savuttoman breikin??

        ¨Kusella voi käydä, mutta jos samalla mennään syömään pullaa, niin sitten ollaan taas hukassa.... ¨ Mä pyyhin yleensä paperiin, en pullaan.. ja jotenkin kuvottava ajatus muutenkin syödä paskahuusissa pullaa... sulla on ehkä eri käsitys tästäkin!

        Edelleen sulla on ongelmia tekstin tulkinnan kanssa.. Jos mun lapsi sairastaa, niin mun varpaaseen ei silti koske... Kumma toi sun lääkäriteoria.. ihanko itse olet keksinyt?

        Mun asenteeni sunlaisia esimiehiä kohtaan on kuule ihan selkeästi tämä: ¨tee joskus päivä tavallista työtä, älä vikise vaikka sattuu ja älä luule, että en osaa lukea niitä indeksejä, joita joka aamu lyödään lappu tolkulla kansioon, jotta me raukat saadaan muka ihmetellä niitä. Ja meillä joilla on perhe, me tosiaan rakastamme lapsiamme enemmän kuin työpaikkaamme¨. Luoja varjele jos sinulla on lapsia! Ilmeisesti sysäät ne viikoksi mummolaan ja muistat ehkä nimipäivänä stockan lahjakortilla jos joku muistuttaa...

        Toi sun vesipulloteoria tarvis kyllä oikein tulostaa naurettavaksi koko suvulle.. Kokeiles olla juomatta viikko ni kuihdut pois.. Ja kyllä mä häivyn firmasta juuri näinä päivinä! Sain nimittäin työtä paikasta jossa pomollakin on lapsi ja palkka kolminkertainen. Viikonloppukin vapaata, ihan aina..

        Ihan vielä lisäys, ne sun alaiset puhuu sun selkäs takana juuri näitä asioita päivästä toiseen, vain harva uskaltaa sanoa ne ääneen ja siksi meidänlaiset liitossa vahvasti mukana olevat joudummekin aina naureskelemaan teidän teorioille ja selityksille. Kun sä käännät selkäs, sulle nauretaan.. mieti sitä..


      • dfgdhgjhg
        orja123 kirjoitti:

        Ilmankos et osaa katsoa asiaa meidän tavallisten työläisten kannalta kun kuulut niihin, jotka kulkevat sininen kansio kourassa palavarista toiseen tai istut taustatiloissa pullaa mussuttamassa ja naputat tietokoneella kiertokirjeitä ja kun sinut on merkittym työvuorolistaan ns. oikeisiin töihin, odotat että muut tekevät sen puolestasi.

        Olin juuri tänään töissä 9 tuntia palveluosastolla, jossa toinen listaan merkitty työntekijä (esimies) kävi tasan kerran kysymässä tarvitsenko apua kun tiskissä oli jonossa useita asiakkaita. Taolle en päässyt. Minä vain palvelin hymyillen, koska TEEN TYÖNI KUNNOLLA JA TEEN KOKO RAHANI EDESTÄ TYÖTÄ, OIKEAA TYÖTÄ! Sitä mitä te esimiehet kuvittelette meidän tekevän vaikka meitä olisi yksi ihminen ja työtä kymmenelle!

        Ensinäkin sinun kannattaa opetella lukemaan.. pomoksi tosin pääsee ilman sitä taitoa.. Mainitsinko olevani YH? Minulla on ihan oikea puoliso, jopa eri sukupuolta ;)

        ¨Nuoret sinkut ovat hyvä voimavara...¨ Hehe heh.. minä en voi sille mitään että ihminen vanhenee, opetettiinko sinulle sellaista ihmisbiologian tunnilla? En voi sille mitään, että olen hyvä työssäni ja saanut ihka oikeat vakituisen paperit tuohon paikkaan. Nykypäivä on kuitenkin vakituiset työt hieman vähissä... Pikkupomon hommiin en enää itse halua! Tein sitä vuodenpäivät, mutta olen liian tunnollinen ja arvostan meitä tavallisia rivimiehiä liikaa ollakseni hommassa jossa joudun teettämään työt muilla jotta saan itse parempaa palkkaa olemalla muka muita parempi...

        Tupakkaa poltetaan vaikka tupakkipaikka siirrettäisiin kuuhun! Itse en polta, ja myös sen ajan kun työkaveri on tupakalla on tehtävä työtä.. vai onko ok jos sanon asiakkaalle että: sori, kavere meni röökille, mä pidän nyt savuttoman breikin??

        ¨Kusella voi käydä, mutta jos samalla mennään syömään pullaa, niin sitten ollaan taas hukassa.... ¨ Mä pyyhin yleensä paperiin, en pullaan.. ja jotenkin kuvottava ajatus muutenkin syödä paskahuusissa pullaa... sulla on ehkä eri käsitys tästäkin!

        Edelleen sulla on ongelmia tekstin tulkinnan kanssa.. Jos mun lapsi sairastaa, niin mun varpaaseen ei silti koske... Kumma toi sun lääkäriteoria.. ihanko itse olet keksinyt?

        Mun asenteeni sunlaisia esimiehiä kohtaan on kuule ihan selkeästi tämä: ¨tee joskus päivä tavallista työtä, älä vikise vaikka sattuu ja älä luule, että en osaa lukea niitä indeksejä, joita joka aamu lyödään lappu tolkulla kansioon, jotta me raukat saadaan muka ihmetellä niitä. Ja meillä joilla on perhe, me tosiaan rakastamme lapsiamme enemmän kuin työpaikkaamme¨. Luoja varjele jos sinulla on lapsia! Ilmeisesti sysäät ne viikoksi mummolaan ja muistat ehkä nimipäivänä stockan lahjakortilla jos joku muistuttaa...

        Toi sun vesipulloteoria tarvis kyllä oikein tulostaa naurettavaksi koko suvulle.. Kokeiles olla juomatta viikko ni kuihdut pois.. Ja kyllä mä häivyn firmasta juuri näinä päivinä! Sain nimittäin työtä paikasta jossa pomollakin on lapsi ja palkka kolminkertainen. Viikonloppukin vapaata, ihan aina..

        Ihan vielä lisäys, ne sun alaiset puhuu sun selkäs takana juuri näitä asioita päivästä toiseen, vain harva uskaltaa sanoa ne ääneen ja siksi meidänlaiset liitossa vahvasti mukana olevat joudummekin aina naureskelemaan teidän teorioille ja selityksille. Kun sä käännät selkäs, sulle nauretaan.. mieti sitä..

        Sen kun naureskelette! Kyllä teidät kyykkyyn saadaan jollei sävy ja tahti muutu. Meillä on keinomme. Voimme poistaa sen viimeisenkin tauon ja mites sitten suu pannaan?! Taita sitten olla hymy hieman hakusessa vai mitä?!
        Sinä olet alainen ja teet mitä käsketään!


      • esimies on reilu!
        dfgdhgjhg kirjoitti:

        Sen kun naureskelette! Kyllä teidät kyykkyyn saadaan jollei sävy ja tahti muutu. Meillä on keinomme. Voimme poistaa sen viimeisenkin tauon ja mites sitten suu pannaan?! Taita sitten olla hymy hieman hakusessa vai mitä?!
        Sinä olet alainen ja teet mitä käsketään!

        Stokkalla pääsee näköjään esimieheksi täysin tolloja ihmisiä. Itse toimin esimiehenä ja pidän työntekijöistä hyvää huolta. Anna työntekijälle hyvä mieli ja saat sen kaksinkertaisena takaisin!!!


      • St palvelija
        dfgdhgjhg kirjoitti:

        Sen kun naureskelette! Kyllä teidät kyykkyyn saadaan jollei sävy ja tahti muutu. Meillä on keinomme. Voimme poistaa sen viimeisenkin tauon ja mites sitten suu pannaan?! Taita sitten olla hymy hieman hakusessa vai mitä?!
        Sinä olet alainen ja teet mitä käsketään!

        Jos nyt huutelee joku Stokkan pikkupomo (tai isompi), niin sääliksi käy alaisia. Herkkulaisena ei kaduta yhtään, ettei oo tullut tavaratalon puolelle eksyttyä. Sen siitä saa kun kunnianhimoton nollataulu jumahtaa samaan paikkaan töihin. Tosin, ei-stokkalaisille tiedoksi: suojatyöpaikassa lusivia pikkuhitlereitä tuntuu alemmassa työnjohdossa riittävän. Heti kun kouluttamaton luuseri on päässyt kipuamaan vähänkään ylemmäs, helahtaa nesteet oikein kunnolla nuppiin. Osa-aikaisena opiskelijana huvittaa huomata olevansa älyllisesti valovuosia "pomoa" korkeammalla. Vielä enemmän naurattaa kun tajuaa raukkojen tekevän sitä elääkseen.


      • Turhaa_tylytystä
        rykj4yk kirjoitti:

        Siis mitä tuo valittaa. Mä olen ollut 3 eri ISOSSA arvostetussa ketjussa töissä ja päälliköksikin pyydetty, joten tiedän kuvioista sanoa takaisin. Päälliköksi en halunnut, koska opiskelin korkeakoulututkintoa ja etenen muihin hommiin.

        Kuitenkin myyjän tulee tehdä sitä mitä käsketään, koska siitä saa sen 80 e päivässä! Mistä orja123 oikein kuvitteli, että hänelle maksetaan!

        Töihin tullaan silloin kun firmalle sopii eikä silloin kun kotona on monta lasta yh:lla ruokittavana! Ei ison konsernin tule miettiä miten paljon enemmän jollain toisella on perhetöitä kotona kuin toisella!

        Nuoret sinkut ovat hyvä voimavara. Ei ole valittelua ja polvi/lonkka/selkä saikkuja vaan ne menee vähintään bilettämään joka vkl ja arkisin futaa tai harrastaa jotain muuta.

        Tupakalla kävijöitä en palkkaisi yhtään ainoaa!

        Kusella voi käydä, mutta jos samalla mennään syömään pullaa, niin sitten ollaan taas hukassa....

        Työkaverit piikittelee, jos leikit saikkua kotona. Kyllä ihmiset hoksaa milloin pelleilet. Jos sulla on aina jotain varvaskipua niin....

        Asenteesi esimiehiä kohtaan kertoo, että sinun ei kuulunutkaan viihtyä firmassa. Esimiehillä helvetisti enemmän stressiä ja painostusta ylhäältä päin kuin voit kuvitellakaan. Mutta sähän et älyäkään mitään muuta kuin kotihoidon ja valittamisen. Onko niissä kansioissa tyhjiä papereita?? Yksikin budjettisivu ja sä et tajuisi siitä mitään.

        Juomapulloja ei pidetä siinä myymälätyöskentelyssä mukana, koska ei niiden vesien kanssa kuulu pulata niin että pulloista jää renkaita sinne tänne ja pari kertaa vuodessa ne muovipullot kaatuillee lattioille ja pyörii mummojen jaloissa. Niin siinä kuitenkin kävisi pari kertaa vuodessa. Renkaat tulee pullojen pohjista kun kosteus tiivistyy kylmän pullon pintaan. Eikä vettä kuulu juoda niin paljon kuin naiset juo nykyään. Lue OIKEIDEN lääkärien kannanottoja veden juomisesta. Ei ihmisen sitä kuulu niin juoda, että joutuu vessassa hyppäämään koko ajan. Silloinhan juot liikaa!! Kuona-aineet ehtii pissimään 4 tunnin välein eikä tunnin välein liian juomisen johdosta.

        Toivottavasti et ole enää stockallaKAAN töissä. Mitä, jos kasvaisit ihmisenä!

        On muuten ihan oikean lääkärin neuvo juoda vettä 1.5 - 2.0 litraa vettä vuorokaudessa. Jo ihan vain siksikin, että vedenjuonti ennaltaehkäisee virtsatietulehduksia, joista aiheutuu työstä poissaoloja.


    • Kompetenssihukassa

      Stockmann tekee strategisia virheitä jatkuvasti, myötähäpeetä myöskin se että alikoulutettua jengiä johtaa toimintoja, ei merkonomilla ole yhtä hyvä henkinen ajattelukyky kuin vaikkapa kauppatieteilijällä. Kohta ei omistajatkaan saa pääomaa, kun väkisillä yritetään pitää liiketoimintaa Suomessa, vaikka täällä ei ole edes tarpeeksi hyvää asiakaskuntaa firman näkökulmasta. Toimari on INSEADista valmistunut, mutta millasella kompetenssilla kysynkin?!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      93
      1744
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      118
      1332
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1297
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1216
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1104
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      903
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      391
      842
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      822
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      43
      817
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      134
      783
    Aihe