Kenellä on Jaguar

Arto_Leppänen_

Tulin lukaisemaan tämänkin palstan pitkästä aikaa ja täytyy sanoa että täällä on kyllä harvinaisen vähän Jaguar -merkkisen auton omistajia!

Sitäkin enemmän näyttää olevan MuTu -miehiä, Esson baarin juttukumppaneita ja kateellisia panettelijoita. Mutta kait heillekin pitää joku "julkinen" henkireikä" olla jossa päästetään ylimääräiset höyryt pihalle. Parmepi täällä kuin liikenteessä!

15

6083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on jagge

      taitaa ne oikeet omistajat pyöriä enempi kissakulmassa.

    • nipponisti

      Mulla ei ole ikinä varaa ostaa Jaguaria, onhan se upeen näkönen, mutta en viitsi velkaantua auton takia.

    • on myös jagge

      http://kissakulma.jagclub.net

      Siellä ne Jaguarin omistajat ovat. He olivat ennen täällä, mutta sitten niitä mainittuja MuTu-miehiä ja Esson baarin juttukumppaneita, ja myös teini-ikäisiä "autopoikia" alkoi ilmaantua liiaksi. Perustettiin Kissakulma, johon pääsee rekisteröitymällä. Ei sielläkään vaadita Jaguar-merkkisen auton omistamista, mutta keskustelu on asiallista.

    • ja pysyy

      kel jaguaari on se jaguaarinsa kätkeköön...

      on muuten auto joka herättää tunteita ja perisuomalaisen kateuden.

      silti on upea tunne kävellä parkkipaikalla sen "kauneimman" luokse ja painaa pedaalia...

      • Jumppajamppa

        "on muuten auto joka herättää tunteita ja perisuomalaisen kateuden. "
        Noinko todella? Minulle on jäänyt sellainen mielikuva, että Jaguaria merkkinä arvostetaan ja kunnioitetaan mutta että se ei olisi mitenkään tavanomaisen suomalaisen kateuden kohde samalla lailla kuin vaikka BMW ja mersu.


      • en tiedä
        Jumppajamppa kirjoitti:

        "on muuten auto joka herättää tunteita ja perisuomalaisen kateuden. "
        Noinko todella? Minulle on jäänyt sellainen mielikuva, että Jaguaria merkkinä arvostetaan ja kunnioitetaan mutta että se ei olisi mitenkään tavanomaisen suomalaisen kateuden kohde samalla lailla kuin vaikka BMW ja mersu.

        mistään kateudesta, mutta ihailua Jagge herättää.


      • tuc
        en tiedä kirjoitti:

        mistään kateudesta, mutta ihailua Jagge herättää.

        Itse ainakin ihastelen etenkin vanhoja Jaggeja. Nykyisistä XJ on ehkä parhaiten pitänyt perinteistä kiinni.

        Sen sijaan joku etuvetoinen farmarimallinen jaguar ei kyllä sytytä yhtään.


    • S-Type....

      Olin aina haaveillut Jagesta, aikaisemmat kulkupelini ovat olleet halpoja ja vaatimattomia. Kun taloudellinen tilanteeni sen salli, niin menin ja ostin Jaguarin.

      Voi sitä kateuden määrää! Monen mielestä minulla oli "väärä" auto. Useat tutut näkivät oikein vaivaa löytääkseen jotain virhettä autosta ja kun eivät löytäneet niin sitten keksittiin mukamas huonoja puolia "laatu on huonoa, varaosat kalliita" jne.... Kun osoitin ettei pidä paikkaansa niin sitten sanottiin ettei halua elvistellä ja siksi ajaa itse volvolla tms.

      Heh. Itse ainakin olen tyytyväinen miettikööt muut mitä miettivät. Kovasti päänvaivaa autoni joillekin näyttää aiheuttavan, onneksi ei kuitenkaan kaikille.

      Pehmeästi kulkee ja tehoja löytyy tarpeeksi ja tosiaan, niinkuin joku tuossa sanoi marketista tullessa on mukavaa kun itsellä on parkkipaikan kaunein auto ; -)

      Elämä on lyhyt, jollet toteuta omia haaveitasi, niin todennäköisesti toteutat jonkun toisen haaveita.

      • Kateellisia Heinolassa

        Itseni kohdalla hauskin kateudenpuuska sattui Heinolassa huoltoasemalla, kun partasuinen mies tuli kyselemään että miten autoni on vielä tiellä, eikä ojassa. Sanoin sen olevan mahdollista hyvin suunnitellun auton takia, jossa paljon ajonvakauteen liittyviä herkkuja kuten ESP. Äijä otti nokkiinsa ja puhisi pikkumersullaan kaasutellen suoraan päin liikenteenjakajamerkkiä ja edelleen pienen ojan pohjalle! Harvemmin tommonen sattuu kohdalle, että ensin itse uhoaa minun ajoturvattomasta?!? S-Typestä ja sen jälkeen kolaroi omansa. Menin kuitenkin auttamaan ja työntämään partasuun ajoneuvoa hangesta muiden mukana. Epäilijöille sanottakoon, että Jaguar on hyvä ajaa myös talvella!


    • sekä kaverilla =)

      On molemmilla jaguar S-Type:t. Kaverilla musta, naapurilla hopea. Täytyy kyllä sanoa että hienoja autoja ovat, ja varmasti herättävät tunteita puolesta ja vastaan. Itse ajelen takavetoisella japanilaisella urheiluautolla, mutta ehkä joskus vanhempana vielä laitan oman Jagen.

    • Jyrki Härkönen

      Ostin reilu vuosi sitten XJ 12:n vm 1993. Auto on nyt parisataatonnia ajettu ja pelaa ihan ok. Tehoja on riittävästi eikä mitään turboja eikä lastutteluja kaivata. Bensaa menee ajosta riippuen 15-20 l / 100km. Ainahan vanhassa on hommia mutta voihan asian ajatella harrastuksena. Autoni on toistaiseksi kesäkäytössä mutta voi olla että joskus otan sen ympärivuotiseenkin ajoon. Hyviä kilsoja vaan kaikille Jaggekuskeille ja muille!
      Terveisin : Jykä Vantaalta

    • Ruuno

      on minulla vaalealla nahkasisustuksella ja 6-v tomaatilla. Eipä ole valittamista kyydin suhteen, monenlaisia olen ajanut mutta tuossa hintaluokassa (60 - 70tuh) on vaikea löytää mukavampaa... näin se vaan on!

      • raskaassa

        lotjassa...


      • olla kookas
        raskaassa kirjoitti:

        lotjassa...

        Kun siinä on riittävästi tehoa muutenkin. Tämä 6-mukinen D-kone vääntää tautisesti ja automaatti vaihtaa kuin sukkasillaan.
        Jenkkien ylisuuret malmikasat ovat vain metallin ja bensiinin tuhlausta.


    • Kissa-Ihminen

      Tuolla se on tallissa, Mark X vuodelta 1966. Kermanvaalea, uusitulla vaalealla nahkasisustuksella. Tarvisi uuden maalin ja varaosatkaan ei olisi pahitteeksi, kun siihen joutuu kaatamaan lisää sähköä useammin kuin bensaa...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 173
      5109
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4613
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2946
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1947
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1716
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe