Leijonat

pelkäävät

läheisyyttä? En tarkoita helliä sanoja tai fyysistä kosketusta, vaan lähinnä sitä että joku näkisi sen valoisan kuningattaren tai kuninkaan kuoren läpi ja huomaisi, että siellä sisällä on haavoittuva olento.

Itse myönnän olevani tällainen. En ole tätä aikaisemmin oivaltanut ennen kuin elämääni astui mies, joka on hyvin syvällinen ja kiinnostunut oikeasti minusta (siis kaikesta mitäa ajattelen yms. ei vain siitä mitä osaan tai mitä minulla on) Tämä on ollut ihan älyttömän vaikeata itselleni: väistelen, minua hermostuttaa ja kiukuttelen hänelle. Eikä tämä kiukku ole suunnattu häneen vaan lähinnä siihen, että en ole tottunut tähän. Ja koskaan en ole kuitenkaan ollut näin rakastunut.

Paljon tähän vaikuttaa elämänkokemukseni: pinnalliset suhteet vanhempiin, aikaisemmat pettymykset parisuhteessa jne. Mutta olen yllättynyt, kuinka pelottavaa tuo aito läheisyys on, vaikka sitä todella tarvitsen. En tiedä, oletteko te muut leijonat huomanneet samaa?

4

1478

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luper.

Sama täällä. Itse en pysty puhumaan tunteista saatikka näyttämään niitä. Minulle itselle ei ole tärkeää mitä toinen omistaa tai osaa, mutta kuvittelen aina, että sille toiselle se on tärkeää. Siksi yritän päteä kaikessa, sillä se on ainoa väline, millä saan arvostusta. Myöskin ostan kaikkea turhaa vain siksi, että sen kuvittelen, että toinen on kiinnostunut minusta niiden takia. Vakka tiedän, että olen väärässä siinä, että useimmille nämä asiat eivät ole tärkeitä, niin silti jatkan.

• Lion Lady

Olen varmaan sitten poikkeus joka vahvistaa säännön. Saattaa myös olla että ikä tuo viisautta eikä ole tarvetta päteä saati sitten pitää tunteitaan piilossa. Avoimuus herättää myös positiivisia tunteita muissa. Sitten tärkeimmissä suhteissa on todella tärkeää että uskaltaa laittaa itsensä likoon ja hyväksyä että voi tunnustaa olevansa välillä heikko.
        On mahdollista opetella näyttämään/tunnustamaan omia heikkouksiaan. Jos on hyvä itsetunto ei tarvitse hävetä olla heikko tai tunnustaa virheitä. Samoin voi opetella puhumaan tunteista hyvinkin syvällisesti. "Ongelman" tunnistaminen on jo askel oikeaan suuntaan. Siitä vain eteenpäin.

• leijonaneiti84

Tuntui melkein kun olisin itse kirjoittanut tuon ketjun aloituksen. olen havainnut itsessäni samaa. Naisten kanssa minulla ei ole ongelmia näyttää tunteitani tai puhua niistä mutta kun vastakkaisen sukupuolen edustaja osoittaa minua kohtaan kiinnostusta on minun vaikea päästää tätä lähelle todellista sisintä minua. Seurustelusuhteissäni olen tehnyt juuri samaa väistellyt poikkaystäväni kysymyksiä heti kun hän on pääsemässä liian lähelle.

• Nimetön

Pitää kohdaltani paikkansa myös. On helppo katsoa hiukan korkeammalta ja vastata tunteisiinkin, kun henkinen etäisyys on tarpeeksi mittava ja oma reviiri tarkoin vartioitu. Mutta tämän reviirin sisäpuolelle osaavat tunkeutua vain ne, jotka ovat todella syvästi kiinnostuneita ja kärsivällisyys riittää ytimeen pääsemiseen. Kyllä leijona silloin muuttuukin avuttomaksi.. Katse kääntyy alas ja olo vaivaantuu.. Tuntuu, että itsetunto murtuu täysin, kun pitää avata kaikki kuvitellusti umpeutuneet haavat. On helppo kieltää herkkyys ja haavoittuvuus, kun ne ovat vain oma pikku salaisuus.. Mutta kun leijona todella rakastuu, on suojamuurien murruttava ja kumppani voi todella yllättyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      82
      3253
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2945
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      53
      2212
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1645
    5. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1524
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      8
      1487
    7. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      18
      1395
    8. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1351
    9. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      35
      1315
    10. Olisitpa rakkaimpani

Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras
      Tunteet
      6
      1248
    Aihe