kuinka usein on tarpeeksi?

help?

Haluaisin kysellä mielipiteitänne siitä, kuinka usein on normaalia harrastaa seksiä, tai siis tarkemmin että kuinka usein/harvoin pitää harrastaa seksiä että se alkaa olla epänormaalia? Olemme alta kolmenkympin pariskunta, olemme seurustelleet reilun vuoden, asuneet yhdessä toista kuukautta. Harrastamme seksiä n. kerran päivässä, joskus pari kertaa. Sitten välillä tulee parin päivän taukoja. Ongelma on se, että tämä riittää minulle varsin hyvin eikä tarvitsisi olla näinkään paljon ja olisin tyytyväinen, mutta mieheni suuttuu heti jos sanon että en jaksa tai ei huvita. Riippumatta siitä paljonko seksiä on ollut. En jaksaisi tätä syyllistämistä, enkä halua suostua seksiin vain siksi että välttää riidan, vaikka sitäkin olen jo tehnyt. Onko minussa jotain vialla? Haluanko liian vähän?

16

2792

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janne 2

Kyllä kerranpäivässä on tosi paljon. Jos on lomalla niin silloin ok. mutta normaali työviikko niin kyllä 2-3 kertaa riittää. Jos miehesi haluaa noin paljon nykyään niin mitä sitten 10 v. päästä.

• jaanaki

MOI

Ollaan 30 pari ja seksiä harrastellaan suunnilleen joka toinen päivä ollaan oltu yhdessä 5 vuotta.Mulla ei yksin kertaisesti paikat kestäisi jokapäiväistä panemista ja ei ton ukkonikaan kalu pienimmästä päästä ole,mutta jos tulee useamman päivän breikki yritän helpottaa suuseksillä tarpeen mukaan!!!

• help?

Olen yrittänyt sanoa että paikat ei kestä ja eihän se sitten tunnu enää hyvältäkään. Mutta ymmärrystä ei heru. Sille tulee "paha mieli".

• N44v ja M32v

Olemme seurustelleet ja asuneet yhdessa 1.5 vuotta, menimme naimisiin muutama viikko sitten. Alussa paivittaista, sitten opimme lukemaan toisiamme ja olemaan avoimempia asiasta. Siina ei ole mitaan negatiivista jos toinen osapuoli mieluummin odottaa seuraavaan paivaan ja hetken jolloin molemmat ovat levanneita. Parisuhteessamme naisena olen aktiivisempi kuin mieheni, minulla on ilmeisesti sellaiset geenit.
      Molemmat tyossakayvia, ei viela lapsia. On toisen huomioonottamista jos lukee ensin ne merkit onko toinen silla tuulella vai ei. Minullakin on paivia jolloin olen vasynyt ja haluan vain levata ja olla yhdessa. Kavelyretki metsassa on tuolloin paljon parempi ratkaisu siina kohtaa kuin riita. Keskimaarin 2-3 kertaa viikossa ja loma-aikaan kenties useammin. Tarkeinta on etta halut eivat mene jos toinen jatkuvasti jauhaa asiasta ja osittain pakottaa aktiin.

• M52 N62

Tuohon ei ole mitään lisättävää, totta joka sana. Olemme melko lailla samanlaisessa tilanteessa kanssanne, parikymmentä vuotta enemmän ikää tosin ja naimisiin menoa ei ole ajateltukaan. Seksin lisäksi olemme löytäneet monia yhteisiä harrastuksia, paras "harrastus" on varmasti se että saamme olla ihan vaan yhdessä, pitää toista sylissä, lähellä, pieni kosketus, läheisyys, joskus se johtaa seksiin, mikään pakko siihen ei kuitenkaan koskaan ole. Ai niin, emme asu yhdessä ja tätä kirjoittaessa tulee entistä enemmän ikävä häntä, no, huomenna näemme ja saamme taas olla monta päivää ja yötä yhdessä.

• N44v ja M32v
        M52 N62 kirjoitti:

Tuohon ei ole mitään lisättävää, totta joka sana. Olemme melko lailla samanlaisessa tilanteessa kanssanne, parikymmentä vuotta enemmän ikää tosin ja naimisiin menoa ei ole ajateltukaan. Seksin lisäksi olemme löytäneet monia yhteisiä harrastuksia, paras "harrastus" on varmasti se että saamme olla ihan vaan yhdessä, pitää toista sylissä, lähellä, pieni kosketus, läheisyys, joskus se johtaa seksiin, mikään pakko siihen ei kuitenkaan koskaan ole. Ai niin, emme asu yhdessä ja tätä kirjoittaessa tulee entistä enemmän ikävä häntä, no, huomenna näemme ja saamme taas olla monta päivää ja yötä yhdessä.

Toivotan teille oikein hyvaa viikon jatkoa & olen taysin samaa mielta harrastuksista. Olen todella iloinen etta olette loytaneet toisenne ja teilla on paljon hyvia hetkia yhdessa ! Yhteiselamassa tarvitaan hellyytta ja erinomaisia hetkia. Kuka muu niita lahjoittaisi sinulle parisuhteessa ellei sinun partnerisi?

• Riittävästi

on tarpeeksi. Tahtoo sanoa sitä, ettei seksille ole määritetty mitään rajoja jotka olisi sitten ehdottomasti tarpeeksi ja siitä eteenpäin on pelkkää pervoilua.

Eli älä vain missään tapauksessa mene selittämään miehellesi että kun muutkin palstalla näin sanoi että pari kertaa viikossa riittää, niin sinulla on ihan varmasti addiktio seksiin - olet epänormaali!

Enkä tarkoita tuota kärjistyksenä tai leikilläni, vaan sanon sen vakavalla naamalla.

Eli miehesi sattuu nyt vain olemaan ihan hemmetin hulluna sinuun ja haluaa seksiä Sinun kanssasi. Se on normaalia ja tervettä ja sinun pitäisi ottaa se kohteliaisuutena että sinä saat hänet noin himokkaaksi. Hänen halunsa ovat täysin normaalit ja terveet.

Seksihaluille ja seksin harrastamiselle ei ole määrätty mitään ylärajoja. Joillekin pariskunnille voi hyvin riittää neljä kertaa vuodessa seksihimojen tyydyttämiseen. Se on heille riittävä ja oikea määrä ja silloin he saavat seksiä tarpeeksi.

Toisille ei sitten meinaa aika riittää kun himot hyrräävät niin rajusti että lähes kaikki liikenevä aika pitää kuluttaa seksin harrastamiseen. Se on heille riittävä ja oikea määrä, ja he saavat seksiä tarpeeksi.

Kun aletaan puhumaan siitä milloin on todellakin tarpeeksi, mennään addiktioiden alueelle. Eli seksin harrastaminen ja himot alkavat haitata omaa elämää, taloutta, töitä, harrastuksia, ihmissuhteita jne.

Seksi ja seksin määrä on normaalia niin kauan kuin se ei ala uhkaamaan omaa tai toisen terveyttä, tehtäviä töitä ja velvollisuuksia, raha-taloutta.

Sinä et ainakaan valittanut mistään sellaisesta että miehesi kuluttaisi kaikki rahansa strippiluoliin, tai runkkaisi nahkansa kalustaan, tai että hän ei pystyisi töihinsä kun seksiä pitäisi koko ajan saada.

Ainoa raja teillä tietysti tulee siinä vastaan ettei sinun paikkasi kestä, mutta sellaista ei vielä lasketa mihinkään addiktioon, koska miehesi ei ala sen vuoksi käymään missään maksullisissa naisissa, tai kuluta aikaansa kättelemällä pikkukaveriaan. Joten teidän seksinne on ihan normaalissa rajoissa. Älä rasita paikkojasi, kyllä se mies lopulta ymmärtää mikä tahti sinulle sopii ja sinäkin ymmärrät mikä tahti hänelle sopii.

Usko pois, se oma sopiva tahti tulee seksielämäännekin kunhan aikaa kuluu. Varoitan vielä että älä ala syyttelemään miestäsi liiallisista seksihimoista. Voi käydäkin niin, että eräs kaunis päivä hän ei enää haluakaan sinua yhtään koska olet aina sanonut ei hänen haluilleen tai ehdotuksilleen, tai sitten syyttänyt häntä liian himokkaaksi.

• N44v ja M32v

Seksisuhteen moninaisuutta ei voi tarkalleen maaritella kuinka monta kertaa viikossa. Yksi tarkea pieni pointti on kun siirrytaan seksista rakasteluun. Ja rakastelusta voidaan aina siirtya seksiin.

Erittain hyva nakokulma, jos seksilla on negatiivinen vaikutus talouteen, ystavyyteen etc., sitten kannattaa miettia miksi?

Seksi ei ole seksin tahden.

• help?

Tässä ei tosiaan ole kyse addiktiosta. Tottakai jokaisella on omat rajansa ja se mikä on tarpeeksi. En ole koskaan syyttänyt miestäni liiallisista haluista, onhan se hienoa että hän haluaa juuri minua eikä ketään muuta. Mielestäni ei ole ollenkaan epänormaalia haluta joka päivä. Tilanne ei myöskään ole se, että minä en anna ja aina sanon ei ja sen takia mieheni kärsii puutteesta ja on vihainen. Mieheni vain ei ymmärrä jos MINÄ en halua joka päivä. Vaikka olisimme rakastelleet joka päivä edelliset kaksi viikkoa ja sitten sanon että kulta nyt ei pysty niin sitten se on sitä syyllistämistä ja minähän siinä sitten anteeksi pyytelemään.

• luonnollista
        help? kirjoitti:

Tässä ei tosiaan ole kyse addiktiosta. Tottakai jokaisella on omat rajansa ja se mikä on tarpeeksi. En ole koskaan syyttänyt miestäni liiallisista haluista, onhan se hienoa että hän haluaa juuri minua eikä ketään muuta. Mielestäni ei ole ollenkaan epänormaalia haluta joka päivä. Tilanne ei myöskään ole se, että minä en anna ja aina sanon ei ja sen takia mieheni kärsii puutteesta ja on vihainen. Mieheni vain ei ymmärrä jos MINÄ en halua joka päivä. Vaikka olisimme rakastelleet joka päivä edelliset kaksi viikkoa ja sitten sanon että kulta nyt ei pysty niin sitten se on sitä syyllistämistä ja minähän siinä sitten anteeksi pyytelemään.

Minusta sinulla on ajatukset ihan kunnossa. Teet vain saman, sanot kun ei tunnu siltä että jaksat/haluat/paikkasi kestävät. Mutta älä pyydä sitä anteeksi. Sinulla on oikeus olla oma itsesi parisuhteessakin. Miehen pitää ymmärtää se ja olla tyytyväinen tilanteeseen, ihan vain siksi että sinä sanot.

Mies on nuorena innokas ja kovin vaativa. Hänkin oppii jonain päivänä että parisuhteessa molempien halut ja rajat on otettava huomioon. Puhu asiasta silloin kun ei vielä olla menossakaan seksin suuntaan. Opeta mies kuulemaan ja kuuntelemaan, kerro omista tunteistasi ja siitä mitä sinä haluaisit. Hänkin alkaa jonain päivänä tehdä samoin, ehkä...

mies 45, oppinut jo.

• tavoistaan irti pääse
        luonnollista kirjoitti:

Minusta sinulla on ajatukset ihan kunnossa. Teet vain saman, sanot kun ei tunnu siltä että jaksat/haluat/paikkasi kestävät. Mutta älä pyydä sitä anteeksi. Sinulla on oikeus olla oma itsesi parisuhteessakin. Miehen pitää ymmärtää se ja olla tyytyväinen tilanteeseen, ihan vain siksi että sinä sanot.

Mies on nuorena innokas ja kovin vaativa. Hänkin oppii jonain päivänä että parisuhteessa molempien halut ja rajat on otettava huomioon. Puhu asiasta silloin kun ei vielä olla menossakaan seksin suuntaan. Opeta mies kuulemaan ja kuuntelemaan, kerro omista tunteistasi ja siitä mitä sinä haluaisit. Hänkin alkaa jonain päivänä tehdä samoin, ehkä...

mies 45, oppinut jo.

Meillä mies 47v, eronnut kahdesti ennen minua. Syyksi sanoi, että muijat pihtasivat.

Nyt asunut miehen kanssa 5 v ja mies on aivan mahdoton. Olen itse 50v juuri täyttänyt. Ensimmäinen sana kun mies kotiutuu on, "saako pesää"? ei kysy edes onko ruokaa?
        Kun soittaa kotiin keskellä päivää
        on kysymys"oletko pitänyt pimp...hyvänä"? Ja kun tulen töistä kotiin on mies kimpussani.Hän sanoo "tulin juuri kuntosalilta" tartten rentoutusta, annatko"?Ei mitään keskustelua vain suoraan asiaan ja sitten nukkumaan...Kestämätön tilanne.

Ei jumaliste! Homma on mennyt siihen etten minä edes halua enää. Olenkin sanonut että hae pil...s muualta, kun muusta ei voida enää puhuakaan kuin sexistä.
        Mies ei todellakaan ole mikään toisen huomioija, vaan aina minä..minä..ja hänellekin tulee "paha mieli" jos hän ei saa. Voi per..le, se paha mieli tulee minullekin kun joutuu antamaan vaikkei haluakaan! Mutta mitäs siitä kun vain itsellä on hyvä olla.

• HARVEMMIN

Meillä on asia kyllä toisin päin, ei paljo itsetuntoa hivele...

• todella nuori

Miten suostut syyllistämiseen ja "toisen olon helpottamiseen"

• uusia tapoja opi

En minäkään mikään nuori ole 50v vaan siihen se on mennyt eittei tarvitse koko ajan katsella kun mies on naama norsunvit..lla.Eli suoraan sanottuna: mies käytöksellään vienyt minulta halun sexiin....

Mutta mies ei näe muuta kuin oman halunsa ja sen ettei omassa tahtomisessaan mitään väärää ole. Se väärä olen minä kun en halua samaa tahtia kuin hän.
        Meillä varmaan pitäisi syödä, juoda ja paskoa tahdissa; näin sen olen hänelle selventänyt.

• help?

Kiitos teille kaikille mielipiteistänne. Puhuimme taas eilen asiasta mutta en usko että pääsimme oikein mihinkään. Mieheni ei edelleenkään ole tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen (viimeisen kolmen viikon aikana olemme rakastelleet 16 kertaa - kyllä, olen laskenut ja kuinka naurettavaa se on mutta siihen tämä nyt on mennyt) ja ymmärsi asian niin, että tilanteeseen ei ole tulossa parannusta kun sanoin, että me olemme erilaisia ja nuo erot on hyväksyttävä ja niiden mukaan sovellettava.

• noin "vähän"

Olen 22v mies ja tyttöystäväni 19v ja olemme seurustelleet reilun vuoden. Asumme molemmat yksin, joten saamme olla kahden lähes aina kun haluamme. Silti meillä ei ole seksiä enempää eikä vähempää kuin 2 kertaa viikossa. Tyttöni ei vain halua/jaksa enempää. Olemme muuttamassa muutaman kuukauden kuluttua yhteen, mutta enää en ole varma haluanko. Jos seksiä on nyt 2 kertaa viikossa, niin miten on kymmenen vuoden päästä?? Tuskin tilanne tästä paremmaksi tulee ja minua sattuu ajatus, etten enää koskaan saisi rakastella sydämeni kyllyydestä, jos sitoudun. Rakastan tyttöäni, mutta tarvitsen enemmän seksiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2850
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2579
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1321
    Aihe