Olen tässä muutaman viikon tutustumisen jälkeen näihin keskusteluihin, että näyttää olevan noita asennevammaisia aivan liikaa liikkeellä muiden kanssa samaan aikaan.
Eli on toki vaihtoehtoja tilanteen korjaamiseksi, jos sitä halutaan tai nähdään tarpeelliseksi.
- ajokortti-ikää nostetaan
- kortin saa vaan psykologisen testin läpäistyään
- laitetaan muista piittaamattomat suljetuille radoille
- tenavakerhon autojen katolle keltainen vilkku
Olisko ajokortti-ikää nostettava?
12
401
Vastaukset
- Kysyvä...
Ei pari vuotta mitään auta ja paljoa enempää on turha haaveillakkaan kovin lyhyellä tähtäimellä nostettavan.
Liian vaika tutkimus yhdistää psykologinen tutkimus liikenteeseen.
Vaikea on keksiä parannuksia jotka ei maksaisi. Kun on se ajokortti nytkin monien tavoittamattomissa muiden menojen takia. - niillä
joilla ajokortti on ollut 20 vuotta ja ovat olevinaan kokeneita saisivat mennä uudestaan autokouluun.
- 20 vuotta
Autoa ajanutta voisi jo sanoa melko kokeneeksi.
Eri asia se on näillä alle 5 vuotta ajaneilla jotka ovat olevinaan niin rattimiestä - nakki
Kyllä ehdottamasi kertauskurssi olis varmasti tarpeen monille - minulle muiden mukana. On ne autot siks paljon kehittyneet ja 'tiellä pitävä' automatiikka lisääntynyt, että ainakin liukkaankelinharjoitukset 'hirvien' väistämisineen ei oikeasti olis lainkaan pahitteeksi, vaikka asenne oliskin muuten kunnossa.
- dfssds
nakki kirjoitti:
Kyllä ehdottamasi kertauskurssi olis varmasti tarpeen monille - minulle muiden mukana. On ne autot siks paljon kehittyneet ja 'tiellä pitävä' automatiikka lisääntynyt, että ainakin liukkaankelinharjoitukset 'hirvien' väistämisineen ei oikeasti olis lainkaan pahitteeksi, vaikka asenne oliskin muuten kunnossa.
Kyllä 20 vuotta kortin omistaneille kertaus ei olisi pahitteeksi,tahtovat monet unohtaa liikennesäännöt.Kyllä alle 5 vuotta kortin omistaneilla on paremmat tiedot liikennesäännöistä niistä vaan jotkut on näitä luupäitä jotka eivät halua noudattaa sääntöjä vaikka osaisivatkin ne.
- Jep Jep
- ajokortti-ikää nostetaan 22-vuoteen
- keski-ikäsille (varsinkin naisille) autokoulun järjestämiä parkkiruutuun meno ja lähtö harjoittelua
- ja muutenkin naisille lisää auton käsittelyn harjoittelua lisättävä
- ajokorttia ei anneta enää yli 60-vuotiaille (tai jos annetaan eivät saa tulla ajamaan kaupunkiin)
- jos ei osaa käyttää vilkkua tai ajovaloja kortti kuivumaan vuodeksi
- lapsiperheiden autojen katolle violetti valo
- vasta kortin saaneelle 80 km/h lätkä taakse vuodeksi (on joskus ollut,miksiköhän on poistettu)
No osa nyt ei liittynyt tähän ajokortti-ikä asiaan mitenkään mutta tulipahan mainittua. :D- Se 6-kymppinen
Mukava, kun saisi järjestetyksi itselleen mukavammat olot ilman ajokorttia. Ei ole todellakaan aina mukavaa ajaa kelissä kuin kelissä työtehtävissä pitkin maanteitä, vaikka nykyjään ei tulekaan kilometrejä kuin hieman yli 30000 vuodessa. Mieluimmin olisin kustantamallasi eläkkeellä ja tekisin matkani taksiseteleillä.
että ikä ei ratkaise, vaan henkilökohtainen näkemys, reaktiokyky ja asenteet. Jos ei ole sitä "liikennesilmää", ei siihen auta sanottavasti mikään koulutus. Ainut oikea lääke on muidenkin kannnalta se linjurin penkille istahtaminen! Taikka taksin, jos on kiire!
- nakki
Skola kirjoitti:
että ikä ei ratkaise, vaan henkilökohtainen näkemys, reaktiokyky ja asenteet. Jos ei ole sitä "liikennesilmää", ei siihen auta sanottavasti mikään koulutus. Ainut oikea lääke on muidenkin kannnalta se linjurin penkille istahtaminen! Taikka taksin, jos on kiire!
kyll se ikäkin vaikuttaa. Monen pelisilmä kehittyy ja asenteet muuttuu kokemuksien kautta ja niitähän saa vaan iän mukana...
Moni taito kyll periytyykin ns 'äidin maidosta', mutt kokemukset pitää kerätä itse - pahimmillaan usein 'kantapään kautta' tai 'siperiasta'
- Lee__
Ei ole mitään järkeä tehdä johtopäätöksiä, jonkin Suomi24-foorumin perusteella. Itse ajamalla siellä liikenteessä näet sen todellisen tilanteen. Suurin osa tänne kirjoittelevista suurentelee asioita ja väittää tekevänsä sitä ja tätä, mutta todellisuudessa he ajavat ihan normaalisti erottumatta muista ja joillain ei sitten ole edes ajokorttia. Niinkuin ei itsellänikään vielä. Ei ole vielä yhtäkään Auto--Anteroa näkynyt, eli voipi olla että turhaan tuollaisia muutoksia kinuat kahden viikon Suomi24 keskustelujen perusteella.
Luulen, että paras tapa olisi tavata nämä kaikki keskustelijat ihan kasvotusten ja keskustella nämä foorumin asiat läpi silloin. Luulen, että olisi toisenlainen ääni kellossa. Tai sitten haluat vain "kiusata" porukkaa, ja nähdä millaista keskustelua tuollainen mielipide saa aikaan.- sinivilkku
No niin, taas nähdään, että nuorilla on fiksuja ajatuksia, että turhaan heitä täällä aina moititaan.
Ainahan on niin, että pelkän tekstin perusteella kuvan luominen on hankalaa, kun ei näe kirjoittajan ilmeitä, elekieltä yleensäkään. Mutta tosiaan, kiitos järkevistä ajatuksistasi :) - Lee__
sinivilkku kirjoitti:
No niin, taas nähdään, että nuorilla on fiksuja ajatuksia, että turhaan heitä täällä aina moititaan.
Ainahan on niin, että pelkän tekstin perusteella kuvan luominen on hankalaa, kun ei näe kirjoittajan ilmeitä, elekieltä yleensäkään. Mutta tosiaan, kiitos järkevistä ajatuksistasi :)Menee vähän ketjun asian ulkopuolelle, mutta mukava nähdä, ettei olla heti foorumilta häätämässä, vaikka kortti onkin vasta työn alla. Eli kiitokset vain itsellesi mukavasta palautteesta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823253
- 922945
- 532202
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201645- 191514
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..81477Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein181395Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131351Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351315Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61248