Kuinka sanoa kaasolle, että en haluakkaan häntä?

MIranos

Elikkä siis tuossa otsikossahan se jo jotenkin tuli selville, mutta valaistaanpa vielä.

Tuossa n. kk sitten, kävimme mieheni kanssa valitsemassa kirkon ja varaamassa muut hääjutut.

Noh, sitten kerroin ystävälleni että menen naimisiin ensi kesänä ja pyysin häntä kaasokseni. Hän suostui ja siinä se päivä sitten häitä suunniteltiin ja niistä puhuttiin. Huomasin kuitenkin hänessä sellaista ärtymistä ja muuta vastaavaa. Onhan se totta että häihini on vielä pitkä aika,mutta tämä tuntui niin oudolta. Hän yritti vaihtaa puheen aihetta kokoajan ja kyllähän me muusta puhuimmekin mutta silti tämä jäi painamaan.

Ja nyt tämän kuukauden ajan se tunne että hän on väärä kaaso on vain kasvanut. Häntä ei kiinnosta puhua häistä ja pyysin häntä kanssani sovittamaan häämekkoa niin hän vastasi "katsoo miten minulla on aikaa" se tuntui tosi pahalta.

Työpaikallani minulle on tullut vuoden aikana yksi aikas hyväkin ystävä. Hän on aivan innoissaan häistäni ja suunnittelee niitä todella paljon, jopa niin paljon että välillä tekee mieli sanoa että "niihin on vielä aikaa rauhoitu jo" Hänestä näkee että hän on oikeasti oloinen ja onnellinen puolestani, toisin kuin tuosta joka tällähetkellä on kaasonani, hänestä tulee sellainen vaikutelma että häntä ei voisi hääni vähempää kiinnostaa. Olen häneltä kysynyt että haluaako hän todella olla kaasoni ja siihen hän aina vastaa myöntyvästi.

Nyt olen suunnitellut, että ottaisin tämän työkaverin kaasokseni ja häneltä sitä aslustavasti kysyin ja hän oli todella innoissaan ja myöntyi heti.

Noh, nyt onkin sitten tiukka paikka. Haluisin tämän työkaverin kaasokseni, mutta meillä on jopa aika pitkä välimatka. Pitäisikö minun vain tyytyä tähän lapsuudenystävään joka käyttäytyy töykeästi ja välinpitämättömästi vai voisinko ihan hyvin valita sen "uuden ystäväni" tai no ei tämä se varsinainen kysymys ollut vaan se, että miten sanon ystävälleni että en haluakkaan häntä kaasoksi ilman että hän loukkaantuu siitä minulle? Tietysti hän loukkaantuu, mutta voisinko mitenkään selittää tätä tilannetta tai jotian. Onko teillä kellään hyviä ideoita? Olisin tosi kiitollinen jos saisin asiallisia ja hyviä vastauksia.

Kiitos etukäteen. :)

18

6229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käv3299

      Voi että kuulostaa tutulta. Mulla on sama tilanne, mulla on vaan kaksi kaasoa. Toinen on lapsuuden ystävä ja toinen uusi ystävä. Lapsuuden ystävä on tosi innoissaan häistäni, ja intona miettii mitä kivaa keksisi hääpäivälle. Uusi ystävä on taas vähän itsekeskeinen tyyppi, muuttaa aina puheen aihetta ja tietenkin itseensä.

      Kaduin jo toista kaasovalintaani pyydettäessä sitä häneltä pari kuukautta sitten. Kun kerroin uudelle ystävälle häistä ja en heti pyytänyt häntä kaasokseni, tuli pitkä hiljaisuus. Pakon edessä minä hölmö pyysin, jotta ystäväni ei suuttuisi. Olen katunut valintaani joka päivä. Aina kun puhumme häistäni, hän puhuu minun päälle ja vaihtaa puheen aiheen omiin "miehiinsä". Jos pyydän tapamaan häntä minun lapsuuden ystäväni kanssa, hän sanoo et "toivottavasti kerkiän", "pitää yrittää tavata", "oishan se kiva". Tuntuu, että hän yrittää väkivalloin olla kaasoni, olen kysynyt ootko varma et haluatko olla tehtävässä; hän vaan myöntyy. Mutta minä aistin että kaikki ei ole kohdaallaan.

      Olen suunnitellut puhuvani hänen kanssaan, mutta se vaan on vaikeata. Hyvä esimerkki keskusteluistamme: Puhuimme hääkampauksista, minä kerroin minkälaisen kampauksen sitten haluan hääpäivänäni. Hän ei kuunnellut, vaan huitoi kädellään samalla vaihtaen keskustelun omaan kaason kampaukseen, joka kuullosti liian upelta kaasolle. Tarkoitan sitä, että kukaan vieraista tai kaasoista ei saa tulla morsiammen kauneuden/puvun/hiusten yli.

      Sit uusi ystäväni ei oo etes kysyny, saako hän tuoda avecin häihini. Hän vaan miettii ääneen, "kenetkähän tuon seuralaisekseni häihin".Minä en maksa ventovieraitten syömisiä. Minun pitää tuntea jokainen vieras edes puolen vuoden ajalta.

      Et kyllä viimeistään, jos hän ei ala kiinnostua häiden suunnittelusta parin kuukauden sisällä, aion irtisanoa hänet tehtvästä kylmän viileästi.
      Enkä pyytele anteeksi; olenhan sentään tuleva morsian!
      Kuulostiko tutulta?

      • Tuttua

        Serkkuni meni naimisiin ja kaasona oli hänen opiskeluaikainen kaverinsa. Olivat nuorena alle 20-vuotiaina luvanneet kaason tehtävät toisilleen. Askartelu ei kaasoa kiinnostanut,mutta hän käytti kyllä 6kk oman itsensä valmisteluun tähti-hetkeä varten ja puhetta HÄNEN puvustaan,kampauksestaan ja meikistä saatiin kuunnella loputtomiin. Eniten harmitti s, että kaaso ei suuresta meluamiseta huolimatta järjestänyt kunnon polttareita. Häiden ohjelma oli surkeaa ja hääpari jälkeen päin todella pettynyt. Samoin me sukulaiset.Nyt morsianta kaduttaa,että ei valinnut kaasoksi siskoaan,jolta hääjuhlien järjestelyt olisi sujuneet.Syynä kaasovalintaan oli toive kunnon polttreista,jotka olivat mökkeilyä neljän hengen kesken.Kaaso jätti suurimman osan morsiammen kavereista kutsumatta polttareihinkin.


    • aimoaaso

      No heipä hei! Nyt on ihan pakko vastata, eikä pelkästään sinulle, vaan muillekin morsiammille. Tänä päivänä häät ovat saaneet uskomattoman ison merkityksen, ja siis nimenomaan ne juhlat, eikä se yhteinen liitto. Tottahan toki yritän ymmärtää, että se merkitsee sinulle Morsian paljon, ja on ainutlaatuinen asia. Mutta yritäthän sinäkin muistaa, ettei se ole sitä kaikille. Muiden ihmisten on aika vaikea jaksaa vuotta joskus jopa kahta suunnitella juhlia. Varsinkin kun tuntuu, että morsiammilla on uskomaton into keskittyä pikkupikkuseikkoihin, jotka kuulemma tekevät päivästä täydellisen. Olen ollut kaasona, ja hoidin homman huolella. Siis sinä itse päivänä. Tein kakun, olin tukena, pidin huolta aikatauluista, pidin puheen, järjestin toivottua ohjelmaa, autoin keittiössä, koristelin hotellihuoneen jne. Tämän kaiken tein innolla, puhumattakaan polttareista, jonka järjestelyistä vastasin itse. Mutta... Minulla ei riitä hillitöntä intoa kymmeneen keskusteluun siitä minkä väriset pöytäliinat laitetaan, tai satojen kuvien katseluun erilaisista morsiuskimpuista, tai etsiä kaupungista päivätolkulla juuri oikeanlaista kakunkoristetta, tai näpertää pöytäkoristeiksi sataa paperikukkasta.. jne.. Minä haluan olla hyvä ystävä, mutta muistathan sinäkin morsian olla myös hyvä ystävä. Se, että olet morsian, ei tee sinusta maailman napaa. Ja se, etten jaksa miettiä kutsukorttien fonttia päivätolkulla vuosi ennen häitä, ei tarkoita ettenkö olisi ihan oikeasti iloinen siitä, että olet löytänyt ihmisen, jonka rinnalla elää. Sillä siitä olen iloinen ja siitä voin jutella vuosi tolkulla ennen ja jälkeen häiden.

      • Tuleva morsian

        Mulla ei taida riittää intoa edes morsiamena tuohon kaikkeen... Olen tietysti innoissani ja haluan naimisiin, mutta en jaksa näpertää koristeita ja järjestellä häitä kuukausia tai jopa vuosia. (en ole muutenkaan mikään "häähullu")Enkä vaadi sitä kaasoltakaan. Kai mä nyt sentään vähän koristelen hääpaikkaa, mutta en ota mitään stressiä siitä. Ja mun mielestä täydelliseen hääpäivään riittää jo rakas sulhaseni!


    • aatos07

      Miksi, että ottaisi kahta kaasoa.
      Toinen olisi tämä pitkäaikainen lapsuudenystävä ja toinen uusi työkaverisi.
      Toista loukkaamatta on hyvin vaikea vaihtaa kaasoa
      ja mielestäni kertomasi syyt minkä takia haluaisit peruuttaa kaasouden voivat johtua vaikka mistä. Edellisen kirjoittajan viestissä oli myös paljoan asiaa !

    • Talvimorsian

      Kun lueskelin tähän aiheeseen liittyviä juttuja,päätin kertoa oman näkemykseni asiasta. Olen itse tulevan talven morsian. Kaasoni on pitkäaikaisin ja läheisin ystäväni. Hän asuu kaukana ja olen osittain siksi tehnyt kaikki järjestelyt yhdessä mieheni kanssa. Mikä mielestäni on oikein, koska häät ovat meidän vastuulla eikä kaason. Kaason olen pyytänyt siitä syystä, että hän tukee ja pitää minut järjissäni hääpäivänä. Toivoisin, että hän pitää aikataulun narut käsissään hääjuhlassa ja muun ajan nauttii itse juhlasta. Kun hääpäivä sovittiin mieheni kanssa päätin jo silloin, että itse hoidamme kaikki juoksevat asiat ja järjestelyt.

      Mitä edellisistä jutuista luin, että morsiammen kuuluu olla kaunein, eikä kaason. Meillä se menee niin, että kaasoni on todella kaunis ja tulee olemaan tyrmäävä näky, mutta minua se ei haittaa koska olen silloin varmasti itse kaunis sisältäpäin ( onneni kukkuloilla :-)) ja se hehkuu siten koko olemukseeni ja olemme molemmat kauniita ja onnelisia :-)

      • noin

        se asia on.

        Kiva "nähdä" tasapainoisia onnellisiakin ihmisiä täällä, onnea Teille :)


    • katsonut

      Salkkareita?

      Jos et, niin katsohan. Siinä tämä Salla on juuri niin ärsyttävä kuin itsekäs nuori nainen....morsian vain olla voi.

      Ei kaaso ole mikään robotti, kaason tehtävä on oikeasti hoitaa morsianta HÄÄPÄIVÄNÄ, ei vuotta ennen häitä. Kyllä häiden järjestely kuuluu parille itselleen ja mahdollisesti perheenjäsenille.

      Jos haluat kaiken valmiina niin palkkaa ihminen, joka järjestää ne häät. Kyllä sellaista palvelua Suomestakin saa, se tosin maksaa. Mutta kaason oletat tekevän sellaisen urakan ilmaiseksi kaiken muun lomassa. Kaasolla voi olla työ, perhe, omia rakkaita harrastuksia, ei hän mikään orja ole.

      • kaunismorsein

        tuo on ihan ok tapa, jos kaasoa ei kiinnosta tuollaiset jutut voi tosiaan palkata kaason piikkiin ammattilaisen asialle.


      • Yritys
        kaunismorsein kirjoitti:

        tuo on ihan ok tapa, jos kaasoa ei kiinnosta tuollaiset jutut voi tosiaan palkata kaason piikkiin ammattilaisen asialle.

        hyvä kymmenen. Mutta lopputuloksena mahalasku.

        Itsekkäät ihmiset (myös morsiamet osaavat olla itsekkäitä paskiaisia) ovat IKÄVIÄ!
        Joka paikassa vaan minäminäminä....Jos häät ovat morsiamen mielestä joku pilkunnussimistilaisuus, niin silloin morsian saa hoitaa sen asian aivan itse.

        Edelleenkään kaaso ei ole mikään itsestäänselvyys, jota pompotellaan vuosi, jopa enemmänkin vain siksi, että morsian saisi äijän itselleen.
        Jos morsian ei ilman kaasoa saa miestä naimisiin kanssaan niin olkoon ilman. Saattaisi muuten olla miehelle viisaampaa lähteä kävelemään kuin mennä avioon asti niin itsekkään ja saamattoman naisen kanssa.


      • MIranos
        Yritys kirjoitti:

        hyvä kymmenen. Mutta lopputuloksena mahalasku.

        Itsekkäät ihmiset (myös morsiamet osaavat olla itsekkäitä paskiaisia) ovat IKÄVIÄ!
        Joka paikassa vaan minäminäminä....Jos häät ovat morsiamen mielestä joku pilkunnussimistilaisuus, niin silloin morsian saa hoitaa sen asian aivan itse.

        Edelleenkään kaaso ei ole mikään itsestäänselvyys, jota pompotellaan vuosi, jopa enemmänkin vain siksi, että morsian saisi äijän itselleen.
        Jos morsian ei ilman kaasoa saa miestä naimisiin kanssaan niin olkoon ilman. Saattaisi muuten olla miehelle viisaampaa lähteä kävelemään kuin mennä avioon asti niin itsekkään ja saamattoman naisen kanssa.

        Mutta tosiaan tässä on se, että en ole suunnitellut häitäni niinkään tämän nykyisen kaasoni kanssa. En juttele polttareista enkä kysele että mikä pöytäliina on paras.

        Itse aijomme muutenkin mieheni kanssa suurimman osan häistä järjestää eikä kaasolle jää muuta kuin minun tekeminen, mutta se ei näytä edes nyt kiinnostavan.

        Varasimme mieheni kanssa keskenämme hääkimpun ja kakun, kerroin siitä kaasolleni ja ainut mitä hän sanoi oli "noh, sullehan kelpaa vaa paras" Ei tuosta voi sanoa että tulisi kiva mieli..

        Haluaisin vain että kaasoani kiinnoistaisi edes joku häissäni, eikä se että jos kerran häntä pyydän katsomaan kanssani mekkoa siihen vastataan että jos on aikaa.


      • MIranos
        MIranos kirjoitti:

        Mutta tosiaan tässä on se, että en ole suunnitellut häitäni niinkään tämän nykyisen kaasoni kanssa. En juttele polttareista enkä kysele että mikä pöytäliina on paras.

        Itse aijomme muutenkin mieheni kanssa suurimman osan häistä järjestää eikä kaasolle jää muuta kuin minun tekeminen, mutta se ei näytä edes nyt kiinnostavan.

        Varasimme mieheni kanssa keskenämme hääkimpun ja kakun, kerroin siitä kaasolleni ja ainut mitä hän sanoi oli "noh, sullehan kelpaa vaa paras" Ei tuosta voi sanoa että tulisi kiva mieli..

        Haluaisin vain että kaasoani kiinnoistaisi edes joku häissäni, eikä se että jos kerran häntä pyydän katsomaan kanssani mekkoa siihen vastataan että jos on aikaa.

        Tosiaan tarkoitin minun tukeminen. Ja ainut mistä olemme kaasoni kanssa puheneet on se että kuinka suuri juhla se on ja sillee..

        Tai no ihan sama minä täällä selitän, kun nyt jo haukutaan itsekkääksi morsiammeksi mitä en todellakaan ole. Suunnittelen hääni itse, toivon vaan kaasoa tuekso. En kuormita häntä niinkuin Salareissa kuormitetaan Lauraa.. Ei näin. En pidä kaason hommaa edes sellaisena.

        Haluan itse suunnitella hääni, haluan itse ne järjestää mieheni kanssa.. Mutta olisi kiva että kun sanon kaasolleni että mua jännittää ne tulevat häät ja että meneeköhän kaikki hyvin, niin siihen vastataan että "jaa-a.. mulla oli muute tänään...."


      • käv3229
        MIranos kirjoitti:

        Tosiaan tarkoitin minun tukeminen. Ja ainut mistä olemme kaasoni kanssa puheneet on se että kuinka suuri juhla se on ja sillee..

        Tai no ihan sama minä täällä selitän, kun nyt jo haukutaan itsekkääksi morsiammeksi mitä en todellakaan ole. Suunnittelen hääni itse, toivon vaan kaasoa tuekso. En kuormita häntä niinkuin Salareissa kuormitetaan Lauraa.. Ei näin. En pidä kaason hommaa edes sellaisena.

        Haluan itse suunnitella hääni, haluan itse ne järjestää mieheni kanssa.. Mutta olisi kiva että kun sanon kaasolleni että mua jännittää ne tulevat häät ja että meneeköhän kaikki hyvin, niin siihen vastataan että "jaa-a.. mulla oli muute tänään...."

        Ei muut voi ymmärtää toista, jos eivät mene toisen sijalle. Minä ainakin ymmärrän sen, jos yrittää jotain etes vihjaista häistä kaasolle; ja muuttaa puheen aihetta heti, jotain on vialla. Kyllä se onni pulppuaa sisältä, ei ulkoa. Minäkin aion järjestää tulevan mieheni kanssa häät kahdestaan, mutta tarvitsen tukea ystäviltäni, vaikkakin vuotta ennen.
        Tuntuu mukavalta, kun joku kuuntelee ajatuksia, eikä vähättele ja ajattele "sinnehhän on vielä vuosia aikaa".
        Minäkin ajattelin itsekkäästi, ennen kuin luin nämä kaikki vastaukset. Sain uusia näkökulmia asioihin ja kiitänkin fiksuista ihmisistä, jotka antoivat ajattelemisen aihetta. Sitä vaan joskus ajattelee yhdeltä kantilta asioita...nyt pitää vaan mennä päivä kerrallaan ja huolehtia ettei painosta liikaa kaasoja, kavereita, sukulaisia ym. Parempi ite suunnitella, niin saa haluamansa häät.
        Aioinkin maksaa ns. kaasonlahjaksi kampauksen ja meikin, mutta en siinä ajatuksessa että voisin vahtia kaason kampauksen tekoa.

        Ei se ulkonäkö työtä tee!


      • oma elämä kaikilla
        käv3229 kirjoitti:

        Ei muut voi ymmärtää toista, jos eivät mene toisen sijalle. Minä ainakin ymmärrän sen, jos yrittää jotain etes vihjaista häistä kaasolle; ja muuttaa puheen aihetta heti, jotain on vialla. Kyllä se onni pulppuaa sisältä, ei ulkoa. Minäkin aion järjestää tulevan mieheni kanssa häät kahdestaan, mutta tarvitsen tukea ystäviltäni, vaikkakin vuotta ennen.
        Tuntuu mukavalta, kun joku kuuntelee ajatuksia, eikä vähättele ja ajattele "sinnehhän on vielä vuosia aikaa".
        Minäkin ajattelin itsekkäästi, ennen kuin luin nämä kaikki vastaukset. Sain uusia näkökulmia asioihin ja kiitänkin fiksuista ihmisistä, jotka antoivat ajattelemisen aihetta. Sitä vaan joskus ajattelee yhdeltä kantilta asioita...nyt pitää vaan mennä päivä kerrallaan ja huolehtia ettei painosta liikaa kaasoja, kavereita, sukulaisia ym. Parempi ite suunnitella, niin saa haluamansa häät.
        Aioinkin maksaa ns. kaasonlahjaksi kampauksen ja meikin, mutta en siinä ajatuksessa että voisin vahtia kaason kampauksen tekoa.

        Ei se ulkonäkö työtä tee!

        latteudella aloitan: meitä ihmisiä on erilaisia.

        Jotkut ne haluavat askarrella ja suunnitella koristeita jne. Toiset eivät edes osaa...ei ole aikaa jne.

        Ota kaksi kaasoa, toinen ei ehkä pidä tai osaa jotakin ja toinen ehkä ns. täydentää toista.

        Älä vaadi liikoja. Häät ovat sinun ja miehesi juhla, ei varmaan kaasoaja kiinnosta käytää kaikkea vapaa-aikaa häittenne ruotimiseen etenkään vuoden mittaiselta ajalta.

        Kaasoillakin kun on se oma työ ja oma elämä, omat läheiset, harrastukset tms. jotka vaativat aikansa.

        Kaasona ollessani nautin tekemisestä ja "morsiameni" on muutenkin varsin kultainen ihminen joten yhdessä juttelimme ja katsoimme sekä toki suunnittelin muiden läheistensä kanssa pollareita, koristeita ja itse juhlaa. Hienosti meni kaikki ja sekä me apujoukot että hääpari oli tyytyväinen.

        Morsian ei uuvuttanut tällä aiheella jatkuvasti, ei vaatinut sitä ja tätä meiltä muilta vaan luotti meihin. Ja hyvinä ystävänä toki tiesimme, miten saamme hääparin näköisen juhlan aikaan.

        Eli: olethan ystävääsi muutenkin yhteydessä kuin vain silloin kun haluat puhua juhlastasi. Pidä ystävyytenne normaalina, häät ovat toki sinulle ja varmaan hänellekin tärkeät. Mutta ihmisillä on myös oma elämä.


      • MIrannos
        oma elämä kaikilla kirjoitti:

        latteudella aloitan: meitä ihmisiä on erilaisia.

        Jotkut ne haluavat askarrella ja suunnitella koristeita jne. Toiset eivät edes osaa...ei ole aikaa jne.

        Ota kaksi kaasoa, toinen ei ehkä pidä tai osaa jotakin ja toinen ehkä ns. täydentää toista.

        Älä vaadi liikoja. Häät ovat sinun ja miehesi juhla, ei varmaan kaasoaja kiinnosta käytää kaikkea vapaa-aikaa häittenne ruotimiseen etenkään vuoden mittaiselta ajalta.

        Kaasoillakin kun on se oma työ ja oma elämä, omat läheiset, harrastukset tms. jotka vaativat aikansa.

        Kaasona ollessani nautin tekemisestä ja "morsiameni" on muutenkin varsin kultainen ihminen joten yhdessä juttelimme ja katsoimme sekä toki suunnittelin muiden läheistensä kanssa pollareita, koristeita ja itse juhlaa. Hienosti meni kaikki ja sekä me apujoukot että hääpari oli tyytyväinen.

        Morsian ei uuvuttanut tällä aiheella jatkuvasti, ei vaatinut sitä ja tätä meiltä muilta vaan luotti meihin. Ja hyvinä ystävänä toki tiesimme, miten saamme hääparin näköisen juhlan aikaan.

        Eli: olethan ystävääsi muutenkin yhteydessä kuin vain silloin kun haluat puhua juhlastasi. Pidä ystävyytenne normaalina, häät ovat toki sinulle ja varmaan hänellekin tärkeät. Mutta ihmisillä on myös oma elämä.

        Siinähän tässä onkin kysymys, kun olemme tämän ihmisen kanssa joka päivä tekemisissä.. En ole hänen kanssaan enää häistä mitään puhunut, mutta kokoajan kuuntelen hänen mieshuoliaan. Tai siis sitä kun hänellä ei sitä miestä ole.

        Mutta tähän toiseen työkaveriini jo päädyin, koska mua se ainakin loukkaa jos kuuntelen vain toisen murheita, eikä multa edes kysytä mitä kuuluu. Ei ne häät ole mulla vain päivänpuheenaihe. En tosiaankaan ole hänen kanssa niistä puhunut edes paljoa. Niinkuin jo moneen otteeseen sen olen sanonutkin.

        Puhun niistä hänen kanssaan huomattavasti vähemmän kuin kenenkään muun. (tämä oli myös ennen sitä kun kirjotin tänne ekan kerran)

        Mutta kiitos mielipiteistä.

        Sen nyt vielä kerran sanon, minä ja mieheni järjestetään itse häämme, ja sen kaaso sekä bestman tietävät. Ei heille laiteta mitään töitä , missään tilanteessa sellaisesta ei ole puhuttukkaan.. En aijo laittaa heitä koristamaan paikkoja, en kattamaan pöytää, en valitsemaan kukkia, enkä koristelemaan koska haluamme tehdä ne asiat yksin. Olisi vain kiva kuulla omalta kaasoltaan edes kerran, että "ihanaa kun menette naimisiin, oletko jo miettinyt minkälaisen mekon haluat?" Mutta tätä lausetta, enkä mitään muutakaan positiivista en ole häistäni kuullut.

        Itse olen aina ollut valmiina häntä kuuntelemaan, niinkuin nytkin.. Autan ja kuuntelen häntä hänen mieshuolistaan ja siitä kuinka hän tuntee jotakin meistä kohtaan. Ja siitä kuinka raskasta on nyt töissä. Mutta olisi se kiva joskus jos hän kysyisi että miten minulla töissä menee..

        Ei tähän keskusteluun tarvitse enää mitää vastata, kun itselläni on jo tarpeaksi paha mieli.. Haluaisin myös olla se kultainen morsian joka parhaansa mukaan ymmärtää kaasoaan, muta miten se on mahdollista, jos jo nyt kaikkeni yritän ja ainut mitä minulle puhutaan on ne hänen huolensa.. Ei hän paljon kysele että mikä minun on, jos itkien hänen kanssa juttelen jos on jotain ongelmia tai jos olen väsynyt yksin järjestämään tätä kaikkea. Ja apua en ole pyytänyt, mutta ei sitä ole muöskään tarjottu..


      • mikä..
        MIrannos kirjoitti:

        Siinähän tässä onkin kysymys, kun olemme tämän ihmisen kanssa joka päivä tekemisissä.. En ole hänen kanssaan enää häistä mitään puhunut, mutta kokoajan kuuntelen hänen mieshuoliaan. Tai siis sitä kun hänellä ei sitä miestä ole.

        Mutta tähän toiseen työkaveriini jo päädyin, koska mua se ainakin loukkaa jos kuuntelen vain toisen murheita, eikä multa edes kysytä mitä kuuluu. Ei ne häät ole mulla vain päivänpuheenaihe. En tosiaankaan ole hänen kanssa niistä puhunut edes paljoa. Niinkuin jo moneen otteeseen sen olen sanonutkin.

        Puhun niistä hänen kanssaan huomattavasti vähemmän kuin kenenkään muun. (tämä oli myös ennen sitä kun kirjotin tänne ekan kerran)

        Mutta kiitos mielipiteistä.

        Sen nyt vielä kerran sanon, minä ja mieheni järjestetään itse häämme, ja sen kaaso sekä bestman tietävät. Ei heille laiteta mitään töitä , missään tilanteessa sellaisesta ei ole puhuttukkaan.. En aijo laittaa heitä koristamaan paikkoja, en kattamaan pöytää, en valitsemaan kukkia, enkä koristelemaan koska haluamme tehdä ne asiat yksin. Olisi vain kiva kuulla omalta kaasoltaan edes kerran, että "ihanaa kun menette naimisiin, oletko jo miettinyt minkälaisen mekon haluat?" Mutta tätä lausetta, enkä mitään muutakaan positiivista en ole häistäni kuullut.

        Itse olen aina ollut valmiina häntä kuuntelemaan, niinkuin nytkin.. Autan ja kuuntelen häntä hänen mieshuolistaan ja siitä kuinka hän tuntee jotakin meistä kohtaan. Ja siitä kuinka raskasta on nyt töissä. Mutta olisi se kiva joskus jos hän kysyisi että miten minulla töissä menee..

        Ei tähän keskusteluun tarvitse enää mitää vastata, kun itselläni on jo tarpeaksi paha mieli.. Haluaisin myös olla se kultainen morsian joka parhaansa mukaan ymmärtää kaasoaan, muta miten se on mahdollista, jos jo nyt kaikkeni yritän ja ainut mitä minulle puhutaan on ne hänen huolensa.. Ei hän paljon kysele että mikä minun on, jos itkien hänen kanssa juttelen jos on jotain ongelmia tai jos olen väsynyt yksin järjestämään tätä kaikkea. Ja apua en ole pyytänyt, mutta ei sitä ole muöskään tarjottu..

        tilanne. mutta entä jos ystävälläsi on masennusta tai muuta vastaavaa, hän ei kerta kaikkiaan jaksa olla kiinnostunut häistäsi... ja ehkä hänellä on masis siitäkin, kun ystävät menevät naimisiin ympärillä ja itsellä ei ole ketään.
        jos hän on myöntynyt kaasoksesi ja sanoo niin edelleenkin, hän varmaan haluaa olla kaasosi kuitenkin. ja haluaisi iloita puolestasi, mutta ei pysty.

        oletteko niin läheisiä, että hän uskaltaisi sanoa, jos noin on..?? ja voisitko sinä uskaltaa kertoa hänelle suoraan, miten paha mieli sinulla on hänen käytöksestään?

        ehkä olisit voinut toisen kaason valita kyllä, mutta minusta teidän pitäisi ottaa nyt asia puheeksi ihan suoraan. hirveän vaikeaa se varmaan on. mutta ei tuo tilanne varmaan muuten parane.


      • en ala kaasoksi

        Mun ystävä on just niin kuin salkkareiden salla, joka hössää koko ajan. Nyt hän pyysi mua kaasoksi ja aion kieltäytyä vaikka olin jo 2 vuotta sitten luvannut. Häät ovat koko ajan siirtyneet vuodella kun se suunniteleee ja suunnittelee... ihan jotain täydellistä se kuvittelee sillä saavuttavansa. Mä en jaksa hössätä tolleen ja mulla on omakin elämä ja kiirettä. Olen onnellinen hänen puolestaan, siitä ei ole kysymys, mutta en jaksa hössöttää. En aio mennä ollenkaan hänen häihnsä. Todennäköisesti meidän välit katkeaa nyt tähän.


      • Mitä ihmettä?!
        kaunismorsein kirjoitti:

        tuo on ihan ok tapa, jos kaasoa ei kiinnosta tuollaiset jutut voi tosiaan palkata kaason piikkiin ammattilaisen asialle.

        Ammattilaisen voi ehkä palkata kaason tilalle, mutta ei missään tapauksessa kaason piikkiin! Ei kaasolla pitäisi olla mitään tekemistä hääjärjestelyiden talousvastuun kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe