Ensi kesäksi pitäisi hankkia perheelle uusi vene. Myynnissä näkyy aika paljon vähän käytettyjä Yamarin 5930 HT -veneitä n. 100 hv:n 4-tahtimoottorilla.
Nyt vapaasti kehumaan tai haukkumaan omaa samanlaista tai kavereiden vastaavaa! Tai jos naapurilla tai samassa laiturissa on ja olet veneestä jotain kuullut, kerro tänne!
Asiallisesti ottaen: millainen vene on kyseessä? Tulisi 2 aikuiselle ja 2 alle 10 lapselle päiväretkikäyttöön, miksei joskus 1-2 yön saarikeikoillekin. Niin, ja kyllä olisi tarkoitus joskus virvelöimässä tai vetouistelemassakin käydä.
Kokemuksia?
Yamarin 5930 HT, millainen vene?
4
1538
Vastaukset
- yamarinko
Samanlaista tietoa/kokemuksia kaipaisin minäkin. Käyttö sama paitsi että lapsia toistaiseksi nolla.
Miten uistelu onnistuu noin 100 h nelitahtikoneella?- Yamppi
Venehän on erinomainen yleisvene moneen eri käyttöön,käy retkiveneenä,vetouistelijalle myös samoin,tilat on erinomaiset ajettavuus on tuttua ja turvallista yamarinia eli huippu.
Satku ruisku yammu on todella hyvä uistelu moottori varsinkin jos sen varustaa vts kytkimellä,omien mittausten mukaan jopa taloudellinen kokoisekseen.
En keksi paketista huonoa sanottavaa,ainut ongelma on ettei pakkaskeleillä ole kovin lämmin edes lämmittimen kanssa.
- roope66
Itselläni ollut nyt 2 kesää käytössä ko.vene 115hv Yamahalla. Eipä juuri pahaa sanottavaa veneestä. Etenkin tolla 115 hv liikkuu todella nopsaan ja isollakin kuormalla nousee hyvin liukuun. Tilaratkaisut mielestäni kokoluokan ehdotonta aatelia. Näkyvyys on jokapuolelle todella hyvä isojen ikkunapintojen ansiosta. Miinukset tulevat tosiaan syyskeleillä kylmyydestä(pressu) ja koska kokoluokka on tosiaan melko pieni niin isommassa aallokossa kulku on hankalaa. Mutta niin se on muillakin samankokoisilla veneillä. Hyvä vene-osta pois vaan!
- nauvoon
yamarin 5930 on kaikin puolin erinomainen vene. olin itse viime kesänä 5 pv reissussa kahden lapseni kanssa (9 ja 7v). matka vei meidät espoon haukilahdesta aina nauvoon ja takaisin. kaikki pelasi hienosti ja veneellä pärjäsi hienosti myös selillä mm. vänössä kävimme. 115hv kone sopiva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232