Mistä hyvää isyysvalmennusta

nuorelle kokemattomalle isä...

20 vuotta minua nuorempi mieheni haluaa jäädä kotiin hoitamaan helmikuussa syntyvää ensimmäistä vauvaamme ja tarvitsisi kunnollista isyysvalmennusta. Valmennukseksi ei riitä mikään "isäkin voi joskus leikittää lasta"- luento/kirjanen/pikakurssi vaan käytännöllinen ja perusteellinen kädestä pitäen- opetus pienen vauvan hoitoon ja vauvaperheen arjen pyörittämiseen. Mistä tällaista valmennusta saa ja kuka sitä tarjoaa? Mitä kaikkea nuoren miehen tulisi ottaa huomioon kokopäiväisäksi ryhtyessään? Olen kiitollinen vinkeistänne ja kokemuksistanne.

4

410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuatto

      Mutta miksi isi tarvitsisi valmennusta sen enempää kuin ekakertalainen äitikään? Tietääkseni heillekään ei ole sen kummempaa valmennusta tarjolla.

      Käytäntö opettaa.

    • mammeli+2

      Hei... jos sinulla on jo lapsia ennestään niin luitko jostain kirjasta että miten lastasi hoidat?!?
      Ja jos on sinunkin ensimmäinen kyseessä niin luetko itse nyt sitten miten lapsia hoidetaan...

      Juu voit lukea kirjasta jotain pieniä vinkkejä ehkä... mutta hei...

      KÄYTÄNTÖ JA ARKI OPETTAVAT MIEHEN JA NAISEN ISÄKSI JA ÄIDIKSI...

      Jos johonkin haluat miehen ohjata niin ohjaa kelaan täyttämään kelan tarvittavat paperit... =)

      Luonto hoitaa kyllä loput =)

      Ja se että itse olen nainen ja siksi tiedän että useimmilla naisilla on vaikeuksia antaa edes isän hoitaa lasta... mutta hei... isät eivät tee asioita niin kuin me (äidit) mutta
      EI NIIDEN TARVITSEKKAAN EIKÄ PIDÄKKÄÄN...
      jos se vaippa ei mene juuri millilleen samalla tavalla kuin sinä sen ehkä laittaisit niin anna olla...
      Jos se pullo on ehkä himpun verran eri asennossa kuin mitä itse syöttäisit niin anna olla...

      Jos lapsi saa rakastavan sylin ja paljon hellyyttä... (puhtaan vaipan, ja ruokaa suuhun) niin se on ihan sama onko siinä isä vai äiti...

      Se että meinasin kirjoittaa tänne että kerro miehellesi että kärsivällisyyttä tarvitaan vauvan kanssa, mutta sen lisäksi sanon sinulle että
      Ole hyvin, hyvin kärsivällinen miehesi kanssa kun hän "opettelee" isäksi ja siinä sivussa myös sinäkin...
      Vaikka sinulla olisi kuinka monta lasta niin seuraava on aina erilainen... =)

      Olkaa molemmat hyvin rakastavaisia lastanne kohtaan niin kaikki menee hyvin... on sielä kotona sit kumpi vain...

      Minusta on aika hassua että kirjoitat tänne että tarvitset apua miehesi "isyyskoulutuksessa" kun olette molemmat päätöksenne tehneet... että teillä jää kotiin isä... =)

      Niin ja tuo valmentaja... niin minulla olisi kyllä yksi oikein hyvä mielessä...
      TULEVA VAUVANNE =)

      ONNEA UUDELLE TULOKKAALLE =)

      • ErkkilänIsäntä

        Tässä hyviä kommetteja vuosien takaa - edelleen, isä oppii vanhemmaksi ihan siinä missä äitikin, ja isät osaa tehdä ihan samoja asioita kuin äitikin.


    • JAska______55

      5 eri vaimoa, 10 lasta, ikää 55 v: voin kertoa kaiken isyydestä klopillesi viidessä minuutissa. Hinta on 2 000 euroa, mutta säästytte erolta ja elämänne parantuu 200 %!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe