Ohittaminen munan mitta?

Suomalaiset ovat liikenneosaamiseltaan apinan tasolla. Ohittaminen on esimerkiksi ilmiselvä selvä haaste ja saa uroon kuin uroon kilpailuvietin roihahtamaan.

ESIMERKIT:
Ajan vakionopeussäätimellä tasan 81 km/h alueella, jossa on 80 km/h kattonopeus (mittarivirhe huomioitu, ajan siis "todellista" tosiaan 1 km/h ylinopeutta).

1) KIMI RÄIKKÖNEN
Takaa tulee kotikylän "Kimi", joka menee ohi, ja sen jälkeen jää eteen ajamaan 78 km/h. Hän tuntee suurta tyydytystä pystyttyään niinkin vaativaan suoritukseen, kuin ohitus. Hänellä on "nopeampana" mielestään oikeus määrätä nopeus ja ajolinja ja saattaa hän ajatella auttavansa tallitoveriaankin hidastamalla minua, pahinta kilpailijaa.

2) MIKA SALO
Lähestyn vähitellen edessä ajavaa mettäkorven "Mikaa", joka ajaa noin 75 km/h. Saavutettuani ohitan hänet vaivattomasti, vaikka hän rinnalla ollessani painaakin kaasun pohjaan. Jatkan ohituksen jälkeen edelleen 81 km/h ja ohitettu vilkuttelee valoja ja seuraa minua takapuskurissa roikkuen samalla nopeudella. Hänen mielestään minulle pitäisi taas heiluttaa sinistä lippua, jotta hän pääsisi ohi, olenhan hänen pahin kilpailijansa.

3) DAVID COULTHARD
Edessä ajava tahvoperän "Taavit" ajaa ohituskaistan kohdalla aina 10 km/h ylinopeutta, enkä tunne tarvetta ohittaa. Ajan omalla nopeudellani ja jään jälkeen. Ohituskaistan jälkeen hän pudottaa nopeuden 75 km/h:iin ja saavutan hänet. Aina, kun on vastaantulevaa liikennettä, hän ajaa vain 60 km/h, mutta kun ohituspaikka aukeaa, hän ajaa 90 km/h. Olenhan hänen pahin kilpailijansa.

Yllä olevasta johtuen olen edelleen sitä mieltä, että autot ovat Suomessa aivan liian halpoja, koska kaikilla idiooteillakin on niihin varaa. Polttoaine saisi maksaa ainakin tuplasti nykyiseen verrattuna.


Master Eq

23

1851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet aina

      OIKEASSA!!!

      Että oot hyvä.

      Hienoa.

      Kuinka oletkin niin hyväksi tullut.

      Jestas.

    • MaterMan

      Voi voi, eikös se CDI-koneinen E-Mersu kulje? Ottaako noin pahasti pannuun, kun SINÄ et välttämättä ole se ekana ajava auto?

      kaltaisesi mesemiehethän koettavat olla aina ekoja, valoissa, motarilla, ohituskaistalla, audimiesten lisäksi, vilkutellen valoja jos ei anna tilaa heti.

      Vaan erehdytte poijjaat ainakin kohdallani, pellin alta löytyy niin rutosti jytyä että se tähtikeula ei juhli, ei.

      • olet samanlainen

        minä minä ihminen.

        Oot sitten tosi kova.

        Ja flaxi käy.

        Olet jopa syvemmältä kuin aloittaja.

        Häpeä.

        Toivottavasti kohtaatte toisenne jossain pimeällä kadulla ja hakkaatte toisenne tasapuolisesti henkihieveriin.


    • kotipollari

      Sinunlaisia nysväreitä on mukava ohitella.Taitaa itsetuntosi päälle käydä kun joku menee ohi. :D
      Niin autot ja polttoaine on tosiaan liian halpaa koska sinäkin voit olla leikkimässä kotipoliisia.Ei laki ohittamista kiellä.Mitäs ajat niin hiljaa nysväri.

      • lisäystä

        Aiheutat melkoisen kolaririskin ajamalla vain 80 km/h 80 alueella.Nosta vauhtia 10-15 km/h niin ei tarvitse olla koko ajan ohiteltavana.


      • wum
        lisäystä kirjoitti:

        Aiheutat melkoisen kolaririskin ajamalla vain 80 km/h 80 alueella.Nosta vauhtia 10-15 km/h niin ei tarvitse olla koko ajan ohiteltavana.

        aika!

        >>Aiheutat melkoisen kolaririskin ajamalla vain 80 km/h 80 alueella.Nosta vauhtia 10-15 km/h niin ei tarvitse olla koko ajan ohiteltavana.


    • ei oppi ojaan kaada

      Sinä olet Suomalainen tollo liikenteessä. Jos kerran "häiriinnyt" ohituksista, etkä osaa niitä itse tehdä, pidä nopeutesi "liikennevirrassa" siten häiriinnyt vähiten. Olet tarkastanut mittarinopeutesi ja uskallat ajaa yhtä YLI !!!! Taputtakaa kansalaiset, mistä näitä sikiää? Tielaitosen tarkastustaulut näyttää 2 (kahta) YLI, joten sinä ajat jo huimaa 79km/h nopeutta ja olet kaikkien tiellä!! Vielä kun ajat fiiatilla ? kaikki on hyvin. Kaikkien on pysyttävä rekkojen nopeudessa (85-88 todellista) niin se vain on! Ei siinä seliseli auta! Se munanmitta on jonnin joutavaa pärinää. Opettele liikennepeli.

      • wum

        >>Jos kerran "häiriinnyt" ohituksista, ...>...etkä osaa niitä itse tehdä, ...>Kaikkien on pysyttävä rekkojen nopeudessa (85-88 todellista) niin se vain on! Ei siinä seliseli auta!


      • Lee__

        Miksi koko ajan pitää "paasata" ns. todellisesta nopeudesta. Mistä te tiedätte mikä se todellinen nopeus oikeasti on? Minulle se todellinen nopeus on se mitä allani olevan auton mittari näyttää, ei se mitä joku maailman turhin nopeusnäyttö näyttää. Hommatkaa GPS-navigaattori, niin saatte vahdata tätä ns. oikeaa nopeutta vaikka koko matkan ajan.


    • helevettihin

      nysväämästä, savon suumahheri.

    • Keljukojo

      Eikö epsi anna myöten ajaa kovempaa? Mast Er ajelee 81km/h satoi tai paistoi oli kesä tai talvi. Etkö osaa kytkeä vakionopeussäädintä muuhun nopeuteen?

      Mitä varakkaampi sen älykkäämpi, just joo!

    • Master Brevkorg

      Ihan samat asiat häiritsevät minuakin, eli näiden aiemmin viestiketjuunkin kommentoineiden suosima epälooginen ja sahaava ajotapa maantiellä.


      ---

      Jos kerran menette ohi, niin menkää sitten niin että ETTE JÄÄ SIIHEN ETEENI HIDASTELEMAAN. Onko liian monimutkaista tai vaikeaa ?

      Jos kerran ajatte niin hiljaa, että saan teidät kiinni ja lähden ohittamaan, niin AJAKAA SITTEN SITÄ SAMAA NYSVÄYSVAUHTIANNE myös ohituksen aikana ja sen jälkeen. Onko liian monimutkaista tai vaikeaa ?

      Jos kerran meno ei muutenkaan maita ja keräätte peräänne jonoa, niin ÄLKÄÄ SITTEN SAATANA OHITUSKAISTAOSUUDELLA LÄHTEKÖ KEPITTÄMÄÄN, vaan PÄÄSTÄKÄÄ NE TAKANA TULIJAT MENEMÄÄN MENOJAAN. Onko liian monimutkaista tai vaikeaa ?


      ---

      Ilmeisesti ajokortteja myönnetään sellaisillekin valopäille, jotka eivät edes ymmärrä mistä alkuperäisessä viestissä oli kyse. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.

    • Überfahrer

      Ihan samat asiat häiritsevät minuakin, eli näiden aiemmin viestiketjuunkin kommentoineiden suosima epälooginen ja sahaava ajotapa maantiellä.


      ---

      Jos kerran menette ohi, niin menkää sitten niin että ETTE JÄÄ SIIHEN ETEENI HIDASTELEMAAN. Onko liian monimutkaista tai vaikeaa ?

      Jos kerran ajatte niin hiljaa, että saan teidät kiinni ja lähden ohittamaan, niin AJAKAA SITTEN SITÄ SAMAA NYSVÄYSVAUHTIANNE myös ohituksen aikana ja sen jälkeen. Onko liian monimutkaista tai vaikeaa ?

      Jos kerran meno ei muutenkaan maita ja keräätte peräänne jonoa, niin ÄLKÄÄ SITTEN SAATANA OHITUSKAISTAOSUUDELLA LÄHTEKÖ KEPITTÄMÄÄN, vaan PÄÄSTÄKÄÄ NE TAKANA TULIJAT MENEMÄÄN MENOJAAN. Onko liian monimutkaista tai vaikeaa ?


      ---

      Ilmeisesti ajokortteja myönnetään sellaisillekin valopäille, jotka eivät edes ymmärrä mistä alkuperäisessä viestissä oli kyse. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.

      • Yrjö

        kirjoittaa asiaa,noinhan se juuri menee.Nuo muutamat kirjoittajat eivät taida omistaa ajokorttia,niin typerää on kirjoittelu.


      • prius
        Yrjö kirjoitti:

        kirjoittaa asiaa,noinhan se juuri menee.Nuo muutamat kirjoittajat eivät taida omistaa ajokorttia,niin typerää on kirjoittelu.

        Valitettavasti.


    • homma menee

      niin, että mun nopeuteni on aina vähintään 20km/h yli, joten ilmestyttyäni takalautaan ja dropattuani vilkun päälle, sä et enää mua näe kuin korkeintaan seuraavana aamuna jälleen.

      Noissa esimerkeissä oli vaan näitä formulamiehiä, mutta olenkin rallimies. Kantateillä muu jengi nysvää 50-60km/h ja mä päräytän niiden ohi 120km/h. Aja sä kullti 1km/h ylinopeutta ja kiroa noita itseäsi hitaampia nysvväreitä...

      • jälleen

        aamulehdessä! Taas kaahari/rattijuoppo aiheutti onnettomuuden.


      • että en
        jälleen kirjoitti:

        aamulehdessä! Taas kaahari/rattijuoppo aiheutti onnettomuuden.

        aja kännissä. Kaahaamisen negatiivinen julkisuuskuva perustuukin näihin kännipäisiin nysväreihin, jotka kuppia otettuaan kuvittelevat osaavansa ajaa. Kaahari ei siis aiheuta onnettomuuksia vaan kännipäinen nysväri, jonka kaahaamisen estot humalatila poistaa. Tätä tosiasiaa lehdistö ei kerro, koska toimittajat ovat useasti juuri näitä nysväri-toheloita. Viranomaisille taas tämä vääristelty totuus kelpaa, koska ylinopeuden mittaaminen on helppoa ja tuottaa kivasti kahisevaa valtion kirstuun, jaettavaksi edelleen nysväreille.


    • mie vuan

      Tuollastahan se on täällä suomessa ajaminen. Lisäyksenä vielä että jos ohittaa jonkun ajaen 80 alueella 80km/h ja sitten alkaa 60km/h johon kuuliasena kansalaisena hidastan, niin se jonkin aikaa sitten ohitettu tuleekin sinne puskuriin hankaamaan.

      • rajoitustenmukaan

        Ihmiset eivät ymmärrä noudattaa nopeusrajoitusta, vaan vauhti menee jotenkin fiiliksen mukaan. Siksi 60 alueella nysvärikin saavuttaa meikäläisen.

        Viestiketjuun kirjoitti aika moni sellainen, joka ei ymmärrä liikenteestä mitään. Aloittaja vain ihmetteli, että miksi ei voi ajaa johdonmukaisesti samaa nopeutta. Jos joku menee ohi, niin miksi sitten jää jarruttelemaan eteen.

        Valtaosa porukasta ei lainkaan tajunnut tätä tilannetta.

        Kyllä suomalaiset autoilijat on tyhmiä. Onko se liikaa vaadittu, että ei tarvitsisi jarrutella äsken ohittaneen auton takana?


      • mie vuan
        rajoitustenmukaan kirjoitti:

        Ihmiset eivät ymmärrä noudattaa nopeusrajoitusta, vaan vauhti menee jotenkin fiiliksen mukaan. Siksi 60 alueella nysvärikin saavuttaa meikäläisen.

        Viestiketjuun kirjoitti aika moni sellainen, joka ei ymmärrä liikenteestä mitään. Aloittaja vain ihmetteli, että miksi ei voi ajaa johdonmukaisesti samaa nopeutta. Jos joku menee ohi, niin miksi sitten jää jarruttelemaan eteen.

        Valtaosa porukasta ei lainkaan tajunnut tätä tilannetta.

        Kyllä suomalaiset autoilijat on tyhmiä. Onko se liikaa vaadittu, että ei tarvitsisi jarrutella äsken ohittaneen auton takana?

        tuota tuota... Hieman nyt jäi epäselväksi mitä oikein tarkoitit ja tarkoititko minulle vai kenelle...?


    • Lee__

      Olen nähnyt vain yhden noista esittelemistäsi kuskeista ja se oli tuo "Coulthard". Mutta näkemässäni tilanteessa tämä "Coulthard" ajoi 100Km/h rajoitusalueella 120Km/h, kun tultiin ohituskaistan kohdalle ja sitten ohituskaistan jälkeen, kun rajoitukset vaihtuivat 80Km/h, niin hän tietysti ajoi juuri sen 80Km/h. Tästä ilmiöstä on kyllä kirjoitettu sormet kipeiksi jo monesti.

      En halua millään tavalla "vittuilla", mutta oletko koskaan tarkistanut voisiko vika löytyä itsestäsi jos tälläistä joudut useinkin kohtaamaan?

    • pelsepubi

      Apinan? Olet ahdasmielisempi kuin keskivertoluterilainen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe