Tuplien odotus

Thyme

Varmaan tulee nyt sitten tällä palstalla pyörittyä...

Odotan kaksosia, vkot 9 3 tänään. Ultrassa viime viikolla selvisi, että toinenkin on hyvissä voimissa ja samankokoisia olivat.

Nyt kaipailen kommentteja erityisesti tuplaodotuksen kokeneilta tai kaksosia parhaillaan odottavilta.

Eli miten odotus sujunut? Jo synnyttäneet, miten sujui? Sektio vai alatie? Oletteko joutuneet sairaslomalle jäämään jossain vaiheesa?

Kaikkea kiinnostuneena lukisin, kun niin vähän on tuota suomenkielistä infoa netissä. Tai en ainakaan vielä ole itse löytänyt...

Itellä 4 lasta jo olemassa, mutta tätä odotusta ei ole näin alkumetreillä voinut verrata aikaisempiin odotuksiin mitenkään päin. Oireet ovat olleet vähintäänkin tuplana ym.

Ei muuta kun vinkkejä, omia kokemuksia jne. tänne palstalle. On tää niin hurja juttu kuitenkin, että kiva lukee muittenkin kokemuksista. :)

8

756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *persemone*

      en jaksanut kirjautua, mut ol ihan pakko tulla sua tähän helssaamaan!!!!

      Pistän postia paremmalla ajalla ja onnea vielä kerran ihan mahdottomasti. Toivottelee allekirj. ja masuasukki rv 29;)

    • kohta neljän äiti

      Moikka! tässä olis yksi tuplia odottava mamma.. minulla on meneillään rv 32 ja section ois aika tapahtua tossa 15/12...Sain tietää odottavan kaksosia viikolla 11..Jännää siinä oli että meni niin myöhään tuo mun tieto tuplista tuli..Olin nimittään käynyt jo noin 3-4 kertaa ultrassa ja jopa osastolla olin makoillut huonon olon takia.. ne ultras mua niin tarkasti kun mun hormoonitaso oli niin korkea ja ne ei löytänyt kuin vain yhden vaavin..Mutta yllätys yllätys se oli sitten siinä 11 viikon ultrassa kun kätilö yhtääkkiä tokas että täällä on toinenkin vaavi...Kyllä täytyy sanoa että shokki oli aika iso...:)Mutta nytten olen jo tottunut ajatukseen ja innolla odotan vaaveja...Raskaus on muuten sujunut tosi hyvin mutta mulla on tosi paha raskausdiabetes ja nytten kivut alkaa olla niin isot että en meinaa päästä kävelemään..(liitoskipuja)Olen ollut levossa jo syyskuusta lähtien,,kaaduin silloin metsässä ja alko supistelee...:( mutta nytten alkaa olla jo voiton puolella...Johtuu nuo mun kivut varmaan siitäkin kun mut on leikattu jo kahdesti..Tyttö synty sectiolla 2003 ja poika 2004 niin ja kaiken lisäksi mulla oli napatyrä joka leikattiin keväällä 2005..Siinä on mahalihakset jo kovilla!Mutta mitä tähän odotukseen nyt tulee on että meteli tuolla mahassa on aivan mahtavaa kipeetä oikein välillä ottaa kun kummatkin tekee kuperkeikkoja ja yks potkii pissarakkoon ja toinen taas kylkiluiiten väliin..Taitaa kakruilla olla mustelmia kun ne on niin villejä ja potkii toisiaan niin kauheesti...=)No jaa taidan tästä lähteä suihkuun ja tuutimaan(jos se nyt niin hyvin onnistuu) kun lapsetkin on jo nukkumatin mailla...Ihanaa odotusta sinulle!

      • Thyme

        Tätä olen itse miettinyt paljonkin... Varmaan tuplaraskauksista suurempi osa päätyy sektioon verrattuna yhtä odottavien keskuudessa.

        Syitä vaan olen miettinyt, varmaan tarjontavirheet kaksosilla on yleisempiä kuin yhtä odottaessa, mutta onkos vielä paljon muitakin syitä?


    • rv 11

      ja tähän mennessä olo on ollut muuten ihan hyvä, mutta jos on liian aktiivinen ja liikkuva, niin seuraavana päivänä on vatsa turvoksissa ja pitää lepäillä enemmän. Olen huomannut myös, että matkustelu jotenkin rasittaa vatsaa ja taas pitää lepäillä.

      Tämä on nyt aika raadollista kyselyä, mutta kun minulla on todella kovia kipuja vatsassa välillä ja se rajoittaa elämää jonkin verran nyt, niin onko teillä muilla ilmavaivoja? Minulla on kamala kipu ja tuntuu, että se varmaan johtuu juuri ilmavaivoista, jotka eivät löydä niinsanotusti tietä ulos :)Onko teillä vinkkiä vaivaan?

      • kohta neljän äiti

        Se voi tosiaan olla ilmaa, minulla on ollut kovia ilma vaivoja koko raskauden aikana ja varsinkin nyt kun olen loppusuoralla niin maha on kun rumpu aivan miellettömästi on ilmaa ja närästys on aivan kauhee..bläää:(Ja sitten vaavit potkii kovasti tonne mahalaukuun niin ei sekään auta asiaa...Mutta kyllä se sitten välillä helpottaa...


      • kohta neljän äiti
        kohta neljän äiti kirjoitti:

        Se voi tosiaan olla ilmaa, minulla on ollut kovia ilma vaivoja koko raskauden aikana ja varsinkin nyt kun olen loppusuoralla niin maha on kun rumpu aivan miellettömästi on ilmaa ja närästys on aivan kauhee..bläää:(Ja sitten vaavit potkii kovasti tonne mahalaukuun niin ei sekään auta asiaa...Mutta kyllä se sitten välillä helpottaa...

        En tiiä onko sinulla kovalla maha mutta kun mulla on maha oikein kipee niin otan duplacia niin se saa mahan taas toimimaan....muuten yritän juoda paljon vettä ja käydä kävelyllä niin kyllä sekin laittaa ilmat pihalle...


    • Meille syntyi esikois kaksospojat 3.7.06 eli täyttivät juuri 4kk.

      Odotusaikana mulla ei ollut ongelmia ja sairaslomalla en ollu päivääkään vaikka vanhuksia hoidin, työkaverit oli kieltämässä hommia kokoajan ja tarkkailivat mitä touhusin :D vatsakin tuli esiin oikeastaan vasta kun jäin äippälomalle joten siitä ei ollu kauheesti haittaa.

      Pojat syntyivät rv 39 2 normaalisti alateitse 5 minuutin välillä. Aamulla supistukset alkoi ja siitä 7h päästä pojat olivat maailmassa.

      Eli mulla ei ole mitään pahoja kokemuksia kaksoisraskaudesta eikä synnytyksestä ja vauva-arkikin on ollut yllättävän helppoa.

      Paljon onnea ja tsemppiä odotukseen :)

    • myös täällä

      Tosin meillä kaksoset on jo yli vuoden. Mutta jotain on vielä mielessä raskausajastakin...
      Alkuraskaudesta mielessä on aivan järkyttävä pahoinvointi ja siihen liittyvä päänsärky. Kävin muutamaan otteeseen tiputuksessakin kun ei vaan pystynyt syömään mitään moneen päivään.Jossain 14 rv:n tienoilla sitten helpotti ja pääsin jo töihinkin ja odotus tuntui oikein mukavalta hetken. Rv 20 sitten jäin sairaslomalle kun ultrassa näytti että kohdunsuu alkaisi aueta sisältäpäin. Tilanne pysyi kuitenkin aika lailla hyvänä kunnes viikolla 31 lääkäri oli sitä mieltä että synnytys käynnistyy viikon sisällä, joten jäin osastolle odottelemaan...kunnes sitten viikolla 34 pääsin takaisin kotiin kun mitään ei edelleenkään ollut tapahtunut :) Rv 36 4 sitten syntyi alateitse terveet tytöt,pituudet 46 j 47 cm ja painot 2330 ja 2400 g.Synnytys meni nopeasti ja helposti, tytöt syntyi 15 min välein.

      Odotuksesta jäi mieleen ne äärimmäisen pitkiltä tuntuvat päivät kun joutui olemaan levossa jatkuvasti. Välillä ihan kokonaan liikkumikiellossakin. Mutta kannatti maata ja odottaa ja nyt ei kyllä enää ole tekemisestä ollut puutetta, saatikka että tarviis aloillaan makailla :)

      Onnea odotukseen!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      51
      2243
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      864
    3. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      856
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      9
      785
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      68
      722
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      711
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      630
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      45
      523
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      82
      517
    10. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      489
    Aihe