Renny Harlinin suomi tunnarit

JoJoJoJoJoJo

Elikäs mitä suomeen viittaavia juttuja noissa rennyn leffoissa on? Itse tiedän seuraavat.

- Deep blue sea: Finlandia vodka
- Die Hard 2: lopussa soi muistaakseni finlandia hymni.
- Cliffhanger: laskuvarjo suomenväreissä.

Kertokaa muita. En itse valitettavasti muista enempää.

7

1053

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ovat vielä

Long kiss goodnight: Finlandia vodka
      Kurkunleikkaajien saari: Suomen lippu
      Driven: Suomen lippu

• fafadfad

Drivenissä on selostusta suomeksi ja suomalaisia faneja.

Elmstreet 4:ssä votkapullo, jota en ole löytänyt.

• Bakabon
        fafadfad kirjoitti:

Drivenissä on selostusta suomeksi ja suomalaisia faneja.

Elmstreet 4:ssä votkapullo, jota en ole löytänyt.

Finlandia Vodka - mainos lehdessä, jota poika lukee selällään sängyssä ennenkuin Freddy teloittaa hänet siihen vesisänkyynsä.

• leffafani

Mindhuntersissa on alussa auton kojelaudalla päätä nyökyttelevä jääkiekkoilijan maskotti, jolla suomipaita päällä sekä myöhemmin eräässä huoneessa pieni suomenlippu seinällä, varsin pitkän aikaa näkyy kuvassa.

• Baxter

Deep Blue Seassä yhden huoneen ikkunalaudalla on paljon krääsää ja muistaakseni sielläkin vilahtaa pieni siniristilippu.

Long Kiss Goodnightissa käytetään myös Nokian kännykköjä (toisaalta, lasketaanko niitä tässä asiayhteydessä?) ja yhdessä seinässä on taustalla iso graffiti jossa lukee "Hell Sink".

Ford Fairlanessakin vilahtaa Finlandia-Vodka. Ja Kata Kärkkäinen.

Lisäksi Die Hard 2:n ääniraidalla lainaillaan Finlandiaa tosi hienovaraisesti pitkin leffaa, ei pelkästään lopussa.

Ja Drivenissä taidetaan mainita Suomi jossain kuuluttajan välispiikissä ihan nimeltä.

Mutta minun mielestäni on kyllä menettänyt hohtoaan jotenkin tuo Rennyn Suomi-viittailu. Uransa alkuvaiheessa yksi Suomi-piikki leffaa kohden tuntui ihan hyvältä jutulta, mutta nyt niitä suomenlippuja ja viinapulloja vilisee pitkin matkaa pariinkin otteeseen leffan aikana. Esim. Deep Blue Seassä olisi ollut tosi tyylikäs veto jos Suomi-heitto olisikin jäänyt pelkästään Rennyn alkupuolen cameopiipahdukseen.

• lisäksi

Taitaa Deep blue seassa niitä viittauksiataitaa olla eniten. Se yksi työntekijä likka on vissiin suomalainen kun sen hytissä on se suomi-aiheinen ikkunapöytä.
      Sitten oli se vakio votkapullo. Ja keittiön ruokalistalla oli muistaakseni suomalaisia lihapullia.

• poilö

Deep Bluen lopussa soi muistaakseni Night wishin biisi: Deep blue.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6148
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5617
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2649
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      104
      2066
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1778
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      124
      1717
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1613
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      1267
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1187
    10. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      33
      998
    Aihe